Szavazás

Melyik állítás igaz rád?

Télen téli gumi - nyáron nyári gumi, lehetőleg nem túl idősek.
307 (92.2%)
Négyévszakossal nyomom télen-nyáron.
19 (5.7%)
Ami éppen akad, cserébe óvatos vagyok.
3 (0.9%)
Nem érdekel a gumi kérdés, szerintem csak marketing.
4 (1.2%)

Összes szavazó: 331

Szerző Téma: Gumik és felnik  (Megtekintve 4054430 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re:Gumik és felnik
« Válasz #26085 Dátum: 2018.03.14 13:26:41 »
Elvileg én is azt láttam a neten, hogy 114,3 mindkettő de elvileg a hybridben létezett 2 fèle 17–es felni más osztókörátmerővel. Én is azt veszem észre, hogy nincs a felniken feltűntetve az osztókör. De ez hogy lehet.... pedig ez elég fontos adata a felninek. Akkor honnan lehet megtudni az osztókör átmérőt? Ránézésre?
Gumisoknál van osztókörmérő , amúgy eddig csak az Avensiseknél volt eltérés 5x100 és 114.3 amiről tudok, meg a Prius és a Prius+ nál szintén. De javítsatok ki ha tévedek
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Gumik és felnik
« Válasz #26086 Dátum: 2018.03.14 22:12:35 »
Egy mérőszalag, vagy egy vonalzó kell hozzá, ha nagyon ígényes vagy tolómérő...  ::)

rbalazs

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 46
Re:Gumik és felnik
« Válasz #26087 Dátum: 2018.03.15 16:49:52 »
Szerintetek merjem még feltenni a Yarisra az eredeti nyári gumikat? Conti márkájú, 7 éves, repedezésnek nincs nyoma, profilmélysége, ahol néztem, mindenütt elérte a 4 mm-t.
Continentalt én is simán visszaraknám még ilyen paraméterekkel, ha csak nem tapasztaltál ijesztő viselkedést vele az előző szezonban. Ahogy András írta, valószínűleg mély vízben előbb felúszik (alacsonyabb sebességnél) mint teljes profilmélység esetén.

Ezt arra alapozom, hogy tavaly nyáron a kocsit elég elhasználtnak tűnő conti premium contact 2 gumikkal vettem (most 10 évesek kb 2.5-3mm profillal), azt hittem rögtön dobhatom is le őket, de pozitívan kellett csalódnom. Mind szárazon, ahogy nedves aszfalton is magabiztosan fogta az utat, intenzív fékezésnél is (száraz, esetleg nyirkos úton nem romolhatott sokat új korához képest). Aquaplanning határai nem tudom hol vannak, egyszer mentem vele nagy esőben (5-10mm vízréteg/átfolyások az úton) 60km/h-nál nem gyorsabban, nem úszott fel egyszer sem.
Apropó, érdekel valakit (195/60 15)? Töltök akkor fel képeket. Én már nem rakom vissza idén, többet megyek annál, hogy végigbírja a szezont, +1 gumicsere nem hiányzik. Azt tudnám elképzelni, hogy pályanapra vagy vezetéstechnikai tréningre vinné valaki, tapadni tapad rendesen, ha meg szétfékeződik/kopik nem akkora kár érte mint egy új drága szettért. Azt pedig megkockáztatom, hogy még így is jobbak mint az olcsó kínai szettek újonnan.

Ellenpéldaként kellett már lecserélnem 5 éves Toyo-t kb 4mm profillal mert nedves úton fékezésnél bizonytalan volt, a hasonló paraméterű Debica-ról ne is beszéljek, ami már életveszélyes volt 40 km/h-nál is, nagyon könnyen túlkormányzottá vált a kocsi. Szerény tapasztalatom alapján nincs ökölszabály a használhatóságra/biztonságra pusztán a profilmélység-kor páros alapján (nyilván a jogszabályi határ környékén necces már mind). Szívesen látnék több gumitesztet ahol megnézik azt is hogy viselkednek kopottan a gumik, szerintem nagyobb szórás lenne az eredményben.


Thomas59

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 907
Re:Gumik és felnik
« Válasz #26088 Dátum: 2018.03.25 16:46:50 »
Kérdésem az, hogy elôfordulhat, hogy az ôszi télikerék szet szenzorral felszerelése során a korábban regisztrált gyári szenzorok törlésre kerültek? Két hete cseréltem vissza a gyári nyári kerekeket és tegnap volt az elsô hosszabb út és hiába regisztráltam a csere után a szenzorokat, az elsô 20 km után elôjött a villogó, majd stabil sárga figyelmeztetés. Vagy, rosszul csinálom?
Nyomógomb megnyomás fékre lépés nélkül 2szer, hogy előjöjjön az ON felirat és az ikonok, majd a kesztyűtartós gomb nyomása hosszan, várva a 3 villogást. Ez egyszer ment, de azóta se tűnik el a sárga figyelmeztetés. Vagy, másfél év alatt behalt valamelyik szenzor? Hogy lehetne ezt tisztázni?

