Nekem van 8db felnim és 150ft/db áron rakja át őket a gumisom, tehát az nem tétel, így eléggé egyértelmű lenne a külön téli-nyári szett. Az árak is érdekesen alakulnak:
Michelin CC: 23k
Goodyear Vector 4season 2nd gen: 23k
Friestone Winterhawk 3: 13k
Kumho KH27: 14k
Tehát ha azt nézem, akkor a két prémium 4 évszakos megvan 92k-ból, a középkategóriás (ADAC ajánlott) téli-nyári szett pedig 108k-ból. 16k a különbség és mindig az évszaknak megfelelő gumit használom, sőt nem is egyszerre kell kiadni. Ha tegyük fel 7 év és 100k km-re tervezek, akkor ezt a külön téli-nyári szett simán bírja is, a 4 évszakos pedig biztosan nem. Én úgy gondolom nekem annak ellenére, hogy nem megyek sokat nem igazán éri meg a 4 évszakos, mert elég kicsi a különbség, sőt a nyárim 1 szezont még bőven kibír, lehet kettőt is, ha az idei tél is enyhe lesz, akkor még a téli is talán felmehet (Dunlop 2010-es kicsit kezd repedezni, tavaly télen tökéletesen működött ónos esőben és hóban is, de majd a gumis megmondja). Viszont máshol azt látom, hogy mindenkinek a 4 évszakosat tolják, pedig pár éve még senki nem ajánlotta őket.
Ja és ami érdekes, az Apollo az egyik ajánlott márka (az Apollo vette meg a Vredesteint pár éve), na az már elég olcsó, konkrétan 16k, az már nem lenne nagy beruházás és a nyári garnitúrát is el tudnám adni szerintem 15-20-ért, de nem tudom mennyire válna be.