Szavazás

Melyik állítás igaz rád?

Télen téli gumi - nyáron nyári gumi, lehetőleg nem túl idősek.
307 (92.2%)
Négyévszakossal nyomom télen-nyáron.
19 (5.7%)
Ami éppen akad, cserébe óvatos vagyok.
3 (0.9%)
Nem érdekel a gumi kérdés, szerintem csak marketing.
4 (1.2%)

Összes szavazó: 331

Szerző Téma: Gumik és felnik  (Megtekintve 4202925 alkalommal)

0 Felhasználó és 15 vendég van a témában

akosk

  • Klubtag
  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 95
Re: Gumik és felnik
« Válasz #8025 Dátum: 2008.11.29 19:01:19 »
Egy kis adalék az M+S és háromcsúcsú hegy hópihével vitához...

Pl. a Bridgestone Europe katalógusa szerint a hópihe garantálja, hogy az abroncs megfelelő tapadást biztosít zord, havas körülmények között, míg az M+S csak annyit jelent, hogy a gumi jobb teljesítményt nyújt sárban, hóban mint a "sima" nyári.
Ergó, az az abroncs amin "csak" ay M+S jelölés szerepel, nem bztos, hogy megfelelő havas teljesítményt nyújt. Hozzáteszem ez a Bridgestone álláspontja, más gyártóké lehet, hogy más de szerintem is a tuti a hópihe (persze a legtöbb esetben, ahol van hópihe, ott van M+S is (a Yokohamámon is így van)).

Trotter Mester ezt írta:

Idézet
Ha nincsen hópihe, akkor az M+S jelölés könnyű terepre alkalmas nyári ( vagy négyévszakos) abroncsot takar. Hópihével jelzett gumi a téli gumi.

És én erre mondtam, hogy nem értek egyet vele. Függetlenül attól, hogy a gumigyártók újabban rábiggyesztik a hópihét is a téli gumijaikra (és ezt nyilván meg is magyarázzák az oldalukon), az M+S jelölés alapvetően, főszabályként téli gumit jelent! Nem szerintem, hanem pl. az osztrák meg a német jogszabályok szerint.

Ok! De mivel fentebb írtam, hogy a hópihe együtt jár az M+S-sel, így a német jogszabályoknak is megfelel s azt hiszem abban megegyezhetünk, hogy nem baj, ha több jelölés is van a gumin, a lényeg, hogy tényleg téli legyen az! :)
Ákos (E11 Corolla HB 1.6 Linea Terra) 295.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Gumik és felnik
« Válasz #8026 Dátum: 2008.11.29 19:40:36 »
Szokjunk hozzá, fogadjuk el, hogy a háromszögbe zárt hópihe a téligumi új jelölése.
Nem vitatom, hogy az M+S a téli gumi megjelölése, és még több ország jogszabályában is ez szerepel... Még. Majd módosítják.

A gyökere a dolognak a következő, az M+S jelölés nincsen levédve, bejegyezve, mint védjegy a téli gumira. Akárki akármilyen gumira rábiggyesztheti, de attól még nem lesz igazi téligumma.
A háromszögbe zárt hópihe meg le van védve, védjegyként jelöli a téli gumikat.

Idáig nem volt ebből baj, mert mindenki elfogadta, hogy az M+S azt jelöli, amit. Azonban az ügyeskedők távol keleten a téli abroncs jellegű gumikra is rábigyeszették az általánosan elfogadott jelölést. Erre válasz a hópihe. Majd megszokjuk, hogy mostantól ez az ami. :laugh:

Az írott jogszabályok meg majd követik a változást. Csak úgy, mint a harmadik, vagy másképp a pótféklámpa ügyében. Az is elterjedt, majd tiltották, most meg kötelező...
A xenonnal is ez lesz, meg a LED lámpákkal is. Idő kérdése.

Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26345
Re: Gumik és felnik
« Válasz #8027 Dátum: 2008.11.29 22:11:52 »
Az írott jogszabályok meg majd követik a változást. Csak úgy, mint a harmadik, vagy másképp a pótféklámpa ügyében. Az is elterjedt, majd tiltották, most meg kötelező... A xenonnal is ez lesz, meg a LED lámpákkal is. Idő kérdése.
Amíg ennyibe kerül, addig a xenont nem hiszem, hogy kötelezővé merik tenni.
Mellesleg én nem szeretem, engem mindig vakít, ha a szembejövőnek xenonja van.
music     

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: Gumik és felnik
« Válasz #8028 Dátum: 2008.11.29 22:40:42 »
Milyen gondod okoz (ha okoz), a minimális km óra eltérésen kívül egy 215/45 R17 helyett alkalmazott 225/45 R17-es gumi?

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Gumik és felnik
« Válasz #8029 Dátum: 2008.11.29 23:27:53 »
Milyen gondod okoz (ha okoz), a minimális km óra eltérésen kívül egy 215/45 R17 helyett alkalmazott 225/45 R17-es gumi?


Szerintem semmilyet. 9 mm-rel nagyobb az átmérője, ez eléggé minimális különbség. Viszont kicsit stabilabb lesz vele az autó, úgy, hogy közben a komfort nem romlik, sőt  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

taby

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 5042
Re: Gumik és felnik
« Válasz #8030 Dátum: 2008.11.30 08:21:14 »
Milyen gondod okoz (ha okoz), a minimális km óra eltérésen kívül egy 215/45 R17 helyett alkalmazott 225/45 R17-es gumi?


Szerintem semmilyet. 9 mm-rel nagyobb az átmérője, ez eléggé minimális különbség. Viszont kicsit stabilabb lesz vele az autó, úgy, hogy közben a komfort nem romlik, sőt  :yes:
Ja ahogy Herr Palaczk mondja vala. Beleférő módosítás mely pozitívumokkal, jár. Csak a kerékjáratok is gondolják így.  :flowers:

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26345
Re: Gumik és felnik
« Válasz #8031 Dátum: 2008.11.30 10:07:19 »
Milyen gondod okoz (ha okoz), a minimális km óra eltérésen kívül egy 215/45 R17 helyett alkalmazott 225/45 R17-es gumi?
Látatlanban nem lehet megmondani, hanem fel kell tenni és megnézni, hogy kitekert állásban nincs-e túl közel a kerékjáratokhoz. Nemcsak álló helyzetben érdekes, hanem a karosszériának is van mozgása, ezt is bele kell kalkulálni.
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Gumik és felnik
« Válasz #8032 Dátum: 2008.11.30 10:44:56 »
Milyen gondod okoz (ha okoz), a minimális km óra eltérésen kívül egy 215/45 R17 helyett alkalmazott 225/45 R17-es gumi?
Látatlanban nem lehet megmondani, hanem fel kell tenni és megnézni, hogy kitekert állásban nincs-e túl közel a kerékjáratokhoz. Nemcsak álló helyzetben érdekes, hanem a karosszériának is van mozgása, ezt is bele kell kalkulálni.

Ezt most nem mondod... oldalanként 5 mm-rel szélesebb, és 4.5 milliméterrel nagyobb sugarú gumiról beszélünk mindössze, a gyári mérethez képest! Gondolj csak bele, tunerek mennyivel nagyobb kerekeket szoktak felpakolni. Ki van zárva :excl: , hogy ekkora méreteltérés miatt beleérjen valamibe a kerék. Ezt látatlanban nagyon is meg lehet mondani  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re: Gumik és felnik
« Válasz #8033 Dátum: 2008.11.30 12:20:58 »
Múltkor mondta Misi, hogy a most fentlévő gumik kitekerve néha surrognak a kerékdob műanyagján. Szóval nem árt felpróbálni...

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: Gumik és felnik
« Válasz #8034 Dátum: 2008.11.30 12:37:54 »
A téli az 205/55R16, és a bal első kerék külső éle egy picit beleér, egy bizonyos szögben.
De ez nem a kerék hibája. Arra már rájöttem, hogy a dobbetét a bal első keréknél, a lökhárító felöli részen közelebb van, mint a jobb első. Az első kerekeknél mindenhol 3 ujjam fér a kerék és a dobbetét közé, kivéve az említett helyen. Ez a távolság MrIP kocsijánál is így van, azzal a különbséggel, hogy ott az említett helyen is 3 ujjnyi a távolság. A dobbetét látszólag a helyén van, de mégsem... Kb. 1 centiről beszélünk. Amíg nincs megigazítva, addig a 225-ös nyári se lesz jó...
De én nem erre gondoltam, mikor a méretváltásról beszéltem. Arra lennék kíváncsi, hogy a stabilitást, hogyan befolyásolja, illetve lehet e káros hatása a futóműre, egyebekre?
« Utoljára szerkesztve: 2008.11.30 12:41:53 írta Misi »

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26345
Re: Gumik és felnik
« Válasz #8035 Dátum: 2008.11.30 14:34:51 »
Ezt most nem mondod... oldalanként 5 mm-rel szélesebb, és 4.5 milliméterrel nagyobb sugarú gumiról beszélünk mindössze, a gyári mérethez képest!
Nem tudtam, hogy ez a gyári, azt hittem, az már eleve nagyobb.
music     

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Gumik és felnik
« Válasz #8036 Dátum: 2008.11.30 17:04:36 »
Az írott jogszabályok meg majd követik a változást. Csak úgy, mint a harmadik, vagy másképp a pótféklámpa ügyében. Az is elterjedt, majd tiltották, most meg kötelező... A xenonnal is ez lesz, meg a LED lámpákkal is. Idő kérdése.
Amíg ennyibe kerül, addig a xenont nem hiszem, hogy kötelezővé merik tenni.
Mellesleg én nem szeretem, engem mindig vakít, ha a szembejövőnek xenonja van.

Ööö, félreértettél, nem a kötelező tételt akartam kihangsúklyozni, hanem a tiltás eltörlését.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re: Gumik és felnik
« Válasz #8037 Dátum: 2008.11.30 17:38:48 »
Misi, az új méret egy kicsit szélesebb és egy kicsit ballonosabb gumit jelent. E miatt összeségében kb ugyanúgy fog viselkedni, talán a nyomvályúkat fogod egy kicsit jobban érezni. Ilyen kis eltérés a futóművet biztosan nem fogja bántani.

StrongBad

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 44
Re: Gumik és felnik
« Válasz #8038 Dátum: 2008.12.01 21:28:17 »
Sziasztok, valami olcsó dísztárcsa forrás után kutatok. Ha tudtok valami jó forrást, azt megköszönném. 2 napig nem voltak felkötözve a Corollára a  dísztárcsák, és már el is gurult egy.... Vagy alufelnit veszek vagy nemtom mi lesz mostmár.  :2guns:

Amúgy Corolla 2003.

Köszi!
« Utoljára szerkesztve: 2008.12.01 21:42:55 írta StrongBad »

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Gumik és felnik
« Válasz #8039 Dátum: 2008.12.01 22:35:57 »
De én nem erre gondoltam, mikor a méretváltásról beszéltem. Arra lennék kíváncsi, hogy a stabilitást, hogyan befolyásolja, illetve lehet e káros hatása a futóműre, egyebekre?

Szerintem itt szinte csak pozitív változásokra számíthatsz. Mi jártunk a Carinán 185/65x14 helyett 195/65x14-el, és az autó egyszerre volt stabilabb és komfortosabb. Negatívumként egyedül a kmr által is említett, picit fokozódó nyomvályú-érzékenységet tudnám említeni.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )