Inkább erre költök (természetesen más feldatokra is alkalmas, 42-210 Nm-ig), mint gumisnak adjam a pénzt, aki ki tudja milyen nyomatékkal húzza meg.
Sajnos igazad van. Bár sok gumis műhelyben már néhány éve használják a nyomatékkulcsot, de sok rossz tapasztalatom van a szakszerűtlen használat miatt. Felteszik a kerekeket légkulccsal, majd a nyomatékkulccsal meghúzzák. A legtöbb esetben ilyenkor a csavar már nem mozdul, mert a légkulcs már túlhúzta, így az egész csak egy felesleges "bemutató" a kuncsaft felé.
Még egy kicsit visszatérek egy másik témára, arra hogy régen nem tulajdonítottak ekkora jelentőséget a téli guminak. A nyolcvanas években nem is nagyon lehetett kapni télit, csak elvétve, annak is elég otromba, durva mintája volt. Nem is volt így kiélezve minta és keverék szempontjából. Ma a gyártás során külön optimalizálják a télit és a nyárit. Emlékszem, normál radiál (nem téli) Semperit gumim volt a Ladán, de a mintázata közel sem úgy nézett ki, mint egy mai tipikus nyári. Sokkal több vékony bevágás volt benne, emlékeztetve a mai téliekre. Arról nem is beszélve, hogy az akkori átlag autók jóval kisebb teljesítményűek voltak, kevesebb autó volt, és nem volt ilyen száguldozós világ.