Ezt most komolyan kérdezed? Mert nem hiszem, hogy nem tudod. Érzésem szerint, szembe akarsz állítani azzal, hogy a német teszteket némileg részrehajlónak nevezem, holott a prémium gumikat elismerem.
Nos, ezek szerint nem értetted egészen azt, amit a gyerekülésekről IS írtam.
A végeredményt kérdőjelezem meg, illetve, nevezem szubjektív alapon nyugvónak. Az a termék nyer (tehát No1-nek kikiáltva), amelyik gyártója a leginkább támogatja a tesztet az adott évben. Ezt a véleményemet vállalom és vonatkoztatom az ADAC-ra is, az Auto Motor und Sport és az Auto Bild tesztjeire is. Utóbbi kettőnél vess egy pillantást, melyik gyártónak van a legnagyobb reklámfelülete az adott újságban, jó eséllyel AZ fogja nyerni az aktuális tesztet.
Az AB legalább annyiban korrekt, hogy kiemeli: A végső összevetésben szereplő 15 típus mindegyike JÓ gumi, jó választás. Ezeken belül mindössze az emberek maximalizmusa és pénztárcájának tartalma dönt.
A prémium gumik mindig is azok voltak. Mindenki ismeri őket, ők költenek magasan a legtöbbet a fejlesztésekre és ők gyártják valóban a legjobb gumikat utcára. Ezeket levetve évről évre átkerülnek a II-III. osztályú márkákra a fejlesztések. Ezt megkérdőjelezni khm... felesleges.
Most már azt hiszem, tényleg utoljára. Most is csak azért tépem a "számat", mert nem rólad, hanem Zsombiról van szó.
Szóval először is az adatok és eredmények megkérdőjelezése. Azt hiszem van egy sejtésem, hogy miért gondolod úgy, hogy egy tesz eredménye csakis megbundázás után alakulhat ki. Van sajnos bennünk egy jó adag keserű tapasztalat az itthon menő dolgokról és emiatt tényleg nem csoda, ha az ember így gondolkodik, én is sokmindent így érzek/látok.
Azonban ne felejtsük el, hoyg ezek a tesztek többnyire nálunk sokkal fejlettebb kultúrájú népeknél készülnek, ahol ugyan létezik a korrupció fogalma, de jóval kevésbé erősen van jelen, mint nálunk.
Abba is gondolj bele, hogy a fent említett igen nagy múltú és presztízsű szervezetek, mint pl az ADAC az Axel Springer (az AutoBild kiadója) vagy a TÜV * milyen büdzsével rendelkeznek, és milyen sok energiába került nekik felépíteni azt a hitet az emberekben, hogy az ő általuk leírtak, mértek hihetőek. Vajon megérné-e nekik az, hogy némi kenőpénzért cserébe valótlan dolgokat állítsanak, vagy csak azért, hogy az adott gyártó náluk hirdessen? (erre majd később visszatérek) Vagy a az individuumok felől közelítjük meg a dolgot:
vajon kit kell megkenni ahhoz, hogy az adott teszt végén pl a megfelelő gumigyártó megfelelő gumija végezzen a megfelelő helyen? Gondolj bele, egy gumitesztben hány ember vesz részt! Én azt gondolom hogy alaphangon 10-15 ember ott serénykedik ha egy ilyen teszt fut. Kit keressen meg a gumigyártó a kis nokiás dobozával? Vagy ha meg is keresi, mi a garancia, hogy a másik gyártó nem fog-e elé egy I-phone-os dobozt letenni, kicsit vaskosabb euróköteggel?
Vagy közelítsük meg a dolgot lelkiismereti oldalról: te, mint mérnökember, megtennéd-e, hogy mondjuk TUDOD, hogy egy adott útszakasz biztonsága finoman szólva hogy kívánnivalót maga után, de ráengeded úgy a forgalmat, hogy TUDOD, hogy gyerekek is utazni fognak rajta és jó eséllyel ha baj lesz, akkor a te döntésed miatt kisebb-nagyobb aj érheti az adott gyerekeket. (vagy felnőtteket is, tök mindegy) Miért gondolod, hogy az ilyen teszteken dolgozó embereknek nincs rendes, egészséges lelkiismeretük, ami afelé vezeti őket, hogy igenis egy ilyen fontos döntésben tiszta fejjel és lelkiismerettel döntsenek?
Amit mondani akarok, és most konkrétan a gyerekülésről, amit tervezel venni. Elfogadom, hogy egy jó választás, de olyan esetben, ahol rendelkezésre áll azonos árú, azonos tudású (szolgáltatásokra gondolok ) ülés, ami egy igen fontos tényezőben jobb (jelen esetben biztonság terén), akkor szerintem legalábbis nem a legjobb döntés nem azt választani.
Ami pedig a reklámfelületek nagyságát és bérlőit illeti: fordítsuk meg a dolgot. Mi van akkor ha nem a felület bérlői miatt nyerik meg a teszte az adott gumik, ülések, cumisüveg melegítők stb, hanem azért hirdetnek az adott sajtóorgánumban, mert ők nyerték a tesztet?
Ugye te is tisztában vagy vele, hogy ezek a dolgok nem titkosan mennek? tehát itt a tesztelők a gumikat, üléseket, stb
többnyire a gyártótól szerzik be, így azok tudnak róla, hogy a terméküket tesztelik. És hidd el nekem, hogy tudnak is az eredményről, mielőtt az a nyilvánosságra kerülne. Így mielőtt ez még megjelenne, már tudják is építeni a sajtókampányt. Mert hát mi lenne jobb sajtóértékű, mint megjelenni abban a lapban, amiben a termékem tesztgyőztes lett? Természetesen csak az emberek 99,99%ának, mert mindig lesznek szkeptikusok, akik megkérdőjelezik egy teszt tisztaságát.
Persze kell egy egészséges mértékű szkepticizmus, de az amit nálad tapasztalok ti, hogy minden tesztet az nyer, aki lepénzeli a tesztelőket, az azért kicsit túlzás.
A fenti dolog tény, hogy így működik az esetek többségében, lásd pl olyan esetek, mikor a pl a Bridgestone visszavonta forgalmazásból az egyik téli gumiját és átdolgozta mind a keveréket, mind a mintát mielőtt, mert a teszten elvérzett. De nem ez az egyetlen. Miként lehet vajon, hogy adott újságban már a tesztben megfogalmazott szavakkal hirdetik a terméküket?
Ez volt gumi is, meg HiFi Piacban is egy hangfal hirdetése is pl.
Na, többet nem próbálok győzködni, feladom, ha írsz is, lehet nem válaszolok erre a témára, de nem azért, mert harag van
*(nekem ilyen tesztem van gyerekülésekről, amit a Cybex Solution X-fix nyert, benne mérési eredményekkel, mint pl fej lassulása, elmozdulása, HIC-érték (head injury criterion) és ilyenek, ha kell bescannelem)