Szavazás

Melyik állítás igaz rád?

Télen téli gumi - nyáron nyári gumi, lehetőleg nem túl idősek.
307 (92.2%)
Négyévszakossal nyomom télen-nyáron.
19 (5.7%)
Ami éppen akad, cserébe óvatos vagyok.
3 (0.9%)
Nem érdekel a gumi kérdés, szerintem csak marketing.
4 (1.2%)

Összes szavazó: 331

Szerző Téma: Gumik és felnik  (Megtekintve 4207014 alkalommal)

0 Felhasználó és 9 vendég van a témában

pzs

  • Vendég
Re: Gumik és felnik
« Válasz #14100 Dátum: 2011.02.19 20:01:31 »
Szerintem peremerositett, ugyhogy utni-vagni lehet. A gyar altal megadott nyomas meg szerintem nem 2.5  :flowers:

Machado

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 362
Re: Gumik és felnik
« Válasz #14101 Dátum: 2011.02.19 23:53:46 »
Gyári felni helyett szerintetek felrakhatom ezt: http://www.startgumi.hu/dezent/re_dark/

Gyári felni: 5X13 ET46

Dezent RE: 6X15 ET38

Voltam gumisnál, azt mondta tökéletes lesz rá, de én sokallom az ET különbséget.   :hmmmm:

Van ugyanilyen ezüstben:

Dezent RE: 6X15 ET44  ez jobb lenne? Mondjuk a fekete jobban bejön.


A másik kérdésem, hogy egy 14-es lemezfelni és egy 15-ös alufelni súlya között vajon mekkora különbség lehet?
Mert, ha sokkal nehezebb egy 15-ös alu, akkor lehet inkább veszek rá egy 5,5X14-es lemezfelnit...

Jó nekem a 14-es kerék is, csak ezt a fránya 13-as felnit akarom lecserélni, mert keskenyek és ezekkel a ballonos gumikkal (175/70) irtó rondán festenek.   :no:



Más:
Ezek a Yokohama árak valósak lehetnek? Írtó olcsón vannak.   :)
Mitsubishi Lancer 1.6 GLXi AT 1995

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re: Gumik és felnik
« Válasz #14102 Dátum: 2011.02.20 00:03:30 »
Mivel nem foglalkozol sokat a fogyasztással, lehet annyit enyhíteni a peres gumival jelentkező nagyobb ütéseken, hogy alacsonyabbra veszed a nyomást a gumikban. Én, amikor nyáron a 16"-osakkal jártam, eleinte felfújtam 2,5barra, de aztán gyorsan visszaállítottam 2,1-2,2-re, mert gyakorlatilag megszűnt a rugózás, és akkorákat ütött egy-két későn észrevett kátyú, hogy nekem fájt... viszont így lecsökkentve a nyomást sokkal kényelmesebb volt a gurulás. Én azt javaslom, hogy szentelj több figyelmet a szlalomozásra, ha kátyús úton mész, ez általában segít, illetve ki kell tapasztalni, hogy milyen nyomással gurul viszonylag kényelmesen.
Óvatosan ezzel... Mert a gördülés ugyan valóban komfortosabb lesz, ha lejjebb veszed a nyomást - viszont ezzel a felnik védelmét pont hogy csökkented, az úthibák (pl. egy kátyú pereme) könnyebben "átütnek" a gumin. A gyár által megadottnál alacsonyabb nyomást semmiképp nem tennék bele.
Nekem éppen az általam említett 2,2bar van megadva gyári guminyomásként, szóval, kötve hiszem, hogy B.S. ezzel rosszat tenne. Alapvetően, ami a túl alacsony guminyomást illeti, igazad van.  :flowers:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Gumik és felnik
« Válasz #14103 Dátum: 2011.02.20 07:05:59 »
Gyári felni helyett szerintetek felrakhatom ezt: http://www.startgumi.hu/dezent/re_dark/
Gyári felni: 5X13 ET46
Dezent RE: 6X15 ET38
Voltam gumisnál, azt mondta tökéletes lesz rá, de én sokallom az ET különbséget.   :hmmmm:
Szerintem beleférhet. De fel kéne próbálni.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

somi0313

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 10
    • -
Re: Gumik és felnik
« Válasz #14104 Dátum: 2011.02.20 08:44:46 »
Üdv!

Gumiszakértők segítsetek!

2004es májusi Corolla Sedanom van, 1.4 benzin. Ausztriában vásároltunk hozzá még 2004-ben könnyűfém-felnit gumival és téligumit. A márkája Uniroyal, amit sokan dícsérnek, de valami borzasztó hangja van a téli és nyári keréknek egyaránt. huppog. de nagyon erősen.ráadásul mind a 4. főleg kanyarban, és nagyobb sebességnél, és csak aszfalton, murván vagy füvön nem. Édesapám elvitte hát a márkaszervizbe, hátha valami futóműgond lehet. megrázatták, végignézték de nem találtak hibát. it, celldömölkön a gumis természetesen uj gumikat akart nekünk eladni, mert hogy ezek már rosszak.. a guminyomást irs próbálgattuk, hogy hátha lapos, ezért huppog. keményebbre fujatva még erősebb lett a hang. bőven megvan a 2-3 mm még. nyári: 205/50 r16 téli 195/65 vagy 60 r15

kérlek segitsetek, és kiváncsi vagyok, hogy ki taálkozott még hasonló hibával
« Utoljára szerkesztve: 2011.02.20 08:46:54 írta somi0313 »

Machado

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 362
Re: Gumik és felnik
« Válasz #14105 Dátum: 2011.02.20 09:50:04 »
Gyári felni helyett szerintetek felrakhatom ezt: http://www.startgumi.hu/dezent/re_dark/
Gyári felni: 5X13 ET46
Dezent RE: 6X15 ET38
Voltam gumisnál, azt mondta tökéletes lesz rá, de én sokallom az ET különbséget.   :hmmmm:
Szerintem beleférhet. De fel kéne próbálni.

Egyértelműen ez lenne a legjobb megoldás, csak közeli ismerőseim között senkinek sincs 15-ös felnije, meg ugye a gumi méretének is meg kéne egyeznie.
Gumisnál kérdeztem, hogy legalább valami hasonló lenne raktáron, nem lehetne-e felpróbálni, de a válság óta még minta felniket se nagyon tartanak az üzletekben.  :no:
Mitsubishi Lancer 1.6 GLXi AT 1995

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Gumik és felnik
« Válasz #14106 Dátum: 2011.02.20 11:20:42 »
Üdv!

Gumiszakértők segítsetek!

2004es májusi Corolla Sedanom van, 1.4 benzin. Ausztriában vásároltunk hozzá még 2004-ben könnyűfém-felnit gumival és téligumit. A márkája Uniroyal, amit sokan dícsérnek, de valami borzasztó hangja van a téli és nyári keréknek egyaránt. huppog. de nagyon erősen.ráadásul mind a 4. főleg kanyarban, és nagyobb sebességnél, és csak aszfalton, murván vagy füvön nem. Édesapám elvitte hát a márkaszervizbe, hátha valami futóműgond lehet. megrázatták, végignézték de nem találtak hibát. it, celldömölkön a gumis természetesen uj gumikat akart nekünk eladni, mert hogy ezek már rosszak.. a guminyomást irs próbálgattuk, hogy hátha lapos, ezért huppog. keményebbre fujatva még erősebb lett a hang. bőven megvan a 2-3 mm még. nyári: 205/50 r16 téli 195/65 vagy 60 r15

kérlek segitsetek, és kiváncsi vagyok, hogy ki taálkozott még hasonló hibával


Szia!

Melyik márkaszervíz volt ez? Mert nem kell rángatni azt, hanem felemelve megpörgetni a kerekeket, hogy esetleg nem a kerékcsapágy adja-e a hangot.
Amennyiben a kerékcsapágy rendben van, úgy valóban a gumik lehetnek a felelősek a hangért, mégpedig azért mert egyenletlenül (fűrészfogasra) koptak. Ezt könnyen ellenőrízhetet:
A futófelület belső részét simogasd meg a kezeddel, és érezni fogod a kiálló barázdákat!
Mondjuk téli gumikra ez nem jellemző, de hát az Uniroyal nem egy nagy eresztés, ki tudja...

Semmi különbség nincs a téli és a nyári gumi hangja között? Ezt mondjuk furcsállom!

A gumisnak viszont igaza van. 7 éves gumi cserélendő! Nem számít mennyi minta van még rajta, el van öregedve!
Xanyi

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Gumik és felnik
« Válasz #14107 Dátum: 2011.02.20 11:27:29 »
Gyári felni helyett szerintetek felrakhatom ezt: http://www.startgumi.hu/dezent/re_dark/

Gyári felni: 5X13 ET46

Dezent RE: 6X15 ET38

Voltam gumisnál, azt mondta tökéletes lesz rá, de én sokallom az ET különbséget.   :hmmmm:

Nem csak az ET-t kell nézni, hanem hozzá a szélességet is!
Ez a variáció annyit jelent, hogy a kerék belseje 5 mm-rel beljebb kerül, a kerék külseje pedig 21 mm-rel kifelé...
5 mm belül biztosan nem fog gondot okozni, ilyen közel biztosan nincs lengőkar vagy ilyesmi! Viszont kifelé a 21 mm a hátsó sárvédőnél esetleg gondot okozhat, azt érdemes megnézegetni, nehogy beleérjen! De szerintem jó lesz rá!

Az ET 44-es annyiban más, hogy ott kifelé csak 15 mm van, tehát kevesebb az esély, hogy beleérjen a sárvédőbe. Ellenben belül 15 mm-t megy beljebb, ami viszont már nem biztos hogy elfér a gólyalábtól.

Ezeket nézegesd meg, és az alapján dönts!
Xanyi

barna.czukor

  • Vendég
Re: Gumik és felnik
« Válasz #14108 Dátum: 2011.02.20 11:43:09 »
Szerintem peremerositett, ugyhogy utni-vagni lehet. A gyar altal megadott nyomas meg szerintem nem 2.5  :flowers:
Jah, peremvédős. Szerintem erősebb az oldalfala, mint a fater nem peremvédőséjének. Jó, hogy picit erősebb, de ettől függetlenül egy nagyobb kátyuval meg lehet így is vágni a felnit rendesen.

A faterén ugye a gyári /60-as van, kapott már nagyobb kátyukat is. De most, hogy meg lett pörgetve a gumiszereléskor, olyan volt, mint gyári állapotában. Eléggé jól bírta az elmúlt 7 évet, hihetetlen, de semmi komolyabb sérülés vagy ovál nincsen a felniken, csak pár mikrokarc, meg 1-2 apró pötty. Ha az enyém is így bírja majd, akkor no para.


Nálam a gépkönyv azt írja, hogy 2,2 körül taligázzál normál esetben, 160 felett azonban 2,5 BAR az előírt nyomás nálam. Én a 185/60R14 gumikat is 2,4-2,5-re fújom állandóan, nekem ez jött be a legjobban. Így nem annyira puha a gumi oldaltartása sem, illetve a fogyasztás is jobb, meg 100 felett stabilabb a kocsim.


A mostani gumim az 195/50R15, előtte 185/60R14 volt fent. Biztos teljesen más lesz a kettő, szerintem sokkal jobban fog rázni a kocsi, cserébe viszont pontosabban és gyorsabban tudok majd kanyarodni vele. Bepi felnije 16"-os volt, az enyém csak 15"-os. Szerintem ez még pont az a méret, amit fel szabad tenni erre a kocsira. A 16"-os már hatalmas, nagyon peres gumi kellene rá (/45 vagy alacsonyabb).


Amúgy nagyon überül néz ki a peremvédős /50-es gumi, igazi vaddisznó a /60 után.  :wub:  Már várom, hogy nyár legyen és otthon zúzzak vele a parton a bömbölő zenére...  :D

Machado

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 362
Re: Gumik és felnik
« Válasz #14109 Dátum: 2011.02.20 12:30:56 »
B.S.:

Te ugye 14-es lemezről váltasz 15-ös alufelnire?
Meg tudnád mondani, hogy súlyban kb hogy viszonyul a kettő egymáshoz (14-es lemez <-> 15-ös alu)?
Amúgy milyen méretű 15-öst vettél a Corolládra? 6-6,5,  ET38-42?

