Szavazás

Melyik állítás igaz rád?

Télen téli gumi - nyáron nyári gumi, lehetőleg nem túl idősek.
307 (92.2%)
Négyévszakossal nyomom télen-nyáron.
19 (5.7%)
Ami éppen akad, cserébe óvatos vagyok.
3 (0.9%)
Nem érdekel a gumi kérdés, szerintem csak marketing.
4 (1.2%)

Összes szavazó: 331

Szerző Téma: Gumik és felnik  (Megtekintve 4205801 alkalommal)

0 Felhasználó és 16 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Gumik és felnik
« Válasz #8100 Dátum: 2009.01.04 16:17:38 »
Ez a gumik biztonsági gázzal való feltöltése csak parasztvakítás, vagy tényleg van haszna?

A gumi üzemi hőmérséklete következtében melegszik benne a levegő is, aminek következtében növekszik a nyomás, ez állítólag gázzal kiküszöbölhető... Sajnos többet nem tudok róla, majd jönnek a gumiguruk és vagy kiegészítenek, vagy megcáfolnak ::)

Miért, a levegő, az nem gáz ;) ?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Gumik és felnik
« Válasz #8101 Dátum: 2009.01.04 16:19:48 »
Ez a gumik biztonsági gázzal való feltöltése csak parasztvakítás, vagy tényleg van haszna?

FULL kamu  :excl: Kérdezz meg erről egy olyan gumist, aki őszintén jót akar neked. Le fog beszélni róla. Semmi értelme. Ha lenne is vmi gyakorlati funkciója, legkésőbb akkor elb...xódna, amikor a kúton a szokásos ellenőrzés közben, és/vagy nagyobb/kisebb terhelés miatt korrigálod a nyomást, így "normál" levegőt juttatva a kerékbe. Avagy szeretnél minden egyes nyomásellenőrzésre/korrekcióra gumishoz rohangálni?

Értelmetlen pénzkidobás.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26346
Re: Gumik és felnik
« Válasz #8102 Dátum: 2009.01.04 16:20:15 »
Miért, a levegő, az nem gáz ;) ?
De ez valami speckó gáz, aminek kisebb a hőtágulása, ergo kisebb a nyomáskülönbség, és nincsen benne víz, minek következtében a felni is kevésbé rozsdásodhat.
Ezért kérdezem, mivel egy pár évtizedig meg voltunk enélkül, hogy tud-e valami nagyon jót kerekenként és töltésenként 900 Ft-ért...
music     

kis_andras

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4279
  • Rájder
Re: Gumik és felnik
« Válasz #8103 Dátum: 2009.01.04 16:21:04 »
Ez a gumik biztonsági gázzal való feltöltése csak parasztvakítás, vagy tényleg van haszna?

A gumi üzemi hőmérséklete következtében melegszik benne a levegő is, aminek következtében növekszik a nyomás, ez állítólag gázzal kiküszöbölhető... Sajnos többet nem tudok róla, majd jönnek a gumiguruk és vagy kiegészítenek, vagy megcáfolnak ::)

Miért, a levegő, az nem gáz ;) ?

...........  :cry:
Nitrogénre gondoltam, bocsánat a fogalmazási hibáért :)
kisa
born to ride

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Gumik és felnik
« Válasz #8104 Dátum: 2009.01.04 16:26:16 »
Miért, a levegő, az nem gáz ;) ?
De ez valami speckó gáz, aminek kisebb a hőtágulása, ergo kisebb a nyomáskülönbség, és nincsen benne víz, minek következtében a felni is kevésbé rozsdásodhat.
Ezért kérdezem, mivel egy pár évtizedig meg voltunk enélkül, hogy tud-e valami nagyon jót kerekenként és töltésenként 900 Ft-ért...

"Speckó gáz", ja-ja, nitrogén, ha jól tudom  :yes: ... Az ám a speckó gáz, tök ritka  :) ... NEM tud semmit ez a vacak. Igen, szoktak jönni a rizsával, hogy a víz meg a rozsdásodó felni. Láttál te már olyan acélfelnit, amely belülről elrozsdásodott, miközben volt rajta gumi (és fel is volt fújva)  ;) ? De ha igaz is lenne ez a része (márpedig nem igaz): ahogy már írtam, az első, benzinkúton történő ellenőrzéskor semmibe menne ez az előny.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26346
Re: Gumik és felnik
« Válasz #8105 Dátum: 2009.01.04 16:29:13 »
Ok, kb. ezt akartam hallani... :devil: :devil: :devil:
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Gumik és felnik
« Válasz #8106 Dátum: 2009.01.04 16:30:20 »
A gumi üzemi hőmérséklete következtében melegszik benne a levegő is, aminek következtében növekszik a nyomás, ez állítólag gázzal kiküszöbölhető... Sajnos többet nem tudok róla, majd jönnek a gumiguruk és vagy kiegészítenek, vagy megcáfolnak ::)

Miért, a levegő, az nem gáz ;) ?

...........  :cry:
Nitrogénre gondoltam, bocsánat a fogalmazási hibáért :)

Az van nagyrészt a levegőben is ;) ... De ha az oxigént nézzük: annak szignifikánsan nagyobb a nyomáseltérése hőmérséklet-változás hatására, mint a nitrogénnek? Tudomásom szerint nem. Én anno olvastam erről több helyen is, mindenhol azt írták, hogy semmi értelme ennek a vacaknak, lehúzás. Állítólag a versenysportban, extrém sebességeknél, extrém hőmérséklet-ingadozásokkor kimutathatóak valami apró különbségek, és ott, ahol az eredmény tizedmásodperceken múlik, ennek jelentősége lehet, nomeg ugye ott nem is rontja le a hatást a "normál" levegővel való utántöltés - de közúton semmi létjogosultsága nincs ennek a megoldásnak.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kis_andras

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4279
  • Rájder
Re: Gumik és felnik
« Válasz #8107 Dátum: 2009.01.04 16:30:25 »
Cégnév nélkül bemásolom, amit találtam, így nem minősül reklámnak ::)   Marketing az van, hogy haszna mennyi, azt nemtudom, én nem élek vele, és nem is fogok, mert nem látom értelmét, a légnyomást jól tartják a kerekeim, a gumiöregedéstől meg nem kell félnem, a Cori tavasszal lesz 3éves, és 90ezer km, a Hiace szintén tavasszal lesz két éves, és 70ezer km...


Tehát:Ismeri Ön a biztonsági gázzal való gumiabroncs feltöltés előnyeit? Az autósportban és a repülésben már évek óta használják a Secur Pneus gáz nyújtotta előnyöket. Ez a gáz az eredményes kutatómunkának köszönhetően több előnyös tulajdonsággal rendelkezik a hagyományos kompresszorlevegővel szemben.
   
téli gumi, használata
     

Több kilométer

A biztonsági gázzal feltöltött gumiabroncs megfelelő, állandó nyomást biztosít. Ráadásul 5X hosszabb ideig mint ha, az autógumi hagyományos levegővel lenne feltöltve. Az így feltöltött autógumi teljesítménynövekedéshez, azaz több futott kilométerhez vezet. A megfelelő, állandó nyomás eredményeként pedig az autónk üzemanyag-fogyasztásának csökkenését eredményezi.

A biztonsági gáz teljesen mentes az oxigéntől, és az egyéb szennyeződésektől is, amely a gumiabroncs repedéseit okozhatja, illetve a rugalmasságát is csökkenti. Ezáltal a Secur Pneus gumiabroncs feltöltés megnöveli az autógumi élettartamát is.

Nagyobb biztonság

A Secur Pneus gázkeverék biztonságosabbá teszi a kapcsolatot az autógumi és a jármű között. A gumiabroncs megfelelő nyomása tökéletes menettulajdonságokat biztosít mind városban, mind országúton. Maximális teljesítmény A gumiabroncs megfelelő nyomása kitűnő érintkezési felületet biztosít az autó és az út között. A hagyományos kompresszoros levegővel való feltöltés során nedvesség kerül a gumiabroncsba, ez hőtáguláshoz, majd nyomásingadozáshoz vezet.

Ezeket a nemkívánatos jelenségeket teljes mértékben kiküszöböli a biztonsági gázzal feltöltött gumiabroncs. Ezzel maximális tapadáshoz és változatlan menettulajdonsághoz juthatunk. A teherautók, autóbuszok és egyéb nehéz járműveknél történő alkalmazás során sok-sok előnyt jelent:

    * nagyobb menetbiztonság
    * a gumiabroncs élettartamának növekedése
    * ritkább nyomásellenőrzés
    * a gumi repedéseinek és egyéb károsodásainak kiküszöbölése
    * rövidebb felfújási idő (kb. 1/3-a a levegős felfújásnak)
    * hosszabb ideig tartó stabil gumiabroncs nyomás (5X hosszabb, mint a sűrített levegőnél)
    * gyúlékony keverékek keletkezésének teljes kiküszöbölése a gumiabroncs belsejében

Előnyök lakókocsiknál, pótkocsiknál és motoroknál

A hosszú utak következtében a gumiabroncsok méretei és mechanikai jellemző is változnak, így meggyorsítják a szerkezeti öregedést. Ezáltal gyorsabban tönkremennek és a biztonságos menetteljesítményt is veszélyeztetik. A biztonsági gáz teljesen kiküszöböli a gumiabroncsok öregedését, mert használatával változatlanok maradnak az abroncs jellemzői.

A Secur Pneus gázkeverékkel való feltöltés csak egy kicsi plusz, amely azonban nagyban hozzájárul a biztonsághoz is.

Miért jobb a biztonsági gáz a hagyományos kompresszoros levegőnél?

Oxigénmentes

Az oxigén az anyag öregedéséhez vezet, illetve a magas hőmérséklet és az oxigén jelenléte nyomásvesztéshez vezet.

Olajmentes

A kompresszorok kenéséhez rendszerint olajat használnak, az olajpára jelenléte a gumiabroncs belsejében kifejezetten meggyorsítja az öregedést, ráadásul az oxigénnel együtt gyúlékony gázkeverék létrejöttéhez vezet, amelyek öngyulladást okozhatnak.

Nedvességmentes

A hagyományos kompresszorok használatával a gumiabroncs belsejébe nedvességet is juttatunk. A nedvesség előfordulása nemcsak hőmérsékletfüggő nyomásingadozást okoz, hanem az abroncs belső részeinek (szelep, keréktárcsa) öregedéséhez és oxidációjához is vezet. A Secur Pneus gáz nem tartalmaz oxigént, olajat, port és nedvességet, így teljes mértékben kiküszöböli a negatív hatásokat.
kisa
born to ride

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26346
Re: Gumik és felnik
« Válasz #8108 Dátum: 2009.01.04 16:36:02 »
Ez valszeg mind igaz, a kérdés, hogy mennyivel?
Sehol sem írja még a marketingduma sem, hogy jelentősen növelné az élettartamot, csökkentené a fogyasztást, a kopást, stb. Az meg, hogy potenciálisan 200 km-rel, vagy 3 héttel több lehet a gumiban, esetleg 0.01 literrel csökkenti az átlagfogyit, na sag schon...
« Utoljára szerkesztve: 2009.01.04 16:39:10 írta music »
music     

kis_andras

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4279
  • Rájder
Re: Gumik és felnik
« Válasz #8109 Dátum: 2009.01.04 16:36:18 »
A gumi üzemi hőmérséklete következtében melegszik benne a levegő is, aminek következtében növekszik a nyomás, ez állítólag gázzal kiküszöbölhető... Sajnos többet nem tudok róla, majd jönnek a gumiguruk és vagy kiegészítenek, vagy megcáfolnak ::)

Miért, a levegő, az nem gáz ;) ?

...........  :cry:
Nitrogénre gondoltam, bocsánat a fogalmazási hibáért :)



Az van nagyrészt a levegőben is ;) ... De ha az oxigént nézzük: annak szignifikánsan nagyobb a nyomáseltérése hőmérséklet-változás hatására, mint a nitrogénnek? Tudomásom szerint nem. Én anno olvastam erről több helyen is, mindenhol azt írták, hogy semmi értelme ennek a vacaknak, lehúzás. Állítólag a versenysportban, extrém sebességeknél, extrém hőmérséklet-ingadozásokkor kimutathatóak valami apró különbségek, és ott, ahol az eredmény tizedmásodperceken múlik, ennek jelentősége lehet, nomeg ugye ott nem is rontja le a hatást a "normál" levegővel való utántöltés - de közúton semmi létjogosultsága nincs ennek a megoldásnak.

Igen, a levegő ~4/5-e nitrogén, de ebben az esetben oxigén nélkül használják, tehát kiküszöbölik a korrózió elkezdődését. Szerintem sem érdemes erre pénzt fordítani, továbbá nem hiszem, hogy ezért valaki új felnit vásárol, vagy felújítja a régit, ha meg a folyamat elkezdődött, akkor ez a töltési eljárás maximum lassítja azt a rozsdásodást, amivel eddig tulajdonképpen senki nem foglalkozott.
kisa
born to ride

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Gumik és felnik
« Válasz #8110 Dátum: 2009.01.04 16:39:52 »
Öngyulladás, 5x hosszabb stabil nyomás, anyám, nem aprózták el a fiúk  :eek: ...

Olaj, por, nedvesség, oxigén? Hja, ezek végül is nyilván csak belülről öregíthetik az abroncsot - lévén kívül még nyomokban sem fordulhatnak elő soha  :tt2: ...

Ugyan már. Csak végig kell gondolni pontról pontra, józan ésszel, hogy mekkora baromság ez az egész  :) ... Érdekes pl. az állítás, hogy ennek a bizonyos szupergáznak hőingadozástól függetlenül változatlan a nyomása - hát ja, az "eredményes kutatómunka" során nyilván megtanították neki, hogy ne engedelmeskedjen a fizika törvényeinek  :D

Amúgy, mondom, ez sima nitrogén.
« Utoljára szerkesztve: 2009.01.04 16:43:39 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Gumik és felnik
« Válasz #8111 Dátum: 2009.01.04 16:42:38 »
Igen, a levegő ~4/5-e nitrogén, de ebben az esetben oxigén nélkül használják, tehát kiküszöbölik a korrózió elkezdődését. Szerintem sem érdemes erre pénzt fordítani, továbbá nem hiszem, hogy ezért valaki új felnit vásárol, vagy felújítja a régit, ha meg a folyamat elkezdődött, akkor ez a töltési eljárás maximum lassítja azt a rozsdásodást, amivel eddig tulajdonképpen senki nem foglalkozott.

A Camrym 25 éves gyári felnijei belül gyakorlatilag fémtiszták :excl:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kis_andras

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4279
  • Rájder
Re: Gumik és felnik
« Válasz #8112 Dátum: 2009.01.04 16:44:55 »
Biztos valaki a családból titokban nitrogénnel vigyáz rád :tt2:
Szerintem ezt kiveséztük elég alaposan, de biztos vagyok benne, hogy sokan használják.... "elvégre négyezret megér a biztonság" :D
kisa
born to ride

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Gumik és felnik
« Válasz #8113 Dátum: 2009.01.04 16:48:01 »
Biztos valaki a családból titokban nitrogénnel vigyáz rád :tt2:
Szerintem ezt kiveséztük elég alaposan, de biztos vagyok benne, hogy sokan használják.... "elvégre négyezret megér a biztonság" :D

Ja, és minden egyes ellenőrzéskor gumishoz viszik, gondolom  :whistling: ... Vagy ami még jobb, nem is ellenőrzik, lévén ez a gáz úgysem veszíti a nyomást  :censored:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

musspici

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1755
Re: Gumik és felnik
« Válasz #8114 Dátum: 2009.01.04 17:28:10 »
Ja, és minden egyes ellenőrzéskor gumishoz viszik, gondolom  :whistling: ... Vagy ami még jobb, nem is ellenőrzik, lévén ez a gáz úgysem veszíti a nyomást  :censored:
Ellenőrizni szoktam, sima nyomásmérővel. Korrigálni ezidáig még nem kellett. Amikor feltetetem a kerekeket, akkor beállítják és kész. Úgy van a következő idényváltásig.
musspici 242
Toyota Prius 4 PHV