Szavazás

Melyik állítás igaz rád?

Télen téli gumi - nyáron nyári gumi, lehetőleg nem túl idősek.
307 (92.2%)
Négyévszakossal nyomom télen-nyáron.
19 (5.7%)
Ami éppen akad, cserébe óvatos vagyok.
3 (0.9%)
Nem érdekel a gumi kérdés, szerintem csak marketing.
4 (1.2%)

Összes szavazó: 331

Szerző Téma: Gumik és felnik  (Megtekintve 4066943 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Gumik és felnik
« Válasz #25200 Dátum: 2016.10.27 12:59:01 »




Az élet sokkal egyszerűbb, és olcsóbb is, ha csak abroncsot veszel, és ősszel meg tavasszal átszerelteted. Nem lesz semmi baja hidd el, én 12 év alatt a család és rokonság összes autóján sosem tartottam külön téli felnit, mindig át volt szerelve és az ég világon soha semmi probléma nem volt ebből. Cserébe szaki látta évente kétszer, és félévente újracentrírozás is történt, ami növelte a biztonságot  :yes:
A külön felni előnyei:
-Ha a drága felnit nem szeretnéd télen lepadkázni, sós löttybe áztatni
-Ha csak acél felnit kaptál a kocsihoz és szeretnél egy szebb nyári felnit
- Ha csúcs szezonban évente 2x nem akarsz sorba állni, alkalmazkodni, megoldhatod magad. Igy akkor cserélsz gumit, amikor tényleg aktuális (ehhez jo ha van garázs természetesen és kb 3/4 óra szabadidő)

Két szezononként persze ajánlatos egy centrírozás, de azt ráérsz gumis uborkaszezonban megejteni várakozás nélkül.


robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9519
Re:Gumik és felnik
« Válasz #25201 Dátum: 2016.10.27 13:02:33 »
Felnizésnél előírás a szelepcsere, elég nagy erők hatnak rá forgás közben, nem gyerekjáték. Amennyiben a TMPS szerelhető szelepes, akkor valamivel olcsóbban megúszható, ha nem akkor az egész együtt cserés. Az elemek miatt sajnos egyébként is kb. 5 évente kell új garnítúrát venni. -(
A szelep fogalmát tisztázzuk akkor - a legtöbb gumis a szelep alatt a komplett, gumiból készült, felnilukba pattanó törzzsel együtt értik a szelepet és azt is cserélik, nem csak a benne lévő mechanikus elzáró részt.

Amúgy pedig a TPMS érzékelő és szelep nem cserélendő a gumicsere során, ezt több gumiszerelőnél megérdeklődtem. A szeleptörzs egybe van építve a szenzorral.
Hozzáteszem, nem is örülnék annak, ha egy gumis "szaki" elkezdené nekem szétbabrálni a gyári cuccot. Azt inkább reálisabb hozzáállásnak tartom, hogy a kötelező szervizelés során, a megtett km / eltelt periódusok adott számánál a benne lévő elemet kötelezően cserélik (mint a szűrőket, fékfolyadékot, stb.).

Aki meg külön téli/nyári felnit tart gumival együtt, nem hogy ritkán centiroztat, de gyakorlatilag sose cserél szelepet, így aztán ő is fokozottan ki van téve az általad említett a veszélynek...

« Utoljára szerkesztve: 2016.10.27 13:28:22 írta robi (Robi) »

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9519
Re:Gumik és felnik
« Válasz #25202 Dátum: 2016.10.27 13:06:02 »
A külön felni előnyei:
-Ha a drága felnit nem szeretnéd télen lepadkázni, sós löttybe áztatni
-Ha csak acél felnit kaptál a kocsihoz és szeretnél egy szebb nyári felnit
- Ha csúcs szezonban évente 2x nem akarsz sorba állni, alkalmazkodni, megoldhatod magad. Igy akkor cserélsz gumit, amikor tényleg aktuális (ehhez jo ha van garázs természetesen és kb 3/4 óra szabadidő)

Két szezononként persze ajánlatos egy centrírozás, de azt ráérsz gumis uborkaszezonban megejteni várakozás nélkül.

Ez rendben van, csak most így TPMS-es világban ezt át kell gondolni, mert nem olcsó mulatság. Eddig könnyen rá lehetett legyinteni, mert kb. 1 abroncs árából tudott az ember lőni egy egész szett acélfelnit használtan, azt' a sarki gumisnál egyszer összerakta, most már ez nem ilyen egyszerű.

