Szerző Téma: Camry Hibrid  (Megtekintve 396185 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Balatoni Győző

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 18
Re:Camry Hibrid
« Válasz #810 Dátum: 2017.01.28 18:41:17 »
Félszintetikus 0W20-as olaj??? Olyan létezik?
Mert hogy ehhez van az 5000 miles kalkulálva konkrétan...

Utána kérdeztem, vizsga állomáson: az 5-ös kód a V9-es rubrikában a benzines hybridet jelentette eleve 2008-ban.

podani

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 114
Re:Camry Hibrid
« Válasz #811 Dátum: 2017.01.28 22:50:52 »
Félszintetikus 0W20-as olaj??? Olyan létezik?
Mert hogy ehhez van az 5000 miles kalkulálva konkrétan...

Utána kérdeztem, vizsga állomáson: az 5-ös kód a V9-es rubrikában a benzines hybridet jelentette eleve 2008-ban.

Természetesen az nem a 0W-20-ra vonatkozik, hanem más viszkozitásra.

Igen, tényleg 5-ös: https://www.autonavigator.hu/sztori/minden_az_emisszios_normakrol_es_a_most_megszunt_kornyezetvedelmi_plakettekrol-16168

podani

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 114
Re:Camry Hibrid
« Válasz #812 Dátum: 2017.01.28 22:51:33 »
Sziasztok

A Wallis-os TCH, 10 napja tökéletesen működik! "Nagy" élmény! Még mindíg nem hiszem el....


Na de mi volt akkor végül a  hiba?

Toppy

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:Camry Hibrid
« Válasz #813 Dátum: 2017.01.29 08:51:16 »
Váltóban lévő Vill.motor testre zárt. Durván elégett, olajnak már nem nevezhető ,folyadék jött le belőle.
Bontott, váltó cserével javítottuk.(500000)
Tavasszal szétszedem a kiszerelt egységet, azt tanulunk és nyomozunk..... mi vezetett ehhez?

szutorlajos

  • Vendég
Re:Camry Hibrid
« Válasz #814 Dátum: 2017.01.29 17:49:50 »
Örülök hogy működő képes lett a verda!

szutorlajos

  • Vendég
Re:Camry Hibrid
« Válasz #815 Dátum: 2017.01.29 17:53:34 »
Én már vagy három olajcserét 5-30-as olajjal csináltam(ENEOS) mert azt mondták hogy a 0-20-as olaj már vékony 100ezer km felett!
Ha nagyon hideg van az én autóm is becsörren a legelső indításnál de utána semmi!

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22261
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Camry Hibrid
« Válasz #816 Dátum: 2017.01.29 18:00:58 »
Én már vagy három olajcserét 5-30-as olajjal csináltam(ENEOS) mert azt mondták hogy a 0-20-as olaj már vékony 100ezer km felett!
Ha nagyon hideg van az én autóm is becsörren a legelső indításnál de utána semmi!

Érdekes, nekem 200E felett sem tűnik vékonynak!  :no:  Fogyni nem fogy.  :hug:
 :sorcerer: Jó lenne, ha a 20 éves sztereotípiákat végre elfelejtenénk.  :surrender:  Azt mondták.....  Ja...

A 1996-os Mazdánkba is mondták, hogy a 10W-40 kell MÁR bele.  :hmmmm:
 Jaja, mondtam, aztán vígan üzemelt az 5w-40 olajjal.  :yes:

Általában 100E felett, minden autóba 10W-40-et rak a szervizek 85%-a.  Mert az bevált, meg a Ladába is jó volt.  :devil: :whistling: :surrender:
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Balatoni Győző

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 18
Re:Camry Hibrid
« Válasz #817 Dátum: 2017.01.29 21:11:42 »
A 0W-s olajok előnye elvitathatatlan szerintem hidegindításkor, mert a motorok ekkor kopnak el leginkább, nem menet közben, amikor már kialakult az olajfilm.

És minden indításkor az olaj eljutása a megfelelő helyekre ezen a viszkozitáson múlik első sorban. Nem hígabb, hanem viszkózusabb.

Kicsit off itt, de talán mégis érdemes átgondolni: A 270e km-es, 18 éves MV6-os Omegában az 5W30-as GM olaj a tökéletes például, lényegesen szebb hangja van vele hidegen is, mint a 10W40-essel. 4 vezérmű tengellyel és 24 db szelepszárral. És 8-10e km-en semmi nem fogy belőle. Akkor meg úgy is csere.

De egy 1998-as, rövid távokra sokat használt 1.3 MPI Skoda VanPlus is ezzel üzemel, és meghálálja, na és abban sem fogy.

Ez a "vékony olaj" attól tartok, nem kicsi járatlanságra utal ezen a téren, amit tényleg ideje lenne már 2017-ben talán meghaladni szerintem is...

csonakmotor

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 92
Re:Camry Hibrid
« Válasz #818 Dátum: 2017.01.30 09:48:46 »
Váltóban lévő Vill.motor testre zárt. Durván elégett, olajnak már nem nevezhető ,folyadék jött le belőle.
Bontott, váltó cserével javítottuk.(500000)
Tavasszal szétszedem a kiszerelt egységet, azt tanulunk és nyomozunk..... mi vezetett ehhez?

