Szavazás

Melyik állítás igaz rád?

Télen téli gumi - nyáron nyári gumi, lehetőleg nem túl idősek.
307 (92.2%)
Négyévszakossal nyomom télen-nyáron.
19 (5.7%)
Ami éppen akad, cserébe óvatos vagyok.
3 (0.9%)
Nem érdekel a gumi kérdés, szerintem csak marketing.
4 (1.2%)

Összes szavazó: 331

Szerző Téma: Gumik és felnik  (Megtekintve 4067538 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Gumik és felnik
« Válasz #13470 Dátum: 2010.12.28 08:22:41 »
Corolla E12-re a kezelési utmutató szerint az alábbi két gumi való!
175/70/R14 84H és 195/60/R15 88V
Ezek a méretek szerintem nem váltóméretei egymásnak! Számoljunk csak!
Ha kiindulunk a 175/70 R14-ből, 185/65 R14; 195/60 R14; 195/55 R15 kellene, hogy legyen, nem?
Fordítva, meg: 195/60 R15-ből kiindulva 185/65 R15; 175/70 R15! Attól tartok, hogy nem pontos méret az az 14" az E'" Corollához...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Gumik és felnik
« Válasz #13471 Dátum: 2010.12.28 08:31:45 »
...a 175 -ös már kevés egy majd 100 lóerős autóhoz.
Nem kevés az, csak az E12-n esetlenül néz ki az a kis kerék, de nagyon. a 15"-hoz tartani kellene magát az embernek. Nekem az E11-en 165/70 R14 (mint kleingy autóján) volt, mikor megvettem, és annak ellenére, hogy borzasztó virslin nézett ki rajta, semmilyen tapadásbeli problémát nem éreztem, pedig a Békés megyei, illetve Szolnok megyei utak nem a JÓ minőségükről híresek, hullámosak, mint a tenger. De nem csúszkált a kocsi még erősebb kanyartempó mellett sem. Ez engem is meglepett, de jó a futóműve a kocsinak.
Nekem nyáron voltak fent a 205/45 R16-osok, hát arról most nem beszélek (nem tudtam megnyikkantani), most a téliek - és az új nyáriak is ilyenek lesznek - 185/60 R14-esek. Ezzel már viszonylag jól néz ki, és kifejezetten jól tapadnak. Ha egy kicsivel - és tényleg csak kicsivel - több pénzt rá tud szánni az ember, akkor megéri ez a szélesebb méret, mert a fogyasztás is ugyanannyi, mint a 165/70-es.  :hug:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Lotto

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 223
Re: Gumik és felnik
« Válasz #13472 Dátum: 2010.12.28 10:20:12 »
Corolla E12-re a kezelési utmutató szerint az alábbi két gumi való!
175/70/R14 84H és 195/60/R15 88V
Ezek a méretek szerintem nem váltóméretei egymásnak! Számoljunk csak!
Ha kiindulunk a 175/70 R14-ből, 185/65 R14; 195/60 R14; 195/55 R15 kellene, hogy legyen, nem?
Fordítva, meg: 195/60 R15-ből kiindulva 185/65 R15; 175/70 R15! Attól tartok, hogy nem pontos méret az az 14" az E'" Corollához...

Ebben igazad van, de akkor is 175/70 R14 szerepel a gépkönyvben (direkt megnéztem) és személy szerint én is láttam jó pár ilyen mérettel guruló, kezdeti kiadású E12-t.
E12 1.4 VVTI   2004 - volt :(
E87 116i  2011
GSR 600 K6

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Gumik és felnik
« Válasz #13473 Dátum: 2010.12.28 10:56:10 »
Ebben igazad van, de akkor is 175/70 R14 szerepel a gépkönyvben (direkt megnéztem) és személy szerint én is láttam jó pár ilyen mérettel guruló, kezdeti kiadású E12-t.

