2000 es évjáratú 1,4 vvt-i corolla gyari gumimérete 165/70-14, és 97 lóerő. Nem értem miért volna kevés a 175
Mert nem elég stabil a kocsi nagy sebességnél. Ha többen is ülnek benne, akkor könnyen elkezd sodródni a hátulja kanyarban, ez a vékonyabb gumikkal fokozottabban előjön. Pl. ha mész 4 fővel 100-zal egy nagyobb kanyarban, akkor érezni, hogy ki akar törni a segge, egy szélesebb gumival a túlkormányzottság jelentősen csökken. Vagy mikor vészfékezel, nem lesz olyan hamar irányíthatatlan a kocsi, még ha blokkolt is a kerék, miután felengeded, azonnal reagál, nem úgy, mint a gyári 165-ös gumikkal.
A gyári 165-ös gumi egy nagy vicc volt, majdnem meghaltam vele. Előztem, majd nyomta az előttem menő neki, közben meg jöttek már szemben. Mondom, besorolok a másik mögé, az a tuti. Aztán szinte azonnal blokkolt a kerék, mikor erősebben fékeztem picit, pedig 30 fok volt akkor az úton. Átcsúsztam a szembesáv szélére, majd az árokparton álltam meg, a szembejövő meg jobbról elment mellettem... Ekkor fogadtam meg, hogy új gumit veszek a kocsira, ami normális méretű. A 185-ös gumival hasonló sosem fordult elő, azzal sokkal stablisabb a kocsi kritikus helyzetekben.
Nekem a 185-ös gumi is kevés rajta, érezni, hogy még szélesebb és peresebb kellene rá és akkor nagyon stabil lenne, nem kellene a hirtelen kormány-rángatásoktól sem félni.
Mondjuk aki nem megy gyorsabban, meg takarékoskodik, annak elég lehet a 175-ös gumi is, én azt még nem próbáltam (nem is fogom). Aki viszont sportosabban vezet és/vagy küldi neki az autópályán, országúton, annak jobb egy 185-ös vagy 195-ös gumi a kocsira. 100 km/h alatt jó a 175-ös is, azonban nagyobb sebességnél érezni, hogy instabilabb a vékonyabb gumikkal az autó.
De miután a két méret (175-185) között nincsen árban jelentős különbség (fogyasztásban sem), ezért én a szélesebbre szavazok. Szerintem picit drágább a használata, de vészhelyzetekben sokkal jobb. Mellékesen megjegyzem, hogy a pár tíz kilóval nehezebb E12-esen 195-ös a gyári kerék, még az 1,4-es motoros, fapados változaton is. (Rövid ideig volt keskenyebb gumival az elején a kocsi, de hamar eltűnt az a megoldás.) Szerintem ennek oka van, még pedig a biztonság kérdése. Szerintem a gyáriak is rájöttek, hogy egy ekkora kocsira kell egy 195-ös gumi ahhoz, hogy stabil legyen kellően, nem elég a 165-ös vagy a 175-ös gumi ehhez. Ezért is mondom azt én is, hogy a 185-ös alatti méreteket nem javaslom erre az autóra.
Nem kell a valóságtól azonban elrugaszkodni sem, nem kell az E11-re 16"-os felni, elég rá egy 185/60R14 vagy 195/50R15 gumi. Szerintem az utóbbi a legjobb választás egyébként, mert ezzel nagyon stabil már a kocsi, de még nem horribilis sem a gumi, sem a felni ára és még a vesekövedet sem rázza ki annyira. Persze egyénfüggő is. Nekem kell a 195-ös gumi, másnak elég a 175-ös is. Ezeknél se szélesebbet, se keskenyebbet nem javaslok.