Szavazás

Melyik állítás igaz rád?

Télen téli gumi - nyáron nyári gumi, lehetőleg nem túl idősek.
307 (92.2%)
Négyévszakossal nyomom télen-nyáron.
19 (5.7%)
Ami éppen akad, cserébe óvatos vagyok.
3 (0.9%)
Nem érdekel a gumi kérdés, szerintem csak marketing.
4 (1.2%)

Összes szavazó: 331

Szerző Téma: Gumik és felnik  (Megtekintve 4223583 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re:Gumik és felnik
« Válasz #22065 Dátum: 2014.01.06 16:04:38 »
Nem ő használná, hanem az ismerőse.  :surrender:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Gumik és felnik
« Válasz #22066 Dátum: 2014.01.06 16:22:16 »
Nem ő használná, hanem az ismerőse.  :surrender:
Akkor 2x-en tökmindegy :wacko: :surrender:

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Re:Gumik és felnik
« Válasz #22067 Dátum: 2014.01.06 17:11:16 »
Neten a legolcsóbb helyen 14.000Ft/db ez a Nexen N Blue Eco. A Hankook Kinergy Eco K425, ami egy abszolút tisztességesen szereplő típus minden hivatalos teszten, 11655Ft/db ingyenes kiszállítás mellett. Egyszerűen nem értem, miért választanák a Nexent ehelyett?
szomszédom is olyan hankukkot keres,hol láttad ennyiért? dunlopot ajánlottam neki,nem szán rá 60at;(
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Gumik és felnik
« Válasz #22068 Dátum: 2014.01.06 23:18:52 »
A szerelö àltal ajànlott Nexen gumik 10 ezer körül lennének feltevéssel együtt... Igy kb. 5000 körüli lenne a különbség feltevést is beleértve egy valodi prémium gumival szemben (Hankook, Uniroyal, Vredestein stb.), ugyanis a méret 175/65 R14 82 H. Ezért gondolkodom nagyon, mert ezen màrka utàn elég nagy ugràs van az àrakban...
Valoban ennyire rosszak ezek a Nexen gumik? Vajon a mostani (és tehàt a lecserélendö) Barum Bravuris gumikhoz képes nagy visszalépés lenne?
 
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10289
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Gumik és felnik
« Válasz #22069 Dátum: 2014.01.06 23:31:40 »
A szerelö àltal ajànlott Nexen gumik 10 ezer körül lennének feltevéssel együtt... Igy kb. 5000 körüli lenne a különbség feltevést is beleértve egy valodi prémium gumival szemben (Hankook, Uniroyal, Vredestein stb.), ugyanis a méret 175/65 R14 82 H. Ezért gondolkodom nagyon, mert ezen màrka utàn elég nagy ugràs van az àrakban...
Valoban ennyire rosszak ezek a Nexen gumik? Vajon a mostani (és tehàt a lecserélendö) Barum Bravuris gumikhoz képes nagy visszalépés lenne?

Garanciát hogy ad rájuk?
Egyébként a 73dB zaj szerintem kiugróan magas a Hankook Kinergy-hez (69dB), vagy a Barum Brillantis2-höz (70dB) képest. Most utóbbi van a Carinán.
De hirtelen nem is találtam 71dB-nél hangosabbat  :hmmmm:

Ezt a Nexen gumit nem ismerem. Persze van, hogy tuti gumit bevezető áron adnak, ki tudja, ez is az talán.
Mostani fejemmel a Hankook-ot venném szerintem. A gumis nálunk, ha nála veszem a szettet, ingyen rakja fel. Szeleppel, centírozással.

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re:Gumik és felnik
« Válasz #22070 Dátum: 2014.01.07 19:17:49 »
A netes vélemények semmit nem érnek a gumik kapcsán. Legalábbis a felhasználói vélemények nem. Még a legszarabb kínai undormány gumival is elgurulgat az ember, biztos van olyan, aki ezekről is azt mondja, hogy JÓ. Azonban, egyetlen vészhelyzet és nem tud megállni, kész a baj. Megéri? Számít az ilyenkor, hogy ritkán van használva az autó? És amikor használva van, akkor nem kerülhet vészhelyzetbe? Az a sofőr, aki ritkán ül autóba, vajon kellő tapasztalattal rendelkezik az autóvezetéssel kapcsolatban a vészhelyzetek helyes lereagálásához?

