Szavazás

Melyik állítás igaz rád?

Télen téli gumi - nyáron nyári gumi, lehetőleg nem túl idősek.
307 (92.2%)
Négyévszakossal nyomom télen-nyáron.
19 (5.7%)
Ami éppen akad, cserébe óvatos vagyok.
3 (0.9%)
Nem érdekel a gumi kérdés, szerintem csak marketing.
4 (1.2%)

Összes szavazó: 331

Szerző Téma: Gumik és felnik  (Megtekintve 4205515 alkalommal)

0 Felhasználó és 10 vendég van a témában

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Gumik és felnik
« Válasz #24405 Dátum: 2015.05.10 19:23:04 »
Állandó összkerekes.
Szerk: idézet a Volkswagen.hu oldalról a 4motion kulcsszóra keresve (kérlek tekints el tőle, hogy Phaeton van a mondatban):
"A Torsen differenciálzár egy mechanikus, önzáró, középső differenciálzár (kiegyenlítőmű), amely igény szerint szabályozza az első és hátsó futómű közötti erőelosztást. A "Torsen" elnevezés az angol "torque" (nyomaték) és "sensoring" (érzékelő) szavak összevonásával jött létre. A differenciálmű "nyomatékérzékelő" módon működik. A rendszer a bemeneti tengely és a kimeneti tengely (első és hátsó tengely) közötti fordulatszám-eltérésre reagál. Ezáltal lehetővé teszi a hajtónyomaték változó elosztását a kerekek között. A Torsen differenciálzárnál a két hajtókerék csigakerekes hajtás útján van összekötve egymással.
Ez megakadályozza a nagy fordulatszám-eltérést, emellett kanyarban való haladásnál biztosítja a fordulatszám kiegyenlítésé
A Phaeton esetében a Torsen differenciálzár úgy van méretezve, hogy normál esetben 50:50 arányban osztja el a hajtóerőt az első és a hátsó futómű között. Ha valamelyik tengelynél megcsúszás történik, a Torsen differenciálzár azonnal és fokozatmentesen akár
a hajtóteljesítmény 20%-át is a jobb tapadású kerekekhez irányítja (maximum 70:30 vagy 30:70 arány). A Torsen differenciálzár záróhatása a terheléssel együtt automatikusan nő, mert a "fordulatszámérzékelő" viszko-differenciálzárral szemben a Torsen differenciálzár "nyomatékérzékelő". Előnyt jelent a kanyarodás közben fellépő feszültség megszüntetése, minthogy a rendszer megengedi az autó által igényelt fordulatszám-eltérést."
biztos vagy te abban, hogy a b5-ös passat nem haldex összkerékhajtással készült már ?  :hmmmm:
mert ha torsen, akkor a legjobb összkerékhajtás dolgozik alattad, amit tán valaha feltaláltak  :yes:

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Gumik és felnik
« Válasz #24406 Dátum: 2015.05.10 19:25:16 »
ja bocs, most látom, hogy ez már másoknak is eszébe jutott :D

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Gumik és felnik
« Válasz #24407 Dátum: 2015.05.10 21:54:15 »
Az előző gazda, a szerelőm, és a saját tapasztalatok (érzések) alapján állandó összkerekes.

Alvázszám alapján nem lehet megnézni?
Találtam adatot: a svájci AutoRevue katalógus egyértelműen írja, hogy Torsen van benne  :yes:

Mondjuk, ebben majdnem biztos is voltam már, lévén ennek a hajtáslánca azonos volt a korabeli Audi A4-esével - a 4Motion rendszere pedig az A4-es Quattrojával, abban pedig Torsen van.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Gumik és felnik
« Válasz #24408 Dátum: 2015.05.11 06:54:12 »
Hát akkor bocs, tévedtem, de én meg a Skoda haldexével gondoltam hasonlónak...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

kis_andras

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4279
  • Rájder
Re:Gumik és felnik
« Válasz #24409 Dátum: 2015.05.11 21:01:12 »
mert ha torsen, akkor a legjobb összkerékhajtás dolgozik alattad, amit tán valaha feltaláltak  :yes:


