Szavazás

Melyik állítás igaz rád?

Télen téli gumi - nyáron nyári gumi, lehetőleg nem túl idősek.
307 (92.2%)
Négyévszakossal nyomom télen-nyáron.
19 (5.7%)
Ami éppen akad, cserébe óvatos vagyok.
3 (0.9%)
Nem érdekel a gumi kérdés, szerintem csak marketing.
4 (1.2%)

Összes szavazó: 331

Szerző Téma: Gumik és felnik  (Megtekintve 4206916 alkalommal)

0 Felhasználó és 12 vendég van a témában

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Gumik és felnik
« Válasz #20325 Dátum: 2013.04.15 18:27:37 »
Az acélfelnik belső felületén helyenként megjelentek kisebb felületi rozsdafoltocskák, kell azokkal foglalkozni?  ::)
Utálom a rozsdát! Amennyiben sok akkor smirgli, egyébként Korant+ keréktárcsa festék és lakk, majd a végén viaszolás.
Érdemes az új keréktárcsát is lakkozással kezdeni, majd viaszolni.-)

Futófelületre azonban nem érdemes kenni
A glicerin is lekopik a futófelületről, de addig is ápol. Csak az első néhány 100 méteren kell odafigyelni.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Gumik és felnik
« Válasz #20326 Dátum: 2013.04.15 18:41:24 »
Utálom a rozsdát! Amennyiben sok akkor smirgli, egyébként Korant+ keréktárcsa festék és lakk, majd a végén viaszolás.
Érdemes az új keréktárcsát is lakkozással kezdeni, majd viaszolni.-)
A glicerin is lekopik a futófelületről, de addig is ápol. Csak az első néhány 100 méteren kell odafigyelni.

Viaszolás???  Huhh, eléggé maximalista vagyok, de ezért ez már nekem is schock...  :yes:  De minden elismerésem.  Én az acélt alaposan lemosom a sótól, aztán megszárítom a napon, és jóccakát. Mivel rézpasztázva van, így nincsen rohadás a felfekvő felületeken.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Gumik és felnik
« Válasz #20327 Dátum: 2013.04.15 18:53:39 »
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

cujethu

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1286
Re:Gumik és felnik
« Válasz #20328 Dátum: 2013.04.15 19:07:16 »
Szerintetek mennyire lehet komolyan venni a gumi "energia tanúsítványát"?
Valóban jobb (kedvezőbb a fogyasztása) egy jobb kategóriába sorolt gumi?
Mennyi lehet a %-os különbség a legjobb (A) és a legrosszabb (G) osztályzatú között?
Toyota Carina-E xli '92, Suzuki M800 2007, Skoda Octavia 2019

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Gumik és felnik
« Válasz #20329 Dátum: 2013.04.15 19:16:44 »
... ez már nekem is schock...   nincsen rohadás a felfekvő felületeken.
Rohadás a felfekvő felületeken kívül könnyen előjön a  súlyok helyénél, a hegesztéseknél, valamint ott ,ahol agresszív kemikália éri (gumiápoló hab, keréktárcsa/ felni tisztító).
A gk.karosszériája sokkal jobban védve van a rozsdától, mégis viaszoljuk kívül, belül.
Igaz az acél keréktárcsát könnyebb cserélni, mint alvázat. -)

Yautja

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 906
Re:Gumik és felnik
« Válasz #20330 Dátum: 2013.04.15 19:16:58 »
Szerintetek mennyire lehet komolyan venni a gumi "energia tanúsítványát"?
Valóban jobb (kedvezőbb a fogyasztása) egy jobb kategóriába sorolt gumi?
Mennyi lehet a %-os különbség a legjobb (A) és a legrosszabb (G) osztályzatú között?

Különben ez nem olyan egyszerű...egy guminak van gördülési ellenállása, minél kisebb, annál több üzemanyagot takarítunk meg, de akkor nincs tapadás...tehát itt kompromisszumot kell alkalmazni a gyártónak. Ugyanakkor egy általános utcai guminak tág hő tartományban és sok féle időjárás körélmény közt kell megállnia helyét.
 
E12 '05 2ZZ-GE 1.8 TS

Autóvillamosság - autó javítás - Toyota szervizelés, Corolla Celica T-Sport javítás- gumiszerelés - autóhifi  stb.

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re:Gumik és felnik
« Válasz #20331 Dátum: 2013.04.15 19:20:29 »
LIKE! Vagesz, de közben elegáns is. Szerintem patent!
Köszi! :)
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Gumik és felnik
« Válasz #20332 Dátum: 2013.04.15 19:23:43 »
Valóban jobb (kedvezőbb a fogyasztása) egy jobb kategóriába sorolt gumi?
Zsoooc talált erről egy érdekes oldalt.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Gumik és felnik
« Válasz #20333 Dátum: 2013.04.15 20:25:00 »
Zsoooc talált erről egy érdekes oldalt.
Én 2-3 dl-re saccolom a többletfogyasztásomat és többnyire autopályán használom. Így lehet ,hogy jobban járnék ha lecseréném az alig  2,5 ekm-t futott gumimat. :D

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re: Re: Re:Gumik és felnik
« Válasz #20334 Dátum: 2013.04.15 20:27:44 »
elkevesz benne vagy 2deci shell vpower nitro+ benyát és máris kész a nitroglicerin:-):-):-):-):-)
A lüke ojílnál szoktam tankerolni :D
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re: Gumik és felnik
« Válasz #20335 Dátum: 2013.04.15 20:29:54 »
Nem benyomja a tüskét és amiatt ereszt le, hanem ha nagy sebességgel mész az olyan a gumiszelepnek, mintha megfognád egy harapófogóval és ki akarnád húzni a helyéből...
...

Ezt írtad. A szelepnek nem csak a szárnál van tömege, hanem a nyakánál is, ahol felfekszik a felnire, +belül is ott az ajak. És ezek mind a helyére húzzák a szelepet. Ezért hülyeség az idézett rész is, mert a szelep teljes tömegét nézik a megtöréshez, nem csak a szárat. Persze ez így is elég nagy tömeg...

A szelep kijönni nem fog, maximum megtörni, ahogy esetedben is.

Súlyok meg maximum a fékezések miatt átforrósodott felni, rázós út miatt eshetett le esetleg a ragasztó oldotta a festéket. Biztos nem a nagy tempó miatt...  ;)

A glicerin pedig jó cucc, én is azzal ápoltam le a gumikat. Érdemes felhigítva egy pumpás spricnibe tölteni, azzal könnyet felvihető + bejut a minta mélyére is.  ;)

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re: Gumik és felnik
« Válasz #20336 Dátum: 2013.04.15 21:39:07 »
Ezt írtad. A szelepnek nem csak a szárnál van tömege, hanem a nyakánál is, ahol felfekszik a felnire, +belül is ott az ajak. És ezek mind a helyére húzzák a szelepet. Ezért hülyeség az idézett rész is, mert a szelep teljes tömegét nézik a megtöréshez, nem csak a szárat. Persze ez így is elég nagy tömeg...

A szelep kijönni nem fog, maximum megtörni, ahogy esetedben is.

Súlyok meg maximum a fékezések miatt átforrósodott felni, rázós út miatt eshetett le esetleg a ragasztó oldotta a festéket. Biztos nem a nagy tempó miatt...  ;)

A glicerin pedig jó cucc, én is azzal ápoltam le a gumikat. Érdemes felhigítva egy pumpás spricnibe tölteni, azzal könnyet felvihető + bejut a minta mélyére is.  ;)
Namost akkor mehet vagy nem mehet a futófelületre (a téli gumiéra, ami novemberben lesz elővéve). És milyen arányban mivel hígítjuk?
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Gumik és felnik
« Válasz #20337 Dátum: 2013.04.15 21:41:47 »
Nyugodtan mehet. Én 1:1-be nyomtam. Így elég híg, és még takarékos is...  :D Egy szett gumi kb 2.5-3 deci glicerinből kihozható. Arra készülj, hogy egyben max 3 decit adnak ki. Én is 3 gyógyszertárból vadásztam össze...  :D

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re: Gumik és felnik
« Válasz #20338 Dátum: 2013.04.15 21:43:20 »
Namost akkor mehet vagy nem mehet a futófelületre És milyen arányban mivel hígítjuk?
Mehet, vízzel felesben szoktam régebben. Mostanában Lidl-is gumi ápolót használok. 650Ft/év

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re: Gumik és felnik
« Válasz #20339 Dátum: 2013.04.15 21:56:27 »
Mehet, vízzel felesben szoktam régebben. Mostanában Lidl-is gumi ápolót használok. 650Ft/év
Az sima szilikon.
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer