Azt meg nem értem, Music Avensis-én minek van fent az ug7 téli? Vagy bort iszunk, vizet prédikálunk?
Nem. Úgy vettem az autót, hogy (csak) téligumis volt. Egyébként az még UG6+ volt. Használtam, amíg lehetett, de a tavalyi telet már épphogy kihúzta, sőt, tél közepén az egyik sérült lett, a pótkerék pedig a gyári Michelin Energy volt, így a tél második felében csak végszükség esetén használtam. De mivel az utolsó 2 évben az Avensisszel összesen mentem 15 ezret, nem látom értelmét a két szett guminak. Mivel a nyáriban van még egy év, jövő ősszel fogok csak új gumit venni, és ezen a télen vagy nem használom (rossz idő esetén), vagy a Corsát, amin pedig direkt a te bosszantásodra GY Vectorok vannak, és tavaly télen - ugye volt némi hó... - az én használati körülményeim közt teljesen jól vizsgáztak, egyszer sem hagytak cserben, vagy tréfáltak meg.
De hogy mindenki értse, szeretnék néhány dolgot leszögezni.
1. Télen nehezebb vezetni, többet van sötét, a kevés világosban is inkább felhős az idő, alattomos csúszós lehet az útburkolat. Ezek miatt sokkal jobban oda kell figyelni, azaz attól, hogy valaki - tegyük fel a legjobb - téli gumit felrakja, még nem árt, ha óvatos marad.
2. Bizonyos viszonyokig - pl. nem túl meredek úton - egyáltalán nem lehetetlen nyári gumival közlekedni, de sokkal veszélyesebb, nagyságrenddel hamarabb veszti el a gumi a tapadását. DE, ha elveszti, az azt jelenti, hogy odáig volt...
3. Még mindig a kisebbik rossz már +7-8 foktól lefelé télire váltani. Szerintem felesleges elővigyázatosság, (azért találták ki, hogy anyagilag megérje a váltás, mert ha azt sulykolnák, hogy teszem azt +1 fok alatt érdemes csak, akkor nálunk a mostaninak a töredéke cserélné csak át,) de veszíteni csak annyit lehet, hogy egy kicsit hamarabb kopik el a gumi.
4. Ebből következően nem gyilkolnám le azt, aki még a mai napig - értsd: november 20-án - még nyári abroncsokkal közlekedik.