Jajj de jó, megnyugodtam :)
Szeretem is amúgy, magabiztos szerkezet :)
kisa
born to ride

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Gumik és felnik
« Válasz #24410 Dátum: 2015.05.11 21:59:24 »
Hát akkor bocs, tévedtem, de én meg a Skoda haldexével gondoltam hasonlónak...
"Generally, Volkswagen would use Haldex Traction clutch system on their "4motion" transverse engined cars. For longitudinal engined cars, they would use a Torsen differential-based 4WD system or lockable centre differential instead."
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Gumik és felnik
« Válasz #24411 Dátum: 2015.05.11 23:04:47 »
Évszázad leghülyébb kérdése: Megéri megspórolni a gumi szerelés árát egy szett két éves gumival?
Van vadi új, vagy vannak ezek az alig használtak. Lancia tőlem már csak bontóba kerülhet, 6 évet valszeg nem fog kihúzni.
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Gumik és felnik
« Válasz #24412 Dátum: 2015.05.11 23:27:41 »
utóbbi bőven megteszi.
simán kibírnak 5évet.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Gumik és felnik
« Válasz #24413 Dátum: 2015.05.12 06:45:24 »
Évszázad leghülyébb kérdése: Megéri megspórolni a gumi szerelés árát egy szett két éves gumival?
Ilyen kis árkülönbözetért, én az újat venném. Már csak azért is, mert szvsz igen pesszimista a becslésed, hogy a Lancia tőled bontóba kerül 6 évnél rövidebb idő múlva  :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Corollás Gergő

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1206
Re:Gumik és felnik
« Válasz #24414 Dátum: 2015.05.12 10:58:32 »
Ilyen kis árkülönbözetért, én az újat venném. Már csak azért is, mert szvsz igen pesszimista a becslésed, hogy a Lancia tőled bontóba kerül 6 évnél rövidebb idő múlva  :)
+1

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Gumik és felnik
« Válasz #24415 Dátum: 2015.05.12 11:27:05 »
Értem én, hogy csak 2 éves, meg elhiszem (?!?) én, hogy csak 3600 km-t futott (vagy lehagytak előle egy 1-est netán? ki tudhassa...) - de a 11.250/db, az már érzésre "új gumi-ár", ebben a méretben. Adnák maximum 10, de inkább 8-9 ezerért - na, arra azt mondanám, hogy OK, használt gumi, cserébe olcsó.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Gumik és felnik
« Válasz #24416 Dátum: 2015.05.12 11:37:54 »
vegyél újat

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Gumik és felnik
« Válasz #24417 Dátum: 2015.05.12 11:47:30 »
Jah, valszeg ez lesz, hacsak nem valami lehetetlen városrészen található, lehetetlen időben. Azért hétvégén már szeretnék a nyárikon gurgulázni.
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Gumik és felnik
« Válasz #24418 Dátum: 2015.05.12 19:17:30 »
No felhívtam az új gumi hirdetést: holnap megbizniszeljük a dolgot, a kocsi kezelésijében V indexes gumi szerepel, de a kocsi végsebessége 190-212km/h, így maradtunk a kisebb, 190-ig tartó indexesnél.
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Gumik és felnik
« Válasz #24419 Dátum: 2015.05.12 19:42:39 »
No felhívtam az új gumi hirdetést: holnap megbizniszeljük a dolgot, a kocsi kezelésijében V indexes gumi szerepel, de a kocsi végsebessége 190-212km/h, így maradtunk a kisebb, 190-ig tartó indexesnél.
190-212? most akkor mennyi?  :devil: egyébként én látatlanban fogadni mernék, hogy 170-180-nál nem tud már gyorsabban menni a vén paripa...