Szavazás

Melyik állítás igaz rád?

Télen téli gumi - nyáron nyári gumi, lehetőleg nem túl idősek.
307 (92.2%)
Négyévszakossal nyomom télen-nyáron.
19 (5.7%)
Ami éppen akad, cserébe óvatos vagyok.
3 (0.9%)
Nem érdekel a gumi kérdés, szerintem csak marketing.
4 (1.2%)

Összes szavazó: 331

Szerző Téma: Gumik és felnik  (Megtekintve 4204171 alkalommal)

0 Felhasználó és 18 vendég van a témában

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Gumik és felnik
« Válasz #22320 Dátum: 2014.02.02 14:52:24 »
azt nemtom pontyosan,guglizd ki.
izzókészlet se kötelező már.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Corollás Gergő

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1206
Re:Gumik és felnik
« Válasz #22321 Dátum: 2014.02.02 14:53:37 »
Repedezés még egyàltalàn nincs.
Tudom, hogy erröl a gumik megcseréléséröl (hàtsokat elöre) volt màr szo a napokban, de valahol olyat is olvastam, hogy hàtul legyenek a jobb àllapotù gumik és elöl a kopottabbak, mert elöl kormànyzàssal még lehet korrigàlni... és a kopàson tùl, van közöttük 2 év eltérés is.

Nem szeretném tùl koràn se lecserélni az elsöket, de tùl sokàig vàrni sem a cserével... Vajon 1 - 2 évet kibirnànak még az elsö gumik olyan évi 10 ekm alatti hasznàlattal?
Igen, azt szokták javasolni, hogy hátul legyenek a jobb állapotúak, de ha az elsők nem vészesen kopottak, akkor mehetnek hátra és így kb együtt fognak kopni a gumik.

Corollás Gergő

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1206
Re:Gumik és felnik
« Válasz #22322 Dátum: 2014.02.02 14:55:28 »
OFF
Az egészségügyi dobozban elég csak a lejàrt dolgokat kicserélni? Ugy àltalàban melyek azok a tartozékok, amik hamar lejàrnak (kb. mennyi idö a minimàlis szavatossàg)?
Egyébként, már nem kötelező az egészségügyi doboz, viszont, ha kell kötelességed ellátni a bajba jutott embert( segítség nyújtás). Ez az az eset, mint az izzó készlettel, nem kötelező, viszont ha szükség van rá akkor köteles vagy használni.

Corollás Gergő

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1206
Re:Gumik és felnik
« Válasz #22323 Dátum: 2014.02.02 14:56:36 »
OFFElég.
Attól függ mi van benne. A steril kötszer, mullap a gyártástól számított 5év, a jód nem romlik meg, de a kiszereléstől (gyár vagy patika) függően meg kell határozni. Sokszor nem is jódot tesznek bele, hanem más fertőtlenítőt,ami drágább és szintén lejár.
Javasolt bevinni a patikába, ott kicserélik amit kell, leragasztják és lepecsételik, így igazolják a tartalmát és a következő lejárat idejét. Nincs vita, tételes ellenőrzés, felesleges mérgelődés.
ON
Egyébként nem kell lepecsételni stb, elég ha kinyitja, és kicseréli amit lejárt benne. Nem kell hivatalosan vissza zárni.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Gumik és felnik
« Válasz #22324 Dátum: 2014.02.02 15:06:23 »
OFF
nem kötelező az eu.doboz.
A doboz nem kötelező, de baleset esetén az elsősegély nyújtása igen, magyarán csak a baleset bekövetkeztéig nem büntethető.
Nem kell hivatalosan vissza zárni.
A hivatalos visszazárásra én sem írtam,hogy kötelező, csak kifejtettem miért 1xűbb. A patikus az átnézésért, lezárásért nem számíthat fel semmit (nem is örülnek a feladatnak), az autósnak meg nem kell vesződnie vele.
ON

Corollás Gergő

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1206
Re:Gumik és felnik
« Válasz #22325 Dátum: 2014.02.02 15:56:48 »
OFFA doboz nem kötelező, de baleset esetén az elsősegély nyújtása igen, magyarán csak a baleset bekövetkeztéig nem büntethető.A hivatalos visszazárásra én sem írtam,hogy kötelező, csak kifejtettem miért 1xűbb. A patikus az átnézésért, lezárásért nem számíthat fel semmit (nem is örülnek a feladatnak), az autósnak meg nem kell vesződnie vele.
ON
Persze, egyértelmű egyszerűbb, csak azért írtam, hogy máshogy is megoldhatja aki akarta, nem azért, hogy patikussal nem lehet.

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Gumik és felnik
« Válasz #22326 Dátum: 2014.02.02 16:04:20 »
jah,elsősegély. feltéve,ha nem ájulsz el egyből.
elég,ha mentőt hivsz,nem kell ott kókányolni balesetkor.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Corollás Gergő

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1206
Re: Gumik és felnik
« Válasz #22327 Dátum: 2014.02.02 16:14:06 »
jah,elsősegély. feltéve,ha nem ájulsz el egyből.
elég,ha mentőt hivsz,nem kell ott kókányolni balesetkor.
Azért ezt nem gondolod komolyan...! Egy erősen vérző sebnél, h ne tudnál rá tenni egy nyomó kötést, hogy talán ne vérezzen el az ember amíg oda ér a mentő...! Azért ehhez nem árt egy láda... ( feltéve ha nem ájulsz el természetesen, mert ez előfordulhat, de van esély, hogy nem és akkor segíteni tudsz ha kell.)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Gumik és felnik
« Válasz #22328 Dátum: 2014.02.04 20:29:12 »
Urak!

Én is felbuzdultam a Kissgumis akciókon, még1x köszi akibornak!  :hug:

Viszont eléggé fájdalmas különbségek vannak a méretek között. A 195/60 R15-ös Dunlop Blueresponse: 18.890 Ft (szettben: 75.560)
A 195/65 R15 viszont: 14.500Ft (szett: 58.000)
Ez ~17.500 Ft különbség, amiből pl meglenne a tavaszi olaj/szűrőcserém...

Viszont a két gumi méret között 20mm átmérőkülönbség van, ami a kalkulátorok szerint nem ajánlott.  :no:
Ellenben ma útbaejtettem pár gumist, hátha van náluk valami visszautasíthatatlan vétel, de nem volt sehol semmi érdemleges. Ellenben mindegyikőjük azt mondta, hogy nyugodtan mehet rá a /65. Akkor most mivan?  :hmmmm:

Jár valaki E12-n 195/65 R15 gumival? Van valami érzékelhető különbség?
Fel lehet tenni a /60 helyett a /65-öt. Fizikailag lehetséges, és az autó nem fog tőle rögtön leesni az útról vagy ilyesmi. Eddig, ennyiben állja meg a helyét a gumisok "nyugodtan mehet rá" kijelentése.

Viszont két dolgot kell figyelembe venni. A gyártó az autót, annak menettulajdonságait, a futómű geometriáját, viselkedését stb. egy bizonyos kerék-átmérőre tervezte, hangolta. Ezért jelent a váltóméret olyan gumit, amelynek az átmérője legfeljebb néhány mm-rel tér el a gyárihoz képest. És emiatt célszerű ezen belül maradni.

Továbbá ez a jogi előírás is - más kérdés, hogy erre pl. a műszaki vizsgán nem igazán figyelnek, és a rendőr is aligha fogja ezt megnézni egy közúti ellenőrzés során. De ha ne adj' Isten baleset következik be, akkor bizony gond lehet belőle!

A /65 pedig nem váltómérete a /60-nak; az átmérője lényegesen nagyobb. Ami tessék-lássék a 195/60x15 váltóméretének tekinthető, az a 185/65x15.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Gumik és felnik
« Válasz #22329 Dátum: 2014.02.04 20:34:39 »
Az ég világos semmi jelentőssége nincs szerintem.
Nincs hát. A gyárban csak a hasukra csapnak, mikor meghatározzák a gumiméretet. El lehet térni tőle tetszés szerint, csak azért írták, hogy írjanak valamit.

Mondja ezt egy mérnök.

Annak az alkatrésznek az egyik fő paraméterére, ami az akár közel 200 km/órás sebességgel száguldó, másfél tonnás autó, és a talaj közötti egyetlen kapcsolatot jelenti.

Te így ki mered jelenteni, hogy ha mondjuk autópálya-tempónál kell hirtelen sávot váltani, akkor az égvilágon semmi jelentősége nem lesz annak, hogy a gyárilag előírtnál magasabb oldalfalú a gumi?  :helpsmilie:

('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Gumik és felnik
« Válasz #22330 Dátum: 2014.02.04 20:35:55 »
Most komolyan abba bele lehet kötni, hogy /60-as vagy /65-ös gumim van?
Talán inkább ha sokkal szélesebb, de méginkább ha keskenyebb :hmmmm:
Mondjuk nekem eleve 195/65-15-ös van, ami gyári méret :szemez:, de /60-as helyett is azt választanám, pláne nem érne le az alja . :wacko:
A gumi oldalfal-magasságának nagyon fontos szerepe van a kanyarstabilitásban  :otlet: ... a kerék átmérője pedig az egész futómű-geometria egyik fő meghatározója.

