Köszi, hogy foglalkoztok a kérdéssel
![mosoly :)](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/01_pofa.gif)
... Egyben válaszolok mindhármótoknak.
Szóval: ezek nem forgásirányos gumik. Sava Effecta + típus, sima szimmetrikus mintázat. Ezzel együtt, én annak vagyok a híve, hogy ha egy gumi eddig egy adott irányba forgott egy autón, akkor azt nem szabad többet megfordítani, lévén a mindig egy irányba forgástól (a kevés tolatástól persze tekintsünk most el) a struktúrája is deformálódik, és ha elkezd a másik irányba forogni tartósan (mondjuk, autópályán 130-al órákon át), az megnöveli a durrdefekt veszélyét. Lehet, hogy ebben nincs igazam, de az tuti, hogy nem merném ezt megkockáztatni.
Tehát az nem opció nekem, hogy egyszerűen megcserélem a bal első kereket a jobb elsővel. Pláne, mert így valszeg csakugyan azt érném el, hogy ezután meg jobbra húzna a kocsi
![hmmmm :hmmmm:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/39_hmmm.gif)
Tehát abban gondolkodom, hogy a most bal első gumi kerüljön jobb előre, a jobb első pedig bal előre - de úgy, hogy a forgásirány ne változzon meg - tehát le lennének szedve a felnikről, és megfordítva úgy, hogy az a felük, amelyik eddig kifelé nézett, ezután befelé nézzen. Ugyanis mindkettőnek a külső fele kopottabb, tehát ezzel kvázi az következett be, hogy a kerekek most kicsit kifelé dőlnek - abban bízom, hogy ha ez a fordítottjára változik, azzal megszűnik a húzás.