Szavazás

Melyik állítás igaz rád?

Télen téli gumi - nyáron nyári gumi, lehetőleg nem túl idősek.
307 (92.2%)
Négyévszakossal nyomom télen-nyáron.
19 (5.7%)
Ami éppen akad, cserébe óvatos vagyok.
3 (0.9%)
Nem érdekel a gumi kérdés, szerintem csak marketing.
4 (1.2%)

Összes szavazó: 331

Szerző Téma: Gumik és felnik  (Megtekintve 4189124 alkalommal)

0 Felhasználó és 16 vendég van a témában

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Gumik és felnik
« Válasz #19800 Dátum: 2013.02.13 20:49:57 »
beszélgettem apósommal gumiabroncsokról. gépészmérnök egyetemi tanár, az erő útra vitele az egyik fő szakmai területe. szóval gumikkal foglalkozik. két érdekes dolgot mondott: idén indítanak egy többszáz milliós projektet, ami az abroncsok belsejében elhelyezett jeladó sorozatgyártásának kifejlesztése lesz. nem egyszerű dolog, mert ugye elég komoly gyorsulásokat kell elviselni hidegben-melegben és közben folyamatosan küldeni az infót a vezérlésnek mindenféléről. a másik, hogy kérdeztem, hogy mégis mennyi ideig érdemes tartani egy abroncsot. azt mondja, hogy a mai gumik sokkal-sokkal kevésbé kopnak, mint a régiek, és emiatt az átlag felhasználónak már nem a kopás, hanem az öregedés jelenti a fő veszélyt amiatt, hogy 5-6 éves kor felett fokozottan nő a veszélye annak, hogy az egész karkasz egyszerre hullik szét határhelyzetben. szerinte egy 7éves gumit már attól függetlenül kötelező lecserélni, hogy mennyit futott  :hmmmm: nagyon érik, hogy a tavaszt új garnitúrával kezdem...

Arról nem beszélt véletlenül, hogy az öregedés sebességét mivel lehet hatásosan lassítani?
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Gumik és felnik
« Válasz #19801 Dátum: 2013.02.14 08:38:11 »
új abroncsok beszerzésével  :devil:

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Gumik és felnik
« Válasz #19802 Dátum: 2013.02.14 09:15:25 »
Ez az egész csak marketing duma, ne dőljetek be: azért van hogy a szerelők is tudjanak pénzt keresni.
Ugyanez vonatkozik a téli-nyári abroncs váltásra, és az olajcserére is  :devil:
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

Gorzas

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 150
Re:Gumik és felnik
« Válasz #19803 Dátum: 2013.02.14 13:53:23 »
Ez az egész csak marketing duma, ne dőljetek be: azért van hogy a szerelők is tudjanak pénzt keresni.

Én is így gondolom Egyébként, ha nem vagy biztos benne hogy mennyire használódott el a gumid, vidd el egy normális gumishoz, biztosan segít eldönteni. Nálam ez működik. ::)

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Gumik és felnik
« Válasz #19804 Dátum: 2013.02.14 13:55:57 »
Én is így gondolom Egyébként, ha nem vagy biztos benne hogy mennyire használódott el a gumid, vidd el egy normális gumishoz, biztosan segít eldönteni. Nálam ez működik. ::)
Eldönti hogy csereérett és pont van náluk most akciós gumi, ami pont ugyanolyan jó mint a prémium kategória, csak sokkal olcsóbb :D
Amúgy hallottam már ezt az olajcseréről is, hogy kérdezzek meg valami normális szerelőt, mert csak átverés hogy 10 ezrenként cserélni kell, az olajnak mi baja lehet.
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Gumik és felnik
« Válasz #19805 Dátum: 2013.02.14 14:06:06 »
Arról nem beszélt véletlenül, hogy az öregedés sebességét mivel lehet hatásosan lassítani?
Na erre én is kiváncsi vagyok. Lehet, hogy az öregedés nem igazán változott az elmúlt 40 évben? :hmmmm:
Nyilván azért is inkább ez a probléma, mert ma már ugye eleve 2 garniturát használunk, így nem kopik el olyan gyorsan.
Nekem az 1977-os Mercin 20 évig bírta a Michelin gumi, akkor se a profil kopott el igaz 60Le-ös , 1,5 to kocsin miért is tenné :D Akkor kordig repedt a gumi és leengedett.

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Gumik és felnik
« Válasz #19806 Dátum: 2013.02.14 14:49:26 »
Na erre én is kiváncsi vagyok. Lehet, hogy az öregedés nem igazán változott az elmúlt 40 évben? :hmmmm:
Nyilván azért is inkább ez a probléma, mert ma már ugye eleve 2 garniturát használunk, így nem kopik el olyan gyorsan.
Nekem az 1977-os Mercin 20 évig bírta a Michelin gumi, akkor se a profil kopott el igaz 60Le-ös , 1,5 to kocsin miért is tenné :D Akkor kordig repedt a gumi és leengedett.
hát valszeg ma nagyjából ugyanolyan kaucsukot csapolnak a fákról, mint negyven éve...de a benne levő egyéb anyagok asszem elég sokat változtak...

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Gumik és felnik
« Válasz #19807 Dátum: 2013.02.14 15:03:55 »
Nekem az 1977-os Mercin 20 évig bírta a Michelin gumi, akkor se a profil kopott el igaz 60Le-ös , 1,5 to kocsin miért is tenné :D Akkor kordig repedt a gumi és leengedett.
Szerencséd hogy leengedett és nem 100nál durrant el :D
Biztos lényegesen túl vannak tervezve és biztosítva ezek a számok, elég borsos pereket lehet egy cég nyakába varrni, ha baleset következik be egy elnagyolt figyelmeztetés miatt.
Én is megvettem a kocsihoz a vaci új gumikat, majd 6 év (vagy már csak  5) múlva meg eldöntöm hogy kocsival együtt válok meg tőlük vagy kap a verda új garnitúrát.
Szerintem 5-7 évnél a legtöbb ember úgysem tervez egy új vagy használt autóval, jobban megéri megvenni egyszer az újat, mint évente venni valami egyszezonosat occsóért.
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Gumik és felnik
« Válasz #19808 Dátum: 2013.02.14 15:10:31 »
Szerencséd hogy leengedett és nem 100nál durrant el :D
Biztos lényegesen túl vannak tervezve és biztosítva ezek a számok, elég borsos pereket lehet egy cég nyakába varrni, ha baleset következik be egy elnagyolt figyelmeztetés miatt.
Én is megvettem a kocsihoz a vaci új gumikat, majd 6 év (vagy már csak  5) múlva meg eldöntöm hogy kocsival együtt válok meg tőlük vagy kap a verda új garnitúrát.
Szerintem 5-7 évnél a legtöbb ember úgysem tervez egy új vagy használt autóval, jobban megéri megvenni egyszer az újat, mint évente venni valami egyszezonosat occsóért.
Nem egészen úgy van: volt már durdefektünk jobb első cafatokban repült el,de az belsős volt. Az a Michalin pedig már radial volt, belső nélkül, az nem szokott durdeffektes lenni. A kord összetartja és szép lassan leenged. Persze más ha nagy sérülése van a guminak.

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Gumik és felnik
« Válasz #19809 Dátum: 2013.02.14 19:24:05 »
Nem egészen úgy van: volt már durdefektünk jobb első cafatokban repült el,de az belsős volt. Az a Michalin pedig már radial volt, belső nélkül, az nem szokott durdeffektes lenni. A kord összetartja és szép lassan leenged. Persze más ha nagy sérülése van a guminak.
nem a fenét. egy ismerősöm turanzája durrant szét két éve az autópályán. össze is törte a vectráját... :censored:

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Gumik és felnik
« Válasz #19810 Dátum: 2013.02.14 19:32:50 »
Hallottam olyat, hogy azonos gumiból az alacsonyabb sebességindexú többet megy el (kevésbé "kell" tapadnia). Szerintem van ebben van valami? Magyarul ha nincs érdemi különbség az árban van a H-s (210ig) gumit, vagy mindegy, és lehet a V (240-ig) is? (sok helyen csak a V-re van ár).
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Gumik és felnik
« Válasz #19811 Dátum: 2013.02.14 19:36:12 »
új abroncsok beszerzésével  :devil:

Ha már ilyen szerencséd van, hogy háznál van a TUDÁS, nem kérdeznéd meg mégis?Hátha van használhatóbb infója mint, amit hónaljból löktél. Esetleg megadhatnád a publikus kontaktját. :flowers:
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26345
Re:Gumik és felnik
« Válasz #19812 Dátum: 2013.02.14 21:09:26 »
Magyarul ha nincs érdemi különbség az árban
De van...
music     

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Gumik és felnik
« Válasz #19813 Dátum: 2013.02.14 21:17:32 »
nem a fenét. egy ismerősöm turanzája durrant szét két éve az autópályán. össze is törte a vectráját... :censored:
Kivétel mindig lehet, anyagbiba, vagy sérült volt a kord is.

FUBA

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3630
  • a versenyző
Re:Gumik és felnik
« Válasz #19814 Dátum: 2013.02.14 21:41:20 »
Hallottam olyat, hogy azonos gumiból az alacsonyabb sebességindexú többet megy el (kevésbé "kell" tapadnia). Szerintem van ebben van valami? Magyarul ha nincs érdemi különbség az árban van a H-s (210ig) gumit, vagy mindegy, és lehet a V (240-ig) is? (sok helyen csak a V-re van ár).
Szerintem fordítva van, mert a magasabb sebességindexű gumi keményebb, hogy jobban bírja a nagyobb sebességgel járó magasabb hőmérsékletet. A nagyobb keménység miatt viszont ha nem mész általában nagy tempóval, több kilométert tudsz vele menni, mert kevésbé kopik a mintája, de majd a szakember megmondja, hogy jól gondolom-e...
« Utoljára szerkesztve: 2013.02.14 21:45:10 írta FUBA »
"Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers." - Colin McRae,     "It is more fun to drive a slow car fast than to drive a fast car slow." - Abner Perney,
"Oversteer scares passengers, understeer scares drivers.",     "A bad day at the racetrack beats a good day at the office"...