Köszi a segítséget.
Mitsubishi Lancer 1.6 GLXi AT 1995

pzs

  • Vendég
Re: Gumik és felnik
« Válasz #14110 Dátum: 2011.02.20 12:37:53 »
15-os alu kb. 5 es 10 kg kozott valtozhat, ugyhogy nagyban fugg attol is milyen felnire gondolsz. Hiaba ir le BS pontos adatot... szamodra csak akkor lesz mervado, ha ugyanolyan alut szeretnel.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Gumik és felnik
« Válasz #14111 Dátum: 2011.02.20 14:36:33 »
2004es májusi Corolla Sedanom van, 1.4 benzin. Ausztriában vásároltunk hozzá még 2004-ben könnyűfém-felnit gumival és téligumit. A márkája Uniroyal, amit sokan dícsérnek, de valami borzasztó hangja van a téli és nyári keréknek egyaránt. huppog. de nagyon erősen.ráadásul mind a 4. főleg kanyarban, és nagyobb sebességnél, és csak aszfalton, murván vagy füvön nem. Édesapám elvitte hát a márkaszervizbe, hátha valami futóműgond lehet. megrázatták, végignézték de nem találtak hibát. it, celldömölkön a gumis természetesen uj gumikat akart nekünk eladni, mert hogy ezek már rosszak.. a guminyomást irs próbálgattuk, hogy hátha lapos, ezért huppog. keményebbre fujatva még erősebb lett a hang. bőven megvan a 2-3 mm még. nyári: 205/50 r16 téli 195/65 vagy 60 r15

kérlek segitsetek, és kiváncsi vagyok, hogy ki taálkozott még hasonló hibával
Ha ezek kötött forgásirányos gumik (az oldalukon felirat jelzi, hogy milyen irányba kell forogniuk), akkor a jelenséget minden bizonnyal az okozza, hogy ún. "fűrészfogasra" kopott a futófelületük, emiatt egyenetlenül gurulnak és emiatt hangosak. A jelenséget (legközelebb) azzal lehet kivédeni, hogy gyakran (mondjuk 10 ezer km-enként) meg kell cserélni az első és a hátsó kerekeket (természetesen úgy, hogy a forgásirány azonos maradjon).

Amúgy ezeken viszont már minden bizonnyal tényleg csak a csere segít. Ami nem is baj, mert 2004-es gumikat, amiken már csak 2-3 mm minta van, amúgy is ésszerű már lecserélni a biztonság érdekében.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Gumik és felnik
« Válasz #14112 Dátum: 2011.02.20 14:38:02 »
Meg tudnád mondani, hogy súlyban kb hogy viszonyul a kettő egymáshoz (14-es lemez <-> 15-ös alu)?
Ez nagyon típusfüggő, de általában azt lehet mondani, hogy egy olcsóbb 15-ös alufelni nagy valószínűséggel nehezebb lesz, mint egy 14-es acél. Még méreten belül is jellemzően nehezebbek a "kommersz" alufelnik, mint az acélok.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Gumik és felnik
« Válasz #14113 Dátum: 2011.02.20 14:39:05 »
Nálam a gépkönyv azt írja, hogy 2,2 körül taligázzál normál esetben, 160 felett azonban 2,5 BAR az előírt nyomás nálam. Én a 185/60R14 gumikat is 2,4-2,5-re fújom állandóan, nekem ez jött be a legjobban. Így nem annyira puha a gumi oldaltartása sem, illetve a fogyasztás is jobb, meg 100 felett stabilabb a kocsim.


A mostani gumim az 195/50R15, előtte 185/60R14 volt fent. Biztos teljesen más lesz a kettő, szerintem sokkal jobban fog rázni a kocsi, cserébe viszont pontosabban és gyorsabban tudok majd kanyarodni vele.
Hát ja, kb. erre számíthatsz  :yes: ... Amúgy én is 2.4 körül tennék bele a helyedben.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re: Gumik és felnik
« Válasz #14114 Dátum: 2011.02.20 17:47:22 »
Én kerek 2.0 val hajtom a nyári kerekeket, 2.2 vel már tul kemény :)
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)