Szavazás

Melyik állítás igaz rád?

Télen téli gumi - nyáron nyári gumi, lehetőleg nem túl idősek.
307 (92.2%)
Négyévszakossal nyomom télen-nyáron.
19 (5.7%)
Ami éppen akad, cserébe óvatos vagyok.
3 (0.9%)
Nem érdekel a gumi kérdés, szerintem csak marketing.
4 (1.2%)

Összes szavazó: 331

Szerző Téma: Gumik és felnik  (Megtekintve 4204780 alkalommal)

0 Felhasználó és 10 vendég van a témában

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9397
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Gumik és felnik
« Válasz #13110 Dátum: 2010.11.20 08:59:43 »
Ha ezt a 4 évszakos-téli gumi vonatkozásában érted, akkor azt azért figyelembe kell venni, hogy nem azoknak ajánlott a 4 évszakos gumi, akik évi 365 napot kell hogy autózzanak. Tehát nem jellemző náluk a kimondottan téli körülmények közötti használat. Egyébként pont a GY Vector a tesztekben nagyon jól szerepelt téli körülmények között. Aki meg síelni jár, az meg vegye meg a jó minőségű téli abroncsot  ;)

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Gumik és felnik
« Válasz #13111 Dátum: 2010.11.20 10:28:03 »
 4 évszakost  nem vennék. olyan skizofrén megoldás.
Ha nincsenek igazi téli körülmények, akkor jobb mint a nyári, de akkor elmehetsz nyárival is egy kicsit több ovatossággal.
Téli körülmények között, amikor igazán számit, akkor meg nem ajánlott. Pont aki keveset megy télen annak számit, hogy nem a legjobb- vagy megvárja mig legalább elolvad a hó meg jég.
Szoval, hamár  2. garnitura akkor igazi télit!

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9397
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Gumik és felnik
« Válasz #13112 Dátum: 2010.11.20 10:55:36 »
Téli körülmények között, amikor igazán számit, akkor meg nem ajánlott.
Ez saját tapasztalat, tesztek vagy honnan?
GY Vector4 Seasons szerint jobb, mint egy Vredestien Snowtrac 3  :hmmmm:
Szerintem nem azért kell a téli gumi, hogy az évente 3x előforduló 10 cm-es hóban  is lehessen közlekedni. Mint már írtam, ne a vegyen 4 évszakosat, akinek minden nap kell autózni.

Ha nincsenek igazi téli körülmények, akkor jobb mint a nyári, de akkor elmehetsz nyárival is egy kicsit több ovatossággal.
Ebben nem értünk egyet.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Gumik és felnik
« Válasz #13113 Dátum: 2010.11.20 11:19:34 »
Ha nem lenne hó meg jég, akkor nem vennék téligumit :no:
No de nem baj, ha nem értünk egyet :yes:
Ráadásul én hegyen lakom és hóban fel se tudnék menni nyárigumival, lejönni meg rémálom (még télivel is)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Gumik és felnik
« Válasz #13114 Dátum: 2010.11.20 12:43:44 »
4 évszakost  nem vennék. olyan skizofrén megoldás.
Ha nincsenek igazi téli körülmények, akkor jobb mint a nyári, de akkor elmehetsz nyárival is egy kicsit több ovatossággal.
Téli körülmények között, amikor igazán számit, akkor meg nem ajánlott. Pont aki keveset megy télen annak számit, hogy nem a legjobb- vagy megvárja mig legalább elolvad a hó meg jég.
Szoval, hamár  2. garnitura akkor igazi télit!
A négyévszakossal kapcsolatosan nincs igazad. A legjobb négyévszakosok valódi téli körülmények között (értsd: hóban) is hozzák legalább egy átlagos téli gumi szintjét (húzóerő, fékút stb). Az egyetlen fő probléma, hogy ugye egész évben koptatod őket, ezért ha sokat autózol, hamar elveszítik a télire szükséges nagy profilmélységet... Ezért olyanoknak optimálisak, akik mondjuk nem mennek egy évben 8-10 ezer km-nél többet. Őket akár négy éven át ki is fogják szolgálni.

