Sziasztok,
Szeretném megosztani a tapasztalataimat egy kínai gumiabroncsról, aminek a márkája "háromszög"...nem vicc, és voltam olyan hülye, hogy kipróbáltam.
Szóval, zsír új gumi 215/50R17 méretben, forgásirányos gumi. Az előnyei:
Szinte már félelmetesen jó tapadás szárazon! Nem vicc, Dobogókő felé mentem vele szándékosan, de azt kell mondjam, rettenetesen jó volt vele irányítani a kocsit. Azonnal ragált mindenre, meg sem rezdült forszírozott kanyarsebességek mellett sem...nem értem el a határait egyszer sem. Kicsit néha már sikított, de egy pillanatra sem éreztem bizonytalanságot. Kaptam egy kis esőt útközben, és még itt sem tűnt rossznak, persze messze elmaradt a száraz tapadástól. A másik előny, hogy nagyon jól nézett ki a kocsin
Peremvédős kivitel volt, ami szintén pozitív, illetve erősített oldalfalú, ami valószínűleg közrejátszott a jó reakciókészségben.
Ennyit az előnyökről.
A gumi zaja számomra elviselhetetlen volt, minden sbességnél produkált valami hangot, ami az én ingerküszöbömet bőven túllépte. A párom szerint nekem baj van a fülemmel, mert olyasmiket hallok, amit más nem vesz észre, de mi, Toyotások ugye, tudjuk miről beszélek...egy Toyotában tudjuk, hogy minek, milyen hangja kell, hogy legyen, ha egyáltalán beszélhetünk hangokról. Na....jó nem esem túlzásokba, de az biztos, hogy hangosabban kellett beszélgetni, a zenét a szokásosnál hangosabbra kellett tekerni és még akkor is hallottam a zene "fölött" (főleg nagyobb sebességnél), hogy búg a gumi.
A fogyasztásra gyakorolt hatása...hát....csapnivaló. A computer szerinti, 2000km alatt kialakult átlagot (6.5) kb.700 km alatt 6.9-re feltornázta hasonló körülmények között. Utána próbáltam visszaszorítani, és megfigyelni, amiből az sült ki, hogy kb. 80-90-es tempóig rendben volt, majd onnan fölfelé nagyon elkezdett vele zabálni a kocsi, sőt (igaz, csak érzésre), de mintha 5-ben és 6-ban éreztem volna némi gyengülést a vonóerőben. Már bánom, hogy nem mértem meg a rugalmasságot vele. (már nincs meg a gumi)
És még valami: A kormányt ugyan nem rázta, ezzel szemben bizonyos sebességeknél a gumi összerezonálhatott a futóművel, vagy a karosszériával, mert ilyen nagyon alacsony frekvenciás, mély hangokat hallottam, és valahogy az egész kocsitesten éreztem a vibrációt az ilyen hangok megjelenésekor.
Egy sportosabb karakterű kocsin, ahol egyébként is üvölt a kipufogó, meg a motor, meg nem számít a csend, oda jó, de egy Avensis D-CAT-re nem való. Kopásról nem tudok nyilatkozni, ahhoz nem mentem eleget vele.