Szavazás

Melyik állítás igaz rád?

Télen téli gumi - nyáron nyári gumi, lehetőleg nem túl idősek.
307 (92.2%)
Négyévszakossal nyomom télen-nyáron.
19 (5.7%)
Ami éppen akad, cserébe óvatos vagyok.
3 (0.9%)
Nem érdekel a gumi kérdés, szerintem csak marketing.
4 (1.2%)

Összes szavazó: 331

Szerző Téma: Gumik és felnik  (Megtekintve 4062207 alkalommal)

0 Felhasználó és 9 vendég van a témában

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Gumik és felnik
« Válasz #22710 Dátum: 2014.03.27 08:41:44 »
az az 57.1 vw csoport vs. toyota,ugye?
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Zolee11

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 284
Re: Re:Gumik és felnik
« Válasz #22711 Dátum: 2014.03.27 10:21:59 »
Azóta voltam egy gumisnál és szerintem az lesz az igaz amit ő mondott.
Azt mondta, hogy mindegy milyen irányba forog csak a külső oldal kívül legyen de ha már kb. 10.000Km-t már forgott az egyik irányba új kora óta, akkor azt az irányt érdemes tartani annál a guminál, mert arra már be van állva (már megszokta :-) ) és ha ez után a másik irányba kezdik forgatni, akkor könnyen szálszakadt lehet. Tehát használtan ilyet nem érdemes venni, ha nincs ráírva, hogy hol, melyik oldalon volt (bal/jobb) az autón.
Ezt már máshol is hallottam, de ez szerintem elég nagy ostobaság. A gyorsítás és a fékezés ellentétes erő, a hajtott kerekekre értve. A centripetális erő meg merőleges a futófelületre, ez forgásiránytól független. Nem értem mitől és mi áll be? A szerelő max a sok pálesztől. :))

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Re:Gumik és felnik
« Válasz #22712 Dátum: 2014.03.27 14:57:22 »
Azt én sem tudom mitől meg azt sem, hogy mi.  A lényeg, hogy mindenképpen jól van felrakva a gumiabroncs.

Szerintem egy kész abroncsban a benne lévő dolgok eléggé fixek, nem igen áll az be sehová.

Zolee11

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 284
Re: Gumik és felnik
« Válasz #22713 Dátum: 2014.03.27 17:47:27 »
A forgás irány max az olyan futófelületű gumiknál nem mindegy, ahol úgy van kialakítva a futófelület, hogy fordítva nem tudja ugyanúgy elvezetni a vizet, stb. Ezek lehetnek szimetrikusak, vagy asszimetrikusak is. Sőt sportabroncsoknál még első és hátsó tengelyre is külön-külön. Ilyen esetekben ezeket nem érdemes, szabad másként hasznalni.
Szálszakadás a túl alacsony nyomás, a katyuzas, padkazas, vagy gyártási hiba miatt keletkezhet főként. Szerintem, de az okosok majd kijavitanak, ha hülyeséget írok. :)

gbucus

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 356
Re:Gumik és felnik
« Válasz #22714 Dátum: 2014.03.27 20:03:33 »
Érdekes dolog ez a forgásirány téma. A legtöbb esetben a gk. használatijában a gyár az átlós kerékcserét javasolja belevéve a pótkereket is. Ebben az esetben ha nincs átszerelve a gumi a felnin, megtörténik a forgásirány váltás. Ettől függetlenül hosszú időn keresztül az volt a "divat", hogy nem szabad forgásirányt váltani, ld.: oldalanként első-hátsó csere a célszerű. Erre mondták, hogy nem jó megfordítani, mert a forgástól "beálltak" irányba a kordszálak, acélszálak, és fordítva feltéve sérülékenyebbé válnak. Aztán újabban gumis szakemberek azt publikálják, hogy meg lehet fordítani. ( A normál mintás gumikról beszélek, nem a kötött forgásirányúról.)  Na, így legyünk okosak. Az biztos, hogyha egy irányba használjuk csak, jellegzetes kopása lesz a gumi felszínének. Egyik irányba simítva kézzel a futófelületet csúszik, másik irányba akad a kéz. Így lehet megállapítani, hogy merre forgott a kerék.

Zolee11

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 284
Re: Gumik és felnik
« Válasz #22715 Dátum: 2014.03.28 06:58:57 »
Szerintem egy szimetrikus guminal nyugodtan lehet forgatni a menetirányt. Az egész asszimetria, még tovább szűkítve első-hátsó tengelyre való gumiabroncs téma csak azért van, hogy minél több fogyjon, ugyanakkor a tipushoz köt, mert nem egyszerre csereled a négy gumit. És persze marketing. A nép butitasa erős cél napjainkban, mert a birka mindent elhisz és irányítani lehet.
Jönnek itt a csodamintákkal, mikor a slic a legjobb szárazon, a vizes út miatt kell mintázni, bordázni. A keverék az egyetlen titkos összetétele az egész gumi témának.

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Re:Gumik és felnik
« Válasz #22716 Dátum: 2014.03.28 07:16:07 »
Ez tekinthető szimmetrikusnak? Szerintem nagyon hasonló a két oldala. Középen van kicsi eltérés.
Nézzétek már meg légyszi ezt a mintázatot, hogy forgásirányos-e. Mert semmi nincs jelölve rajta, csak a külső és a belső oldal:


bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Gumik és felnik
« Válasz #22717 Dátum: 2014.03.28 09:06:58 »
Az aláírásomban lévő linken találjátok a 2014-es Auto Bild nyári gumi teszt bescannelt változatát. A gumiméret ugyan nem általános (225/50 R17), de érdemes elolvasni, főleg azoknak, aki(k) annyira istenítik a Dunlop gumit. Aztán érdemes egy pillantást vetni a győztes csapatra is...  ;)

A scannelésért András1980-nak jár a köszönet!  :hug:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9388
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Gumik és felnik
« Válasz #22718 Dátum: 2014.03.28 12:26:47 »
Ez tekinthető szimmetrikusnak? Szerintem nagyon hasonló a két oldala. Középen van kicsi eltérés.
Van jelölve rajta a külső/belső oldal, tehát nem.
(vagy nem értem a kérdést  :D )

NyariG

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 397
Re:Gumik és felnik
« Válasz #22719 Dátum: 2014.03.28 13:39:26 »
Még nem néztem meg a nyári gumikat, de úgy rémlik hogy minimum 2 cserés lesz (ami elöl volt).
Ebben az esetbe elöre vagy hátra tegyem szerintetek az új gumikat?

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10322
Re:Gumik és felnik
« Válasz #22720 Dátum: 2014.03.28 13:50:12 »
Még nem néztem meg a nyári gumikat, de úgy rémlik hogy minimum 2 cserés lesz (ami elöl volt).
Ebben az esetbe elöre vagy hátra tegyem szerintetek az új gumikat?

hátulra. a jobb gumiknak mindig hátul kell lenni, mert ha elveszik a tapadás, akkor az inkább elöl vesszen el (=csúszol), ne hátul (=pörögsz)  :devil:



bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:Gumik és felnik
« Válasz #22721 Dátum: 2014.03.28 14:14:08 »
Téli guminál van ennek inkább jelentőssége.

Én most úgy csináltam, hogy biztosítandó a tengelyenkénti egyenlő kopást, a tavaly nyáron elől használt abroncsokat hátra tettem fel. Az, hogy az 1 éves nyári gumikon elől 8mm, hátul 7,5mm minta van, stabilitás szempontjából - szerintem- édes mindegy, ugyanúgy jó lesz.  :yes:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re:Gumik és felnik
« Válasz #22722 Dátum: 2014.03.28 14:23:42 »
Ez nálad azt jelenti hogy a két tengelyen lévő gumik gyakorlatilag egyformák.  :flowers:


Ha lényeges különbség van akkor nyári esetében is a jobbat érdemes hátulra tenni.
Például vizes aszfalton inkább az orrát túrja el mint eldobja a hátulját.

Corollás Gergő

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1206
Re:Gumik és felnik
« Válasz #22723 Dátum: 2014.03.28 14:24:55 »
Téli guminál van ennek inkább jelentőssége.

Én most úgy csináltam, hogy biztosítandó a tengelyenkénti egyenlő kopást, a tavaly nyáron elől használt abroncsokat hátra tettem fel. Az, hogy az 1 éves nyári gumikon elől 8mm, hátul 7,5mm minta van, stabilitás szempontjából - szerintem- édes mindegy, ugyanúgy jó lesz.  :yes:
Ezt így is kell, hogy egyenletesen kopjanak...

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Gumik és felnik
« Válasz #22724 Dátum: 2014.03.28 15:25:20 »
Hát amazon megfigyelésem továbbondolkodtatását szeretném megosztani, hogy van nekem ez az Uniroyal Rainexpert garnitúrám, amiket kb. havonta fel kellett fújnom, mert leesett bennük a nyomás olyan 1,8-2,0 bárra.
Most Hétfőn hoztam fel őket a fél éves pihiből, csomagtartóba be, nyomás a kis kézi kütyümmel 2.0-át mutatott egységesen. Kúton rákötöttem a kompresszort, az is 2-t mutatott, felvittem őket 2.5-re, majd felszereltem a kocsira.
Most néztem meg a kézi kütyüvel, 2.3 (ami a gyári érték) egységesen (két napig nem ment a kocsi, úgyhogy kijelenthető a hideg gumi).
Ilyen a márkás téli Continental TS800-akkal nincs, azok totál jól tartják a nyomást, esetleg nagyobb lehülés esetén csökken egy két tizedet.
Létezhet olyan, hogy a leányvállalat (az Uniroyal tudtommal a Conti lyánya) abroncsaiban kissé nagyobb a mittoménmilyen veszteség?
(Mivel mind a négy gumin egységes, ezért gondolom nem szerelési hiba okozhassa a jelenséget).
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer