Szerző Téma: Camry Hibrid  (Megtekintve 390298 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22258
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Camry Hibrid
« Válasz #840 Dátum: 2017.03.17 05:30:52 »
:)  Bedugósat.


Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Balatoni Győző

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 18
Re:Camry Hibrid
« Válasz #841 Dátum: 2017.03.29 17:25:20 »
Az olaj kérdéshez egy kis adalék a tc-ról, amivel a magam részéről egyetértek:

"Érdekes felvetés érkezett a Vastag olaj legendája című tanácsra, amiben Motordoktor a kérdezőnek magasabb viszkozitású olaj helyett inkább a szervizkönyvben előírtat ajánlotta - azzal a megjegyzéssel, hogy ha nagyon jót akar, akkor vegyen bele drágább szintetikusat.
Feladó László
Címzett Motordoktor
Tárgy Re: A vastag olaj legendája
Kedves Motordoktor!
Véleményem szerint egy 1989-ben gyártott motorba igenis ásványi olaj kell, hisz akkoriban ezt ajánlotta a gyártó. Elhiszem, hogy szintetikus modernebb olaj, de személyes tapasztalatom alapján a sűrűbb olaj igenis megállítja az olajfogyást. TDM 850 4TX-be 10W40 fél szintetikust csipegette, ásványi 20W50-et nem eszi. Azért kár lenne motorfelújítást végezni. Ja, és nem füstöl, van benne erő.
Üdvözlettel: László
Kedves László!
Köszönöm a leveledet az olajjal kapcsolatban. Igazad van, egy sűrűbb, viszkózusabb olajjal meg lehet állítani az olajfogyást, hiszen vastagabb, nem jut át azokon a réseken, illesztéseken, nem ragad ott azokon a felületeken, ahol a hígabb, kevésbé viszkózus társa. Ez egyben magával hordozza azt is, hogy kenés szempontjából nem olyan jó, valószínűleg az olajnyomás értékében meg is fog felelni a sűrűbb olaj, de ez csak egy paraméter, azonban a kenési helyeken kisebb térfogatáramot fog eredményezni, ezért esetleg melegebbek lesznek a csapágyak és egyéb szerkezeti elemek.
További hátránya, hogy a szivattyúzási vesztesége is magasabb, ez egy kisebb lökettérfogatú motornál akár érezhető, de a nagyobb társánál is jelenthet egy-két deci fogyasztásnövekedést. Ezért nem biztos, hogy jó megoldás a SAE10W40-es olajat SAE20W50-essel helyettesíteni. Én most is azt mondom, hogy a gyári előírású viszkozitást kell használni, mert hiába van valamennyi olajfogyás, a kenés minősége még mindig jobb, mintha sűrűbb olajjal üzemeltetnénk, ami nem fogy, de nem is ken olyan jól.
Az olajfogyás miatt az olaj sűrűségét növelni egy tüneti kezelés, amely nem fogja sokáig maszkolni a valós hibát. Ha már a megengedett értéken kívül van a fogyás, akkor meg kell a motort javítani.
A következő pedig az ásványi és szintetikus kérdés. Azon túl, hogy a japán gyártók nagyon széles piacra gyártják a modelljeiket, ezért mindenhol elérhető, de eléggé silány olajminőséget írnak elő (majdnem minden japán motor SAE 10W40-est kér), ha a bázisolaj nem ásványi, hanem szintetikus, azzal nem ártunk, csak javítunk a kenésen. Az is igaz, hogy normál üzemi körülmények között nem igényli a szintetikus, de azonos viszkozitású olajat, de amint eltérünk a normál üzemeltetési körülményektől, például pályanapra megyünk, vagy kicsit sportosabbra vesszük a menést, mintsem azt egy túramotorral illik, akkor már egyáltalán nem baj, ha kenési oldalról is adunk egy kis többletet. Ezt a többletet pedig azonos viszkozitású, de szintetikus bázisú olajjal tudjuk megtenni.
Még meg szeretném említeni, - bár itt szorosan nem kapcsolódik - hogy gyakran azzal érvelnek a sűrűbb olaj mellett, hogy csendesebb a motor alapjáraton, kevesebb a vezérlés zaja, halkabb a kuplungja. Ez általában így is van, de a kenés minőségének nem biztos, hogy megfelelő jellemzője a zajcsillapítás, túlzott szélsőséget használva azt szoktam mondani, hogy ha mézzel töltenék fel, akkor addig a két percig ameddig tud a motor járni lehet, hogy a leghalkabb lenne.
Üdv.
Motordoktor"