Úgy tudom voltak 14"-es kerékkel szerelt E12-esek. A legelső szériából az abszolút alapváltozat. Én láttam is ilyet. Amikor megvettem a kocsit, gondolkodtam is rajta, hogy ilyen méretű téligumit veszek, mert tutira felmegy a kocsira, de aztán másképp döntöttem  ::) .
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

Zénóka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1463
Re: Gumik és felnik
« Válasz #13474 Dátum: 2010.12.28 20:55:50 »
2000 es évjáratú 1,4 vvt-i corolla gyari gumimérete 165/70-14, és 97 lóerő. Nem értem miért volna kevés a 175 :flowers:


mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Gumik és felnik
« Válasz #13475 Dátum: 2010.12.28 23:01:41 »
Ma mentem a szüleim Suzuki Altojával. Az autón azok a téligumik vannak, amiket én vettem a swiftre, GT Radial Champiro téligumi, ami a negyedik szezonját viszi, és meglepően jó volt. Sokkal rosszabbra számítottam! Jobb volt mint a Dayton a második szezonban (ezért adtak nekik ezt). Swiften is szerettem, mondjuk a GT Radial Classiro (nyári) elég gyenge volt, különösen vizen.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

barna.czukor

  • Vendég
Re: Gumik és felnik
« Válasz #13476 Dátum: 2010.12.29 01:24:53 »
2000 es évjáratú 1,4 vvt-i corolla gyari gumimérete 165/70-14, és 97 lóerő. Nem értem miért volna kevés a 175 :flowers:
Mert nem elég stabil a kocsi nagy sebességnél. Ha többen is ülnek benne, akkor könnyen elkezd sodródni a hátulja kanyarban, ez a vékonyabb gumikkal fokozottabban előjön. Pl. ha mész 4 fővel 100-zal egy nagyobb kanyarban, akkor érezni, hogy ki akar törni a segge, egy szélesebb gumival a túlkormányzottság jelentősen csökken. Vagy mikor vészfékezel, nem lesz olyan hamar irányíthatatlan a kocsi, még ha blokkolt is a kerék, miután felengeded, azonnal reagál, nem úgy, mint a gyári 165-ös gumikkal.

A gyári 165-ös gumi egy nagy vicc volt, majdnem meghaltam vele. Előztem, majd nyomta az előttem menő neki, közben meg jöttek már szemben. Mondom, besorolok a másik mögé, az a tuti. Aztán szinte azonnal blokkolt a kerék, mikor erősebben fékeztem picit, pedig 30 fok volt akkor az úton. Átcsúsztam a szembesáv szélére, majd az árokparton álltam meg, a szembejövő meg jobbról elment mellettem... Ekkor fogadtam meg, hogy új gumit veszek a kocsira, ami normális méretű. A 185-ös gumival hasonló sosem fordult elő, azzal sokkal stablisabb a kocsi kritikus helyzetekben.

Nekem a 185-ös gumi is kevés rajta, érezni, hogy még szélesebb és peresebb kellene rá és akkor nagyon stabil lenne, nem kellene a hirtelen kormány-rángatásoktól sem félni.

Mondjuk aki nem megy gyorsabban, meg takarékoskodik, annak elég lehet a 175-ös gumi is, én azt még nem próbáltam (nem is fogom). Aki viszont sportosabban vezet és/vagy küldi neki az autópályán, országúton, annak jobb egy 185-ös vagy 195-ös gumi a kocsira. 100 km/h alatt jó a 175-ös is, azonban nagyobb sebességnél érezni, hogy instabilabb a vékonyabb gumikkal az autó.

De miután a két méret (175-185) között nincsen árban jelentős különbség (fogyasztásban sem), ezért én a szélesebbre szavazok. Szerintem picit drágább a használata, de vészhelyzetekben sokkal jobb. Mellékesen megjegyzem, hogy a pár tíz kilóval nehezebb E12-esen 195-ös a gyári kerék, még az 1,4-es motoros, fapados változaton is. (Rövid ideig volt keskenyebb gumival az elején a kocsi, de hamar eltűnt az a megoldás.) Szerintem ennek oka van, még pedig a biztonság kérdése. Szerintem a gyáriak is rájöttek, hogy egy ekkora kocsira kell egy 195-ös gumi ahhoz, hogy stabil legyen kellően, nem elég a 165-ös vagy a 175-ös gumi ehhez. Ezért is mondom azt én is, hogy a 185-ös alatti méreteket nem javaslom erre az autóra.

