Szavazás

Melyik állítás igaz rád?

Télen téli gumi - nyáron nyári gumi, lehetőleg nem túl idősek.
307 (92.2%)
Négyévszakossal nyomom télen-nyáron.
19 (5.7%)
Ami éppen akad, cserébe óvatos vagyok.
3 (0.9%)
Nem érdekel a gumi kérdés, szerintem csak marketing.
4 (1.2%)

Összes szavazó: 331

Szerző Téma: Gumik és felnik  (Megtekintve 4206874 alkalommal)

0 Felhasználó és 19 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re: Gumik és felnik
« Válasz #20310 Dátum: 2013.04.15 12:05:41 »
Na most fogják leszedni a fejed :D
Amúgy a téma már ki lett vesézve, azóta már le is lettem b*szaintva hogy télen miért forgatom el 1-esben 3000-ig a motor (a válasz: 1-2 között esik 1000-et az RPM, plusz ha nem leejtőn megyek még lassul is a kocsi a váltás közben és 1500 alatt normális gázállásnál tényleg remeg a motor, nameg télen amíg el nem éri az üzemi hőfokot, inkább 2000 felett tartom) :D
Még mindig nincs teljesen rendben a dolog értelmezése szerintem, ha ilyen butaságokat írsz...
Ezért biztosan nem lettél lecsesszintve, ha télen úgy teszel, mint, ahogyan leírtad ide.

A cikkben a terhelés konkrétan arra vonatkozik, hogy túl alacsony fordulatszámról erőteljesen gyorsítasz (!), na, az már egyenes úton vezetne a motor károsodásához. Ellenben, nekem úgy tűnik, Te arra gondolsz az alacsony fordulaton használat kapcsán, hogy azonos sebességen alacsonyan tartott motorfordulattal halad az ember. Ez utóbbi egészen biztos, hogy nem okoz károsodást, míg előbbi igen. Jelentős a különbség a 2 használati mód között.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re: Gumik és felnik
« Válasz #20311 Dátum: 2013.04.15 12:12:06 »
Még mindig nincs teljesen rendben a dolog értelmezése szerintem, ha ilyen butaságokat írsz...
Ezért biztosan nem lettél lecsesszintve, ha télen úgy teszel, mint, ahogyan leírtad ide.

A cikkben a terhelés konkrétan arra vonatkozik, hogy túl alacsony fordulatszámról erőteljesen gyorsítasz (!), na, az már egyenes úton vezetne a motor károsodásához. Ellenben, nekem úgy tűnik, Te arra gondolsz az alacsony fordulaton használat kapcsán, hogy azonos sebességen alacsonyan tartott motorfordulattal halad az ember. Ez utóbbi egészen biztos, hogy nem okoz károsodást, míg előbbi igen. Jelentős a különbség a 2 használati mód között.
Lényeg hogy olyan gázállást kell választani hogy ne remegjen a kasztni. Persze amikor 5ösben 50-nél gyorsítani szeretnék emelkedőn, megint jelentkezik az említett remegés, de mondjuk ha fel akarom venni a hungária körúton a forgalom ritmusát, akkor egy közepes gázállással kezdek el gyorsítani. Az enyémen legalább még érződik hogy hol van ez a határ.
Bár haver 307 pözsójában nincs rezgés a dupla lendkerék miatt, azért hallatszik némi hang, ha 1100as fordulatnál kicsit több gázt ad a kelleténél.
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re: Gumik és felnik
« Válasz #20312 Dátum: 2013.04.15 12:15:59 »
Lényeg hogy olyan gázállást kell választani hogy ne remegjen a kasztni. Persze amikor 5ösben 50-nél gyorsítani szeretnék emelkedőn, megint jelentkezik az említett remegés, de mondjuk ha fel akarom venni a hungária körúton a forgalom ritmusát, akkor egy közepes gázállással kezdek el gyorsítani. Az enyémen legalább még érződik hogy hol van ez a határ.
Bár haver 307 pözsójában nincs rezgés a dupla lendkerék miatt, azért hallatszik némi hang, ha 1100as fordulatnál kicsit több gázt ad a kelleténél.
Én inkább úgy fogalmaznék, hogy alacsony, értsd, alapjárat közeli fordulatszámról ne gyorsítson az ember. Ennyi. De nagyjából minden autóra igaz motortól függetlenül, hogy 1800 körültől nyugodtan terhelhető. Az alacsony fordulat csak akkor megengedett (számomra), ha csak a sebesség tartása a cél, nem a gyorsítás. Ha gyorsítani kell, az nálam minimum 1, vagy 2 fokozattal visszaváltást jelent. (emelkedőn ugyanez a helyzet)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re: Gumik és felnik
« Válasz #20313 Dátum: 2013.04.15 12:22:36 »
Én inkább úgy fogalmaznék, hogy alacsony, értsd, alapjárat közeli fordulatszámról ne gyorsítson az ember. Ennyi. De nagyjából minden autóra igaz motortól függetlenül, hogy 1800 körültől nyugodtan terhelhető. Az alacsony fordulat csak akkor megengedett (számomra), ha csak a sebesség tartása a cél, nem a gyorsítás. Ha gyorsítani kell, az nálam minimum 1, vagy 2 fokozattal visszaváltást jelent. (emelkedőn ugyanez a helyzet)
hát nemtom...ha én taxis üzemmódban közlekedem a városban, pláne, ha nincs forgalom, akkor simán felváltogatok 1800-2000 körül, ami azt jelenti, hogy 1400-1600-ra esik vissz a fordulat. persze ilyenkor érdemi gyorsulás nincs (gázőedálállástól függetlenül), meg úgy általában sem történik semmi, de szépen, komótosan haladok. akkor most én gyilkolok, vagy sem?  :hmmmm:

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re: Gumik és felnik
« Válasz #20314 Dátum: 2013.04.15 12:35:54 »
hát nemtom...ha én taxis üzemmódban közlekedem a városban, pláne, ha nincs forgalom, akkor simán felváltogatok 1800-2000 körül, ami azt jelenti, hogy 1400-1600-ra esik vissz a fordulat. persze ilyenkor érdemi gyorsulás nincs (gázőedálállástól függetlenül), meg úgy általában sem történik semmi, de szépen, komótosan haladok. akkor most én gyilkolok, vagy sem?  :hmmmm:
Neked és nekem sincs értelme ezen rágódni, mert nekünk szívó benzines motorral szerelt autónk van. A probléma, ahogy a cikkben írták is, a feltöltött 4-nél több hengere dízeleknél lehet és a kis ccm-s turbó benzineseknél.  :hug:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Re:Gumik és felnik
« Válasz #20315 Dátum: 2013.04.15 15:38:34 »
Hétvégén nálunk is felkerültek az újdonsült Fulda EcoControl gumik a Corira (DOT 0613) és az Ave is megkapta a nyári kerekeit (glicerinnel lekezelve).
A téliek mosás és glicerinezés után mentek zsákba és hűvösre. Az acélfelnik belső felületén helyenként megjelentek kisebb felületi rozsdafoltocskák, kell azokkal foglalkozni?  ::)
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Gumik és felnik
« Válasz #20316 Dátum: 2013.04.15 16:01:17 »
Hétvégén nálunk is felkerültek az újdonsült Fulda EcoControl gumik a Corira (DOT 0613) és az Ave is megkapta a nyári kerekeit (glicerinnel lekezelve).
A téliek mosás és glicerinezés után mentek zsákba és hűvösre. Az acélfelnik belső felületén helyenként megjelentek kisebb felületi rozsdafoltocskák, kell azokkal foglalkozni?  ::)
Ez a glicerin mire jó?
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23134
Re:Gumik és felnik
« Válasz #20317 Dátum: 2013.04.15 16:11:52 »
Hétvégén nálunk is felkerültek az újdonsült Fulda EcoControl gumik a Corira (DOT 0613) és az Ave is megkapta a nyári kerekeit (glicerinnel lekezelve).
A téliek mosás és glicerinezés után mentek zsákba és hűvösre. Az acélfelnik belső felületén helyenként megjelentek kisebb felületi rozsdafoltocskák, kell azokkal foglalkozni?  ::)
Nem. Az a só miatt természetes, és hogy a belső oldalát télen nem tudod mosni. Semmi baja, csak apró szépséghiba...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re:Gumik és felnik
« Válasz #20318 Dátum: 2013.04.15 16:20:56 »
Ez a glicerin mire jó?
Mivel vízet köt meg, sűrű, ezért eltömíti a gumi pórusait, így nem engedi meg azok kipárolgását, megkeményedését, kirepedését - lassítja az öregedésüket. A seregben időtlen idők óta ezzel ápolták le a gumikat az "M" zárolt járgányokon pl.
Fele-fele vagy 1:2 arányban szokták vízzel keverni. Futófelületre azonban nem érdemes kenni, hacsak nem akarsz Corizni :D (Hűűűűűűű, de gyenge volt!!!!!!!!!! :cry: :cry: :cry:)

