Remélem pár éven belül eljut oda a gumigyártás (van rá esély), hogy lehet 4évszakossal járni és nem kell átszerelgetni.
Vedd meg az évszakhoz fejlesztett gumit, nagyon helyes!
Csak jusson eszedbe, hogy 20-30 éve sem jártak téli és nyári gumival, és fogadjuk el, hogy azóta fejlődött annyi az ipar, hogy tudnak olyan gumit gyártani ami mindig megfelelő. Tükörjégen nem lesz jó még a legjobb téli sem. Én pl havon nem járok, tehát nem igazán érdekel, hogy hóban mit tud. Az érdekel, hogy hidegben, nedves/száraz úton milyen, és ebben gondolom igen jók tudnak lenni a 4 évszakos gumik.
Így van. A négyévszakossal az egyetlen valódi gond, hogy ugye tavasztól őszig is fent van, ergo kopik, ezáltal a második télnek már nem olyan képességekkel fut neki, mint amilyenekkel az elsőből kifutott; márpedig az biztos, hogy valódi téli útviszonyok között tud igazán jelentős eltéréseket okozni, ha mondjuk 6 helyett már csak 4 mm a profilmélység. Ebből adódik, hogy minél többet autózik valaki, annál kevésbé jó ötlet számára a négyévszakos gumi. Végül én is ezért nem vettem ilyet. Mert az évi 30-35 ezer km-es futásom miatt, a harmadik télnek már nem tudnék nekifutni velük. De ha valaki mondjuk az átlagos 10-15 ezret teszi meg évente, az 4-5 évig simán ellehet egy garnitúra négyévszakossal.
Ami a képességeket illeti - én a legnagyobb nyugalommal vágnék neki bármilyen zord téli útnak is, egy korszerű négyévszakossal. Mondjuk egy legújabb GY Vectorral - simán!
Ami a 20-30 évvel ezelőtti időket illeti: 20 éve azért már javában terjedőben voltak a téli gumik, még ha nálunk nem is annyira; 30 éve még valóban nem - de akkor viszont még számottevően gyérebb volt a forgalom, és lassúbbak az autók. Az emberek pedig kénytelen-kelletlen tudomásul vették, hogy hóban az ember csúszkál a kocsival, vagy felteszi a láncot, vagy épp el sem tud indulni/elakad... Tudomásul vették, mert nem volt más választásuk - de attól még ez csöppet sem volt jó dolog.