Nem kell a valóságtól azonban elrugaszkodni sem, nem kell az E11-re 16"-os felni, elég rá egy 185/60R14 vagy 195/50R15 gumi. Szerintem az utóbbi a legjobb választás egyébként, mert ezzel nagyon stabil már a kocsi, de még nem horribilis sem a gumi, sem a felni ára és még a vesekövedet sem rázza ki annyira. Persze egyénfüggő is. Nekem kell a 195-ös gumi, másnak elég a 175-ös is. Ezeknél se szélesebbet, se keskenyebbet nem javaslok.
« Utoljára szerkesztve: 2010.12.29 01:36:35 írta B.S. »

Zénóka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1463
Re: Gumik és felnik
« Válasz #13477 Dátum: 2010.12.29 01:33:54 »
Aha.


afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re: Gumik és felnik
« Válasz #13478 Dátum: 2010.12.29 09:32:29 »
Amikor a 175-ös gumi volt az E11 Corollámon, kipróbáltam mit csinál 100-ról satuféknél, száraz úton. Nem volt vele semmi gondom. Ez mondjuk egy viszonylag új Mischelin volt.
De a gyári szerelésű 165-ös gumikkal se volt semmi gondom. Szóval ez szerintem nagyon vezetési stílustól függ, hogy milyen gumi kell. Én nem versenyzek az utakon, elég volt a 175-ös.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Gumik és felnik
« Válasz #13479 Dátum: 2010.12.29 09:55:07 »
2000 es évjáratú 1,4 vvt-i corolla gyari gumimérete 165/70-14, és 97 lóerő. Nem értem miért volna kevés a 175 :flowers:
Zénóka, fogyasztás szempontjából Neked van igazad, ahhoz a 165-ös a legjobb, de minden egyéb szempontból kevés.  :flowers:
A 175-ös már egy fokkal jobb, de akkor már inkább a 185/60 R14 az optimális, ha megnézed a legutolsó sprites fogyi adatomat (5,69), azt a 185-ös téli gumimmal értem el, és hasonló körülmények között kizártnak tartom, hogy vékonyabb gumival mérhető lenne a különbség.
Ahogy B.S. nagyon is jól írta, nagyobb tempónál, pl. autópályán érezni leginkább, hogy a 165-ösek nagyon virslik, elég egy hirtelen oldal széllökés, és máris megérzed. Ez a 185-össel szinte észrevehetetlen, így biztonságérzetet ad. Ha valaki nem jár autópályán, akkor nemigen fog ilyen helyzettel találkozni, annak elmegy a 165-ös is. Nekem is ez a méret volt fent, emikor 2 éve a kocsimat vettem. Normál 100-110-nél még rossz úton sem volt semmilyen bizonytalankodás részéről, de oldalszélben már tudott meglepetéseket okozni... Ráadásul a szélesebb méret kb 1500 pénzzel drágább, ez még 4 db esetében sem egy eget rengető különbség.

Viszont, hogy ne is buzdítsak senkit a nagyobb átmérőre, elmondom, hogy már B.S.-nek is figyelnie kell majd a 195/50 R15 kerekekkel a nyomvályúkra, mert azt már rángatni fogják a kormányt, főleg fékezésnél!  :excl: Ezt tapasztalatból mondom. Nem arról van szó, hogy ki fogja tépni a kezéből a kormányt, csak jobban észnél kell lennie, mint a kisebb kerék esetében.
Stabilitásra, viszont szuper lesz, az biztos, az E11-nek egyébként is igen közvetlen a kormánya, fordulékony kis autó, lehet majd vele "érdekesen" venni kanyarokat.
 ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: Gumik és felnik
« Válasz #13480 Dátum: 2010.12.29 09:58:17 »
...195/50R15 gumi.
Majd a keréknyomást ne állítsd nagyon magasra, mert gyakorlatilag megszűnik a rugózásod (nekem ez 2,5bar-nál jött elő), és feleslegesen üti-veri a futómű és kormány alkatrészeit is. Nekem a 16-os felnivel 2,2bar-on volt úgy, ahogy kényelmes. De a mostani téli gumi ég és föld!!!  :yes:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

