Szavazás

Melyik állítás igaz rád?

Télen téli gumi - nyáron nyári gumi, lehetőleg nem túl idősek.
307 (92.2%)
Négyévszakossal nyomom télen-nyáron.
19 (5.7%)
Ami éppen akad, cserébe óvatos vagyok.
3 (0.9%)
Nem érdekel a gumi kérdés, szerintem csak marketing.
4 (1.2%)

Összes szavazó: 331

Szerző Téma: Gumik és felnik  (Megtekintve 4205524 alkalommal)

0 Felhasználó és 11 vendég van a témában

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Gumik és felnik
« Válasz #24420 Dátum: 2015.05.12 20:20:20 »
190-212? most akkor mennyi?  :devil: egyébként én látatlanban fogadni mernék, hogy 170-180-nál nem tud már gyorsabban menni a vén paripa...
4-esben 212, 5.-ben 190. 160-nál úgysem szoktam gyorsabban menni, olyankor is tér-idő ugrást hajtok végre és egy német autopálya szakaszon találom magam.
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Gumik és felnik
« Válasz #24421 Dátum: 2015.05.12 22:48:30 »
190-212? most akkor mennyi?  :devil: egyébként én látatlanban fogadni mernék, hogy 170-180-nál nem tud már gyorsabban menni a vén paripa...
Én meg az ellenkezőjére mernék fogadni  :yes: ! Ha egy autó motorja nincs súlyosan elkopva (értsd: a kompressziója már messze a gyári érték alatt, zabálja az olajat, csörög-zörög stb), és műszakilag rendben van (értsd: üzemszerűen működik), akkor simán tudnia kell a gyári végsebességet.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Gumik és felnik
« Válasz #24422 Dátum: 2015.05.12 22:51:41 »
No felhívtam az új gumi hirdetést: holnap megbizniszeljük a dolgot, a kocsi kezelésijében V indexes gumi szerepel, de a kocsi végsebessége 190-212km/h, így maradtunk a kisebb, 190-ig tartó indexesnél.
Érdekes, hogy így adták meg a végsebességet :) ... ilyet sem láttam még. Amúgy, ilyen volt pl. sok Merci (W201, W124) a 80-as években: a végsebességüket négyesben tudták elérni - ötösbe kapcsolva lelassultak (a nagyon hosszú áttételezés miatt). De azoknál nem adtak meg két értéket  :lol: ... nincs is értelme: a végsebesség az a legnagyobb sebesség elvégre, amivel az adott autó haladni tud. Most hogy hányasban éri el... részletkérdés. Attól még a te autód végsebessége pl. 212, és nem 190  :D

Amúgy egyetértek: bőven elég a T-s gumi  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Gumik és felnik
« Válasz #24423 Dátum: 2015.05.12 23:04:36 »
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re:Gumik és felnik
« Válasz #24424 Dátum: 2015.05.12 23:32:22 »
Nézd meg újra! ;)
Gabe 254.

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Gumik és felnik
« Válasz #24425 Dátum: 2015.05.12 23:49:47 »
Nézd meg újra! ;)
Az enyém Comfort Drive-os, tehát az első sor érvényes :)
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re:Gumik és felnik
« Válasz #24426 Dátum: 2015.05.13 00:56:11 »
Tehát csak ennyit tudok megint írni: olvasd el újra! Azt is, amit írtál korábban :tt2:
Gabe 254.

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Gumik és felnik
« Válasz #24427 Dátum: 2015.05.13 06:38:31 »
Én meg az ellenkezőjére mernék fogadni  :yes: ! Ha egy autó motorja nincs súlyosan elkopva (értsd: a kompressziója már messze a gyári érték alatt, zabálja az olajat, csörög-zörög stb), és műszakilag rendben van (értsd: üzemszerűen működik), akkor simán tudnia kell a gyári végsebességet.
hát, öreg autók ritkán szokták a gyári teljesítményt hozni...szívesen kipróbálnám

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Gumik és felnik
« Válasz #24428 Dátum: 2015.05.13 06:51:11 »