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re: Gumik és felnik
« Válasz #20319 Dátum: 2013.04.15 17:15:50 »
Gondolom tárolás előtt nekenve fél év múlva már nem lesz korizós :D
Lehet holnap veszek egy flakonnal, bár ha a guit 6 év után úgyis kidobom, akkor inkább a kédereknél lehet áldásos hatása (amiket eddig szilikonoztam, amúgy igencsak csereérettek)
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:Gumik és felnik
« Válasz #20320 Dátum: 2013.04.15 17:22:57 »
Mindig felmerül: hol lehet glicerint kapni anélkül, hogy a rendőrségen kötnék ki?  :D
         

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Gumik és felnik
« Válasz #20321 Dátum: 2013.04.15 17:46:56 »
patikában.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Re:Gumik és felnik
« Válasz #20322 Dátum: 2013.04.15 17:48:23 »
Ez a glicerin mire jó?
elkevesz benne vagy 2deci shell vpower nitro+ benyát és máris kész a nitroglicerin:-):-):-):-):-)
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Yautja

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 906
Re:Gumik és felnik
« Válasz #20323 Dátum: 2013.04.15 17:49:20 »
Mindig felmerül: hol lehet glicerint kapni anélkül, hogy a rendőrségen kötnék ki?  :D

Ez nem nitro, nem robban...gyógyszertárban, legálisan :)
Én egy szilikon spray-t fújok rá a gumijaimra és úgy teszem el őket..
Robi közben megelőzött :)
E12 '05 2ZZ-GE 1.8 TS

Autóvillamosság - autó javítás - Toyota szervizelés, Corolla Celica T-Sport javítás- gumiszerelés - autóhifi  stb.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3040
Re: Gumik és felnik
« Válasz #20324 Dátum: 2013.04.15 18:20:43 »
Gondolom tárolás előtt nekenve fél év múlva már nem lesz korizós :D
Ja, annak idején én is így véltem.::) Ne hidd! ;) Ugyan lekopott 1-2 km után, de azok voltak az év legizgalmasabb pillanatai a téli csapatás után   :eek:[rohog]
inkább a kédereknél lehet áldásos hatása (amiket eddig szilikonoztam, amúgy igencsak csereérettek)
:yes: Eltér a működésük, mert a szilikon víztaszító, ez pedig magába szívja a nedvességet (ezért nem szokták higítatlanul használni, és ezért is könnyen lemosható). Szilikonnal bajos körbekenni a kéderek egész felületét. Ráadásul a glicerin bőrön ugyanilyen hatásos, pl. a váltószoknyát teljesen felújította.