barna.czukor

  • Vendég
Re: Gumik és felnik
« Válasz #13481 Dátum: 2010.12.29 10:25:18 »
...195/50R15 gumi.
Majd a keréknyomást ne állítsd nagyon magasra, mert gyakorlatilag megszűnik a rugózásod (nekem ez 2,5bar-nál jött elő), és feleslegesen üti-veri a futómű és kormány alkatrészeit is. Nekem a 16-os felnivel 2,2bar-on volt úgy, ahogy kényelmes. De a mostani téli gumi ég és föld!!!  :yes:
Jah, már várom, hogy fent legyenek a felnik a gumikkal. A nyomvályútól nem félek, inkább a nagy kátyuktól.

De még ez messze van, mert még csavarok kellenek, a felnit hengereltetni kell és még a gumikat is meg kell vennem majd.
« Utoljára szerkesztve: 2010.12.29 10:28:02 írta B.S. »

pzs

  • Vendég
Re: Gumik és felnik
« Válasz #13482 Dátum: 2010.12.29 10:51:46 »
Szerintem feleslegesen okitjatok egymast gumi meret ugyben. Teljesen egyen es vezetesi stilus fuggo, hogy kinek milyen gumi idealis. Zenokanak teljesen megfelelo a 165 (de meg a 145os gumi is) a yarisra, mert nem hinnem, hogy szembeforgalom eseten barmikor elozni fog 110-el.
Keskeny gumit esszel kell hasznalni, ennyi. Zenoka mellett ultem mar es rengeteg embert lealaz vezetestechnikaban. Szoval lehet, hogy 165os gumival olyan helyzeteket megold amit mas 195ossel nem  :flowers:.
Szinten 195os gumit hasznalok  (!!!!yaris-on), de ettol meg nem adok tanacsot senkinek foleg ugy, azt sem tudom ki mire hasznalja az autojat. Ami nekem tokeletesen megfelel, masnak egyaltalan nem biztos, hogy kenyelmes es biztonsagos (lasd a nyomvalyus peldat). Futomuvemet azert adtam el, mert nekem tul puha volt. Zenoka ugyanazt meg azert adja/adta el mert neki tul kemeny. Nem vagyunk egyformak igy kar vitatkozni ilyen dolgokon...  ;)
Bepi, neked bevalt ez a meret, hasznald. Valszeg B.S. is meg lesz elegedve a 195/50-el es vidaman fogja hasznalni. Szinten nem ternek vissza 185/55-re, sot a 205/50-en is elgondolkodtam mar (ez lenne a pontos valtomeret), de az nagyon visszafogna az autot. Egy szo mint szaz, en is vidaman es megelegedve hasznalom a 195os gumit, szivesen irok rola tapasztalatokat is de ne vitatkozzunk feleslegesen ilyen dolgokon, mert egyikunknek sem lesz igaza. A gyari gumimeretet nem veletlenul talaljak ki, szoval olyanokat se irjunk, hogy vicc amit gyarilag felszerelnek egy corollara. Az regen rossz, ha elozes kozben kiderul, hogy jonnek szembol. Nem lehet, hogy a helyzet nem lett megfeleloen felmerve? A gumi teljesen jol van meretezve pontosan arra amit az atlag ember elvar. Ha valaki atlagtol eltero sportosabb/agresszivabb stilusban vezet, akkor marad a szelesebb gumi (amihez nem art futomuvet, fekeket is modositani ;)) vagy G6 esetleg TS corolla (fekeket leszamitva) , amit alapbol ennek megfeleloen terveztek es mereteztek...  :hug:

zozobp

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 74
Re: Gumik és felnik
« Válasz #13483 Dátum: 2010.12.29 10:53:16 »
Na végig olvastam a hozzászólásokat és maradok inkább a 195-ös gumiknál így legalább felnit sem kell vennem. Pár deci fogyasztás sajnos kevés a boldogsághoz.
Megyek felborzolom a kedélyeket a fogyasztás topic-ban az elmúlt 2 hónap tapasztalataival.
« Utoljára szerkesztve: 2010.12.29 10:55:46 írta zozobp »
1.4vvti E12 2003 Corolla

barna.czukor

  • Vendég
Re: Gumik és felnik
« Válasz #13484 Dátum: 2010.12.29 11:48:58 »
Valszeg B.S. is meg lesz elegedve a 195/50-el es vidaman fogja hasznalni.
Remélem be fog teljesen válni majd. A mostani 185/60R14 se rossz, de picit szélesebb kellene még és egy peresebb is. Szerintem a 195/50R15 pont ilyen.

A gyari gumimeretet nem veletlenul talaljak ki, szoval olyanokat se irjunk, hogy vicc amit gyarilag felszerelnek egy corollara.

A gumi teljesen jol van meretezve pontosan arra amit az atlag ember elvar. Ha valaki atlagtol eltero sportosabb/agresszivabb stilusban vezet, akkor marad a szelesebb gumi (amihez nem art futomuvet, fekeket is modositani ;)) vagy G6 esetleg TS corolla (fekeket leszamitva) , amit alapbol ennek megfeleloen terveztek es mereteztek...  :hug:
Szerintem a gyári méret rosszul volt kitalálva, mert a kocsim 1135 kg klíma nélkül és ekkora tömeghez túl vékony egy 165-ös gumi, pláne a közel 100 lóerős VVT-i motoros változatra. A Nissan Micran, az 1200-as Zsigulin és a Suzukikon van kb gyárilag ilyen gumi, ez az 1 tonna alatti kocsikra való szvsz. Érezni lehetett ezzel, hogy a kocsi nem lassul megfelelően, nagyon csúszos volt, igaz, ebben a régi (5-6 éves) gumi is közbejátszott.

Az E12-esen alapból 195-ös gumi van, pedig alig nehezebb 30 kg-mal. Szerintem nem véletlen, mert rájöttek, hogy a 165-ös és az E12-esen alkalmazott 175-ös gumi nem elég stabil és biztonságos egy normál vezető számára.

Persze, lehet vitatkozni, hogy lehet menni az E11-essel 165-ös gumival is, sőt még keskenyebbel is, csak szerintem ez nem kellően biztonságos. Nekem is akkor jött ki a hátránya ezeknek a gumiknak, mikor veszélyhelyzet volt és nagyott kelltt fékeznem. Meg mondjuk eléggé vicces 140-150-nel menni egy 165-ös gumival, úgy érzed, hogy a legkisebb extra légmozgás mindjárt eldob.


Az regen rossz, ha elozes kozben kiderul, hogy jonnek szembol. Nem lehet, hogy a helyzet nem lett megfeleloen felmerve?
Messze láttam, hogy jön szembe, 1 km-re, de nekiálltam előzni. Nem számítottam rá, hogy az elkezd erősen gyorsítani, akit előzök. Egy darabig toltam neki, aztán inkább visszamentem mögé, nehogy baj legyen, nem akarok versenyezni a szembesávban senkivel sem. Ekkor a fékezésre nem úgy reagált a kocsi, ahogyan vártam volna, azonnal blokkolt a kerék és irányíthatatlanul a szembe sáv felé sodródott a kocsi.

A gumi teljesen jol van meretezve pontosan arra amit az atlag ember elvar. Ha valaki atlagtol eltero sportosabb/agresszivabb stilusban vezet, akkor marad a szelesebb gumi (amihez nem art futomuvet, fekeket is modositani ;)) vagy G6 esetleg TS corolla (fekeket leszamitva) , amit alapbol ennek megfeleloen terveztek es mereteztek...  :hug:
Azért nem kell szerintem féket és futóművet cserélni egy átlag user-nak, csupán pár ezerrel drágább és szélesebb gumit javallott venni első körben.