Érdekes, hogy így adták meg a végsebességet :) ... ilyet sem láttam még. Amúgy, ilyen volt pl. sok Merci (W201, W124) a 80-as években: a végsebességüket négyesben tudták elérni - ötösbe kapcsolva lelassultak (a nagyon hosszú áttételezés miatt). De azoknál nem adtak meg két értéket  :lol: ... nincs is értelme: a végsebesség az a legnagyobb sebesség elvégre, amivel az adott autó haladni tud. Most hogy hányasban éri el... részletkérdés. Attól még a te autód végsebessége pl. 212, és nem 190  :D

Amúgy egyetértek: bőven elég a T-s gumi  :yes:
Nekunk anno az 1,4 SE jelzésű FAstra is nagyobb sebességet ért el 4.-ben, mint 5.-ben. [emoji4]
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:Gumik és felnik
« Válasz #24429 Dátum: 2015.05.13 07:31:56 »
Kis köbcentis motoroknál előfordul ez, főleg, ha nagy a légellenállási együtthatója.
Amit adatlapon megadnak váltóáttételhez tartozó max. sebességet, azok elméleti/matematikai, adott fokozathoz tartozó elérhető sebességek. Az az autó nemigen megy valós 200 közelében....hacsak.....

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Gumik és felnik
« Válasz #24430 Dátum: 2015.05.13 07:32:21 »
Nézd meg újra! ;)
Még korán van hozzá
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Gumik és felnik
« Válasz #24431 Dátum: 2015.05.13 13:42:19 »
Még korán van hozzá
Most meg már késő :D
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Gumik és felnik
« Válasz #24432 Dátum: 2015.05.13 21:11:55 »
hát, öreg autók ritkán szokták a gyári teljesítményt hozni...szívesen kipróbálnám
Mondom még egyszer: ha a motorjuk nem tántorog a sír szélén, és minden alkatrészük rendben működik, akkor nagyjából hozniuk kell a gyári teljesítményt. A Camry pl., bőven 300 ezer fölött, simán megfutotta a gyári végsebességet. És ez nem kivétel - ez a normális. Csak nagy mennyiségben olajat fogyasztó, erősen lecsökkent kompressziójú, felújításra szoruló motorok maradnak már el számottevően a gyári teljesítménytől.

Egy konkrét példa: a 100 ezer kilométeres nyúzótesztek végén gyakorlatilag minden autó JOBBAN megy, mint 1-2 ezer km-t futott korában. Persze 100 ezer km nem olyan sok... de azért az újtól meglehetősen messze van már. Időnként végeznek 200 ezer km-es teszteket is: ott is ugyanez a tapasztalat.

Emellett, német használtautó-vásárlási tesztek szokták írni, hogy a kiszemelt autó próbaútjának részeként tessék kivinni a kocsit Autobahnra, és kipróbálni a végsebességét. És akkor tekinthető megfelelőnek, ha legalább óra szerint el tudja érni a gyári végsebességet. És ezt kortól, futott km-től függetlenül írják!
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Gumik és felnik
« Válasz #24433 Dátum: 2015.05.13 21:28:45 »
Kis köbcentis motoroknál előfordul ez, főleg, ha nagy a légellenállási együtthatója.
Amit adatlapon megadnak váltóáttételhez tartozó max. sebességet, azok elméleti/matematikai, adott fokozathoz tartozó elérhető sebességek. Az az autó nemigen megy valós 200 közelében....hacsak.....
Már miért ne menne  :?: ?! Egy 155 lóerős motor, egy alacsony légellenállású, kb. 1.45 tonnás karosszériában. Hogy ne menne már "200 közelében"? Ez teljesen reális adat. 212 km/óra a típus gyári végsebessége ezzel a motorral - nem az elméleti, hanem a gyakorlati. (Amúgy hol szoktak megadni ELMÉLETI végsebességet? Ennek semmi értelme!)

A 150 lovas, 2.0 benzines, faceliftes Ave I-esnek is 210 km/óra a gyári végsebessége  :otlet:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Gumik és felnik
« Válasz #24434 Dátum: 2015.05.13 22:23:24 »
Az 1,8 vvt-i-nek, pedig, 200 kereken.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i