Nálam szerencsére a felni nem egy külön drága utólag beszerzett tuning felni, csak "simán" gyári. Korábbi autómon csak acél felni volt gyári dísztárcsával. Az is nagyon jó volt, extrapénzt csak dizájnra fölöslegesnek tartottam kiadni...
Lehet hogy csak én vagyok szerencsés, nekem itt az utcában van egy gumisom, évente 2x belefér hogy oda elmegyek, max fél órát szoktam várni, ha van előttem valaki. De a tegnap felszerelt téliket máshol intéztem, egyeztetett időpontra mentem (ami nekem volt jó, azt választottam), semmit nem kellett várni, rögtön nekiestek.
« Utoljára szerkesztve: 2016.10.27 13:37:10 írta robi (Robi) »

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Gumik és felnik
« Válasz #25203 Dátum: 2016.10.27 14:33:29 »
Amúgy pedig a TPMS érzékelő és szelep nem cserélendő a gumicsere során, ezt több gumiszerelőnél megérdeklődtem. A szeleptörzs egybe van építve a szenzorral.
Ezt mondom, van amelyiknél egybe van építve, de van olyan amelyiknél a szelep(törzs) külön cserélhető.  Az egybeépítettet csak gányolni lehet, nem szétszerelni, és midegyikben ugyanez van az elemekkel is, nem cserélhetőek, hanem az egész egység egyszerhasználatos.
Most olvasom, hogy van olyan TPMS egység ahol a kopó alkatrészeket lehet és kell cserélni minden gumizás során.

Az utángyártott modulok programozhatóak, a gyártó kezelőjével leklónozhatóak az eredeti érzékelők vagy beállítható melyik gyártóéval legyenek kompatibilisek.
Egyre többféle univerzális programozó egység kapható, amik egyrészt a különféle utángyártott modulokat képesek programozni, másrészt a legtöbb autómárka járműveiben elvégzik a szükséges beállításokat a kerékcserék alkalmával. Mivel folyamatosan egyre újabb termékek jelennek meg a piacon, ezért az adatbázisukat évente frissíteni kell. Elöbb utóbb minden gumisnál hozzá fog tartozni a szerszámkészlethez.

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9519
Re:Gumik és felnik
« Válasz #25204 Dátum: 2016.10.27 14:39:27 »
Igen, de ehhez biztosan kell még pár év, a whis meg most akar téligumit venni  :hug:
Simán elképzelhető valóban, hogy a jövőben olcsó lesz utángyártott TPMS-t belebuherálni a sarki gumisnál is, és ez egy laza kockázatmentes művelet lesz, de most még nem az.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Gumik és felnik
« Válasz #25205 Dátum: 2016.10.27 19:08:22 »
Felrakattam tegnap a téligumit. Mikor elraktam tavasszal, teljesen kiment a fejemből, hogy kiszedegessem a köveket a lamellákból. Most pótoltam az elmaradást. Én ilyet még nem láttam. A Conti TS 850-ből közel 300 kavicsot szedegettem ki és még maradt benne. Ha az összeset kikapirgálom, a 400 darab is meglett volna. Azt hittem idegbajt kapok, valami hihetetlen mértékben nyeli be és tárolja el a mikro lamelláiban a 3-4 milis szórókavicsokat. A Michelin Alpin esetében ilyen soha nem volt, mondjuk azon nem voltak mikrolamellák. Nem csoda, hogy egész télen kopog szerencsétlen kocsi. Hihetetlen jó a gumi tapadása, de olyan hangja van mint egy ír sztepp táncos bandának. :1eye:

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9519
Re:Gumik és felnik
« Válasz #25206 Dátum: 2016.10.27 19:09:52 »
A megoldás: aszfalton közlekedj vele  :D

