Gumi-guruk !
Lenne egy kérdésem:
Kb 1 hónapja érdeklődtem nálatok a BRIDGESTONE TURANZA ER300-ról. Ennek eredményeképpen kb. hete vettem egy jóárasított szettet (2 db vadiúj és 2 db 6 mm-es). Kb. 2 hetet volt az autón, s egész meg voltam velük elégedve. Eddig...
Ma sikerült mennem egy Heves-Debrecen-Budapest- Heves távot (500 km, kb. 90% autópálya). Mivel a normál közúton nyugodtan vezetek, csak most a pályán vettem észre, hogy 120-130 felett elkezdi rázni a kormányt.
Amikor a gumishoz elvittem felrakatni őket a felnire, szépen ráirkálta, hogy melyiket hová. Talán logikusan a két új ment előre (mivel a hajtott gumi jobban kopik), a másik kettő meg hátra. Azonban én a családban lévő autók, s a Carinán most kukába ment két szetten (téli és nyári) azt tapasztaltam, hogy a jobb oldal jobban kopott. Mindkét szettet úgy dobtam, ki hogy a balosokon kb. 2 mm-rel több minta volt még mint a jobb oldalt futókon. Épp ezért a feliratoknak ellentmondva én úgy tettem fel, hogy az újakat jobbra, a használtakat balra.
Lehet a rázás oka az, hogy én máshová raktam őket?
Ha nem fogásirányos (asszimetrikus) gumiról van szó, akkor is máshogy pörgeti meg a gép a kerekeket, esetleg más irányba?
Vagy csak egyszerűen rosszul lettek kiegyensúlyozva?
Előre is köszi a választ, a napokban mindenképpen vissza szeretném vinni, amíg még a gumisban is frissen él a szerelés emléke.