Szavazás

Melyik állítás igaz rád?

Télen téli gumi - nyáron nyári gumi, lehetőleg nem túl idősek.
307 (92.2%)
Négyévszakossal nyomom télen-nyáron.
19 (5.7%)
Ami éppen akad, cserébe óvatos vagyok.
3 (0.9%)
Nem érdekel a gumi kérdés, szerintem csak marketing.
4 (1.2%)

Összes szavazó: 331

Szerző Téma: Gumik és felnik  (Megtekintve 4203575 alkalommal)

0 Felhasználó és 15 vendég van a témában

cujethu

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1286
Re:Gumik és felnik
« Válasz #19185 Dátum: 2012.11.07 14:20:10 »
De azért kiegyensulyoztatod, ugye? :hmmmm: Mert 90% hogy az a baj.
A 2 új előre, 2 használt hátra (gumi által kiírt) módon is mentem ma pályán.
Így is ráz.
4-re viszem vissza a gumishoz, azt mondják lehet, hogy a ragasztott súly levált.
Toyota Carina-E xli '92, Suzuki M800 2007, Skoda Octavia 2019

cujethu

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1286
Re:Gumik és felnik
« Válasz #19186 Dátum: 2012.11.07 14:25:45 »
Nem jót ötlet változtatni a forgásirányon SEMMILYEN gumin - ugyanis használat közben valamilyen mértékben a szerkezete is deformálódik, "beáll" egy irányba, és ha utána ehhez képest fordított irányban kezdik használni, megnő a defekt veszélye.
Ha egyszer sikerült eltalálni, hogy hol nem ráznak a kerekek, nem fogom őket cserélgetni, csak első és hátsó tengely között, az oldalt tartani fogom.
Toyota Carina-E xli '92, Suzuki M800 2007, Skoda Octavia 2019

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10722
Gumik és felnik
« Válasz #19187 Dátum: 2012.11.07 15:54:16 »
Elég vegyes érzésekkel jöttem el a jól bejáratott gimisomtól. A felni belső peremén valóban volt egy ütésnyom, de ugyebár rögtön jött a jajveszékelés, hogy ez így életveszélyes, de ők elviszik megcsináltatni jópár ezer Ft-ért és 1 hét múlva! Ok lesz. Látszott ahogy pörgött a gumi a gépben, hogy valóban nem 100% a dolog.

Így a kerékcsere elmaradt és adtam egy kis borravalót az addigi fáradtságért. Elmentem egy másik helyre, a fickó szemügyre vette a felnit, elővett 1-2 általános szerszámot és fél perc bűvészkedés után csodák csodájára már semmi gond nem volt a felnivel. 5000 Ft volt a 4 gumi centírozása és felszerelése (ugye a télik külön felnin vannak így nem kell babrálni velük) + vettem kerékőrt is (igaz 7 évig megvoltunk nélküle, de jobb az óvatosság...  :hmmmm: ).
És mindenki happy!  :clap: Lehet legközelebb is ide megyek, és könnyeimmel küszködve búcsút mondok egy már általam 9 éve bejáratott gumis műhelynek.  :szemez:  :hmmmm:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:Gumik és felnik
« Válasz #19188 Dátum: 2012.11.07 20:21:27 »
Idézet
Azért a kötött forgásirányt csak kitalálták valamiért...
Az ugyebár a mintázat miatt van!

Idézet
A Contis ember csak a gyorsítás és lassítás közben fellépő erőkről beszélt, holott elsősorban nem ezek jelentik a problémát, hanem azok, amelyek egész egyszerűen a haladás közben, folyamatosan lépnek fel és hatnak az abroncsra.
Megkérdeztem lehet-e, megindokolta. Miért kérdőjelezném meg?
Xanyi

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Gumik és felnik
« Válasz #19189 Dátum: 2012.11.07 20:37:07 »
Jó cikk; de 2 megállapítása nagyon sommás, és miatt gyakran nem állja meg a helyét: az egyik az 5 éves kor mint a csereérettség határa (az Avensisünkön az előző télen a 7 éves téli gumijainkkal sem volt semmi gond, cimborám pedig 9 éveseket használt az Avensisén, és azokkal sem volt probléma); a másik az, hogy mindig a kopottabb gumit kell előre tenni (ha szezononként cseréled az elsőket a hátsókkal, akkor ez pont fordítva van).