Gratula a hibamentes autóhoz!! :)
Azt megsúgod, hogy merre derítették ki a hibát? Márkaszerviz volt, vagy valaki más?

csonakmotor

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 92
Re:Camry Hibrid
« Válasz #819 Dátum: 2017.01.30 10:00:30 »
Én már vagy három olajcserét 5-30-as olajjal csináltam(ENEOS) mert azt mondták hogy a 0-20-as olaj már vékony 100ezer km felett!
Ha nagyon hideg van az én autóm is becsörren a legelső indításnál de utána semmi!

Hát. Sorstárs. Ma reggel (-8), valami nagyon durvát nyomott, vagy 2-3 másodpercig csörgött, zörgött. És utána persze semmi, csak a csend...

Közben találtam külhoni sortársakat, sok-sok érdekes kommenttel:
https://www.youtube.com/watch?v=zRY7eHgOJTc
Érdekes, hogy milyen széles skálán mozognak a megoldási javalsatok.

podani

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 114
Re:Camry Hibrid
« Válasz #820 Dátum: 2017.01.30 12:04:38 »
Váltóban lévő Vill.motor testre zárt. Durván elégett, olajnak már nem nevezhető ,folyadék jött le belőle.
Bontott, váltó cserével javítottuk.(500000)
Tavasszal szétszedem a kiszerelt egységet, azt tanulunk és nyomozunk..... mi vezetett ehhez?

Akkor ha jól értem ezt vetted bele meg egy invertert korábban. Akkor jó hogy ezt kihagytam, ennyim nem lett volna rá, de attól független szerintem még így is jól jártál vele :) Sok hibamentes kilométert kívánok ezek után!

podani

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 114
Re:Camry Hibrid
« Válasz #821 Dátum: 2017.01.30 12:12:40 »
A 0W-s olajok előnye elvitathatatlan szerintem hidegindításkor, mert a motorok ekkor kopnak el leginkább, nem menet közben, amikor már kialakult az olajfilm.


Különösen hibridnél lényeges ez mivel simán vissza tud hűlni a hűtővíz télen 1-1 hosszabb tisztán elektromos menet után. Persze szerencsére nagyon jó megoldás a Toyotától hogy először ~1000-re felpörgeti a motort (szemben a hagyományos indítómotor 200-300-as fordulatával) villannyal hogy mindenhova eljusson a kenés, és csak utána gyújt rá, ezért is tart jóval tovább a motor és bírja a sok leállást. Szerintem sem indokolja semmi hogy az ember átálljon a 0W-20-as olajról.

csonakmotor

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 92
Re:Camry Hibrid
« Válasz #822 Dátum: 2017.01.30 12:45:44 »
Különösen hibridnél lényeges ez mivel simán vissza tud hűlni a hűtővíz télen 1-1 hosszabb tisztán elektromos menet után. Persze szerencsére nagyon jó megoldás a Toyotától hogy először ~1000-re felpörgeti a motort (szemben a hagyományos indítómotor 200-300-as fordulatával) villannyal hogy mindenhova eljusson a kenés, és csak utána gyújt rá, ezért is tart jóval tovább a motor és bírja a sok leállást. Szerintem sem indokolja semmi hogy az ember átálljon a 0W-20-as olajról.

Köszi mindenkinek. Kollégámnak is mondtam, egyből visszakérdezett, hogy "befagyott" az olaj?
(Remélem jön egy kis melegedés hamar, mert a durván 500km-es 5W30-at nem engedném le a "kukába".

Off
Mi lett az új autód? Nem vagyok egy autófetisiszta, nem ismerem fel erről a miniképről :)
On

gabesz2

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 75
Re:Camry Hibrid
« Válasz #823 Dátum: 2017.01.30 13:14:51 »
Ha jól látom egy VW Phaeton...meg vagy vele elégedve, annó néztem én is de kicsit félek tőle, kissé túl sok benne az elektronika (is)?!

Köszi mindenkinek. Kollégámnak is mondtam, egyből visszakérdezett, hogy "befagyott" az olaj?
(Remélem jön egy kis melegedés hamar, mert a durván 500km-es 5W30-at nem engedném le a "kukába".

Off
Mi lett az új autód? Nem vagyok egy autófetisiszta, nem ismerem fel erről a miniképről :)
On

podani

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 114
Re:Camry Hibrid
« Válasz #824 Dátum: 2017.01.30 13:24:34 »
Ha jól látom egy VW Phaeton...meg vagy vele elégedve, annó néztem én is de kicsit félek tőle, kissé túl sok benne az elektronika (is)?!

Igen, Phaeton. A központi kijelzőt kell megcsináltatni ami típushiba, de ez már ilyen volt amikor megvettem, amúgy nincs gond vele. A dízeltől már én is tartottam volna, de ez benzines, abban közel sincs annyi hibalehetőség. Ennyi pénzért szerintem megérte (Camry feléért).