A Nexen amúgy a Kia Sorento gyári szerelésű gumija. Én is csodálkoztam rajta, hogy egy 200LE-s SUV-ra hogyan nem raknak 9Milla körül már egy rendes szett gumit...  :wacko:

Neten a legolcsóbb helyen 14.000Ft/db ez a Nexen N Blue Eco. A Hankook Kinergy Eco K425, ami egy abszolút tisztességesen szereplő típus minden hivatalos teszten, 11655Ft/db ingyenes kiszállítás mellett. Egyszerűen nem értem, miért választanák a Nexent ehelyett?

Csak azért, mert a szerelő szabadulni akar valamiért (na, miért?) tőlük, még nem kell máris rárabolni a hülyeségre. Mondom ezt úgy, hogy én is megtettem anno, és megfogadtam, hogy még egyszer nem fogom elkövetni ugyanazt a hibát.  :excl:
Nem tökmindegy mit mondanak a tesztek, ha úgyis lepénzelik a tesztelő intézményeket/embereket? :tt2:
Gabe 254.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Gumik és felnik
« Válasz #22071 Dátum: 2014.01.07 21:16:52 »

Nem tökmindegy mit mondanak a tesztek, ha úgyis lepénzelik a tesztelő intézményeket/embereket? :tt2:
Értem a csipkelődést. ;)

Ahogy korábban is írtam a másik témában, kiindulási alapnak jók a tesztek, de a végkövetkeztetés erősen szubjektív. ;)

Nexen = fos
Hankook = Jó és megfizethető
(Michelin Conti Dunlop Nokian GY Pirelli = prémium)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re:Gumik és felnik
« Válasz #22072 Dátum: 2014.01.07 21:31:04 »
Akkor most tényleg nem csipkelődve: honnan tudod, hogy az általad megnevezett prémium gumik valóban prémium kategóriát képviselnek, az árukon kívül?
Gabe 254.

Corollás Gergő

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1206
Re:Gumik és felnik
« Válasz #22073 Dátum: 2014.01.07 21:38:39 »
Értem a csipkelődést. ;)

Ahogy korábban is írtam a másik témában, kiindulási alapnak jók a tesztek, de a végkövetkeztetés erősen szubjektív. ;)

Nexen = fos
Hankook = Jó és megfizethető
(Michelin Conti Dunlop Nokian GY Pirelli = prémium)

A Nokian is a prémium kategóriában nyomul?

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re:Gumik és felnik
« Válasz #22074 Dátum: 2014.01.07 21:46:42 »
Akkor most tényleg nem csipkelődve: honnan tudod, hogy az általad megnevezett prémium gumik valóban prémium kategóriát képviselnek, az árukon kívül?
Ezt most komolyan kérdezed? Mert nem hiszem, hogy nem tudod. Érzésem szerint, szembe akarsz állítani azzal, hogy a német teszteket némileg részrehajlónak nevezem, holott a prémium gumikat elismerem.  :flowers:
Nos, ezek szerint nem értetted egészen azt, amit a gyerekülésekről IS írtam.  :1eye:

A végeredményt kérdőjelezem meg, illetve, nevezem szubjektív alapon nyugvónak. Az a termék nyer (tehát No1-nek kikiáltva), amelyik gyártója a leginkább támogatja a tesztet az adott évben. Ezt a véleményemet vállalom és vonatkoztatom az ADAC-ra is, az Auto Motor und Sport és az Auto Bild tesztjeire is. Utóbbi kettőnél vess egy pillantást, melyik gyártónak van a legnagyobb reklámfelülete az adott újságban, jó eséllyel AZ fogja nyerni az aktuális tesztet.

Az AB legalább annyiban korrekt, hogy kiemeli: A végső összevetésben szereplő 15 típus mindegyike JÓ gumi, jó választás. Ezeken belül mindössze az emberek maximalizmusa és pénztárcájának tartalma dönt.

A prémium gumik mindig is azok voltak. Mindenki ismeri őket, ők költenek magasan a legtöbbet a fejlesztésekre és ők gyártják valóban a legjobb gumikat utcára. Ezeket levetve évről évre átkerülnek a II-III. osztályú márkákra a fejlesztések. Ezt megkérdőjelezni khm... felesleges.  :flowers: :hug:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re:Gumik és felnik
« Válasz #22075 Dátum: 2014.01.07 21:47:54 »
A Nokian is a prémium kategóriában nyomul?
Igen, és a Brdigestone-t kihagytam véletlenül, pedig az is prémium.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re:Gumik és felnik
« Válasz #22076 Dátum: 2014.01.07 22:44:08 »
Ezt most komolyan kérdezed? Mert nem hiszem, hogy nem tudod. Érzésem szerint, szembe akarsz állítani azzal, hogy a német teszteket némileg részrehajlónak nevezem, holott a prémium gumikat elismerem.  :flowers:
Nos, ezek szerint nem értetted egészen azt, amit a gyerekülésekről IS írtam.  :1eye:

A végeredményt kérdőjelezem meg, illetve, nevezem szubjektív alapon nyugvónak. Az a termék nyer (tehát No1-nek kikiáltva), amelyik gyártója a leginkább támogatja a tesztet az adott évben. Ezt a véleményemet vállalom és vonatkoztatom az ADAC-ra is, az Auto Motor und Sport és az Auto Bild tesztjeire is. Utóbbi kettőnél vess egy pillantást, melyik gyártónak van a legnagyobb reklámfelülete az adott újságban, jó eséllyel AZ fogja nyerni az aktuális tesztet.

