Eco gomb a bal térdednél körülbelül. A műszerfalon, kicsit lent. A kormány és a motorháztető nyitókar között valahol.
A B váltóállás nálam is még kérdéses. Olvastam olyat, hogy lejtőn lefelé jobban tölti az akkumulátorokat (motorfék funkció felerősödik).
Hallottam olyat, hogy városban érdemes használni, pont az említett töltés miatt...
Valaki segítsen rajtunk!
ECO gomb, igen, bal térdénél. Mit csinál: Intelligensre veszi a fűtés/hűtés vezérlését. Gyakorlatban ha nincs ECO módban a klíma, akkor elsődlegesnek tekinti a megfelelő hőmérsékletre hűtést/fűtést az autó. Ha be van kapcsolva, akkor gondolkodik. Pl. ECO nélkül -15C van kint és be van állítva egy 20C belső hőmérséklet, akkor addig fűt, amíg meleg nem lesz. Ehhez pedig folyton járni fog a benzinmotor, és a fogyasztás elszáll.
A manualban egész nagy rész van neki - a lényeg, ha kapcsolgatod a klímát ide-oda, akkor kikapcsolja az ECO módot, folyton BE kell kapcsolni.
"B" mód: nem a töltéshez van köze, hanem a motorfékhez. Pl.: jössz lefelé a mátrából szerpentinen, gyk. folyamatosan fékezned kellene cserélhetnél fékbetét szettet és/vagy tárcsát is. "B"-be téve a motorfék szépen tarja vissza az autót. (Tipp: ha mégis meg akarod "gurítani" kicsit, akkor elég épp hozzáérni a gázpedálhoz és elveszi a motorféket. Tipp2: télen havas/jeges úton is célszerű használni - bár a fogyasztásnak ez sem tesz jót.)
A manual szerint menet közben nem szabad kapcsolgatni ide-oda a váltót, gyakorlatban viszont "D" és "B" között pöckölhető ide-oda.
Javaslom még:
http://navilex.hu/tippek.html