Abban viszont igazad van, hogy ha nincsenek igazi téli útviszonyok, akkor el lehet menni nyári gumival is. Nagyon kemény hidegnek kell ahhoz lennie, hogy mondjuk száraz úton egy nyári gumi már jelentősen rosszabbul szerepeljen, mint egy téli. Ilyen hideg nálunk csak elvétve van. A téli gumi hóra, jégre, latyakra kell. Oda viszont nélkülözhetetlen. Illetve, bocsánat: egy jó négyévszakossal kiváltható.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Gumik és felnik
« Válasz #13115 Dátum: 2010.11.20 13:41:20 »
Én azt "bírom", hogy OK fine-tól az utóbbi időben csak szarkasztikus és leginkább Palaczkot leszóló hsz-t olvastam.
Mondjuk megbeszélhetnék személyesen, aztán nem kellene megszórni a fórumot...
Gabe 254.

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Gumik és felnik
« Válasz #13116 Dátum: 2010.11.20 14:56:47 »
Nagyon kemény hidegnek kell ahhoz lennie, hogy mondjuk száraz úton egy nyári gumi már jelentősen rosszabbul szerepeljen, mint egy téli. Ilyen hideg nálunk csak elvétve van. A téli gumi hóra, jégre, latyakra kell. Oda viszont nélkülözhetetlen. Illetve, bocsánat: egy jó négyévszakossal kiváltható.
Télen sokszor nyálkásak az utak, páralecsapódás, nulla fok körül is rideggé válnak a nyári gumik, simán lehet, hogy a levegő mínusz 2-3fokos az aszfalt meg 0,5fokos és nyálkás.. szóval ne jussunk már el oda, hogy a teszteket kiforgatva a téli gumi szinte felesleges  :surrender: "ilyen hideg tél nálunk csak elvétve van" stb szólamokkal....
Téli november vége - december-január-február- márciusi útviszonyokhoz nagyon is kell a téli gumi.
Elhiszem, hogy tetszetek lehet így úgy értelmezni, de a valóság más. Nyári gumival nagyon nagyot lehet esni, aztán meg lehet keresni, hogy ez csak ezért meg azért volt.... és a tesztek szerint így úgy elvileg.
« Utoljára szerkesztve: 2010.11.20 14:59:11 írta Ákos2004 »

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9397
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Gumik és felnik
« Válasz #13117 Dátum: 2010.11.20 14:58:43 »
Télen sokszor nyálkásak az utak, páralecsapódás, nulla fok körül is rideggé válnak a nyári gumik, simán lehet, hogy a levegő mínusz 2-3fokos az aszfalt meg 0,5fokos és nyálkás.. szóval ne jussunk már el oda, hogy a teszteket kiforgatva a téli gumi szinte felesleges  :surrender: "ilyen hideg tél nálunk csak elvétve van" stb szólamokkal....
Akkor nem írom le, mert ugyanezt akartam mondani én is  :yes:

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Gumik és felnik
« Válasz #13118 Dátum: 2010.11.20 15:03:27 »
Télen sokszor nyálkásak az utak, páralecsapódás, nulla fok körül is rideggé válnak a nyári gumik, simán lehet, hogy a levegő mínusz 2-3fokos az aszfalt meg 0,5fokos és nyálkás.. szóval ne jussunk már el oda, hogy a teszteket kiforgatva a téli gumi szinte felesleges  :surrender: "ilyen hideg tél nálunk csak elvétve van" stb szólamokkal....
Akkor nem írom le, mert ugyanezt akartam mondani én is  :yes:
Értem, hogy Palaczk kimondottan a száraz aszfalt esetére gondolt, de hol garantálható télen bármikor a konstans száraz aszfalt? Ez csak a tesztekben van. Azokban a tesztekben, amikben gyakran totál ellentmondások tapasztalhatók (pl. adac-ban ami baromi jó, az autobild-ben nagyon rossz), és ezért is hiba tesztrészleteket kiemelve a környezetükből teljesen hibás következtetéseket levonni.

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Gumik és felnik
« Válasz #13119 Dátum: 2010.11.20 15:23:12 »
Jellemző állapotok télen:
sokszor mínusz 1-2-3fok levegő hőmérséklet = nyári gumiabroncs felkeményedik. Eközben az aszfalton lecsapódott pára, vagy a sok sózás miatt folyékony halmazállapotú víz, hólé. Nyári gumival a fékezés, és az irányíthatóság nagyon nagyon rossz lesz = BALESETVESZÉLY.
Pedig a tesztekből ilyet nem lehet ugye kiolvasni  :lol:
Ezért sem tartom jó dolognak, hogy a tesztekből ezt azt kihámozva arra vigyük el a közvéleményt, hogy többnyire a nyári gumi jobb télen....bla bla.. :surrender:

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26345
Re: Gumik és felnik
« Válasz #13120 Dátum: 2010.11.20 15:46:07 »
4 évszakost  nem vennék. olyan skizofrén megoldás.
1) Ha nincsenek igazi téli körülmények, akkor jobb mint a nyári, de akkor elmehetsz nyárival is egy kicsit több ovatossággal.
2) Téli körülmények között, amikor igazán számit, akkor meg nem ajánlott. 3) Pont aki keveset megy télen annak számit, hogy nem a legjobb- vagy megvárja mig legalább elolvad a hó meg jég. 4)Szoval, hamár  2. garnitura akkor igazi télit!
1) A téli időszak legalább 80%-ában "nincsenek igazi téli körülmények". Ennek egy részében nyugodtan mehetsz a nyárival is, de elég egyszer megcsúszni egy előre nem látható jeges folton.
2) Igazi téli körülmények közt is jobb, mint a nyári, a GY Vector igazán csak hóban marad el a jobbfajta téliektől.
3) Nem mindegy, hogy keveset, vagy kevésszer mész. Én egész évben összességében keveset megyek - a két kocsival hozunk össze 14-15e km-et - de elég nagy rendszerességgel használom. Nem ettől függ, hogy kinek jobb a téli.
4) Aki 4évszakosat vesz, annak nincs 2. garnitúrája. Az tényleg hülyeség lenne...
music     

trance_boy

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 97
Re: Gumik és felnik
« Válasz #13121 Dátum: 2010.11.20 15:49:37 »
Na, ma felkerültek a Yarisra a böszme nagy, 185/65x14-es Sava téli gumik  ::) ... Érdekes látvány, jóóó ballonos  :) ... Próbálgattam vizes szerpentinen: jobban tapad, mint a nyári Goodyear GT2-esek; mondjuk azok már eléggé meg vannak sajnos keményedve. 2003-asok. Amúgy ezek a Savák is 2003-asok  :whistling: ... De a kis "tesztem" meggyőzött arról, hogy szerencsére még rendben van a tapadásuk. Úgyhogy ezt a telet végigcsináljuk együtt. Mondjuk, érezhetően visszafogják az autót... Hogy ezt valamennyire kompenzáljam, felfújtam őket elöl 3.0-ra, hátul 2.7-re. Még így is kényelmesebben gördül velük a kocsi, mint a nyáriakkal 2.8/2.6-al.

szia! van 4 GT 2 esem eladó:) jó állapotuak!