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Gumik és felnik
« Válasz #25207 Dátum: 2016.10.27 19:28:29 »
A megoldás: aszfalton közlekedj vele  :D
Azon megyek, de nálunk a sikosságmentesítést ilyen apró szirszar szórób*szßssal csinálják. Külön extra, hogy száraz időben normál tempóban végigkartácsolja a kocsi alját. Szegény verda szerintem visszasírja a jó kis savazott-sózott kasztni gyilkos német teleket.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Gumik és felnik
« Válasz #25208 Dátum: 2016.10.27 21:27:49 »
Azon megyek, de nálunk a sikosságmentesítést ilyen apró szirszar szórób*szßssal csinálják. Külön extra, hogy száraz időben normál tempóban végigkartácsolja a kocsi alját. Szegény verda szerintem visszasírja a jó kis savazott-sózott kasztni gyilkos német teleket.
Na tessék! Itt a tökéletes példa arra, hogy a társadalom mennyire tesz a környezetvédelemre. 2 napja államvizsgáztam és a szakdolgozatom bírálatában egyetlen kérése volt a profnak: "Fejtse ki a téli útüzemeltetés környezetvédelmi jellemzőit, szempontjait."
Mivel a szakdolgozatom fő mondanivalója a rendszerszemlélet volt, pontosan azzal érveltem, hogy a társadalmi elvárás egyszerűen nem környezetbarát. A társadalmi elvárás télen az, hogy az utak ne csússzanak, függetlenül az időjárási viszontagságoktól. Ezt lehet teljesíteni, ugyan, de az bődületes só (NaCl és CaCl) mennyiséggel járna... nem folytatom. (Ja, amúgy 4,65 átlaggal "kiváló" minősítést kaptam) [emoji4][emoji6]
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Gumik és felnik
« Válasz #25209 Dátum: 2016.10.27 21:29:46 »
Amúgy, ne értsd félre, nem hibáztatlak semmiért, hasonlóan gondolkodunk. Én sem díjazom az értesítő anyagok használatát az autó szempontjai miatt. A sót le lehet mosni, a kavicsfelverődést nem. Pedig az értesítő anyag igazán környezetbarát...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9519
Re:Gumik és felnik
« Válasz #25210 Dátum: 2016.10.27 22:52:25 »
Értesítő, vagy érdesítő?

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Gumik és felnik
« Válasz #25211 Dátum: 2016.10.28 02:22:43 »
Na tessék! Itt a tökéletes példa arra, hogy a társadalom mennyire tesz a környezetvédelemre. 2 napja államvizsgáztam és a szakdolgozatom bírálatában egyetlen kérése volt a profnak: "Fejtse ki a téli útüzemeltetés környezetvédelmi jellemzőit, szempontjait."
Mivel a szakdolgozatom fő mondanivalója a rendszerszemlélet volt, pontosan azzal érveltem, hogy a társadalmi elvárás egyszerűen nem környezetbarát. A társadalmi elvárás télen az, hogy az utak ne csússzanak, függetlenül az időjárási viszontagságoktól. Ezt lehet teljesíteni, ugyan, de az bődületes só (NaCl és CaCl) mennyiséggel járna... nem folytatom. (Ja, amúgy 4,65 átlaggal "kiváló" minősítést kaptam) [emoji4][emoji6]
Gratulálok az eredményhez. Igazából nincs bajom a csúszással, inkább ne mentesítenének semmivel városban. Városon kívül persze tolják le a havat, meg szórjanak, de városon belül csak nagyon ritkán van olyan, amivel egyrendes téligumi nem birkózik meg.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Gumik és felnik
« Válasz #25212 Dátum: 2016.10.28 06:52:19 »
Értesítő, vagy érdesítő?
Nyilván utóbbi...fránya prediktív szövegbevitel...[emoji6]
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Gumik és felnik
« Válasz #25213 Dátum: 2016.10.28 06:55:00 »
Gratulálok az eredményhez. Igazából nincs bajom a csúszással, inkább ne mentesítenének semmivel városban. Városon kívül persze tolják le a havat, meg szórjanak, de városon belül csak nagyon ritkán van olyan, amivel egyrendes téligumi nem birkózik meg.
Köszönöm.[emoji6]
Ne viccelj, ha a városban nem lenne sózás, akkor 3cm hó miatt is képes lenne megbénulni a közlekedés. A BKK nem xarral gurigázik ám, 80g/m2 mennyiséggel szórja az utakat. Mi általában 20-szal, kivételes esetekben 40-nel.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re:Gumik és felnik
« Válasz #25214 Dátum: 2016.10.28 08:37:25 »
Igen, de ehhez biztosan kell még pár év, a whis meg most akar téligumit venni  :hug:
Simán elképzelhető valóban, hogy a jövőben olcsó lesz utángyártott TPMS-t belebuherálni a sarki gumisnál is, és ez egy laza kockázatmentes művelet lesz, de most még nem az.
Igen, nekem most kellene.  :)
Ha beleszámolom a TPMS árát és a szerelést-programozást, akkor a szalonban ajánlott ár már nem is annyira rossz, persze relative. Pici szépséghiba, csak 2 gumitípusból lehet választani.  ::)
Mondjuk nem terveztem be most hirtelen még egy közel fél millás kiadást...
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety