Szavazás

Melyik állítás igaz rád?

Télen téli gumi - nyáron nyári gumi, lehetőleg nem túl idősek.
307 (92.2%)
Négyévszakossal nyomom télen-nyáron.
19 (5.7%)
Ami éppen akad, cserébe óvatos vagyok.
3 (0.9%)
Nem érdekel a gumi kérdés, szerintem csak marketing.
4 (1.2%)

Összes szavazó: 331

Szerző Téma: Gumik és felnik  (Megtekintve 4179847 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Gumik és felnik
« Válasz #19425 Dátum: 2012.11.19 19:49:08 »
Helló!

Talán leginkább ide illik a kérdés..... Mivel a családban 3 kocsin is házilag cseréljük a gumit, aktuálissá vált, hogy beszerezzek egy kompresszort. Ezzel kapcsolatban érdekelnének  tapasztalatok, akár konkrét típusról is. Milyen érdemes venni? Olajos vagy olajmentes? Tartályos? Milyen nyomással? Stb.....
(Adott esetben -ha már van- nyilván nem kizárólag gumifújásra használnám, hanem akár festésre, ilyesmikre is.)
Greg

Én olajost vettem és 25 literest. Hyunday típus.  Eddig mindenre jó volt, a légkulcsot is elbírja, de mondjuk ez határeset, és az is igaz, hogy felhúztam 9 bar-ra.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Gumik és felnik
« Válasz #19426 Dátum: 2012.11.19 20:07:18 »
Helló!

Talán leginkább ide illik a kérdés..... Mivel a családban 3 kocsin is házilag cseréljük a gumit, aktuálissá vált, hogy beszerezzek egy kompresszort. Ezzel kapcsolatban érdekelnének  tapasztalatok, akár konkrét típusról is. Milyen érdemes venni? Olajos vagy olajmentes? Tartályos? Milyen nyomással? Stb.....
(Adott esetben -ha már van- nyilván nem kizárólag gumifújásra használnám, hanem akár festésre, ilyesmikre is.)
Greg

Amennyiben festeni is akarsz vele, v. olyan dolgot csinálni ami érzékeny a vízre és olajra, akkor azok leválasztásáról is gondoskodni kell.Viszonylag költséges a megoldás, de cserébe kezelt levegőt kapsz, ha ez számít.
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Yautja

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 906
Re:Gumik és felnik
« Válasz #19427 Dátum: 2012.11.20 12:53:18 »
Apropó. Mennyi gari lehet Contira?  :D

12 hónap
E12 '05 2ZZ-GE 1.8 TS

Autóvillamosság - autó javítás - Toyota szervizelés, Corolla Celica T-Sport javítás- gumiszerelés - autóhifi  stb.

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:Gumik és felnik
« Válasz #19428 Dátum: 2012.11.20 19:25:04 »
12 hónap

No akkor pláne visszakerül tavassz  ;) Persze kitüntetett figyelmemet fogja élvezni :D
Xanyi

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Gumik és felnik
« Válasz #19429 Dátum: 2012.11.20 20:48:28 »
Megvettem az ehavi magyar AutoBildet, mivel igen érdekes dolog volt benne: téli gumi-teszt 205/55x16 méretben, és ami még jobban érdekelt: négyévszakos-teszt, 175/65x14 méretben (ez ugye a Yaris mérete)  :yes:

Kiemelnék pár infót ill. adatot... A négyévszakosokkal kezdeném.

Ami számomra igen pozitív meglepetés volt, hogy az általam már korábban is kinézett Sava Adapto a teszt 2. helyét szerezte meg, a GY Vector 4Seasons mögött, rajta kívül egyedüliként "példás" minősítést szerezve  :sorcerer: :clap: !

Ezen túlmenően "ajánlható" lett a Hankook Optimo, a Kumho Solus és a Vredestein Quatrac; "megfelelő" a Bridgestone Weather Control (eddig nem is tudtam, hogy van ilyenje a Bridge-nek) és a Kléber Quadraxer, valamint a (never heard) Star Performer Winter AS; két további noname cucc (Tyfoon és Herse) pedig "nem ajánlható".

A tesztben szerepelt egy referencia téli, illetve nyári gumi. Ha nem baj, én most a Sava mért adatait írnám be, együtt ezekével.

