Szavazás

Melyik állítás igaz rád?

Télen téli gumi - nyáron nyári gumi, lehetőleg nem túl idősek.
307 (92.2%)
Négyévszakossal nyomom télen-nyáron.
19 (5.7%)
Ami éppen akad, cserébe óvatos vagyok.
3 (0.9%)
Nem érdekel a gumi kérdés, szerintem csak marketing.
4 (1.2%)

Összes szavazó: 331

Szerző Téma: Gumik és felnik  (Megtekintve 4206263 alkalommal)

0 Felhasználó és 11 vendég van a témában

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Gumik és felnik
« Válasz #19155 Dátum: 2012.11.05 18:17:54 »
Minden kerék ugyanúgy van egyensúlyozva, tökmind1 hogy az most forgásirányos, vagy merre forog vagy ilyesmi.
Úgyhogy vagy rosszúl egyensúlyozott a gumis, vagy bevásároltál  :D
Reméljük csak elöbbi, bár nekem volt olyan gumim vagy felnim (még mindig nem tudom melyik volt a hibás), amit bárhol centríroztattam, maradt velük remegés a kormányba 120-nál.

Viszont ettől függetlenül az újakat kellett volna előre tenni!
mért kellett volna az újakat előre tenni?

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re:Gumik és felnik
« Válasz #19156 Dátum: 2012.11.05 18:18:12 »
haverom árulja a felnijeit ..... nagyon szép, hibátlan állapotban
http://racing-bazar.hu/alkatresz/felni-gumi/tecnomagnesio
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Gumik és felnik
« Válasz #19157 Dátum: 2012.11.05 18:18:59 »
Én is a rossz kiegyensúlyozásra gondoltam egyből, csak azt nem tudom, hogy máshogy centríroz-e a gumis egy balra és egy jobbra "szánt" gumit? Pl.: más forgásirány.

Nekem is az lenne logikus, hogy hajtott kerék kopjon jobban, de a tapasztalat nem ezt támasztja alá, a Carinán meg főleg nem. Forgásirányos télik voltak rajta (UG), amik első kilómétertől az utolsóig ugyanazon az oldalon voltak, csak a tengelyt változtattam szezononként, és a jobb oldal látványosan jobban elkopott. Ugyanígy jártak a nyári MISI-k is.
nekem minden kocsimon látványosan jobban kopott a hajtott kerék, mint ami csak úgy gurul...pont emiatt érdemes cserélgetni az első-hátsókat

cujethu

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1286
Re:Gumik és felnik
« Válasz #19158 Dátum: 2012.11.05 18:23:02 »

Szerintem feltetted nem helyes forgás irányba...akár acélos is lehet...
Aszimmetrikus gumi is ha forgott egy irányba, akkor nem szabad cserélgetni...
Ha 2 új, 2 meg használt de nem tudom merre forgott előtte, azt hogyan tudom meghatározni?
Egyébként pár hete épp azt írta itt valaki, hogy nem forgásirányos gumin lehet változtatni, mert gyorsítás, lassítás esetén mindkét irányban érik erőhatások a gumit.
 
Toyota Carina-E xli '92, Suzuki M800 2007, Skoda Octavia 2019

Yautja

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 906
Re:Gumik és felnik
« Válasz #19159 Dátum: 2012.11.05 18:28:32 »
radiálban a szálak beállnak, nem lehet össze-visszaforgatni...
tapintással lehet érezni...ha végig húzod a kezed a mintán, egyik irányba akad a kezed, az akadás irányába forgott.

E12 '05 2ZZ-GE 1.8 TS

Autóvillamosság - autó javítás - Toyota szervizelés, Corolla Celica T-Sport javítás- gumiszerelés - autóhifi  stb.

cujethu

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1286
Re:Gumik és felnik
« Válasz #19160 Dátum: 2012.11.05 18:32:55 »
radiálban a szálak beállnak, nem lehet össze-visszaforgatni...
tapintással lehet érezni...ha végig húzod a kezed a mintán, egyik irányba akad a kezed, az akadás irányába forgott.
Tehát amerről húzva akad a kezem, arra forgott?
Toyota Carina-E xli '92, Suzuki M800 2007, Skoda Octavia 2019

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Gumik és felnik
« Válasz #19161 Dátum: 2012.11.05 18:36:15 »
Ha 2 új, 2 meg használt de nem tudom merre forgott előtte, azt hogyan tudom meghatározni?
Egyébként pár hete épp azt írta itt valaki, hogy nem forgásirányos gumin lehet változtatni, mert gyorsítás, lassítás esetén mindkét irányban érik erőhatások a gumit.
Utobbi nem igaz. Simitsd végig a kezed a futófelületen egyik irányba akad a kezed a másikba nem (a profil nem egyforma magas a borda  elején és végén) Nekem volt ilyen ,futóműves egyből mondta, hogy roszul cseréltem a kerekeket- viszont nem volt kiegyensulyozattlan, nem rázott, csak félrehúzott a kocsi (nekem is jobbra) Egyébként gyári nyári GY volt, nem forgásirányos.

Yautja

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 906
Re:Gumik és felnik
« Válasz #19162 Dátum: 2012.11.05 18:56:56 »
Tehát amerről húzva akad a kezem, arra forgott?

Igen.
<---  vagyis minta széle magas -- minta széle alacsony...
E12 '05 2ZZ-GE 1.8 TS

Autóvillamosság - autó javítás - Toyota szervizelés, Corolla Celica T-Sport javítás- gumiszerelés - autóhifi  stb.

cujethu

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1286
Re:Gumik és felnik
« Válasz #19163 Dátum: 2012.11.05 19:03:49 »
Igen.
<---  vagyis minta széle magas -- minta széle alacsony...
Köszönöm.

Valamelyik este, ha időben hazaérek, átpakolom őket a gumis feliratozása szerint és megpróbálom abbamarad-e a rázás.

A "normális" hibajelenség, hogy csak bizonyos tartományban ráz? Jelen esetben azt vettem észre hogy főként 120-140 között, sőt 140-nél mintha már ki is simulna.
Mivel éreztem, hogy ráz jobban nem is mentem, de ha nem rontok vele - valami lezárt pályán  :devil: - kipróbálom magasabb sebességen is...
Toyota Carina-E xli '92, Suzuki M800 2007, Skoda Octavia 2019

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Gumik és felnik
« Válasz #19164 Dátum: 2012.11.05 19:26:36 »
Ne probálgasd,  egyik tartományban se szabad ráznia :no:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Gumik és felnik
« Válasz #19165 Dátum: 2012.11.05 19:37:56 »
üdv!

A négy kereket nem szabad oszlopszerűen egymáson tárolni, mert eldeformálódhat a legalsó gumiabroncs! Vannak erre a célra állványok!
Negatív. Összeszerelt kerekeket egymásra fektetve lehet, és szabad is tárolni. Lehet állványon is, de az egymásra fektetés sem rossz megoldás. Nem áll fenn az a veszély, amit írsz.

(A leszerelt gumiabroncsokat pedig állítva (falnak támasztva) kell tárolni.)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

gbucus

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 356
Re:Gumik és felnik
« Válasz #19166 Dátum: 2012.11.05 19:48:23 »
mért kellett volna az újakat előre tenni?
Teljesen jogos a kérdésed. Általában sokan úgy gondolják, hogy az újat kell előre tenni (első kerék hajtás esetén), azon megfontolásból, hogy a hajtott kerék jobban kopik. De!! Közlekedésbiztonsági szempontból a hátsó tengelyre kell a jobb minőségű gumikat szerelni. Jelen esetben ez egy másik problémát vet fel, így soha nem fog kiegyenlítődni a kopás. Ezért célszerű egyszerre cserélni a gumikat (ha ez lehetséges), és szezononként oldalhelyesen cserélgetni  az első-hátsó gumikat.

cujethu

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1286
Re:Gumik és felnik
« Válasz #19167 Dátum: 2012.11.05 20:36:26 »
Ezek szerint az alábbi árbán lévő X-csere úgy értendő. hogy felniről le, gumi átfordít és úgy megy a másik oldalra?

[a csatolmányt egy admin törölte]
« Utoljára szerkesztve: 2012.11.05 20:38:36 írta cujethu »
Toyota Carina-E xli '92, Suzuki M800 2007, Skoda Octavia 2019

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Re:Gumik és felnik
« Válasz #19168 Dátum: 2012.11.05 21:23:58 »
A nem forgásirányosnál van az X.

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9397
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Gumik és felnik
« Válasz #19169 Dátum: 2012.11.05 21:37:52 »
De az nem előnyös, ha mindkét irányba forgatjuk a gumit.