Szavazás

Melyik állítás igaz rád?

Télen téli gumi - nyáron nyári gumi, lehetőleg nem túl idősek.
307 (92.2%)
Négyévszakossal nyomom télen-nyáron.
19 (5.7%)
Ami éppen akad, cserébe óvatos vagyok.
3 (0.9%)
Nem érdekel a gumi kérdés, szerintem csak marketing.
4 (1.2%)

Összes szavazó: 331

Szerző Téma: Gumik és felnik  (Megtekintve 4200817 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Gumik és felnik
« Válasz #19350 Dátum: 2012.11.15 20:56:58 »
Az, meg, hogy nomatékkulcs... ugyan már! Csak nem gondolja bárki is, hogy a gumis túlhúzza annyival a csavart, hogy az megszakadjon?! Nem hülye ő, kell neki a kuncsaft következő alkalommal is.
A gyári nyomatékadat kb annyit jelent, hogy ne lazuljon ki a csavar (éppen a helyén maradjon), ha ennél 1-2 Nm-rel tovább húzod, kutya baja nem lesz hosszú távon sem. Nekem minden átszerelésnél légkulccsal húzzák és semmilyen hátrányát nem tapasztaltam eddig.
Szerintem ez a nyomatékkulcs mizéria is csak egy túllihegett jelentősségű dolog a kerék témánál. Persze, a motorblokk csavarjai esetén már más kérdés, ott én is nyugodtabb lennék, ha a gyári nyomaték adatokkal kerülne meghúzásra. A szakszerviz alapból nyomatékkulcsot használ erre a célra, de kerékszereléshez ott is légkulcs van.  :yes:
Egyetértek. Autóbuzi-körökben elharapódzott divat ez a nyomatékkulcsos kerékszerelés, semmi több. A gyár megad egy adatot, persze... Mert meg kell adnia. De némi gyakorlás után bárki épkézláb emberfia képes rá, hogy egy kerékcsavart normális erővel (tehát nem agyontépve) meghúzzon, úgy, hogy attól az égvilágon nem lesz semminek semmi baja, ha esetleg nem pont a gyári értéknek megfelelő nyomással húzta meg. Úgy kell csinálni kezdetben, hogy próbálgatod meghúzás közben, ki tudod-e még normális erővel lazítani a saját magad által meghúzott csavart. És aztán már rááll a kezed a dologra.

Gumisok viszont... Azért van köztük egy frakció (szerencsére egyre kisebb létszámban), akik a mai napig szeretik olyan brutál erővel meghúzni a kerékcsavarokat, hogy utána ugrálnod kell a kerékkulcson, hogy meglazítsd őket. Jaa és a szerelőkről se feledkezzünk meg, velük is előfordul az ilyesmi.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Gumik és felnik
« Válasz #19351 Dátum: 2012.11.15 21:02:33 »
OFF Mester, ajánlom figyelmedbe a "denevérpadot". Csodákra képes!
Én is ülő munkát végzek, de délutánonként 1-1,5 ótát sétálunk a ligetben a családdal és heti 2 alkalommal TRX edzésen veszek részt. 30 évesen semmi panaszom (na jó, nyáron az epémet kivették...).  :D
ON
Köszi a tippeket  :yes: !

Amúgy de-de, 30 fölött szokták mondani, hogy innentől minden nap ajándék  :lol:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Gumik és felnik
« Válasz #19352 Dátum: 2012.11.15 21:54:07 »
A szakszerviz alapból nyomatékkulcsot használ erre a célra, de kerékszereléshez ott is légkulcs van.
Ez utóbbi nem jelent semmit. Szakszerviz után is csak hosszabbítóval tudtam leszedni a a kerékanyát, de még mindig jobb volt mint amikor elhagytam.
A szerviz sokszor még az olajszűrőt sem az előírt 37Nm-el vagy a szükséges fordulattal húzza meg. Volt, hogy 2 db! fogóval tudtam csak leszedni utánuk.
Természetesen sok olyan alkatrész van, aminél a megfelelő nyomatékot könnyű elsajátítani. Úgy voltam vele, hogy nem nagy beruházás, és beruháztam. (Most éppen kettő van,de még tervben van 1 harmadik is, mert teljesen rászoktam.) Mindent a megadott értékre húzok néhánynál kényelemből, másnál + mert fontosnak tartom.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Gumik és felnik
« Válasz #19353 Dátum: 2012.11.15 22:29:51 »
Ez utóbbi nem jelent semmit. Szakszerviz után is csak hosszabbítóval tudtam leszedni a a kerékanyát, de még mindig jobb volt mint amikor elhagytam.
A szerviz sokszor még az olajszűrőt sem az előírt 37Nm-el vagy a szükséges fordulattal húzza meg. Volt, hogy 2 db! fogóval tudtam csak leszedni utánuk.
Természetesen sok olyan alkatrész van, aminél a megfelelő nyomatékot könnyű elsajátítani. Úgy voltam vele, hogy nem nagy beruházás, és beruháztam. (Most éppen kettő van,de még tervben van 1 harmadik is, mert teljesen rászoktam.) Mindent a megadott értékre húzok néhánynál kényelemből, másnál + mert fontosnak tartom.
Oké, tedd azt, használd, hiszen Te sem csinálsz ezzel butaságot, csak kicsit túlbuzgó vagy a szó jó értelmében.  :flowers:
Mindezzel egészen addig nincs bajom, amíg egy autóeladásnál a vevő bele nem köt olyanba, hogy miért nem nyomatékkulcsot használtan erre, meg erre. Na, ennél a pontnál küldeném el a halál fa**ára, hogy az én időmet ne rabolja...  :ph34r: :D
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

mivan?

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 171
Re:Gumik és felnik
« Válasz #19354 Dátum: 2012.11.16 10:40:17 »

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Gumik és felnik
« Válasz #19355 Dátum: 2012.11.16 10:49:59 »
Oké, tedd azt, használd, hiszen Te sem csinálsz ezzel butaságot, csak kicsit túlbuzgó vagy a szó jó értelmében.  :flowers:
Mindezzel egészen addig nincs bajom, amíg egy autóeladásnál a vevő bele nem köt olyanba, hogy miért nem nyomatékkulcsot használtan erre, meg erre. Na, ennél a pontnál küldeném el a halál fa**ára, hogy az én időmet ne rabolja...  :ph34r: :D
Azt megnézem amikor a vevő ránézésre megállapítja hogy a kereket meg az olajszűrőt hány Nm-rel húzta meg valaki :D
Ha ez neki kizáró ok, akkor egy mosollyal elköszöntök egymástól szó nélkül, ha meg kötözködni meg alkudozni kezd, csak azt jelenti hogy az autó kitűnő csak keresi a kákán a csomót hogy minél olcsóbban megúszhassa.
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Gumik és felnik
« Válasz #19356 Dátum: 2012.11.16 10:58:23 »
Azt megnézem amikor a vevő ránézésre megállapítja hogy a kereket meg az olajszűrőt hány Nm-rel húzta meg valaki :D
Ha ez neki kizáró ok, akkor egy mosollyal elköszöntök egymástól szó nélkül, ha meg kötözködni meg alkudozni kezd, csak azt jelenti hogy az autó kitűnő csak keresi a kákán a csomót hogy minél olcsóbban megúszhassa.
:yes:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re:Gumik és felnik
« Válasz #19358 Dátum: 2012.11.16 11:02:29 »
... Csak nem gondolja bárki is, hogy a gumis túlhúzza annyival a csavart, hogy az megszakadjon?! Nem hülye ő, kell neki a kuncsaft következő alkalommal is. ...
Kollgám Octaviájából most furták ki a kerék csavart, mert a gumis tél végén ész nélkül ráhúzta, aki meg most rakta volna fel, az légkulccsal lenyalatta a hatlapfejüt szép kerekre. (Mondjuk mindkét gumis kiesett nála a pixisből.)
Attila 31
  - Avensis
- Prius

mivan?

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 171
Re:Gumik és felnik
« Válasz #19359 Dátum: 2012.11.16 11:19:13 »
Kollgám Octaviájából most furták ki a kerék csavart, mert a gumis tél végén ész nélkül ráhúzta, aki meg most rakta volna fel, az légkulccsal lenyalatta a hatlapfejüt szép kerekre. (Mondjuk mindkét gumis kiesett nála a pixisből.)
Ilyenkor nem lehetne leírni, hogy mely gumisokat kerüljük?...

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Gumik és felnik
« Válasz #19360 Dátum: 2012.11.16 11:25:52 »
Ilyenkor nem lehetne leírni, hogy mely gumisokat kerüljük?...
Úgyis az a vége, hogy az a biztos amit saját kezűleg csinálsz, mindenki más csak árt ha hozzányúl az autódhoz :)
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Gumik és felnik
« Válasz #19361 Dátum: 2012.11.16 11:28:22 »
Úgyis az a vége, hogy az a biztos amit saját kezűleg csinálsz, mindenki más csak árt ha hozzányúl az autódhoz :)
Mert saját kézzel nem lehet elba**ni, mi?  :szemez:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Gumik és felnik
« Válasz #19362 Dátum: 2012.11.16 11:33:09 »
Mert saját kézzel nem lehet elba**ni, mi?  :szemez:
Tehát az eredmény: mindenki csak elcseszni tud egy autót :D
Amint legurult a gyártósorról halálra van ítélve :D
Én is tudnék nem ajánlott műhelyet mondani, de ahogy elnéztem a foglásaikat, nem hiszem hogy sokra mennék vele. Kicsit bénáztak a kocsimmal, ennyi.
« Utoljára szerkesztve: 2012.11.16 11:47:35 írta DonPrego »
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re:Gumik és felnik
« Válasz #19363 Dátum: 2012.11.16 14:13:23 »
ha nincs otthon krokis emelő, csak ugrass fel egy sziklára és mehet is a kerékcsere [rohog]
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

gbucus

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 356
Re:Gumik és felnik
« Válasz #19364 Dátum: 2012.11.16 14:15:21 »
Jó néhány évtizedes tapasztalatom alapján bátran kijelenthetem, hogy a szervizekben (nem feltétlenül a gumis műhelyekre gondolok) igenis képesek túlhúzni a kerékcsavarokat, maradandó kárt okozva. Off Barkasról anno le kellett vágni a csavart, sikerült előtte légkulccsal véglegesen rögzíteni azt. Másik: szintén régi emlék. Nem tudtam elképzelni, mi kattog a Lada hátsó kerekénél. Aztán kiderült, hogy (valószínű többszörös kitartó munkával) a szerviz annyira túlhúzta a kerékcsavarokat, hogy a felni kónuszos része megkopott és/vagy beljebb húzódott, emiatt a csavarok beleütöttek a dobon belül a kézifék karba. Na, mi volt ezek után a "szakszerű" javítás? Hát persze, leköszörültek a csavarokból. Az elb...szott felniket kicserélni eszükben sem volt. Én innentől vagyok nyomatékkulcs párti. De rohadtul idegesít, mint ahogy korábban is írtam, hogy túlhúzzák légkulccsal, aztán alibiből rámennek nyomatékkulccsal, ami már semmit nem tud húzni a csavaron.