Nyárigumi-teszt 2013 - az Autónavigátor.hu és a nonstopgumi.hu valóságtesztje
Kiváló teszt!
![yes :yes:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/yes.gif)
Maga a mérési metodika abban szimpatikusabb és - szerintem - még korrektebb az ADAChoz képest, hogy a teszt végén az abroncs elahsználódását is mérte. Nem csak a tolómérővel kifejezhető profil kopást, hanem az abroncs állapotát, még, ha ez szubjektív is kissé.
Számomra 2 nagyobb meglepetés volt a tesztben:
1. A Michelin kopása!!! (Az ADAC szerint magasan ennek az abroncsnak van a legkisebb kopása a teszt alatt, iit, azonban meglepően gyengén szerepelt ebben a mezőnyben (igaz, ez a Michelin Energy Saver gumi volt csak, nem a +os idei típus)
2. A Hankook rendkívül kiegyensúlyozott szereplése és ehhez mérten rendkívül baráti ára (whis!)
Ezeken kívül érdekes az is, hogy a kopott, idős nyári gumik az újakhoz képest valóban "elnézhető" különbségekkel szerepeltek. Igen, bizonyos esetekben sokat jelenthet 1-3 méter fékútkülönbség, de, ha azt vesszük, hogy a kínai abroncsok ennek többszörösével gyengébbek a JÓ gumiknál, mindenképpen kedvező hír.
Elsőre fura volt számomra a téli vacsiúj Michelin Alpin4 nedves úton produkált hosszú fékútja, de aztán belegondoltam, hogy ez egy téli gumi, puha keverék, izmos mintával, valószínűleg emiatt jobban deformálódik fékezés közben és kevésbé hatékonyan tud fékezni.
Részemről nagyon üdvözlendő az itthoni ilyen alapos, és jól átgondolt kritérium rendszerrel végzett teszt, hiszen, itt nem igen lehet azzal vádolni a tesztelőket, mint az ADACnál, hogy a hazai gumikat jobban preferálják, mint a "külhoniakat".
Azért akadt némi hiányosság is: Pl. Dunlop abroncsot nem teszteltek, ellenben egyedülállóan kiváló ötletnek tartom, hogy újrafutózott, új- és használt, valamint kínai abroncsokat is összevetettek, igazodva a magyar pénztárcákhoz és vásárlási szokásokhoz. Szép munka!