Szavazás

Melyik állítás igaz rád?

Télen téli gumi - nyáron nyári gumi, lehetőleg nem túl idősek.
307 (92.2%)
Négyévszakossal nyomom télen-nyáron.
19 (5.7%)
Ami éppen akad, cserébe óvatos vagyok.
3 (0.9%)
Nem érdekel a gumi kérdés, szerintem csak marketing.
4 (1.2%)

Összes szavazó: 331

Szerző Téma: Gumik és felnik  (Megtekintve 4205600 alkalommal)

0 Felhasználó és 14 vendég van a témában

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Gumik és felnik
« Válasz #24435 Dátum: 2015.05.13 22:47:44 »
Békéscsaba belvárosában majd kipróbálom :)
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:Gumik és felnik
« Válasz #24436 Dátum: 2015.05.14 07:16:05 »
Már miért ne menne  :?: ?! Egy 155 lóerős motor, egy alacsony légellenállású, kb. 1.45 tonnás karosszériában. Hogy ne menne már "200 közelében"? Ez teljesen reális adat. 212 km/óra a típus gyári végsebessége ezzel a motorral - nem az elméleti, hanem a gyakorlati. (Amúgy hol szoktak megadni ELMÉLETI végsebességet? Ennek semmi értelme!)

A 150 lovas, 2.0 benzines, faceliftes Ave I-esnek is 210 km/óra a gyári végsebessége  :otlet:

Egyrészt bocsánat: Valamiért azt gondoltam, hogy egy 1.3-as Corolláról beszélünk......155 lóval persze más a helyzet.
Másrészt én nem végsebességről beszéltem, hanem a fokozatokhoz megadott max. sebességekről. Nem véletlen, hogy rendes gyártó az ilyen táblázatban nem adja meg a legnagyobb fokozathoz tartozó végsebességet, mert az nagyobb lenne, mint a végsebesség katalógus adata. (mert csak matematatikai....)

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Gumik és felnik
« Válasz #24437 Dátum: 2015.05.14 10:32:51 »
most valami olyasmit próbálsz mondani, hogy az autók a végebességüknél gyorsabban tudnak menni?

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Gumik és felnik
« Válasz #24438 Dátum: 2015.05.14 11:19:44 »
most valami olyasmit próbálsz mondani, hogy az autók a végebességüknél gyorsabban tudnak menni?
Elég mély szakadékban, vákuumban lefelé igen. Sőt ilyenkor a gyorsulásuk is konstans :)
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Gumik és felnik
« Válasz #24439 Dátum: 2015.05.14 11:47:19 »
Egyrészt bocsánat: Valamiért azt gondoltam, hogy egy 1.3-as Corolláról beszélünk......155 lóval persze más a helyzet.
Másrészt én nem végsebességről beszéltem, hanem a fokozatokhoz megadott max. sebességekről. Nem véletlen, hogy rendes gyártó az ilyen táblázatban nem adja meg a legnagyobb fokozathoz tartozó végsebességet, mert az nagyobb lenne, mint a végsebesség katalógus adata. (mert csak matematatikai....)
"Rendes gyártó"  :eek: ? Dehát bakker, a valós, tényleges végsebességet adták meg abban a táblázatban! Korrekt, reális értékeket. Nem értem, mi a gondod ezzel  :?:

Azt, amiről te beszélsz (a legmagasabb fokozatban, az áttételezése révén, ELMÉLETILEG elérhető legnagyobb sebességet - ami pl. a régi Camrym esetében 270 lenne  :lol: , mert 180-nál 4000-et forog ötödikben, és 6000-nél szabályoz le a motor) nem is adták meg! Szóval tényleg nem vágom, mit kifogásolsz azon a táblázaton  :hmmmm: :) ?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Gumik és felnik
« Válasz #24440 Dátum: 2015.05.14 11:50:15 »
most valami olyasmit próbálsz mondani, hogy az autók a végebességüknél gyorsabban tudnak menni?
Sok esetben, elméletileg igen. Minden olyan esetben, amikor a legmagasabb sebességfokozatban nem a maximális fordulatszámon pörög a motor. Ami elég gyakori! Ilyenkor, elméletileg, ha lenne pl. egy elég hosszú és meredek lejtő, hátszél stb., és az autó nem szállna el közben  :D , akkor tudna gyorsabban is menni, mint a tényleges (sík úton, önerejéből elérhető) végsebessége.

