Azt tudom üzenni neki kibicként, hogy teljesen, kétséget kizáróan meggyőző cikk nem lesz, mert semmi sem fekete vagy fehér. Alapból azt lehet mondani, hogy
száraz útfelület mellett amíg nem fagy, jobb, de legalább is nem rosszabb a nyári. Akkor fordul a kocka, ha nedves az út, legyen az páralecsapódás, nyálka, eső, és különösen hó vagy jég.
A kérdés, hogy hol találsz olyan útvonalat, ami csak ilyen, vagy olyan. Nem jellemző. Ezért kell lavírozni. Meg hát általában - hacsak nem nagyon ködös az idő, de olyankor meg nedves az út többnyire - létezik napi hőingadozás is, és ilyenkor a rosszabb a mérvadó, perseze csak akkor, ha használod is az autót. Ma reggel például nálunk 3 fok volt, de száraz az idő, ma jobb a nyári gumi. Tegnap reggel viszont nyálkás volt az út, igaz "csak" 6 fokig hűlt le, tegnap jobb lett volna a téli.
Továbbá egyszer fiatal koromban, még ott tanulván megjártam Bécset még az F Astrával nyári gumikon úgy, hogy kifelé kezdett esni Győr után. Bruck körül már összefüggően havas volt az útburkolat, és többször azért kellett félreállnom, mert annyira szakadt a hó, hogy nem bírta az ablaktörlő, összetapadt a hó az ablakon. Ennek ellenére megcsináltam óvatos vezetéssel probléma nélkül, igaz, a máskor 2,5 órás hazaút 5,5 órás lett, de épségben megérkeztem.
Szóval most, hogy fagymentes, száraz idő van, még az sem biztos, hogy jobb a téligumi.