Az AB legalább annyiban korrekt, hogy kiemeli: A végső összevetésben szereplő 15 típus mindegyike JÓ gumi, jó választás. Ezeken belül mindössze az emberek maximalizmusa és pénztárcájának tartalma dönt.

A prémium gumik mindig is azok voltak. Mindenki ismeri őket, ők költenek magasan a legtöbbet a fejlesztésekre és ők gyártják valóban a legjobb gumikat utcára. Ezeket levetve évről évre átkerülnek a II-III. osztályú márkákra a fejlesztések. Ezt megkérdőjelezni khm... felesleges.  :flowers: :hug:
Most már azt hiszem, tényleg utoljára. Most is csak azért tépem a "számat", mert nem rólad, hanem Zsombiról van szó.

Szóval először is az adatok és eredmények megkérdőjelezése. Azt hiszem van egy sejtésem, hogy miért gondolod úgy, hogy egy tesz eredménye csakis megbundázás után alakulhat ki. Van sajnos bennünk egy jó adag keserű tapasztalat az itthon menő dolgokról és emiatt tényleg nem csoda, ha az ember így gondolkodik, én is sokmindent így érzek/látok.

Azonban ne felejtsük el, hoyg ezek a tesztek többnyire nálunk sokkal fejlettebb kultúrájú népeknél készülnek, ahol ugyan létezik a korrupció fogalma, de jóval kevésbé erősen van jelen, mint nálunk.
Abba is gondolj bele, hogy a fent említett igen nagy múltú és presztízsű szervezetek, mint pl az ADAC az Axel Springer (az AutoBild kiadója) vagy a TÜV * milyen büdzsével rendelkeznek, és milyen sok energiába került nekik felépíteni azt a hitet az emberekben, hogy az ő általuk leírtak, mértek hihetőek. Vajon megérné-e nekik az, hogy  némi kenőpénzért cserébe valótlan dolgokat állítsanak, vagy csak azért, hogy az adott gyártó náluk hirdessen? (erre majd később visszatérek) Vagy a az individuumok felől közelítjük meg a dolgot:
vajon kit kell megkenni ahhoz, hogy az adott teszt végén pl a megfelelő gumigyártó megfelelő gumija végezzen a megfelelő helyen? Gondolj bele, egy gumitesztben hány ember vesz részt! Én azt gondolom hogy alaphangon 10-15 ember ott serénykedik ha egy ilyen teszt fut. Kit keressen meg a gumigyártó  a kis nokiás dobozával? Vagy ha meg is keresi, mi a garancia, hogy a másik gyártó nem fog-e elé egy I-phone-os dobozt letenni, kicsit vaskosabb euróköteggel?

Vagy közelítsük meg a dolgot lelkiismereti oldalról: te, mint mérnökember, megtennéd-e, hogy mondjuk TUDOD, hogy egy adott útszakasz biztonsága finoman szólva hogy kívánnivalót maga után, de ráengeded úgy a forgalmat, hogy TUDOD, hogy gyerekek is utazni fognak rajta és jó eséllyel ha baj lesz, akkor a te döntésed miatt kisebb-nagyobb aj érheti az adott gyerekeket. (vagy felnőtteket is, tök mindegy) Miért gondolod, hogy az ilyen teszteken dolgozó embereknek nincs rendes, egészséges lelkiismeretük, ami afelé vezeti őket, hogy igenis egy ilyen fontos döntésben tiszta fejjel és lelkiismerettel döntsenek?

Amit mondani akarok, és most konkrétan a gyerekülésről, amit tervezel venni. Elfogadom, hogy egy jó választás, de olyan esetben, ahol rendelkezésre áll azonos árú, azonos tudású (szolgáltatásokra gondolok ) ülés, ami egy igen fontos tényezőben jobb (jelen esetben biztonság terén), akkor szerintem legalábbis nem a legjobb döntés nem azt választani.

Ami pedig a reklámfelületek nagyságát és bérlőit illeti: fordítsuk meg a dolgot. Mi van akkor ha nem a felület bérlői miatt nyerik meg a teszte az adott gumik, ülések, cumisüveg melegítők stb, hanem azért hirdetnek az adott sajtóorgánumban, mert ők nyerték a tesztet?
Ugye te is tisztában vagy vele, hogy ezek a dolgok nem titkosan mennek? tehát itt a tesztelők a gumikat, üléseket, stb többnyire a gyártótól szerzik be, így azok tudnak róla, hogy a terméküket tesztelik. És hidd el nekem, hogy tudnak is az eredményről, mielőtt az a nyilvánosságra kerülne. Így mielőtt ez még megjelenne, már tudják is építeni a sajtókampányt. Mert hát mi lenne jobb sajtóértékű, mint megjelenni abban a lapban, amiben a termékem tesztgyőztes lett? Természetesen csak az emberek 99,99%ának, mert mindig lesznek szkeptikusok, akik megkérdőjelezik egy teszt tisztaságát. ;) Persze kell egy egészséges mértékű szkepticizmus, de az amit nálad tapasztalok ti, hogy minden tesztet az nyer, aki lepénzeli a tesztelőket, az azért kicsit túlzás.
A fenti dolog tény, hogy így működik az esetek többségében, lásd pl olyan esetek, mikor a pl a Bridgestone visszavonta forgalmazásból az egyik téli gumiját és átdolgozta mind a keveréket, mind a mintát mielőtt, mert a teszten elvérzett. De nem ez az egyetlen. Miként lehet vajon, hogy adott újságban már a tesztben megfogalmazott szavakkal hirdetik a terméküket? ;) Ez volt gumi is, meg HiFi Piacban is egy hangfal hirdetése is pl.


Na, többet nem próbálok győzködni, feladom, ha írsz is, lehet nem válaszolok erre a témára, de nem azért, mert harag van ;)





*(nekem ilyen tesztem van gyerekülésekről, amit a Cybex Solution X-fix nyert, benne mérési eredményekkel, mint pl fej lassulása, elmozdulása, HIC-érték (head injury criterion) és ilyenek, ha kell bescannelem)
Gabe 254.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re:Gumik és felnik
« Válasz #22077 Dátum: 2014.01.07 23:14:18 »
Értem, amit írsz.  :hug:

De hadd gondoljam ezt néhány helyen máshogy. Leírtam, hol. Én sem azt mondom, hogy a gumiteszteken rossz gumik nyernek.  :surrender: Igenis, nagyon jó gumik azok, de lehet, hogy az egyik Neked jobban tetszik, mint nekem és fordítva. Vagy éppen egyformán tetszik mindkettőnknek.

OFF:

A gyerekülés teszt végkövetkeztetése - negatívumok terén - túlságosan szubjektív, megfoghatatlan.

ON

Gumik esetére is igaznak vélem ezt: Azt írják az egyikre, hogy "gyorsabban kopik", vagy "kissé alulkormányzott" a kanyarokban, a harmadikhoz "hangos". Ezeket én szubjektív értékelésnek vélem és tökéletesen elég a végeredmény "megvezetéséhez" annak ellenére, hogy valótlant nem, csak gyanakvásra okot adó jellemzőt neveznek meg.  :excl: És EZ benne a szubjektív. Nyilván nem arra gondolok, hogy egy Nexen gumi igazából sokkal jobb, mint egy Continental, csak a saját piacukat védve fikázzák le, mert ez nyilván nem igaz. De prémium gumik között a legjobbnak kikiáltott gumi minden esetben - szerintem - szubjektív döntés.

Persze, hogy nincs harag, miért is kellene?  :D
Nekem semmi bajom azzal, ha valakivel értelmesen nem értünk egyet és ezt megbeszéljük.  :surrender:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Gumik és felnik
« Válasz #22078 Dátum: 2014.01.08 13:22:11 »
Sziasztok,

A szerelöm még a következö gumikat ajànlja hasonlo àrban: Fulda Progresso, Landsail, Ling Long Greenmax, Meteor Cruiser.

Ezek közül van esetleg jobb vàlasztàs mint a Nexen?
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Gumik és felnik
« Válasz #22079 Dátum: 2014.01.08 13:29:07 »
A Ling-Long kifejezetten bizalomgerjesztő.... (lehet a féktávra utal a név?  :hmmmm:) Ezt szerintem a Chin-Chang cég gyártja, a flaszterről felvakart rágógumik felhasználásával...  [rohog] [rohog]

Ha nem tudsz több pénzt rászánni, inkább vegyél megbízható forrásból használt prémiumgumit...