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9387
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Gumik és felnik
« Válasz #26089 Dátum: 2018.03.25 19:43:34 »
Ha jól tudom, minden Toyota 2 garnitúra guminyomás szenzort tud eltárolni. És ha jól tudom nem tudta elfelejteni addig, míg egy következővel felül nem írod.
Nem lehet, hogy véletlenül duplán váltottál szettet és megint az előző garnitúrát keresi? Könnyű ezt összehozni, mert semmi visszajelzésed nincs, hogy váltottál (ja, majd csak 10-20 km múlva az, hogy villig, majd folyamatosan világít).

Thomas59

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 907
Re:Gumik és felnik
« Válasz #26090 Dátum: 2018.03.25 20:16:16 »
Lehet, hogy ez a helyzet, a tunetek alapjan.  De akkor, hogyan tovabb?

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9518
Re:Gumik és felnik
« Válasz #26091 Dátum: 2018.03.25 21:08:26 »
Szerviz?

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9387
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Gumik és felnik
« Válasz #26092 Dátum: 2018.03.26 00:06:03 »
Lehet, hogy ez a helyzet, a tunetek alapjan.  De akkor, hogyan tovabb?
Állítsd át és ennyi. Duplázás miatt az eredeti maradt.

Tapatalkkal küldve

Thomas59

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 907
Re:Gumik és felnik
« Válasz #26093 Dátum: 2018.03.26 07:50:07 »
Ami zavar az az, hogy amikor (fékpedál nyomás nélkül ) megnyomom 2x az inditó gombot, hogy előjöjjenek az ikonok az ON módban, a kerékszenzor sárga jelzés már villog.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9387
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Gumik és felnik
« Válasz #26094 Dátum: 2018.03.26 09:32:14 »
Ami zavar az az, hogy amikor (fékpedál nyomás nélkül ) megnyomom 2x az inditó gombot, hogy előjöjjenek az ikonok az ON módban, a kerékszenzor sárga jelzés már villog.
Nálam picit másként van, mert a kis központi kijelzőn lehet menüből váltani a szettek között (de itt sincs visszajelzés arról, hogy megtörtént a váltás és ezért a user simán rányom még egyet, így visszaváltja az eredetire  :cry:). A rendszer először csak villogtatja a visszajelzőt, majd ha tényleg nincs kapcsokat a jeladóval, akkor kezd el folyamatosan világítani.
Mivel nálam a 4 db-os szettben 2 Avensis és 2 CHR jeladó volt (senki nem tudja, miért), így egy hónapja így járok. Majd ha lekerülnek a téli kerekek, akkor visszaviszem nekik a szervizbe és kicserélik.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Gumik és felnik
« Válasz #26095 Dátum: 2018.03.26 20:53:54 »
2 Avensis és 2 CHR jeladó volt
Külön típusú kell modellenként?
Remélem megfordul a trend, és az univerzális szenzorok hatására egységesítik őket.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9387
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Gumik és felnik
« Válasz #26096 Dátum: 2018.03.26 21:11:30 »
Külön típusú kell modellenként?
Remélem megfordul a trend, és az univerzális szenzorok hatására egységesítik őket.
Nem értem én sem, mire jó ez. Ha jól értelmeztem, akkor van a CH-R és a többi.
Azt már meg sem merem említeni, hogy más gyártók megoldották plusz szenzor nélkül (ABS jeladó jeléből is tudják, hogy hol kisebb a guminyomás).

Tapatalkkal küldve


kari

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 122
  • Toyota Auris TS Hybrid 2016
Re:Gumik és felnik
« Válasz #26097 Dátum: 2018.03.28 20:12:48 »
Sziasztok, tudtok ajánlani felni javítót, sajnos a gyári alufelnit sikerült megpadkáznom. Köszönettel
« Utoljára szerkesztve: 2018.03.28 20:29:22 írta kari »

Thomas59

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 907
Re:Gumik és felnik
« Válasz #26098 Dátum: 2018.03.28 21:05:56 »
A szenzorokhoz; ma reggel visszamentem a veszprémi gumishoz ahol nagyon kedvesen elmagyarázták, hogy az egy dolog, hogy mit mondanak/írnak de csak egy garnitura szenzort jegyez meg az auto. Ugyhogy, egy gyors programozás v. Betanitás után el is tűnt a hibajelzés, és kb 20 km után sem jött eddig elő.

Azért gondolkodóba estem, hogy mennyire van értelme a gyári 17” es és a COVról maradt 16”-os acél felni párosnak, mivel ez egyből két garnitúra szenzort és 5 év után a cseréjüket is jelenti.

Ha igaz, hogy a 225/45/17-el fél literrel több a fogyasztás a 16”-os kerekekhez képest, és a 17-es gumiabroncsok igaz, hogy drágábbak, de legalább gyorsabban kopnak...., akkor lehet, hogy érdemes megfontolni a 17”-os szett lekopása után 16”-os nyárikat venni és cserélgetni szezononként. Így csak egy szenzor szett van használat alatt, kevésbé érzékeny a padkára, kátyúra és még talan lassabban is kopik, kevesebbet fogyaszt? 🤔

kari

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 122
  • Toyota Auris TS Hybrid 2016
Re:Gumik és felnik
« Válasz #26099 Dátum: 2018.03.28 21:29:08 »
Ez érdekes, mert nekem is azt mondták, hogy 2 garnitúrát tud megjegyezni.
A hétvégére tervezem a kerékcserét, majd jelentkezek, hogy mi történt.