HÓ:
-Fékút 40 kmh-ról: téli 16.5 m, Sava 18.0 m, nyári 33.3 m.
-Szlalom: maximális harántgyorsulás m/sec-négyzet: téli 4.71, Sava 4.25, nyári 2.57.
-Vonóerő: téli 2010 N, Sava 1843, nyári 881.
-Vezethetőség: tesztpálya átlagsebesség: téli 44.5 kmh, Sava 43.5, nyári 32.4

VIZES ÚT:
-Aquaplaning, felúszási sebesség: téli 99.0 kmh, nyári 87.5 kmh, Sava 82.6 kmh
-Fékút 100 kmh-ról: nyári 56.1 m, Sava 57.7 m, téli 60.7 m
-Körpálya, köridő mp-ben: nyári 15.01 mp, Sava 15.65 mp, téli 15.8 mp
-Vezethetőség: tesztpálya átlagsebesség: nyári 79 kmh, Sava 79 kmh, téli 77 kmh

SZÁRAZ ÚT:
-Fékút 100 kmh-ról: nyári 39.6 m, Sava 45.5 m, téli 48.6 m
-Vezethetőség: tesztpálya átlagsebesség: nyári 102.6 kmh, Sava 101.5 kmh, téli 100.9 kmh.
-Gördülési zaj: nyári 67.3 dB, Sava 70.1 dB, téli 70.6 dB.
-Gördülési ellenállás: nyári 10.85 kg/t, Sava 10.38, téli 12.86. (5 % eltérés a gördülési ellenállásban kb. 1 % eltérést eredményez az üzemanyag-fogyasztásban.)

Mindent egybevéve, számomra ez a teszt újabb bizonyítéka annak, hogy a jobb négyévszakos gumik valóban nyugodtan használhatók egész évben  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re:Gumik és felnik
« Válasz #19430 Dátum: 2012.11.20 20:52:08 »
Megvettem az ehavi magyar AutoBildet, mivel igen érdekes dolog volt benne:
Olvasható infó a cikkben  a hőmérsékletekről? Tényleg érdekel, hogy mondjuk a száraz út teszt plusz 4fokban vagy mínusz 7fokban készült.  :hmmmm:

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Gumik és felnik
« Válasz #19431 Dátum: 2012.11.20 20:56:37 »
Megvettem az ehavi magyar AutoBildet, mivel igen érdekes dolog volt benne: téli gumi-teszt 205/55x16 méretben, és ami még jobban érdekelt: négyévszakos-teszt, 175/65x14 méretben (ez ugye a Yaris mérete)  :yes:
(Szerkesztettem a feleslegesen hosszú idézetet. Palaczk)
És vajon pl A-ban elfogadják téligumi helyett? :hmmmm:
« Utoljára szerkesztve: 2012.11.20 22:46:06 írta Palaczk »

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1578
Re:Gumik és felnik
« Válasz #19432 Dátum: 2012.11.20 21:07:13 »
Megvettem az ehavi magyar AutoBildet, mivel igen érdekes dolog volt benne: téli gumi-teszt 205/55x16 méretben, és ami még jobban érdekelt: négyévszakos-teszt, 175/65x14 méretben (ez ugye a Yaris mérete)  :yes:

Mindent egybevéve, számomra ez a teszt újabb bizonyítéka annak, hogy a jobb négyévszakos gumik valóban nyugodtan használhatók egész évben  :yes:

Én is most tervezem, hogy 4 évszakost veszek (ismét) az Ignisre. Azonban, mivel Romániába is mennék vele, nem szeretném, ha megbüntetne a rendőr. Ott ugye csak a télit fogadják el télen. Tehát M+S és hópihe (vagy hegy) jelzés kell rá. Ezek közül úgy tudom, hogy a Kleber-en van ilyen jelzés, de a Sava-n sajnos nem találtam (legalább is nem találtam ilyen képet). Tehát valószínű, hogy mégis a Kleber lesz, ami egyébként  áron van, és az autonavigator.hu tesztjén nagyon jól szerepelt.
Corolla 1,4 VVT-i 2005

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Gumik és felnik
« Válasz #19433 Dátum: 2012.11.20 21:08:27 »
Olvasható infó a cikkben  a hőmérsékletekről? Tényleg érdekel, hogy mondjuk a száraz út teszt plusz 4fokban vagy mínusz 7fokban készült.  :hmmmm:
És milyen +35 fokban? :hmmmm:

Yautja

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 906
Re:Gumik és felnik
« Válasz #19434 Dátum: 2012.11.20 21:47:38 »
Elvileg a téli-nyárin is ott kell lennie a hópihének is.
De az M+S jelölés a téli gumi, téli-nyárin is rajta van.
mud + snow, azaz sár + hó.
E12 '05 2ZZ-GE 1.8 TS

Autóvillamosság - autó javítás - Toyota szervizelés, Corolla Celica T-Sport javítás- gumiszerelés - autóhifi  stb.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Gumik és felnik
« Válasz #19435 Dátum: 2012.11.20 22:37:58 »
És akkor a téliekről külön.

Úgy tűnik, a Conti tényleg nagyon odatette magát ezzel a WinterContact TS 850-el  :sorcerer: ... havon minden kritériumban a legjobb; vizes és száraz úton is minden kritériumban az élmezőnyben van; ráadásul még a gördülési ellenállása is a legalacsonyabb! Respect  :yes: ... meg is nyerte a tesztet.

"Példás" minősítést kapott még a Bridgestone Blizzak LM-32, és a Michelin Pilot Alpin A4 (ebben a sorrendben).

"Ajánlható" (ugyancsak ebben a sorrendben): Hankook Winter i*cept RS, Semperit Speed-Grip 2, Dunlop SP WinterSport 4D, Goodyear UltraGrip 8 (száraz úton a fékútja csak közepes), Pirelli Snowcontrol Serie 3, Nokian WR D3, Fulda Kristall Control HP.

"Megfelelő" (sorrendben): Falken Eurowinter HS449, Firestone Winterhawk 2 Evo, Kléber Krisalp HP2, Uniroyal Winter MS Plus 66.

"Korlátozottan ajánlható": Maxxis Presa Snow MA-PW, és (négyévszakos) Goodyear Vector 4Seasons (havon relatíve hosszú a fékútja, 50 kmh-ról 38.4 m, míg a legjobb Contié 31.0 m.)

Szerepelt még emellett egy rakás kevésbé jó nevű gumi, amik mind rosszabb minősítést kaptak; ha nem baj, ezeket nem sorolnám fel.

De azt azért újra mindenkinek a figyelmébe ajánlanám, hogy a noname kínai szarok mekkora biztonsági kockázatot jelentenek  :excl: ... Fékút vizes úton (ami ugye elég gyakran előfordul!) 80 kmh-ról: legjobb a Semperit, 40.1 m - ehhez képest: Nankang 48.9 m, Linglong 54.8 m, Wanli 56.0 m   :otlet: :nonono: !!!
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Gumik és felnik
« Válasz #19436 Dátum: 2012.11.20 22:41:23 »
Olvasható infó a cikkben  a hőmérsékletekről? Tényleg érdekel, hogy mondjuk a száraz út teszt plusz 4fokban vagy mínusz 7fokban készült.  :hmmmm:
Vártam ezt a kérdést  ::) ... Páratartalmat, tengerszint feletti magasságot, az aznapi reggeli kalória-értékét ne írják mindjárt oda  :flowers: ?

Nincs infó a hőmérsékletről. A fotókon annyi látszik, hogy a vizes és a száraz úti méréseket napsütésben végezték, szép kék ég alatt, a háttérben zöld fű, zöld lombos fák és bokrok. Tehát biztos nem mínusz 7, sőt nem is plusz 4 fok, hanem jóval több lehetett.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Gumik és felnik
« Válasz #19437 Dátum: 2012.11.20 22:47:26 »
Elvileg a téli-nyárin is ott kell lennie a hópihének is.
De az M+S jelölés a téli gumi, téli-nyárin is rajta van.
mud + snow, azaz sár + hó.
Én is úgy tudom, hogy a négyévszakosokon is rajta kell lennie az M+S mellett a hópihe-jelölésnek is. Elvileg mindenhol el kell hogy fogadják téli gumiként a négyévszakosokat is, és a gyártók is nyilván ennek megfelelően jelölik meg őket.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re:Gumik és felnik
« Válasz #19438 Dátum: 2012.11.20 23:07:48 »
Vártam ezt a kérdést  ::) ... Páratartalmat, tengerszint feletti magasságot, az aznapi reggeli kalória-értékét ne írják mindjárt oda  :flowers: ?

Nincs infó a hőmérsékletről. A fotókon annyi látszik, hogy a vizes és a száraz úti méréseket napsütésben végezték, szép kék ég alatt, a háttérben zöld fű, zöld lombos fák és bokrok. Tehát biztos nem mínusz 7, sőt nem is plusz 4 fok, hanem jóval több lehetett.
Pedig ezt azért fontos lenne odaírni. Ugye a téli gumik lényege a lágyítókban van, ezért az is érdekli az embert, miként viselkedik plusz 5fokon, mínusz 2fokon, és mínusz 10fokon. A 4évszakosban meg feltételezhetően kevesebb a lágyító, nyilván, mert plusz 40fokos aszfalton is ott kell lennie, ezért is érdekel, hogy jelentkezik e ebből valami hátrányuk erősebb hidegben.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Gumik és felnik
« Válasz #19439 Dátum: 2012.11.20 23:20:41 »
Pedig ezt azért fontos lenne odaírni. Ugye a téli gumik lényege a lágyítókban van, ezért az is érdekli az embert, miként viselkedik plusz 5fokon, mínusz 2fokon, és mínusz 10fokon. A 4évszakosban meg feltételezhetően kevesebb a lágyító, nyilván, mert plusz 40fokos aszfalton is ott kell lennie, ezért is érdekel, hogy jelentkezik e ebből valami hátrányuk erősebb hidegben.
Lehet, mégsem olyan fontos, különben odaírnák.

Lehet (sőt, szerintem biztos), hogy elég összevetni őket egy adott hőmérsékleten, és ebből kiderül, egymáshoz képest mit tudnak.

Különben odaírnák. Szerintem.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )