Szavazás

Melyik állítás igaz rád?

Télen téli gumi - nyáron nyári gumi, lehetőleg nem túl idősek.
307 (92.2%)
Négyévszakossal nyomom télen-nyáron.
19 (5.7%)
Ami éppen akad, cserébe óvatos vagyok.
3 (0.9%)
Nem érdekel a gumi kérdés, szerintem csak marketing.
4 (1.2%)

Összes szavazó: 331

Szerző Téma: Gumik és felnik  (Megtekintve 4201401 alkalommal)

0 Felhasználó és 11 vendég van a témában

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re:Gumik és felnik
« Válasz #20025 Dátum: 2013.03.20 20:50:12 »
Írsz ám mindenféle badarságot  :)

Ha elpattog a kerék, szar a lengéscsillapító, esetleg túl keményre van fújva a gumi.....

Én most 25ezer ft ért vettem egy szett gumit a RAV4-re( új ára 50ezer/db) , épp csak a szörök koptak le róla..... tehát nagyon jo a minta mélysége, viszont 10 éves kora ellenére olyan puha, mint ha új gumiról beszélnénk.
Nyilván ez attol is függ hol tárolták elötte, meg milyen fajta gumi.
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Gumik és felnik
« Válasz #20026 Dátum: 2013.03.20 20:55:04 »
Nem badarság, max nem érted meg elsőre:  :hug:  :flowers:
A kerék a fos gumi miatt is simán tud oldalirányban "elradírozni" (így értettem az elpattogást), ha már nem elég puha.
És igen, vannak, pontosabban kifoghatók jó használtgumik is.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re:Gumik és felnik
« Válasz #20027 Dátum: 2013.03.20 20:59:04 »

A kerék a fos gumi miatt is simán tud oldalirányban "elradírozni" (így értettem az elpattogást), ha már nem elég puha.

Én ezt megcsinálom neked vatta új prémium márkás gumival is  :devil:
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re:Gumik és felnik
« Válasz #20028 Dátum: 2013.03.20 21:05:43 »
Szerintem Te magad is simán meg tudod határozni, hogy vállalható-e még, vagy sem.
Komám, ha én felrakatom ezeket a gumikat a teszt erejéig, az tuti, hogy októberig le nem jönnek a kocsiról  :yes:
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Gumik és felnik
« Válasz #20029 Dátum: 2013.03.20 21:14:16 »
Szerintem normál halandónak az egyetlen jel a gumi elöregedésére, hogyha a mintázat kirepedezik. Legalábbis a rugalmasság elvesztése látszódik így.

Öreg gumi egyébként sztem pont h hirtelen fogja elveszteni a tapadását...  ::)
Legalábbis nekem ez a tapasztalatom egy kifejezetten puha keverékű gumival. (Heidenau RSW) 5éves, megfogva puha, rágógumira lehet melegíteni, élhetően tapad, de határhelyzetben nem kezd el "radirozni" hanem egyszerűen megszűnik a tapadás. És ennek is a mintázata van kirepedve.

Amúgy ez a keverék olyan, hogy esés után megmondod hol vesztettél tapadást, mert konkrétan kiszakad a gumiból egy darabka. Nem az aszfalt-gumi, hanem a gumi-gumi tapadása a kisebb...  :D  :cool2:

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Gumik és felnik
« Válasz #20030 Dátum: 2013.03.20 21:22:28 »
Írsz ám mindenféle badarságot  :)

Ha elpattog a kerék, szar a lengéscsillapító, esetleg túl keményre van fújva a gumi.....

Én most 25ezer ft ért vettem egy szett gumit a RAV4-re( új ára 50ezer/db) , épp csak a szörök koptak le róla..... tehát nagyon jo a minta mélysége, viszont 10 éves kora ellenére olyan puha, mint ha új gumiról beszélnénk.
Nyilván ez attol is függ hol tárolták elötte, meg milyen fajta gumi.
Hát én nem mernék bevállalni 10 éves gumikat, akármennyire nyomható meg mély meg akármi. Persze amit mondanak szakik hogy 6 év után kuka az egy általánosítás, gondolom a legmostohább körülmények között tarott gumi öregszik el annyi idő alatt. De inkább megvenném az új garnitúrát (talán a kevésbé márkásat, persze nem a Tescósat, hanem mondjuk az Uniroyal nekem nagyon bejött), aztán vagy a kocsival együtt dobom ki, vagy nem hagyom hogy a gumi állapota miatt kezdjenek alkudozni. Persze mindenki szíve joga, meg amihez az ember ért, abban sefteljen is, de ha én hallgatnék valami xy emberkére aki gumit sóz rám, mert ő ért hozzá, akkor tuti elröpülnék az első kanyarban :D
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Re:Gumik és felnik
« Válasz #20031 Dátum: 2013.03.20 21:26:55 »
Én ezt megcsinálom neked vatta új prémium márkás gumival is  :devil:
csak nem mindegy, hogy milyen sebességgel.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re:Gumik és felnik
« Válasz #20032 Dátum: 2013.03.20 21:29:37 »
Persze mindenki szíve joga, meg amihez az ember ért, abban sefteljen is, de ha én hallgatnék valami xy emberkére aki gumit sóz rám, mert ő ért hozzá, akkor tuti elröpülnék az első kanyarban :D
Pár gumi megfordult már a kezem alatt, saját részre  illetve bizniszre is.... ezért is mertem elhozni, mert nem volt pénz érte :yes:
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re: Re:Gumik és felnik
« Válasz #20033 Dátum: 2013.03.20 21:30:27 »
csak nem mindegy, hogy milyen sebességgel.
tudom én ezt, csak unatkozok és ilyenkor kötözködök  :devil: :flowers:
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Re:Gumik és felnik
« Válasz #20034 Dátum: 2013.03.20 21:31:11 »
Komám, ha én felrakatom ezeket a gumikat a teszt erejéig, az tuti, hogy októberig le nem jönnek a kocsiról  :yes:
Ezt megértem, de ha nem muszáj, szerintem ne kísérletezz. A Fulda ebben a méretben nem egy ördöngős összeg, és az esetleges eladásakor kevésbé lesz az autón alku téma.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re:Gumik és felnik
« Válasz #20035 Dátum: 2013.03.21 07:09:25 »
Szereléssel-szállítással 80e. Ezt eladáskor fixen bukom.
Amúgy meg eladtam már pár autót, még egyiken sem volt szempont a vevőnél a gumi.  :1eye:
Na mindegy, még tart a téli időszak, úgyhogy van idő gondolkodni  ;)
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

gomzol

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1590

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Gumik és felnik
« Válasz #20037 Dátum: 2013.03.21 08:26:52 »
Valamennyit biztos buksz rajta, de hogy az összeset, azt kétlem. Olyan vevővel nem kell foglalkozni, amelyik nem veszi figyelembe, hogy nem kell a vásárlás után azonnal gumizni egy autót, sőt, pár évig sem. Aki ezt figyelmen kívül hagyja, az komolytalan vevő, nem foglalkoznék vele.
Ez nem egy frissen elvégzett szervizelés kérdése, mert azt vagy elvégzik az eladás előtt, vagy nem. Ez azonban vitathatatlan és jóval költségesebb dolog (gumizás). Szerintem a 80e-ből max 20-30-at vesztenél... de a pszichikai előny akkor is megmarad, hogy az autónak VOLT GAZDÁJA.  ::)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Gumik és felnik
« Válasz #20038 Dátum: 2013.03.21 08:53:15 »
Nyárigumi-teszt 2013 - az Autónavigátor.hu és a nonstopgumi.hu valóságtesztje
Kiváló teszt!  :yes:

Maga a mérési metodika abban szimpatikusabb és - szerintem - még korrektebb az ADAChoz képest, hogy a teszt végén az abroncs elahsználódását is mérte. Nem csak a tolómérővel kifejezhető profil kopást, hanem az abroncs állapotát, még, ha ez szubjektív is kissé.
Számomra 2 nagyobb meglepetés volt a tesztben:
1. A Michelin kopása!!! (Az ADAC szerint magasan ennek az abroncsnak van a legkisebb kopása a teszt alatt, iit, azonban meglepően gyengén szerepelt ebben a mezőnyben (igaz, ez a Michelin Energy Saver gumi volt csak, nem a +os idei típus)
2. A Hankook rendkívül kiegyensúlyozott szereplése és ehhez mérten rendkívül baráti ára (whis!)

Ezeken kívül érdekes az is, hogy a kopott, idős nyári gumik az újakhoz képest valóban "elnézhető" különbségekkel szerepeltek. Igen, bizonyos esetekben sokat jelenthet 1-3 méter fékútkülönbség, de, ha azt vesszük, hogy a kínai abroncsok ennek többszörösével gyengébbek a JÓ gumiknál, mindenképpen kedvező hír.
Elsőre fura volt számomra a téli vacsiúj Michelin Alpin4 nedves úton produkált hosszú fékútja, de aztán belegondoltam, hogy ez egy téli gumi, puha keverék, izmos mintával, valószínűleg emiatt jobban deformálódik fékezés közben és kevésbé hatékonyan tud fékezni.

Részemről nagyon üdvözlendő az itthoni ilyen alapos, és jól átgondolt kritérium rendszerrel végzett teszt, hiszen, itt nem igen lehet azzal vádolni a tesztelőket, mint az ADACnál, hogy a hazai gumikat jobban preferálják, mint a "külhoniakat".

Azért akadt némi hiányosság is: Pl. Dunlop abroncsot nem teszteltek, ellenben egyedülállóan kiváló ötletnek tartom, hogy újrafutózott, új- és használt, valamint kínai abroncsokat is összevetettek, igazodva a magyar pénztárcákhoz és vásárlási szokásokhoz. Szép munka!  :clap: :yes:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Gumik és felnik
« Válasz #20039 Dátum: 2013.03.21 08:59:40 »
Valamennyit biztos buksz rajta, de hogy az összeset, azt kétlem. Olyan vevővel nem kell foglalkozni, amelyik nem veszi figyelembe, hogy nem kell a vásárlás után azonnal gumizni egy autót, sőt, pár évig sem. Aki ezt figyelmen kívül hagyja, az komolytalan vevő, nem foglalkoznék vele.
Ez nem egy frissen elvégzett szervizelés kérdése, mert azt vagy elvégzik az eladás előtt, vagy nem. Ez azonban vitathatatlan és jóval költségesebb dolog (gumizás). Szerintem a 80e-ből max 20-30-at vesztenél... de a pszichikai előny akkor is megmarad, hogy az autónak VOLT GAZDÁJA.  ::)
Szerintem alap, hogy ne keljen egyből gumit cserélni ha megveszel egy használt autót (hacsak nem egy gumifetisiszta aki ugyis lecseréli valami durván peres gumira.)
Valóban rossz előjel ha úgy akarnak eladni egy autót, hogy használhatatlan lekopott vagy repedezett gumi van rajta.