Felhasználónév: Jelszó:

Szavazás

Melyik állítás igaz rád?

Télen téli gumi - nyáron nyári gumi, lehetőleg nem túl idősek.
258 (93.1%)
Négyévszakossal nyomom télen-nyáron.
12 (4.3%)
Ami éppen akad, cserébe óvatos vagyok.
3 (1.1%)
Nem érdekel a gumi kérdés, szerintem csak marketing.
4 (1.4%)

Összes szavazó: 273

Szerző Téma: Gumik és felnik  (Megtekintve 1798041 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 24832
  • Autó: '08 Corolla Verso 1,8 Fullmoon; '11 Yaris II 1,33 Life
Re:Gumik és felnik
« Válasz #26010 Dátum: 2017.12.20 00:47:46 »
Pedig milyen sokan járnak ennél idősebb gumikkal... :hmmmm: :whistling: és azt hiszik biztonságos... merthogy téli/nyári a gumijuk...
Nekik/nekünk (akik keveset megyünk) való a négyévszakos gumi... :hug:
 Itt egy újabb teszt ami MELLETTE érvel. :otlet: :flowers:
https://totalcar.hu/magazin/technika/2017/12/08/nyari-_teli-_es_negyevszakos_gumiabroncs_osszehasonlito/
És ez "csak" Nokian, ami nem is a legjobb.  ;)
music      

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 21909
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
  • Autó: Toyota Prius Mk 3, Toyota Corolla E110 1,8 USDM
Re:Gumik és felnik
« Válasz #26011 Dátum: 2017.12.20 08:18:23 »
Nálam télen-nyáron kettőfél.  Épp most fújtam a nyári nyomásértéken egy kicsit.  Hideg van na, fázik a levegő is, összehúzódott.
Sors bona nihil aliud

simico

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 58
  • Autó: Prius 3
Re:Gumik és felnik
« Válasz #26012 Dátum: 2017.12.22 17:14:47 »
Egy kis segítséget kérnék, mert kissé elvesztem felni témában. Van egyszer egy T22-es (2002-es facelift) Avensisről maradt gyári 15"-os alufelni és acélfelni, másodszor pedig egy 2009-es Prius III gyári 17"-os alufelnivel. A 17"-os felni és gumi nekem nem szimpi, inkább 15"-os alufelnit és acélfelnit raknék a Priusra is. Felmerült a költséghatékony ötlet, hogy az Avensis felnijeit raknám a Priusra. És itt jön a dilemma, hogy át lehet-e rakni, kompatibilis-e?

Megnéztem mindkét autó kezelési útmutatójában a műszaki adatokat, de mindkettő csak ennyit ír a felni adatainál: 15 x 6J. ET szám, osztókör sehol. Azt is csak az internetről tudtam meg, hogy mindkettőnél 5 csavar van 100-as osztókörrel. A WheelSize.com szerint az Avensisre ET39, a hármas Priusra ET45 a gyári paraméter. Viszont ha bármelyik hazai gumis / felnis cégnél 15"-os felnit keresek a Priusra, akkor mindenhol  ET38, ET40 felniket kapok találatként. Akkor most kinek higyjek, ET39 vagy ET45? Tök jó lenne, ha a Toyota a felni összes paraméterét feltüntetné a műszaki adatok között... Nyugodtan felrakhatom az Avensis alu- és acélfelnijét a Priusra? Rápróbálni nem tudom, mert z utcai parkolóban nincs lehetőségem kerékpróbálgatással szórakozni, másrészt az Avensis felnijei máshol vannak tárolva.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 21909
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
  • Autó: Toyota Prius Mk 3, Toyota Corolla E110 1,8 USDM
Re:Gumik és felnik
« Válasz #26013 Dátum: 2017.12.22 19:07:58 »
Szia, nyugodtan felteheted, az Ave felnijét, ha az 5x100-as.   Nekem a P3-on a T25-ös gyári aluja és gyári acélfelnije van fent már két és fél éve, szezontól függően.  Ha neked a 15"-os szimpatikus, akkor fel tudod tenni, csak a gumi váltóméretes legyen a gyári értékhez képest.  A toyota.gumi.hu oldalon tudsz nézelődni a helyes értékek vonatkozásában.  Arra figyelj, hogy az acélfelnihez majd kell egy szett acélfelnihez való anyát venned, de nem egy nagy költség.  Az ET 39 vs 45 érték 6 mm-es eltérése nem számottevő, gyakorlatilag észrevehetetlen.
Sors bona nihil aliud

simico

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 58
  • Autó: Prius 3
Re:Gumik és felnik
« Válasz #26014 Dátum: 2017.12.23 16:59:11 »
Köszönöm a válaszod! Akkor tavasszal az Avensis felnijeire veszek új nyári gumit (a most rajta levőt meg majd eladom, mert pont nem váltómérete a Priusra valónak) és azt rakatom majd fel az AKH-ban. Illetve következő téli szezonra is majd az Avensis acélfelnijére veszek téli gumit. A különböző alu- / acélfelni csavarokat tudom, Avensisnél is dobozban vittem őket a gumishoz :)

Nekem sokkal komfortosabb 15"-os keréken a ballonosabb gumi a príma pesti utakon, szerintem jobban is néz ki. És az árkülönbség is drasztikus 195/65R15 és 215/45R17 között, előbbi méretben például Continental PremiumContact (ez vettem Avensisre) 18-19eFt / db, utóbbiban 49-50eFt / db  :eek: Nekem baromira nem mindegy, hogy 2x 80eFt vagy 2x 200eFt egy szett téli és nyári gumi.
« Utoljára szerkesztve: 2017.12.23 17:02:01 írta simico »

szikla2

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 747
Re:Gumik és felnik
« Válasz #26015 Dátum: 2017.12.23 18:57:32 »
Egy kis segítséget kérnék, ......

Az ET szám rendben van, az általad felsoroltak mind jók. Mielőtt megveszed az új gumikat, azért   :hmmmm: előtte érdemes felpróbálni a kocsira is, hogy a féktárcsa, fékmechanika el fér e benne.  ( volt már olyan, hogy nem )
Nem minden "az" ami annak látszik.
Corolla 1.6 E12 2004 sedan 2009--2017
Avensis 1.8 T27 2011.facelift Sedan 2017-

KZoli

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 308
  • Autó: Toyota Auris HSD '13
Re:Gumik és felnik
« Válasz #26016 Dátum: 2018.01.04 16:15:24 »
Van nekem a képen mellékelt gyári felnikupakok.
A kérdésem az, hogy hogyan lehet törés, repedés nélkül leszedni a felniről? Ha ránézek már attól elhajlanak kis túlzással, annyira vékony műanyagból van. Nyilván minél nagyobb felületen, több ponton kell megfogni és egy határozott mozdulattal levenni. De félek, hogy annyira vékony a “füle”, hogy akkor is elpattanik. Esetleg van vmi trükkje, forfélya a levételnek?

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9903
  • Autó: Toyota Prius+ Lounge 2013 Mazda MX-5 NB 2000
Re:Gumik és felnik
« Válasz #26017 Dátum: 2018.01.04 19:16:27 »
Esetleg belulrol?  :hmmmm:

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3259
  • Autó: '05 Toyota Avensis Wagon 1.8VVTi Sol Technic, MX5 NB
Re:Gumik és felnik
« Válasz #26018 Dátum: 2018.01.04 19:21:40 »
Van nekem a képen mellékelt gyári felnikupakok.
A kérdésem az, hogy hogyan lehet törés, repedés nélkül leszedni a felniről? Ha ránézek már attól elhajlanak kis túlzással, annyira vékony műanyagból van. Nyilván minél nagyobb felületen, több ponton kell megfogni és egy határozott mozdulattal levenni. De félek, hogy annyira vékony a “füle”, hogy akkor is elpattanik. Esetleg van vmi trükkje, forfélya a levételnek?
Menj be egy gumishoz, ott biztosan tudnak segíteni. Jobban jársz, mintha véletlen eltörne.

KZoli

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 308
  • Autó: Toyota Auris HSD '13
Re:Gumik és felnik
« Válasz #26019 Dátum: 2018.01.04 19:56:29 »
Esetleg belulrol?  :hmmmm:

Az a baj, illetve a dizájn része, hogy pont a kerékcsavarokat fedi a “csillag”, direkt van így esztétikailag. Így csak úgy lehet levenni a kereket a kocsiról ha előtte ezt a kupakot leszedi az ember. Régebbi kupakoknál úgy csináltam igen, hogy előbb magát a kereket vettem le majd így már hátulról ki lehet pattintani a kupakokat. Itt ez sajnos nem működik...

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8115
    • Dentmill Frézközpont
  • Autó: T27 Avensis TS Active 2ZR-FAE (2017)
Re:Gumik és felnik
« Válasz #26020 Dátum: 2018.01.23 09:44:26 »
Kérdés azokhoz, akinek van guminyomás szenzor a kerekeken:

 Ha külön felnin vannak a gumik, akkor kerékcserénél "tanítani" kell a rendszert, hogy frissüljön? Ez megtehető a kocsi menüjéből vagy mindenképpen okosság kell hozzá (szerviz, gumis)? Magyarul, hiába van külön kerék, mégsem tudom ekkor otthon a garázsban bő fél óra alatt megoldani a kerékcserét, állhatok sorba valahol még?

Ha jól látom, 10-20e Ft között van egy ilyen kütyü darabonként. Tehát ezzel együtt még egy lemezfelni is alaphangon  32e Ft + csavarok + dísztárcsa.  :eek:
Így nem nagyon éri meg a külön szett  :no:
« Utoljára szerkesztve: 2018.01.23 09:51:00 írta Nagycitrom »

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3259
  • Autó: '05 Toyota Avensis Wagon 1.8VVTi Sol Technic, MX5 NB
Re:Gumik és felnik
« Válasz #26021 Dátum: 2018.01.23 10:38:58 »
Nekem nincs, de a hivatalos álláspont szerint, 8db-ot tud a rendszer, amit egyszer feltanítasz neki és el lehet felejteni. Az árát tényleg megkérik, gondolom amíg nem tömeges igény, addig nem megy le 5k/db-ra.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8115
    • Dentmill Frézközpont
  • Autó: T27 Avensis TS Active 2ZR-FAE (2017)
Re:Gumik és felnik
« Válasz #26022 Dátum: 2018.01.23 11:26:45 »
Megkérdeztem a Toyotánál, 34.955 /4 db szenzor.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8115
    • Dentmill Frézközpont
  • Autó: T27 Avensis TS Active 2ZR-FAE (2017)
Re:Gumik és felnik
« Válasz #26023 Dátum: 2018.01.23 14:23:32 »
Nekem nincs, de a hivatalos álláspont szerint, 8db-ot tud a rendszer, amit egyszer feltanítasz neki és el lehet felejteni. Az árát tényleg megkérik, gondolom amíg nem tömeges igény, addig nem megy le 5k/db-ra.
Igen, 8-at tud eltárolni, köszi! És max 4-5 évet húznak ki, majd újat kell venni.

Sok jót nem olvastam eddig ezekről a szenzorokról. Pl apósom Corsa-ján pl attól kiabál, hogy az egyik oldalát süti a nap (ételem szerűen nagyobb minimálissal a nyomás ott. De ugyanennél a kocsinál egy kátyús defektet kb bő fél perc múlva  jelzett. Nem tudom, hogy csak az Opel rendszere szar vagy úgy ámblokk ilyenek.
Ugyanakkor pl nálam egy szezon alatt nincs mérhető nyomáscsökkenés.A következő évi felrakás után is max1-2 tized bart kell utána nyomni. Ennyitől - sőt ennél többtől is - nincs számottevő fogyasztás (tehát környezeti terhelés) növekedés, ami miatt ugye kitalálták és kötelező jelleggel bevezették. Valakiknek nagyon jó üzlet, az autósoknak meg egy tényleges költségnövekedés és macera  :censored:

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3259
  • Autó: '05 Toyota Avensis Wagon 1.8VVTi Sol Technic, MX5 NB
Re:Gumik és felnik
« Válasz #26024 Dátum: 2018.01.23 15:06:39 »
Igen, 8-at tud eltárolni, köszi! És max 4-5 évet húznak ki, majd újat kell venni.

Sok jót nem olvastam eddig ezekről a szenzorokról. Pl apósom Corsa-ján pl attól kiabál, hogy az egyik oldalát süti a nap (ételem szerűen nagyobb minimálissal a nyomás ott. De ugyanennél a kocsinál egy kátyús defektet kb bő fél perc múlva  jelzett. Nem tudom, hogy csak az Opel rendszere szar vagy úgy ámblokk ilyenek.
Ugyanakkor pl nálam egy szezon alatt nincs mérhető nyomáscsökkenés.A következő évi felrakás után is max1-2 tized bart kell utána nyomni. Ennyitől - sőt ennél többtől is - nincs számottevő fogyasztás (tehát környezeti terhelés) növekedés, ami miatt ugye kitalálták és kötelező jelleggel bevezették. Valakiknek nagyon jó üzlet, az autósoknak meg egy tényleges költségnövekedés és macera  :censored:
Tudod elismerem, hogy voltak biztonságfokozó intézkedések amik azonnal jobbá tették az életet. Ilyen volt a biztonsági szélvédő, a 3 pontos biztonsági öv, a légzsák, a programozott utascella, az eü. csomag, a DLR, az elakadásjelző háromszög, sőt a kukásmellény is. De hogy a TPMS a mai technikai szintjén nem fokozza a biztonságot az 100%. :( Ráadásul ha igaz az 5 éves élettartam, akkor még környezetszennyező is. Azt hittem hogy elemcsere van benne 3 évente, vagy hogy olyan mint az automata óra és magának termeli a delejt.