Épp ma gondolkodtam azon, hogy anno 8-10 éve nyári gumival(ráadásul nem is új, ki tudja hány éves) voltunk nem egyszer kirándulni téli viszonyok közt. Pl a Magas Tátrában. Persze ősszel, de bőven 7 fok alatt volt a hőmérséklet, de nem volt hó. PEdig egyszer volt, hogy nagy havat vártak ott, és felszórták kaviccsakl az utakat(hó meg nem volt..), na, az baromi veszélyes volt, ahogy jöttünk lefelé a hegyről. Láttunk is egy kocsit az árokban. Tényleg egy kisebb fékezésre is megcsúszott az autó, nagyon oda kellett figyelni. De ennek ugye nincs köze a gumihoz, viszont ezen kívül egyszer sem éreztem magam veszélyben a nyári gumi miatt  :hug: Persze visszafogottan közlekedek, a helyiek általában megelőztek :) Akkoriban talán még nem volt ez a nagy téligumi mizéria.. Ma megnézel egy ezzel kapcsolatos fórumot, hát páran egyenesen börtönbe küldenék a nyári gumist szinte.. MErthogy halálos veszélyt jelent az utakon.. Ma már elültették az emberben azt a tudatot, hogy nyári gumival totálisan veszélyes és felelőtlen télen közlekedni..
Most meg már azzal jönnek, hogy a 8-10 éves téli gumi is halálos veszély. Röhej.. Mellesleg, a téli gumi ad egy hamis biztonságérzetet is. Ezt magamról is tudom, kicsit bátrabban közlekedek vele télen, merthogy téligumi :D Oda kell figyelni, nem kell határhelyzetbe kerülni, és akkor nincs gond nyárival sem. De azt aláírom, jobb a téli, mert adott esetben pár méteren is múlhatnak dolgok. De túl van spilázva a dolog sztem..

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Gumik és felnik
« Válasz #19190 Dátum: 2012.11.07 20:38:17 »
A 2 új előre, 2 használt hátra (gumi által kiírt) módon is mentem ma pályán.
Így is ráz.
4-re viszem vissza a gumishoz, azt mondják lehet, hogy a ragasztott súly levált.
Az uj gumi is lehet rossz, kiegyensulyozattlan.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Gumik és felnik
« Válasz #19191 Dátum: 2012.11.07 20:50:05 »
Épp ma gondolkodtam azon, hogy anno 8-10 éve nyári gumival(ráadásul nem is új, ki tudja hány éves) voltunk nem egyszer kirándulni téli viszonyok közt. Pl a Magas Tátrában. Persze ősszel, de bőven 7 fok alatt volt a hőmérséklet, de nem volt hó. PEdig egyszer volt, hogy nagy havat vártak ott, és felszórták kaviccsakl az utakat(hó meg nem volt..), na, az baromi veszélyes volt, ahogy jöttünk lefelé a hegyről. Láttunk is egy kocsit az árokban. Tényleg egy kisebb fékezésre is megcsúszott az autó, nagyon oda kellett figyelni. De ennek ugye nincs köze a gumihoz, viszont ezen kívül egyszer sem éreztem magam veszélyben a nyári gumi miatt  :hug: Persze visszafogottan közlekedek, a helyiek általában megelőztek :) Akkoriban talán még nem volt ez a nagy téligumi mizéria.. Ma megnézel egy ezzel kapcsolatos fórumot, hát páran egyenesen börtönbe küldenék a nyári gumist szinte.. MErthogy halálos veszélyt jelent az utakon.. Ma már elültették az emberben azt a tudatot, hogy nyári gumival totálisan veszélyes és felelőtlen télen közlekedni..
Most meg már azzal jönnek, hogy a 8-10 éves téli gumi is halálos veszély. Röhej.. Mellesleg, a téli gumi ad egy hamis biztonságérzetet is. Ezt magamról is tudom, kicsit bátrabban közlekedek vele télen, merthogy téligumi :D Oda kell figyelni, nem kell határhelyzetbe kerülni, és akkor nincs gond nyárival sem. De azt aláírom, jobb a téli, mert adott esetben pár méteren is múlhatnak dolgok. De túl van spilázva a dolog sztem..
Én most cseréltem le a 8 éves téligumikat(Conti), amik egész jól viselkedtek a még mindig 5mm-es profillal.
Én is azzal a tudattal járkáltam vele ,hogy nem olyan mint egy uj,  nem volt semmi gondom az utakon. Igyekeztem minimalizálni a jeges , havas utakat, de az azt az uj gumival is megteszem.

cujethu

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1286
Re:Gumik és felnik
« Válasz #19192 Dátum: 2012.11.07 20:53:31 »
Az uj gumi is lehet rossz, kiegyensulyozattlan.
Az is volt. 5-10 grammokat helyeztek arrább, vettek le, vagy tettek fel.
Az egyik gumin meg fordítottak 180 fokot, a felnin.
Holnap kiderül az eredmény. A gép mindegyikre OK-t mutatott most, múltkor nem láttam.
Toyota Carina-E xli '92, Suzuki M800 2007, Skoda Octavia 2019

