Ott van, hogy egy téli. Kadetten mindig ilyen 5 ezer/db-os gummák voltak. (Igaz, a Corira már nem raknám rá őket)
Én anno a 412-es Moszkvicsomra vettem, amíg kapni lehetett, újrafutózott diagonál (!) gumikat - faxa Michelin MX-utánzat mintájuk volt, és 91-92-ben 800, illetve 1000 forintba kerültek pro Stück
... Cserébe olyan 3-4 ezer kilométerenként (!!!!!!!) cserélni kellett őket, mert ekkora táv alatt simára koptak
... Valami alföldi ex-TSZ-ben főzték őket, alkalmasint libafosból. Ha ma lehetne még ilyet kapni, megnézném, hogyan szerepelne egy tesztben...
Téli gumiról akkoriban kvázi hírből sem hallottam még. Mindenféle 1-2 ezer forintos használt, valamikor előtte jópár évvel nyugaton levetett nyári vacakokkal jártam, miután az említett diagonál csodák árusítása, legnagyobb bánatomra, megszűnt
... A mélypont az volt, amikor egy ízben, '93-ban rámsóztak egy pár '79-es (!!!) Continental gumit (pécsieknek: Tüke). Hogy télen (hóban) az elindulás fegyverténynek számított, a megállás még nagyobb fegyverténynek, bizonyos emelkedőkön pedig nem tudtam fölmenni, azt természetes, alap dolognak tekintettem.
Aztán '93-'94 telén mintegy véletlenül sikerült vennem egy pár elég jó állapotú Fulda Kristall 2-es téli gumit - csak azért, mert épp ilyen akadt használtan a gumisnál a méretemből
... Megvettem, föltették, és az első havas napon földig koppant az állam
... Wazz, indult az autó mintha kipörgésgátló lett volna benne (mármint a korábban megszokottakhoz képest), nem csúszkált a segge már a kanyar látványától is, és megnyíltak számomra olyan, emelkedős utcák, amiknek korábban a közelébe sem mentem, ha havasak voltak
... Egy nap alatt lelkes, meggyőződéses híve lettem a téli guminak