Utólag belegondolva, anyagilag mindenképpen jobb választás lett volna nekem is ez a típus, mert arra számítottam, hogy a GY 22e-nél jóval olcsóbb lesz.
Ez nem biztos, sőt! Kicsit jobban utánajártam dolgoknak. A GY B-s energia-osztályú, a Hankook C-s. Mit jelent ez a gyakorlatban?
http://ec.europa.eu/energy/efficiency/tyres/calculator_en.htmFügg attól is, hogy mennyit jársz városban (ott ugye kisebb jelentősége van a gördülési ellenállásnak). De ha csak 50%-ban használod városban az autót, akkor már kb. 0,1 literes megtakarítást jelent. Nálam ez durván 5000 Ft évente (10 ezer km-es nyári gumis éves futást feltételezve). A két gumi árkülönbsége 20 ezer Ft. Egy garnitúra gumit pedig legalább 5, de inkább 6 évig használ ez átlagos autós. Tehát lényegében legrosszabb esetben is ugyanott vagyok anyagilag, mint a Hankook-kal. Viszont én inkább 70-80%-ban lakott területen kívül autózok, így viszont a megtakarítás is növekszik, akár 0,2 deci is lehet.
Tehát legrosszabb esetben is kb. ugyanúgy jövök ki anyagilag. De én inkább a gumisnál fizetek, mint a benzinkúton. Ráadásul még a CO2 kibocsátás is picit kevesebb lesz:)
Továbbá, szintén nem elhanyagolható szempont, hogy azért a GY nedves úton is jobb (A osztály). Meg egyébként is az ADAC és az Autonavigátor tesztjében is jobban szerepelt. Igaz ugyan, hogy nincsenek nagy különbségek, meg egyébként is defenzíven vezetek, de miért ne válasszam a jobb gumit, ha anyagilag ugyanúgy jövök ki?