Tényleg ennyire nehéz elhinni
?
Semmi baja a fékeknek - téli kerekekkel visszamegy szépen a fogyasztás. Aztán a nyáriakkal, paff, 10 % plusz felugrik. A korábbi nyári gumikkal viszont ugyanannyit evett, mint a téliekkel.
Érdekes amúgy, hogy a korábbi téliekről az újakra váltás semmi fogyasztás-eltérést nem eredményezett. A nyáriak esetében viszont annál inkább.
Az mert ilyen mértékű változást még sose tapasztaltam, és nem is hallottam senkitől.
A számokat meg sztem félreérted, a 6.6l-es átlagfogyi csak egy példa. 5 kategória van, kategóriánként 1l körül ugrik a fogyasztás 1000km-re vetítve. Tehát 1 kategória 1deci+/100km. 5 kategória van, tehát 5 deci különbség van a legjobb, és a legrosszabb között. Mivel neked alapból több az átlagfogyid mint 6.6, ezért adtam hozzá.
És azért írtam, hogy hihetetlen, és nem valószínű, mert nem túl életszerű, hogy az ember egy A kategóriás abroncs után egy F-eset választ. Legalábbis tudatosan biztosan nem. Ezért jellemző a gumik között 1-2-3 deci fogyi különbség is.
Én még mindig azt mondom, van valami más a háttérben. Ha a télivel visszaáll, akkor lehet léghőmérsékletmérő, vagy elkoszolódott légtömegmérő, ilyesmi...