Yaris 1.0-ról láttam is olyan videót, amelyikben egy bazi hosszú autópálya-lejtőn óra szerint 190-el dörget. Ezt a sebességet sík terepen még csak megközelíteni sem tudja.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Gumik és felnik
« Válasz #24441 Dátum: 2015.05.14 12:39:37 »
 attól ,hogy németországban egy üres, hosszú lejtőn apám astráját sikerült belekergetni a 210-be, még nem lesz annyi a végsebessége.
a fogyasztási adatokat sem lejtőn vagy hátszélben mérik  :devil:
ilyen alapon például az én autóm végsebessége lehetne mondjuk háromszázezer km/óra. ha mondjuk  elméletileg belelőnénk a napba, akkor arrafelé reptében elérhetné ezt a sebességet. elméletileg  :lol:

a különböző fokozatokban különböző végsebesség tök más tészta. nyilvánvaló, hogy nem ugyanannyi egy kocsi maximális sebessége az egyes fokozatokban és könnyen megeshet (meg is esik), hogy a teljesítmény-fordulatszám összefüggései miatt nem a leghosszabb fokozatban a legnagyobb az elérhető maximális sebesség...

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9524
Re:Gumik és felnik
« Válasz #24442 Dátum: 2015.05.14 18:54:53 »
ilyen alapon például az én autóm végsebessége lehetne mondjuk háromszázezer km/óra. ha mondjuk  elméletileg belelőnénk a napba, akkor arrafelé reptében elérhetné ezt a sebességet. elméletileg  :lol:
:clap:

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:Gumik és felnik
« Válasz #24443 Dátum: 2015.05.14 20:15:02 »
most valami olyasmit próbálsz mondani, hogy az autók a végebességüknél gyorsabban tudnak menni?
Ezt nem tudom, miből szűrted le....természetesen ilyet senki sem mondott.
Azt akarom mondani, hogy az ilyen táblázatokban azt lehet látni, hogy az adott fokozat áttételeit és a max fordulatot figyelembe véve milyen elméleti (ami lehet épp valós is) maximális sebességet lehet elérni, vagyis, hogy "meddig tart" egy adott fokozat. Továbbá azt akarom mondani, hogy a legmagasabb fokozatnál "rendes gyártó" nem ezt adja meg, hanem pl. a katalógus szerinti végsebességet.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Gumik és felnik
« Válasz #24444 Dátum: 2015.05.14 20:32:22 »
attól ,hogy németországban egy üres, hosszú lejtőn apám astráját sikerült belekergetni a 210-be, még nem lesz annyi a végsebessége.
Igen. Ezért is használtam a TÉNYLEGES végsebesség, illetve az ELMÉLETI végsebesség kifejezéseket. Tiszta  :szemez: ?

És persze nyilvánvaló, hogy az utóbbi legfeljebb érdekesség; de semmi gyakorlati jelentősége nincs. Ahogy azt te is írod.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:Gumik és felnik
« Válasz #24445 Dátum: 2015.05.14 20:33:29 »
"Rendes gyártó"  :eek: ? Dehát bakker, a valós, tényleges végsebességet adták meg abban a táblázatban! Korrekt, reális értékeket. Nem értem, mi a gondod ezzel  :?:

Azt, amiről te beszélsz (a legmagasabb fokozatban, az áttételezése révén, ELMÉLETILEG elérhető legnagyobb sebességet - ami pl. a régi Camrym esetében 270 lenne  :lol: , mert 180-nál 4000-et forog ötödikben, és 6000-nél szabályoz le a motor) nem is adták meg! Szóval tényleg nem vágom, mit kifogásolsz azon a táblázaton  :hmmmm: :) ?

Semmit sem kifogásoltam a táblázaton (hacsak azt nem, hogy gyanús, hogy az első sorban a 4. és 5. fokozat értékei össze vannak keverve, különösen a többi, hasonló hengerűrtartalmú sor adatait figyelembe véve)
Csak azt jegyeztem meg (úgy tűnik, félreértésből), hogy az 1.3-as Cori nemigen éri el a valós 200 közeli sebességet. Tehát nagyjából ugyanarról beszéltünk, csak úgy tűnik, hogy Neked bele kell kötnöd az árokszélén hagyott, kiszáradt szőrös kutyasz@rba is, ha az nem arra tekeredik, amerre szerinted kéne. Ráadásul egyébként is jellemző néhány hozzászólásra a lekicsinylő, kissé leminősítő hangnem, ami engem nagy eséllyel nem fog nagyon érzékenyen érinteni. Sokal nagyobb baj, hogy aki "újoncként" kerül ide, kérdése, hozzászólása van, annak is volt már, hogy neki estek "azok" a régi motorosok. Bizonyára, van, aki újként olyasmit kérdez, ami lerágott csont, vagy valaki számára evidencia, de az ilyen reakciók után nemigen jönnek ide többet, és meg is lesz a véleményük,....sajnos az egész közösségről...(amit persze a közösség egésze egyébként nem érdemel meg)

