Már csak azt lenne jó tudni, hogy milyen feltételek mellett szükséges centríroztatni ... mint pl. x évente? egy jól irányzott padka látogatás után? kátyúba pattanás után?
Mi után számíthatunk leginkább deformációra?
én egyszer próbáltam magam átrakni, de a gyári kulcson ugrálva sem akart meglazulni a csavar, mert azzal a légkalapáccsal úgy ráhúzza, hogy meg se mozdult. Ezután vettem egy keresztkulcsot, hogy ha netán mégis kellene, de kényelmesebb volt elvinni ![kacsint ;)](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/03_kacsint.gif)
Centrírozni akkor kell biztosan, ha nagyobb sebességnél ráz, szitál a kormány. Ahogy írod, nagyobb úthibák eltrafálása, padkának való durva nekiszaladás stb. teheti indokolttá.
Sajnos gyakran látni tényleg, hogy gumisok (vagy szerelők) lelkiismeretlenül "rátépik" a csavarokat, olyannyira, hogy gyári kulccsal esélyed sem lesz lelazítani
![wacko :wacko:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/wacko.gif)
... Ez nagyon klassz dolog, a felni is el tud tőle deformálódni akár
![censored :censored:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/censored.gif)
Meg aztán rozsda pajtás is dolgozik, bár az előírt nyomatékkal meghúzott csavarokat kevésbé "gyógyítja" rá. Ezzel együtt, preventíven lehet tenni némi kenőanyagot a kerékcsavar
menetére - csak arra kell ügyelni, hogy a felfekvő felületre ne kerüljön, elvégre az előírt meghúzási nyomatékot nem olyan felületekre találták ki, amelyek meg vannak kenve, egyrészt; másrészt ha nincs kéznél nyomatékkulcs, hanem az ember csak "érzésre" húzza meg a csavarokat, akkor a megkent csavart sokkal erősebben meg lehet tépni, mire megszorul; ez pedig, ahogy az előbb is írtam, árthat a felninek.