miklos2

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 16
Re:Camry Hibrid
« Válasz #842 Dátum: 2017.04.12 18:12:30 »
Ezt elfogadom elméleti fejtegetésnek, de mi ebből a gyakorlati eredmény (károsodás, plusz költség stb.)?
Különösen, ha elárulom, hogy évi 5ezer km-megyek vele (ezért nehéz megmérnem az olajfogyást).
Mostani becslés alapján 5800km alatt fog elfogyasztani 1l Eneos5W30-ast.

kkari

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:Camry Hibrid
« Válasz #843 Dátum: 2017.04.21 14:59:48 »
Üdv Mindenkinek!

2 hónapja vagyok boldog tulajdonosa egy 2011/12. havi TCH-nek.
Nagyon szeretjük és áldom az eszem, hogy belevágtam a hibrid technológiába :)
Ennyi idő alatt elég jól elsajátítottam a hibrid autózás technikáját, mert az átlagom vegyesben 6,9 liter. Sztem ez elég jó egy ekkor autótól. Persze az igazsághoz hozzátartozik, hogy nem vagyok egy vad sofőr... De azért nagyon nem is finomkodok.
Olyan kérdésem lenne, hogy a hűvösebb, hidegebb illetve a téli idő mennyire befolyásolja, hogy az autó átváltson hibrid üzemre? Mert az utóbbi napokban tapasztalt hidegebb idő óta ritkábban tudom aksi módra váltatni a kocsit... Ez normális, vagy vmi gubanc lesz?

Köszönöm a válaszokat

miklos2

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 16
Re:Camry Hibrid
« Válasz #844 Dátum: 2017.04.22 12:30:09 »
Hidegben többször működhet az elektromos fűtés (PTC heater) és nő a fogyasztás. Kivédeni úgy lehet, ha az ECO gombot benyomod, de úgy sem biztos. Az ECO gomb nem minden fűtési módban hatásos (pl. párátlanításnál). Ha látod az ECO feliratot a klíma modul LCD kijelzőjén, akkor működik. Az egész annyira bonyolult, hogy Neural network-nek nevezi a hűtés-fűtés szabályozást a kézikönyv (TCH New Car Functions című .pdf)

kkari

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:Camry Hibrid
« Válasz #845 Dátum: 2017.04.25 09:03:28 »
Köszönöm a választ. Valószínű, hogy így van, mert most, hogy melegszik az idő ismét jól lehet használni az elektromos hajtást.

kpeter

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 22
Re:Camry Hibrid
« Válasz #846 Dátum: 2017.05.08 14:00:25 »
Üdvözlet mindenkinek!

A hétvégén lettem egy Camry Hybrid tulajdonosa, remélem minden rendben lesz vele.

Minden jót Nektek!
Péter

kpeter

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 22
Re:Camry Hibrid
« Válasz #847 Dátum: 2017.05.08 14:08:37 »
Eléggé meglepődtem. Ma megyek a kötelező alkatrészekért. Olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő. Meglepődtem az összegen: 5.231Ft,-
Mannol 7906-4 Energy Ultra JP 5W-20 motorolaj 4l 4.820 Ft,-/a 4 liter!!!
Igaz segítőkész jóbarát miatt (kedvezmény).

Jövő héten viszem a Toyotához (M0) átnézetni az autót, és az olajcsere is ott lesz, csak ezzel picit spórolok szerintem!

Érdemes még valamit cserélnem első nekifutásra?

Előre is THX! : )



Péter

kpeter

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 22
Re:Camry Hibrid
« Válasz #848 Dátum: 2017.05.08 14:20:09 »
Még valami Tisztelt Tagok!

Több Toyota személygépjárművem van és volt már..... az 1980-as Celicától : ) kezdve ... Corollák (5db., 1987;1994;1997;1998;2002), Avensis (2006)...!

Tehát esetleges kérdések esetében ezen típusokkal kapcsolatosan, ha tudok akkor adok tapasztalati/használati válaszokat.




Péter

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22258
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Camry Hibrid
« Válasz #849 Dátum: 2017.05.08 18:44:46 »
Eléggé meglepődtem. Ma megyek a kötelező alkatrészekért. Olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő. Meglepődtem az összegen: 5.231Ft,-
Mannol 7906-4 Energy Ultra JP 5W-20 motorolaj 4l 4.820 Ft,-/a 4 liter!!!
Igaz segítőkész jóbarát miatt (kedvezmény).

Jövő héten viszem a Toyotához (M0) átnézetni az autót, és az olajcsere is ott lesz, csak ezzel picit spórolok szerintem!

Érdemes még valamit cserélnem első nekifutásra?

Előre is THX! : )

Nos, nem fontos a Toyotához vinni. De ha mégis, akkor a Toyota Mayer Pilisvörösváron, vagy a Toyota Kovács Monoron az erősen ajánlott hely.
Mondjuk egy hibakód kiolvasás, soha nem felesleges, valamint ha még nem múlt el 10 éves, akkor egy hibridgari sem ördögtől való.  Ez utóbbi esetben előnyös a 4+ akció keretében az olajcserével, meg a járulékos dolgok cseréjével a Toyota márkaszerviznél kopogtatni.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22258
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Camry Hibrid
« Válasz #850 Dátum: 2017.05.08 18:45:30 »
Még valami Tisztelt Tagok!

Több Toyota személygépjárművem van és volt már..... az 1980-as Celicától : ) kezdve ... Corollák (5db., 1987;1994;1997;1998;2002), Avensis (2006)...!

Tehát esetleges kérdések esetében ezen típusokkal kapcsolatosan, ha tudok akkor adok tapasztalati/használati válaszokat.
Köszönjük szépen, mindegyik típusnak van külön helye a fórumon, ott jelezd, légyszíves.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

üveges tóni

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:Camry Hibrid
« Válasz #851 Dátum: 2017.05.09 14:16:35 »
Újoncként érdeklődnék 2008 Camry hoz valami irodalmat hol találok kezelés , mi micsoda, mit hogyan?mit hogy ne?A váltón mi a B állás?Hol az ECO gomb ?Tudom ez most nektek kicsit mókás de köszönöm ha kapok segitséget......

üveges tóni

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:Camry Hibrid
« Válasz #852 Dátum: 2017.05.09 14:24:31 »
Ugyanezen 2008 as Camry hoz nincs emelőm esetleg valaki egy képpel tudna segiteni?vagy beszerzési lehetőség?Köszönöm

kpeter

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 22
Re:Camry Hibrid
« Válasz #853 Dátum: 2017.05.09 14:52:54 »
Nos, nem fontos a Toyotához vinni. De ha mégis, akkor a Toyota Mayer Pilisvörösváron, vagy a Toyota Kovács Monoron az erősen ajánlott hely.
Mondjuk egy hibakód kiolvasás, soha nem felesleges, valamint ha még nem múlt el 10 éves, akkor egy hibridgari sem ördögtől való.  Ez utóbbi esetben előnyös a 4+ akció keretében az olajcserével, meg a járulékos dolgok cseréjével a Toyota márkaszerviznél kopogtatni.

Köszönöm a visszajelzést. Ellenben a Toyota szervíz 4+ esetében nincs Camry választási lehetőség.
De utána nézek.

Minden jót!
Péter

kpeter

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 22
Re:Camry Hibrid
« Válasz #854 Dátum: 2017.05.09 14:55:56 »
Újoncként érdeklődnék 2008 Camry hoz valami irodalmat hol találok kezelés , mi micsoda, mit hogyan?mit hogy ne?A váltón mi a B állás?Hol az ECO gomb ?Tudom ez most nektek kicsit mókás de köszönöm ha kapok segitséget......

Szia!

Nekem van angol nyelvű kézikönyvem pdf -ben.  :clap:Elég hosszú irodalom, több, mint 400 oldal. Igaz a 80%-a alapinformáció, és egyéb figyelem felhívó a tulajdonos részére  :wacko: (például, hogy a kormányt tekerni kell, ha kanyarodni akarsz... : ) ... na jó ez kicsit túlzás volt).  :lol:

Van emelőm. Lefotózom, de képet csak e-mailen tudok küldeni azt hiszem. Vagy lehet itt is?  :otlet:
Péter