Szavazás

Melyik állítás igaz rád?

Télen téli gumi - nyáron nyári gumi, lehetőleg nem túl idősek.
307 (92.2%)
Négyévszakossal nyomom télen-nyáron.
19 (5.7%)
Ami éppen akad, cserébe óvatos vagyok.
3 (0.9%)
Nem érdekel a gumi kérdés, szerintem csak marketing.
4 (1.2%)

Összes szavazó: 331

Szerző Téma: Gumik és felnik  (Megtekintve 4204232 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Gumik és felnik
« Válasz #14115 Dátum: 2011.02.20 18:00:04 »
 :wacko: ... és az úttartás??
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re: Gumik és felnik
« Válasz #14116 Dátum: 2011.02.20 18:02:10 »
mi van az úttartással? 
igy voltam hringen is vele, teljesen jó, nem lapos a gumi, ennyi pont elég bele :yes:

fogyasztásban nyilván jobb lenne 2.2 vel vagy 2.5 el, de pont nem érdekel :cool2:
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

pzs

  • Vendég
Re: Gumik és felnik
« Válasz #14117 Dátum: 2011.02.20 18:03:19 »
Uttartas nekem sokkal jobb 2 barral mint 2.5el. Megertem, hogy fogyasztas szempontjabol jobb, de abban fogadnek merni barkivel, hogy az uttartas sokkal jobb gyari eloirt alatt 2 tizeddel mint felette ugyanennyivel...

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Gumik és felnik
« Válasz #14118 Dátum: 2011.02.20 18:03:44 »
... szerintem sokkal jobban fog rázni a kocsi, cserébe viszont pontosabban és gyorsabban tudok majd kanyarodni vele. Bepi felnije 16"-os volt, az enyém csak 15"-os. Szerintem ez még pont az a méret, amit fel szabad tenni erre a kocsira. A 16"-os már hatalmas, nagyon peres gumi kellene rá (/45 vagy alacsonyabb).
Így van, ezt én is így látom. Az E11 alá egyszerűen már túl nagy kompromisszum a 16"-os felni. Én is kíváncsi leszek rá, milyen lesz ezzel a mérettel.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Gumik és felnik
« Válasz #14119 Dátum: 2011.02.20 18:04:28 »
Kisebb keréknyomással javuló úttartás: ezt kizártnak tartom. Teljesen kizártnak. A keréknyomás csökkentésével az úttartás, kanyarstabilitás romlik, mivel a gumiabroncsok oldalkúszása megnő. (Most persze nem arról beszélek, ha egy totál rossz, egyenetlen burkolatú úton haladunk.)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

barna.czukor

  • Vendég
Re: Gumik és felnik
« Válasz #14120 Dátum: 2011.02.20 18:06:16 »
B.S.:

Te ugye 14-es lemezről váltasz 15-ös alufelnire?
Meg tudnád mondani, hogy súlyban kb hogy viszonyul a kettő egymáshoz (14-es lemez <-> 15-ös alu)?
Amúgy milyen méretű 15-öst vettél a Corolládra? 6-6,5,  ET38-42?

Köszi a segítséget.
Még nem mértem le egyiket sem eddig, de le fogom majd mérni őket. Szerintem nagy különbség nincsen közöttük, így elsőre.

Amit vettem felnit, az 6,5x15"-os, 4x100-as osztókörrel és 72 mm-es furattal (ebbe megy az 54,1mm-es tehermentesítő gyűrű), ET 35-ös számmal.

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re: Gumik és felnik
« Válasz #14121 Dátum: 2011.02.20 18:07:09 »
akkor lenne igazad ha ballonos tanyajárogumirol beszélnénk :flowers:

de /45 nél teljesen más :whistling:
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Gumik és felnik
« Válasz #14122 Dátum: 2011.02.20 18:09:16 »
akkor lenne igazad ha ballonos tanyajárogumirol beszélnénk :flowers:

de /45 nél teljesen más :whistling:
Igen, de ki kell hangsúlyozni esetedben (és ugye nekem is /45-ös gumik voltak), hogy igen peres gumiról beszélünk. Ebben az esetben nekem is az alacsonyabb nyomás volt a jobban használható.  :yes:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

pzs

  • Vendég
Re: Gumik és felnik
« Válasz #14123 Dátum: 2011.02.20 18:09:41 »
Kisebb keréknyomással javuló úttartás: ezt kizártnak tartom. Teljesen kizártnak. A keréknyomás csökkentésével az úttartás, kanyarstabilitás romlik, mivel a gumiabroncsok oldalkúszása megnő. (Most persze nem arról beszélek, ha egy totál rossz, egyenetlen burkolatú úton haladunk.)

Ha az en hozzaszolasoma reagaltal, akkor nem ezt mondtam. Valszeg gyarilag eloirt kereknyomassal a legjobb (gyari meret mellett  :flowers:). Csupan annyit mondtam, hogy alatta 2 tizeddel jobb az uttartas mint felette ugyanennyivel...
Abban azert ugye egyet ertunk, hogy novelesevel sem javul az uttartas?  ;)

balli

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 26
Re: Gumik és felnik
« Válasz #14124 Dátum: 2011.02.20 18:29:29 »
Kisebb keréknyomással javuló úttartás: ezt kizártnak tartom. Teljesen kizártnak. A keréknyomás csökkentésével az úttartás, kanyarstabilitás romlik, mivel a gumiabroncsok oldalkúszása megnő. (Most persze nem arról beszélek, ha egy totál rossz, egyenetlen burkolatú úton haladunk.)

Ne tartsd kizártnak! PZS nem mondott hülyeséget.
Keményre fújt kerék könnyebben gördül, kevésbé kúszik oldalra de    l é n y e g e s e n  kevésbé is tapad.
Megoldás: sokkal kisebb az úttal érintkező felület.
Az elérhető tapadásod mind oldalirányban mind féktávon-gyorsításnál kisebb lesz. (próbáltam, még murván is igaz)
Nem véletlen hogy egy pályaautón  épp csak annyit tesznek a slickbe hogy ne forduljon le az abroncsról.

pzs

  • Vendég
Re: Gumik és felnik
« Válasz #14125 Dátum: 2011.02.20 18:39:03 »
Yaris hatso kereke: gyari 5.5 szeles felnin 185 helyett 195 szeles gumi. 2.2 barnal es felette a gumi ket szelen a futofelulet nem erintkezik az uttesttel... Hangsulyozom nem gyari gumimeret, valszeg ezert van igy es valszeg a keskeny felni is kozrejatszik. Nem fogom 2-2.1 bar fole fujni, mert egyreszt pattogos lesz a hatulja, masreszt meg nem vagyok nyugodt ha a teljes futofelulet nem erintkezik a talajjal. Keskeny, ballonosabb gumival nyilvan mas a helyzet, tobbet kell bele fujni ahhoz, hogy nagy mertekben csokkenjen a futofelulet nagysaga, de ugyanez igaz ra csak masak az ertekek.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Gumik és felnik
« Válasz #14126 Dátum: 2011.02.20 18:43:48 »
Csupan annyit mondtam, hogy alatta 2 tizeddel jobb az uttartas mint felette ugyanennyivel...
Abban azert ugye egyet ertunk, hogy novelesevel sem javul az uttartas?  ;)
De, egy határig igen. Csak kérdés persze, hogy hol ez a határ. De hogy a gyári fölött 0.2-vel JOBB lesz az úttartás, mint alatta 0.2-vel, az szerintem 1000 %. Utalnék ismét a korábbi hasonló vitákban gyakran felhozott példáimra, mely szerint pl. német tesztekben a "jávorszarvas"-manőver során az az általános tapasztalat, hogy megemelt keréknyomással az autó nagyobb sebességgel tudja abszolválni a manővert; valamint hogy az ADAC vezetéstechnikai trénerei is általánosan javasolják a kanyarstabilitás növelése érdekében a keréknyomás kismértékű növelését (pl. annyiban, hogy a gyári alapérték helyett folyamatosan a gyári maximális értékkel közlekedünk).
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Gumik és felnik
« Válasz #14127 Dátum: 2011.02.20 18:45:19 »
Jó, tegyük hozzá, hogy mindez fenntartások nélkül nyilván csak gyári konfigra (futómű, gumiméret stb.) igaz.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

balli

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 26
Re: Gumik és felnik
« Válasz #14128 Dátum: 2011.02.20 18:46:50 »
Nem is a gumi szélességében megjelenő "púposság" a kritikus (az már egyértelmű hiba), hanem a "kerület sem hajlik" be a keményebb guminál annyira, ezért kisebb a talajjal érintkező felület.

Konyhanyelven mondtam, kérem kapcsoljon ki. :-)

pzs

  • Vendég
Re: Gumik és felnik
« Válasz #14129 Dátum: 2011.02.20 19:26:43 »
Nem titkolom, hogy a gyari vagy annal alacsonyabb guminyomas hive vok, megsem tanacsolom senkinek. Ami kifejezetten zavar, hogy van aki joszivvel ajanlja a kis mertekben megemelt guminyomast. Amennyiben koztudottan csak pozitiv hatasa lenne nem is lenne gond ezzel, de amig lehetnek negativ hatasai is addig nekem nem lenne teljesen tiszta a lelkiismeretem ha barmi tortenne emiatt (Rengeteg variacio van gumi, felni meret es gumi gyarto fuggvenyeben. Amig valakinek bevalt egyik parositas nem biztos, hogy masnak is be fog valni egy teljesen mas parositas, esetleg teljesen mas auton. Az meg csak hab a tortara, hogy nem vagyunk egyformak igy teljesen elterhet a vezetesi stilusunk is, szoval meg azonos auto es azonos gumi parameterek mellett sem biztos, hogy ket kulonbozo embernek hasonloan pozitiv lenne a tapasztalata hosszutavon. Ha meg nem valik be, akkor nem feltetlenul csak annyibol all, hogy tobbet/kevesebbet fogyasztott az auto. Eleg csunya lehet a tanulopenz es nyilvan nem az fogja megfizetni aki joszivvel ajanlotta.)...  :flowers:

Semmi gondom nincs azzal ha valaki kisse vagy nagy mertekben megemelt guminyomast hasznal. Ha szamara megfelelo es igy erzi jol magat akkor tegye. Zenoka is tudtommal extrem modon megemelt guminyomassal kozlekedik ennek megfelelo vezetesi stilussal es sebesseggel. Ettol fuggetlenul egyszer sem olvastam olyat, hogy mivel neki bevalt masnak is jo lesz...

Ha ram hallgattok mindenki azt csinal amit akar  :).
« Utoljára szerkesztve: 2011.02.20 19:29:43 írta pzs »