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26345
Re: Gumik és felnik
« Válasz #13122 Dátum: 2010.11.20 15:58:51 »
Jellemző állapotok télen:
sokszor mínusz 1-2-3fok levegő hőmérséklet = nyári gumiabroncs felkeményedik. Eközben az aszfalton lecsapódott pára, vagy a sok sózás miatt folyékony halmazállapotú víz, hólé. Nyári gumival a fékezés, és az irányíthatóság nagyon nagyon rossz lesz = BALESETVESZÉLY.
Hadd kötekedjek, ez az elmúlt télre valóban jellemző volt, de nem általános.
Másfelől azért úgy sem kell csinálni, mintha a nyári gumi télen egyenlő lenne az irányíthatatlansággal. Már többször leírom, de akkor álljon itt még egyszer: jártam meg Bécset úgy nyári gumival, hogy kifelé menet Schwechat tájékán kezdett esni a hó - váratlanul, időjósok nem jelezték - hazafelé is végig esett. A kocsin Barum nyárigumi volt, és minden gond nélkül hazaértem, ellenben 3, vagy 4 nagymellényű német rendszámú (nem török vendégmunkás, tehát feltehetőleg rajtuk volt téligumma) luxusmárka miután engem leelőzött, pár km múlva az árokban kötött ki. Pedig én sem mentem lassabban, mint a forgalom nagyja. Nem azt mondom, hogy követendő példa, de kellő elővigyázattal és némi szerencsével megúszhatóak a nagy bajok.
Harmadrészt ne essünk abba a hibába, hogy a téli gumit csodafegyverré misztifikáljuk, csúszik havon az is, csak nem annyira :nono: :excl:
music     

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Gumik és felnik
« Válasz #13123 Dátum: 2010.11.20 16:09:38 »
Music! Plusz fokban is esik hó, az autópálya meg keményen sózva van, na meg a nagy forgalom "melegen tartja" az aszfalton, ezért tudtál szépen hazajönni.
Minden télen általános a mínusz 1-3fokos hőmérséklet, a sózott vizes utak, így az általam leírt eset az egyik leggyakoribb, ellenben teszt nem foglalkozik ezen esetekkel.
A tesztekből már többen levezették a következőket:
Plusz fokban esőben jobb a nyári, kisebb mínusz fokban szárazban jobb a nyári.
Nedves burkolat mínuszban = jég ( :nono:), így tök mindegy milyen gumid van.
Lehet így is csavarni a dolgokat, de nagyon nagy hiba. Egyszerűen a "téli mix-ben" szükséges a téli gumi, és nagy hiba ezt elbagatellizálni, márpedig úgy érzem, itt többen ebbe az irányban mennek, csupán tesztek öncélú analizálására hagyatkozva.  :surrender:

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Gumik és felnik
« Válasz #13124 Dátum: 2010.11.20 16:31:26 »
Jellemző állapotok télen:
sokszor mínusz 1-2-3fok levegő hőmérséklet = nyári gumiabroncs felkeményedik. Eközben az aszfalton lecsapódott pára, vagy a sok sózás miatt folyékony halmazállapotú víz, hólé. Nyári gumival a fékezés, és az irányíthatóság nagyon nagyon rossz lesz = BALESETVESZÉLY.
Hadd kötekedjek, ez az elmúlt télre valóban jellemző volt, de nem általános.
Másfelől azért úgy sem kell csinálni, mintha a nyári gumi télen egyenlő lenne az irányíthatatlansággal. Már többször leírom, de akkor álljon itt még egyszer: jártam meg Bécset úgy nyári gumival, hogy kifelé menet Schwechat tájékán kezdett esni a hó - váratlanul, időjósok nem jelezték - hazafelé is végig esett. A kocsin Barum nyárigumi volt, és minden gond nélkül hazaértem, ellenben 3, vagy 4 nagymellényű német rendszámú (nem török vendégmunkás, tehát feltehetőleg rajtuk volt téligumma) luxusmárka miután engem leelőzött, pár km múlva az árokban kötött ki. Pedig én sem mentem lassabban, mint a forgalom nagyja. Nem azt mondom, hogy követendő példa, de kellő elővigyázattal és némi szerencsével megúszhatóak a nagy bajok.
Harmadrészt ne essünk abba a hibába, hogy a téli gumit csodafegyverré misztifikáljuk, csúszik havon az is, csak nem annyira :nono: :excl:
Egyet értek veled, de azért a téli gumi havon összehasonlithatatlanul jobb mint a nyári! Tudom mert nálam a hegyen sokszor nyárival fel se lehet menni, bezzeg télivel simán. Persze van amikor még a téli se segit. Láncot szerelni pedig az 1 km-ért macerás.