Jó cikk; de 2 megállapítása nagyon sommás, és miatt gyakran nem állja meg a helyét: az egyik az 5 éves kor mint a csereérettség határa (az Avensisünkön az előző télen a 7 éves téli gumijainkkal sem volt semmi gond, cimborám pedig 9 éveseket használt az Avensisén, és azokkal sem volt probléma); a másik az, hogy mindig a kopottabb gumit kell előre tenni (ha szezononként cseréled az elsőket a hátsókkal, akkor ez pont fordítva van).
Épp ma gondolkodtam azon, hogy anno 8-10 éve nyári gumival(ráadásul nem is új, ki tudja hány éves) voltunk nem egyszer kirándulni téli viszonyok közt. Pl a Magas Tátrában. Persze ősszel, de bőven 7 fok alatt volt a hőmérséklet, de nem volt hó. PEdig egyszer volt, hogy nagy havat vártak ott, és felszórták kaviccsakl az utakat(hó meg nem volt..), na, az baromi veszélyes volt, ahogy jöttünk lefelé a hegyről. Láttunk is egy kocsit az árokban. Tényleg egy kisebb fékezésre is megcsúszott az autó, nagyon oda kellett figyelni. De ennek ugye nincs köze a gumihoz, viszont ezen kívül egyszer sem éreztem magam veszélyben a nyári gumi miatt
Persze visszafogottan közlekedek, a helyiek általában megelőztek
Akkoriban talán még nem volt ez a nagy téligumi mizéria.. Ma megnézel egy ezzel kapcsolatos fórumot, hát páran egyenesen börtönbe küldenék a nyári gumist szinte.. MErthogy halálos veszélyt jelent az utakon.. Ma már elültették az emberben azt a tudatot, hogy nyári gumival totálisan veszélyes és felelőtlen télen közlekedni..
Most meg már azzal jönnek, hogy a 8-10 éves téli gumi is halálos veszély. Röhej.. Mellesleg, a téli gumi ad egy hamis biztonságérzetet is. Ezt magamról is tudom, kicsit bátrabban közlekedek vele télen, merthogy téligumi
Oda kell figyelni, nem kell határhelyzetbe kerülni, és akkor nincs gond nyárival sem. De azt aláírom, jobb a téli, mert adott esetben pár méteren is múlhatnak dolgok. De túl van spilázva a dolog sztem..