Bocsánat nem akarok személyeskedni, akinek nem inge, az úgysem veszi magára, és nem is igénylem, hogy bárki reagáljon erre. Részemről lezárva, peace

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:Gumik és felnik
« Válasz #24446 Dátum: 2015.05.14 20:37:10 »
Érdekes ez, hogy valamelyik autó 4.-ikben gyorsabb, mint 5.-ikben. Felmerült bennem kérdésként, hogy mi történik 4.-ikben felgyorsulva végsebességre, MAJD felkapcsolva 5.-ikbe? Ilyenkor tartja a végsebességet, vagy lelassul? :hmmmm:
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Gumik és felnik
« Válasz #24447 Dátum: 2015.05.14 20:41:42 »
Semmit sem kifogásoltam a táblázaton (hacsak azt nem, hogy gyanús, hogy az első sorban a 4. és 5. fokozat értékei össze vannak keverve, különösen a többi, hasonló hengerűrtartalmú sor adatait figyelembe véve)
Nincsenek összekeverve. Négyesben éri el az autónak az első sorban szereplő változata a végsebességét! Írtunk egy csomó példát más autókra is, amelyekre ugyanez a jellemző. Tényleg azon az alapon mondod továbbra is, a leírtak ellenére is, erre azt, hogy "gyanús", hogy te még nem hallottál erről  :?: ? Hát akkor olvass utána.

Ami a többit illeti: tizen-x éve írogatok ide. Látod, hogy hányszor. Ha az ember ennek ellenére, mondjuk, 4862. alkalommal is belebotlik ugyanabba a hülyeségbe, akkor nehéz 4863-adjára is türelmesnek meg mézesmázosnak maradni. Ha valakinek nem tetszik, ne olvassa, vagy küldjön el a francba, az sem fog izgatni.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Gumik és felnik
« Válasz #24448 Dátum: 2015.05.14 20:44:31 »
Érdekes ez, hogy valamelyik autó 4.-ikben gyorsabb, mint 5.-ikben. Felmerült bennem kérdésként, hogy mi történik 4.-ikben felgyorsulva végsebességre, MAJD felkapcsolva 5.-ikbe? Ilyenkor tartja a végsebességet, vagy lelassul? :hmmmm:
Lelassul. Mivel a fordulatszám, és ezzel a teljesítmény is visszaesik. Azokra az autókra jellemző ez, amelyek kvázi egy 4+1 fokozatos váltóval vannak szerelve. Értsd: az autó által elérhető teljes sebesség-tartományt lefedi az első négy fokozat; és ezek mellé betettek még egy, ún. kímélő ötödiket, arra a célra, hogy tartós nagy sebességű haladásnál csökkentse a motorzajt és a fogyasztást. Ez főleg a 80-as években volt nagy divat, akkor sok ilyen autó létezett.

Az öreg Camrym is majdnem ugyanez a kategória: négyesben, és ötösben egyaránt el tudja (tudta...) érni a végsebességet.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:Gumik és felnik
« Válasz #24449 Dátum: 2015.05.14 21:30:30 »
Nincsenek összekeverve. Négyesben éri el az autónak az első sorban szereplő változata a végsebességét! Írtunk egy csomó példát más autókra is, amelyekre ugyanez a jellemző. Tényleg azon az alapon mondod továbbra is, a leírtak ellenére is, erre azt, hogy "gyanús", hogy te még nem hallottál erről  :?: ? Hát akkor olvass utána.



Tessék....már megint :) Bizony jártam olyan autóval, ami ugyanezt mutatta, (sőt, az első ezzel kapcsolatos hsz-em pontosan erről szólt) amit mondasz...csakhogy az egy 1.3-as, dobozos benzines volt, nem pedig egy 2 literes. De mindegy is, ha nem akarod érteni, amiről "beszélek", akkor kár a szóért.
Jó éjt.