Sziasztok,
múlt héten cseréltettem nyárigumit (Yokohama AA01, most nem érdekes), sajnos sürgõs volt mert utazás elõtt álltunk, a megszokott gumis pedig valamiért nem volt nyitva, így elvittem egy (mint utólag kiderült) fakezû társasághoz. (Tényleg, van itt a klubon szégyenfal? Nagyon szívesen csinálnék nekik negatív reklámot.) Megemelték az autót az utcán négy krokodil emelõvel, és ketten rohangásztak körülötte, meg be a mûhelybe, ahová nem lehetett bemenni (!). Így csak láttam, hogy a gumikat rárakják a centírozó gépre, de hogy csinálnak is vele valamit, azt nem - mindenesetre már akkor gyanús kellett volna legyen, hogy súlyokat nem raktak fel (azért a kopácsolást meghallottam volna). Az meg még gyanúsabb volt, hogy fizetni az egyik szerelõ srácnak kellett, aki el is kért 7e Ft-ot (a szokott helyemen 4e), majd semmit nem nyomott a kezembe. Kérdem, hogy és a nyugta? Hát, keressem meg a fõnököt, nála van a tömb. Mondanom sem kell, fõnök sehol, úgyhogy eljöttem.
Az úton vettem észre, hogy olyan 40-50 felett egy igen határozott, morgó hangot hallok, ami sebességfüggõ, a fordulatszámhoz nincs köze; 80-tól elég hangos; és 120-tól az autó rohadtul elkezd remegni meg szitálni. A csavarokat ellenõriztem, de nem volt idõ másik gumishoz elrohanni. Csak annyi a kérdésem, hogy ugye ez a rosszul centírozott kerekek miatt lehet? Más nem változott az autón, de gondoltam, megkérdem mert ilyen még nem volt nekem. Nem lehet, hogy ráadásul száliránnyal ellentétesen rakták fel a gumikat (már úgy értem, hogy az eddigi egy nyár alatt forgott egy irányba, és azzal ellentétesen)? Van a gumin forgásirány jelölés? A krétajelek, mondanom sem kell, már akkor lekoptak, mire rákerültek a gumik a felnikre, tehát fogalmam sincs, hogyan volt, a két rohangáló embert meg nem tudtam szemmel tartani.
Köszi,