További negatív mellékhatás, hogy a nagyobb kerékátmérő miatt növekedő hasmagasság a légellenállást is rontja, ezzel egyrészt megnöveli a fogyasztást, másrészt negatívan hat az úttartásra nagy sebességnél.
« Utoljára szerkesztve: 2014.02.04 20:37:49 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Gumik és felnik
« Válasz #22331 Dátum: 2014.02.04 20:38:28 »
Az aggaszt még a magasabb oldalfalban, hogy még élettelenebb lesz a kormány, esetleg nyúlós lesz az eleje...  :wacko:
Ez biztosan be is fog következni, ha azonos típusú gumiból teszel fel magasabb oldalfalút.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Gumik és felnik
« Válasz #22332 Dátum: 2014.02.04 20:43:22 »
Ez mind csak elmélet. A gyakorlat azt mondatja velem, hogy pont semmit nem változtat. Az ABS darál, ha kell, a sebességmérő meg rendesen mér, ugyanannyi a km/h-ban kifejezett csalása, mint előtte... :whistling:
Ne viccelj már  :) ... te lefolytattál egy komoly tesztprogramot, zárt pályán, műszerekkel stb? Úgy, hogy egyik alkalommal /60-as, másik alkalommal /65-ös volt fent ugyanabból a gumitípusból?

Ha nem csináltál ilyesmit, akkor semmiképpen nem jelentheted ki, hogy "pont semmit nem változott"! Mert fogalmad sincs róla, mi történne kiélezett körülmények között, határhelyzetben - amibe kerülhetsz önhibádon kívül is. Ha kanyarodás közben, egy adott sebességnél pont kitör a kocsi hátulja a magasabb gumi miatt (míg az alacsonyabbal még pont nem tört volna ki), akkor az élet múlhat ezen az "apró" különbségen :excl:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Gumik és felnik
« Válasz #22333 Dátum: 2014.02.04 20:46:54 »
Ne viccelj már  :) ... te lefolytattál egy komoly tesztprogramot, zárt pályán, műszerekkel stb? Úgy, hogy egyik alkalommal /60-as, másik alkalommal /65-ös volt fent ugyanabból a gumitípusból?

Ha nem csináltál ilyesmit, akkor semmiképpen nem jelentheted ki, hogy "pont semmit nem változott"! Mert fogalmad sincs róla, mi történne kiélezett körülmények között, határhelyzetben - amibe kerülhetsz önhibádon kívül is. Ha kanyarodás közben, egy adott sebességnél pont kitör a kocsi hátulja a magasabb gumi miatt (míg az alacsonyabbal még pont nem tört volna ki), akkor az élet múlhat ezen az "apró" különbségen :excl:
Persze, nem méréseken alapul, amiket mondok, hanem szuibjektív tapasztalatokon, illetve GPS-es sebességmérésen. És hidd el, a közelébe nem érek olyan sebességnek, amiben kitröne a kocsi hátulja. Túl van ez a téma (is) misztifikálva.  :surrender: Egyetlen / értékkel térek el a gyáritól, nem egy olyan gumit használok, ami aztán a gyári méretek közelében sincs...  ;)

És még egy dolog: Továbbra is egy prémium minőségű téli abroncs van az autómon, nem egy akármilyen.  :surrender: Méretben igen, a minőségen nem spóroltam.
« Utoljára szerkesztve: 2014.02.04 20:48:41 írta bepi81 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Gumik és felnik
« Válasz #22334 Dátum: 2014.02.04 20:47:35 »
Sziasztok,

Csatolok néhàny képet a Michelin Energy Saver gumijaimrol. Az elsök 4 évesek, a hàtsok pedig 2 évesek. Föleg tehàt azt szeretném töletek kérdezni, hogy az elsök cseréjével még kb. mennyit lehetne vàrni, vagy az idén jobb lenne megejteni?

jobb elsö: http://www.monalbum.fr/Photo-SEC6DXSO-D.jpg

bal elsö: http://www.monalbum.fr/Photo-JUJWXNLY-D.jpg

jobb hàtso: http://www.monalbum.fr/Photo-UE6NIK6V-D.jpg

bal hàtso: http://www.monalbum.fr/Photo-PQXBFOMB-D.jpg

Ugy veszem észre, mintha az elsö gumik széle kopottabb lenne, mert nem ugyanaz a mintàzat kivül és belül, de végül is, összehasonlitva a hàtsokkal azt làtom, hogy inkàbb a gumi mintàzata ilyen aszimetrikus.

Elöre is köszönöm a véleményeket.
Amennyire így a képről meg lehet ítélni, egy szezont még szerintem tutira mehetsz az elsőkkel is.

Az természetes dolog, hogy az első gumik külső széle jobban kopik. Kanyarodáskor az van a legjobban igénybe véve.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )