Szavazás

Melyik állítás igaz rád?

Télen téli gumi - nyáron nyári gumi, lehetőleg nem túl idősek.
307 (92.2%)
Négyévszakossal nyomom télen-nyáron.
19 (5.7%)
Ami éppen akad, cserébe óvatos vagyok.
3 (0.9%)
Nem érdekel a gumi kérdés, szerintem csak marketing.
4 (1.2%)

Összes szavazó: 331

Szerző Téma: Gumik és felnik  (Megtekintve 4065237 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10252
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Gumik és felnik
« Válasz #26700 Dátum: 2023.11.12 10:03:02 »
Ez igaz, nálunk nem nagyon van hó.
Azért remélem, hogy akkor sem lenne baj vele, mivel olyan országokban is használják, ahol még van  :hmmmm:
Mi nyolc éve lakunk itt, elég meredek az utca, és hála Istennek eddig még mindig feljöttem akkor is, amikor volt hó, a régi Hankook téliekkel is, pedig akkor már olyan 4-5 évesek voltak.
« Utoljára szerkesztve: 2023.11.12 10:04:42 írta vd1234 »

Thomas59

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 907
Re:Gumik és felnik
« Válasz #26701 Dátum: 2023.11.12 12:47:07 »
Sziasztok!

Van valakinek tapasztalata Bridgestone Blizzak LM005 típussal?
10 éves Conti TS850 gumikat kellene lassan cserélnem, bár mintázat még teljesen jó, repedezettség se nagyon látszik, csak ugye a kor..... Szóval ez az egyik jelölt, persze a conti TS870 szintén versenyben...

Pontosan ez volt az én problémám is, teljesen jó alig kopott de 9+ éves Conti TS 850.
De esetleg már egy koccanásnál is felmerülhet, hogy mi lett volna ha nem 9 éves gumival közlekedek…

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10252
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Gumik és felnik
« Válasz #26702 Dátum: 2023.12.02 14:15:54 »
A nálam használatos méretben ugyan nincs itt róla teszt, de szerintem jól teljesítettek a Hankook-ok.

Thomas59

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 907
Re:Gumik és felnik
« Válasz #26703 Dátum: 2024.01.09 08:41:47 »
Belement 4 ezer km az új Continental Winter contact 870-be és havas uton is volt alkalmam kipróbálni. Érzésem szerint nagyon jól, stabilan tartja az irányt, nem tűnik zajosnak. Egyelőre tudja amit kell.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10252
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Gumik és felnik
« Válasz #26704 Dátum: 2024.01.09 08:45:52 »
Engem az érdekelne, hogy tükörjégen hogyan teljesít  :hmmmm:

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Gumik és felnik
« Válasz #26705 Dátum: 2024.01.09 08:47:25 »
Engem az érdekelne, hogy tükörjégen hogyan teljesít  :hmmmm:
Tükörjégen?!
Tükörjégen minden létező gumi elhasal. Egyetlen kivétel van: a szöges.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10681
Gumik és felnik
« Válasz #26706 Dátum: 2024.04.06 10:21:36 »
Megvolt a téli gumik átszerelése a nyáriakra.
Centrírozással, ragasztósúlyokkal - 191 Ft kezelési költséggel, mert kártyával fizettem  :wacko: - még éppen 20e Ft alatt maradt a számla végösszege.
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9519
Re:Gumik és felnik
« Válasz #26707 Dátum: 2024.04.06 11:30:39 »
Nálunk 2 autóra, komplett átszerelés, centirozás, régi gumik selejtezésével (ott hagyhattam, mind a 8-at), 38000. Egy gumi selejtezése 500 Ft.
« Utoljára szerkesztve: 2024.04.06 11:41:43 írta robi (Robi) »

Thomas59

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 907
Re:Gumik és felnik
« Válasz #26708 Dátum: 2024.04.06 11:38:34 »
CONTINENTAL PREMIUMCONTACT 7 225/45 R17 91V EVc váltotta le az eredetileg 8 éve szerelt gumikat. (Dunlop, ha jól emlékszem) A téli 16” kerekek le, a nyári 17” kerekekről a régi gumi le, az új fel, centírozással természetesen, 127€ kb 50 ezer Ft. a 4 Conti a környvéd adóval együtt 443 € kb174 ezer Ft.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10252
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Gumik és felnik
« Válasz #26709 Dátum: 2024.04.06 12:17:19 »
Megvolt a téli gumik átszerelése a nyáriakra.
Centrírozással, ragasztósúlyokkal - 191 Ft kezelési költséggel, mert kártyával fizettem  :wacko: - még éppen 20e Ft alatt maradt a számla végösszege.
Múlt héten szereltem át őket valamikor, gyakorlatilag 0 forintból  ;)
Az volt az érdekes, hogy a ragasztott súlyokból 1-2 db simán eltűnt, gondolom ősszel nem néztem meg rendesen, és most tűnt fel...
Hála Istennek van pár ilyen súlyom, mert a télit amikor felrakattam a felnikre, nem pucolták le rendesen a frissen festett felnit és lepotyogott pár komplett csík súly az állásban, azokat elraktam. Most lepucoltam őket, és visszaragasztottam (szabvány súly) az eltűntek helyére. Először gumist hívtam, de nem volt időpontjuk, csak erre a hétre, de nekünk hétvégén volt egy hosszabb utunk, amit már nem akartam télivel megtenni 26 fokokban.
Tegnap voltam Toyota márkakereskedésben alkatrészért és megnéztem, hogy 15-ös gyári felni gumival (165/vmi) Aygo-X-re valami 370 ezer HUF, ha jól emlékszem... Megnyugtató volt látni, hogy kb. pont ugyanolyan minden a felnin, mint az enyémeken, még a beöntött embléma is, amiket használtan volt szerencsém venni nagyon jó áron b.c. fórumtárstól  :clap:
« Utoljára szerkesztve: 2024.04.06 12:22:47 írta vd1234 »

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12155
Re:Gumik és felnik
« Válasz #26710 Dátum: 2024.04.06 16:34:23 »
Én is ma szereltem át a téli kerekeket a nyáriakra. 0 Ft.
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26327
Re:Gumik és felnik
« Válasz #26711 Dátum: 2024.04.06 22:29:58 »
Jó dolog a csináld magad, de a gumis esetében bennem erősen kérdőjeles. Nekem legalábbis még sosem volt olyan, hogy centrírozásnál ne kellett volna hozzányúlni mindegyik kerékhez.
music     

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10252
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Gumik és felnik
« Válasz #26712 Dátum: 2024.04.07 07:08:59 »
Jó dolog a csináld magad, de a gumis esetében bennem erősen kérdőjeles. Nekem legalábbis még sosem volt olyan, hogy centrírozásnál ne kellett volna hozzányúlni mindegyik kerékhez.

Persze, mindenki úgy csinálja, ahogy a legjobbnak gondolja.

Nálam amióta megvan a kocsi, két külön felnigarnitúra van, mindegyiken 1-2 éves gumik, gumis rakta fel és egyensúlyozta ki. Normál használat van, nem igazán kapartatom a kerekeket és nem blokkolok nagyot (nem is tudnék). Az elsőket-hátsókat cserélem fel, lehetőleg évente. Igyekszem a nyomást szinten tartani, szezonon kívül a pincében tartom őket.
Cseréknél szépen kifújatom a fékport, nyomatékkulccsal húzom meg az anyákat, és többször volt rá példa, hogy észrevettem problémát a futóműnél vagy féknél, amiket így hamar meg is tudtam csinálni. Vékonyan zsír van a felni és az agy között, és a kerékcsavarokon, így nem tapad / rohad össze semmi. A legutóbbi utunk előtti súlyragasztástól kissé tartottam ugyan, de hála Istennek sem most, sem máskor nem volt probléma: az autó szép egyenesen fut, nagyobb sebességeknél (...) sem volt rezonálás. Szerintem ez utóbbiak miatt egyensúlyoztatnám ki amúgy is a kerekeket. Nyilván akkor, ha nem ezt tapasztalom, akkor el is viszem majd a gumishoz.

Thomas59

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 907
Re:Gumik és felnik
« Válasz #26713 Dátum: 2024.04.07 10:19:39 »
Normál esetben én is magam cserélem a két kerékszettet. Igaz nyomatékkulcsom (még) nincs, lehet, hogy vennem kellene., és előre - hátra cserélgetem a kerekeket.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10252
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Gumik és felnik
« Válasz #26714 Dátum: 2024.04.07 12:05:34 »
Normál esetben én is magam cserélem a két kerékszettet. Igaz nyomatékkulcsom (még) nincs, lehet, hogy vennem kellene., és előre - hátra cserélgetem a kerekeket.
Vettem Lidl-ben három darabos műanyag védős kerékkulcs  szettet akcióban, az nagyon bejön, elég hosszúak és a műanyag miatt védik a felniket.
Ha lesz nyomatékkulcsod, mert jó az, ha van és nem drága, akkor arra figyelj, hogy mielőtt elteszed, engedd le. Kb. minden Toyotánál 103 Nm a kerékanyák meghúzási nyomatéka.
Lehet felesleges, de leírom, milyen sorrendben húzom az 5 anyát, legalább 2 menetben, tehát nem húzom le egyből a őket (pl.):
1 - 4 - 2 - 5 - 3