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Gumik és felnik
« Válasz #19193 Dátum: 2012.11.07 20:54:51 »
Az ugyebár a mintázat miatt van!
Megkérdeztem lehet-e, megindokolta. Miért kérdőjelezném meg?
Mert ő is tévedhet. Ha kifejti részletesen, hogy miért (lennének) irrelevánsak a haladás (forgás) közben folyamatosan egy irányba ható erők, akkor lehet, hogy megérteném és elfogadnám az álláspontot. Addig inkább nem, a biztonság kedvéért.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Gumik és felnik
« Válasz #19194 Dátum: 2012.11.07 20:58:40 »
Akkoriban talán még nem volt ez a nagy téligumi mizéria.. Ma megnézel egy ezzel kapcsolatos fórumot, hát páran egyenesen börtönbe küldenék a nyári gumist szinte.. MErthogy halálos veszélyt jelent az utakon.. Ma már elültették az emberben azt a tudatot, hogy nyári gumival totálisan veszélyes és felelőtlen télen közlekedni...
Mert az. Legalábbis téli útviszonyok között az. Veszélyes és felelőtlen, mert a fékút többszörös, és mert NEM lehet odafigyeléssel minden veszélyhelyzetet kivédeni. Ez ilyen egyszerű; eléggé fekete-fehér típusú kérdés.

Ha meg tudod oldani, hogy sose autózz téli útviszonyok között a nyári gumiddal, az persze más. De tényleg meg tudod oldani? Adott esetben azért érhetik az embert meglepetések, pl. egy hirtelen időjárás-változás formájában.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Gumik és felnik
« Válasz #19195 Dátum: 2012.11.07 21:08:01 »
Mert az. Legalábbis téli útviszonyok között az. Veszélyes és felelőtlen, mert a fékút többszörös, és mert NEM lehet odafigyeléssel minden veszélyhelyzetet kivédeni. Ez ilyen egyszerű; eléggé fekete-fehér típusú kérdés.

Ha meg tudod oldani, hogy sose autózz téli útviszonyok között a nyári gumiddal, az persze más. De tényleg meg tudod oldani? Adott esetben azért érhetik az embert meglepetések, pl. egy hirtelen időjárás-változás formájában.
Jó hát ez tipikusan a fejlődésnek tudható be. Unokáink pl minket fognak gyilkosnak tekinteni hogy mi még magunk vezettük az autóinkat és nem a hiper biztonságos robotok :)
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Gumik és felnik
« Válasz #19196 Dátum: 2012.11.07 21:08:13 »
Mert az. Legalábbis téli útviszonyok között az. Veszélyes és felelőtlen, mert a fékút többszörös, és mert NEM lehet odafigyeléssel minden veszélyhelyzetet kivédeni. Ez ilyen egyszerű; eléggé fekete-fehér típusú kérdés.

Ha meg tudod oldani, hogy sose autózz téli útviszonyok között a nyári gumiddal, az persze más. De tényleg meg tudod oldani? Adott esetben azért érhetik az embert meglepetések, pl. egy hirtelen időjárás-változás formájában.

Hát, ennyi erővel 7 éves téli gumival is az  :hug: Hiába nem érzed te, attól még a tesztek kimutatták, hogy nagyobb a fékút, és ez határhelyzetben számíthat. Egyébként, van erről valahol valami statisztika, hogy télen mennyivel csökkentek a balesetek? Azért ma már jobban elterjedt a téli gumi, mint mondjuk 10 éve nem?

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Gumik és felnik
« Válasz #19197 Dátum: 2012.11.07 21:11:45 »
Én amúgy simán el tudom képzelni, hogy sokan télen is gyorsabban, bátrabban mennek, a téli gumi adta biztonságérzet miatt, ezt nagyobb felelőtlenségnek tartom..

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Gumik és felnik
« Válasz #19198 Dátum: 2012.11.07 21:15:17 »
Én amúgy simán el tudom képzelni, hogy sokan télen is gyorsabban, bátrabban mennek, a téli gumi adta biztonságérzet miatt, ezt nagyobb felelőtlenségnek tartom..
Mint...? Minél gyorsabban?
Szerintem ez elhanyagolható indok. Télen mindenki hajszálnyival óvatosabban megy, mert
1. tél van
2. téli gumin van, ami kúszik, mászik az aszfalton
 :yes:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:Gumik és felnik
« Válasz #19199 Dátum: 2012.11.07 21:26:16 »
Idézet
Az is volt. 5-10 grammokat helyeztek arrább, vettek le, vagy tettek fel.
Az egyik gumin meg fordítottak 180 fokot, a felnin.
Holnap kiderül az eredmény. A gép mindegyikre OK-t mutatott most, múltkor nem láttam.

Épp a múltkor beszéltünk erről TZolival... Ugyebár mindketten szoktunk gumikat is szerelni, bár Ő profibb ebbe.
Mindkettőnknek az a tapasztalata, hogy 5-10 gramm nem vehető észre az autón, gyakorlatilag ennyit a centrírozógép is téved.
A 180 fokot azért fordították, mert túl sok súly kellett volna rá.
Kiváncsi vagyok az eredményre.
Remélem OK!
Xanyi