A 7végére már reggeli fagyokat mondanak, és max. 8-9 fokokat, abba már belefér a télgumi, meg aztán a gumis sem fogad rögtön, sztem érdemes már időpontot kérni...
Mi még várunk vele, amíg nem ígérnek havat-jeget. A gumitesztek is megmutatták, hogy fagypont körül, vagy pláne afelett szárazon ill. nedves úton a nyári gumi a jobb (rövidebb a fékútja stb.).
Akkor hogy is van azzal a bűvös 7 celsius fokkal?! Csak mínuszba kéne felrakni a télit ha pl. száraz az úttest?
Ühüm... A hét fok tutira kamu, több gumitesztben konkrétan kiemelték, hogy ennél a hőmérsékletnél minden paraméterében jobb a nyári gumi, mint a téli (persze azonos állapotú gumikat feltételezve). Pontos határt nehéz meghúzni, mert ugye a gumik keveréke márkától és típustól függően is eltér (nyárin, ill. télin belül is); de úgy általában elmondható, hogy kb. fagypont felett száraz ill. nedves úton a nyári gumi jobban teljesít.
Én úgy vagyok vele, hogy akkor teszem föl, amikor már az idő
rendszeresen hidegre fordul (tehát pl. éjjel már nagyrészt fagy, és nappal sem megy plusz néhány fok fölé); illetve amikor már ígérnek havat, jeget.
De, ahogy music is írta, függ ez attól is, hogy az ember hol lakik, hol és hogyan használja az autóját.
Tulajdonképpen ezért találták ki ezt a fix határt, hogy a nagy többségnek (akinek nincs kedve/képessége/ideje ezen agyalni) legyen mihez igazodnia. De a 7 fok mindenképpen túlzás. Ha nekem kéne ilyen határt húznom, azt mondanám (jókora adag túlbiztosítást is belekalkulálva): 3 fok.