Engedtessék meg nekem, hogy idézzelek.
Nézz amúgy utána, milyen szintre jutott manapság ez a "sózott méz". Azért hogy követhessem a fórumon a divatot.
Mint majd' mindenki én is a szakemberektől, szakírásokból tájékozódom, tanulok. Így a témában (4 évszakos vagy téli gumi-nyári gumi) is.
Akinek van kedve itt elolvashatja egy szaki véleményét.Tegyen mindenki belátása, anyagi lehetőségei és minden közlekedésben részvevő felé meglévő felelőssége szerint!
Ez a cikk az ég világon semmi olyat nem hoz, amit ne tudtunk volna eddig. Nem azt szajkóztuk eddig sem, hogy mindenkinek jó lesz a négyévszakos gumi, de, aki éves szinten kevesebb, mint 10.000km-t megy és jórészt tudja nélkülözni az autóját akár munkábajáráshoz, illetve csak bevásárolni és évente egy nyaralásra veszi elő az autót, annak tökéletesen elegendő a tesztben is említett Good Year Vector4 abroncs.
Én ezen tovább lépek és szerintem, azok esetében, akik nyáron is téli gumit használnak, számukra is célszerűbb lenne a 4 évszakos gumi. Gondolj bele: a téli gumi sokkal jobban kopik nyáron, valamint a fékezésekkor is jobban igénybe van véve, mivel a sűrűbb és mélyebb rece miatt a burkolattal érintkező felülete kisebb, mint a nyári-, vagy akár a 4 évszakos mintának. Ebből egyenesen következik, hogy ez
a téli gumi hamarabb elkopik, elhasználódik a szerkezete, és közben a menetbiztonsági kérdéseket még nem is vettük figyelembe (pl. oldalirányban/kanyarban kúszik az autó, fékútja az előzőekben leírtak, valamint a puhább, általában szilikát hozzáadása miatt, nagyságrendekkel hosszabb).
Tehát, ahonnan ez a kérdés kiindult, hogy nevezetesen melyik a jobb döntés: 1. nyáron is télivel közlekedni, vagy 2. a 4 évszakossal közlekedni, teljesen egyértelmű - számomra -, hogy utóbbi(!!!) megoldás a biztonságosabb, ráadásul egy 4 évszakos gumi időben is tovább nyújt biztonságos használhatóságot, mint egy egész éves téli gumi használat.
Még egy dolog:
Nem mindegy, hogy az ember milyen földrajzi körülmények között használja az autóját!
Nálunk Békéscsabán egyedüli emelkedő és lejtő a város határában lévő elkerülő út felüljárója (bocs, ebből van 3db). Ide aztán tök felesleges ragaszkodni a legfullosabb téli gumihoz. Persze, jobb érzés egy jó gumival közlekedni télen, megnyugtatóbb, de nincsenek Pécshez hasonló emelkedők.
Az utak pedig még az idei februári 35cm-es hóban is járhatók voltak, olyan, hogy tükörjég, nem fordult elő. Még ebben a bazi nagy hóban (35cm volt nálunk) is láttam olyat, aki nyári gumival dzsesszelt (szomszédom
), de valahogy megoldotta.
A munkámból adódó tapasztalatok szerint a téli árokbacsúszásokat megyei szinten nem a járhatatlan utak okozták, hanem a nem megfelelően megválasztott sebesség. Vannak ugyanis lokálisan hirtelen lehűlő helyek, amik érintenek bizonyos utakat. Ha ezekkel nem számolnak az utazók, akkor becsúsznak az árokba.
Tehát, azt kell(ene) látni, hogy önmagában nem gumi kérdése ez, hanem sofőr, Ember kérdése. A megfelelő gumi mindössze egy eszköz, ami segít minket, a saját anyagi- és biztonsági igényünket figyelembe véve biztonságosabban közlekedni.