Szerző Téma: Camry Hibrid  (Megtekintve 390300 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Camry Hibrid
« Válasz #585 Dátum: 2016.07.19 19:37:21 »
Ha volt már hasonló helyzetben valaki, akkor kérem írja meg mi lett a megoldás.
A régebbi autóknál a multiméter sok problémára megoldás volt. Az újabb autóknál érdemes beszerezni rendes hibakódolvasót, de még jobb, ha Toyota Techstream van kéznél. Ezek hiányában még csak megközelítőleg sem lehet a hibát behatárolni, és teljesen ki vagyunk szolgáltatva a gépjármű szerelők kényének-kedvének.

csonakmotor

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 92
Re:Camry Hibrid
« Válasz #586 Dátum: 2016.07.19 21:25:29 »
Az újabb autóknál érdemes beszerezni rendes hibakódolvasót, de még jobb, ha Toyota Techstream van kéznél. Ezek hiányában még csak megközelítőleg sem lehet a hibát behatárolni, és teljesen ki vagyunk szolgáltatva a gépjármű szerelők kényének-kedvének.

Meg még inkább az autónak vagyunk kiszolgáltatva.
Toyotanationt olvasgatva itt a döglött akkupakktól az inverter vízhűtéséig bárhol, bármi lehet probléma.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Camry Hibrid
« Válasz #587 Dátum: 2016.07.19 22:49:31 »
Sok oka lehet, akár korrozió miatti rossz kontakt, ami tisztítással javítható. Felesleges találgatni, először ki kell olvasni a hibakôdot.

miklos2

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 16
Re:Camry Hibrid
« Válasz #588 Dátum: 2016.07.20 20:42:23 »
Sziasztok!
30km-rel ezelőtt kigyulladt a sárga benzinkút ikon, de a mutató még nincs nullán. Olvastam itt a fórumban, hogy ilyenkor 53 litert lehet rátankolni, de kíváncsi vagyok mi történik, ha tovább mennék vele. A műszerfal szerint van még hátra 18km-em,  ha ez a visszaszámláló eléri a nullát rögtön megáll az autó? Vagy tovább lehet menni, de ha leállítjuk, akkor nem indul be? Vagy hiába töltünk bele benzint, nem indul be, csak szoftveres beavatkozás után? Járt már úgy valaki, hogy túlment a hátralévő km=0-n?

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Camry Hibrid
« Válasz #589 Dátum: 2016.07.20 21:02:49 »
Amint a visszaszámláló eléri a 0át bekövetkezik a detonáció.

Ja bocs, ez egy másik topic, itt nem történik semmi. A hátralevő km ek száma csak becsült, van benne kicsi ráhagyás, de nem sok, ráadásul ilyenkor már felszívhatja a tankban lévő szennyeződést. Nem érdemes halogatni a tankolást.
A Toyoták szerencsére a kifogyott üzemanyagnál nem kukázzák a benzin szivattyút.

kochtomi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:Camry Hibrid
« Válasz #590 Dátum: 2016.07.20 23:24:27 »
Sziasztok! Volt már esetlge valakink közületek olyan hibaüzenete, hogy "CHECK HYBRID SYSTEM"? Nekem most jött elő ez a hibaüzenet, és az autót nem lehetett elindítani. Az egyik barátom jött segíteni, levette a 12 V aksi saruit, összeérintette, majd visszarakta és a kocsi elindult, de pár perc után isemét kiírta a hibaüzenetet. Ha volt már hasonló helyzetben valaki, akkor kérem írja meg mi lett a megoldás.előre is köszi!!
Az üzenetet vagy nevezhetem segítség kérésnek még szombaton írtam be a fórumba mikor a probléma felmerült. Elmesélem nektek a kis kálváriámat. Hétfő reggel tele reménnyel elvittem a gépmadarat egy akkumulátoros kereskedésbe, reménykedve abban, hogy a 12 V-os akksi adta meg magát. Egy gyors teszt után kiderűlt, hogy a gyári (2008-as) Panasonic akkunak az ég világon semmi baja. Így hát vettem az irányt a helyi Toyota márkaszervízbe, hogy a szuper műszerükkel liolvassák a hibakódot. Meg is tették de csak néztek nagy boci szemekkel egymásra, mondván a hibakód megvan de semmit nem tudnak vele kezdeni mert azt nem tudják értelmezni, mondván ez egy amerikai autó nincs hozzá leírásuk.Amúgy ezért nem is vállalják a javítást :) Kérdeztem, hogy akkor szerintük mihez kezdjek, kihez vigyem aki esetleg segíteni tud mivel most pénteken szeretnék az autóval Montenegróba menni. Hát...ők nem tudják, oldjam meg. Gondoltam megyekk az autóval egy kisebb utat, hátha történik valami...Sajnos nem sokminden történt, a hiba továbbra is fennállt. Hazafelé jövet felhívott a főnököm (tőle vettem meg a Camryt), hogy mi volt a szervízbe. Elmeséltem neki, majd kérte, hogy mondjam a hibakódot. Telefonon bemondtam neki, majd kb 15 másodperc múlva mondta, hogy a hiba a hybrid akksinál van, szigetelési hiba. Ez sokat segített, mivel Ő még néhány évvel ezelőtt rendelt a kocsiba egy, a pótkerék helyére beépíthető plussz akksi szettet, amivel amúgy a kocsi elmegy kb 50 km-ert 2 liter benzinnel. A szett több évig hibátlanul működött, mígnem tönkrement benne néhány cella. ezek után kiszerelte, de a kábelekt nem szedte le. Ő úgy használta a kocsit, hogy a pótkerék nem volt visszarakva, viszont mikor átvettem tőle a kocsit, a pótkereket visszaraktuk a helyére. A kábelek továbbra is ott voltak a pótkerék alatt. Nem is lett volna ezze semi gond, csak a hétvégi esőben valahol??? befolyt a csomiba a víz és kb 1 cm vastagon állt a pótkerék alatt a trutyi.A vizet leeresztettem, szárazra törölgettem mindent, a 12 V akksiról leszedtem a sarukat, összeérintettem (nullázva ezzel a számítógépet) és azóta a kocsi működik!!!!Hatalmas kő esett le a szívemről, nagy volt a boldogság, ami azóta is tart! Úgyhogy holnap után reggel, irány Montenegro! A Toyota márkaszervíz nevét direkt nem írtam ide. Valamikor néhány éve még magam is ott dogoztam, kb 13 éven keresztül foglalkoztam Toyotákkal. Azonban ledöbbent az, hogy 2016-ban az internet világában nem tudnak semilyen segítséget adni azért, mert nincs egy amerikából behozott Toyotához adatuk.

csukasbela

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 29
Re:Camry Hibrid
« Válasz #591 Dátum: 2016.07.21 10:19:45 »
Köszönöm, hogy meosztottad. Érdekes történet több hasznos információval.

Van egy, a prius-szerviz.hu lapon elérhetó szerelő(csapat), akik eléggé beleásták magukat a hibrid témába, rengetet autót láttak már és Camryval is foglalkoznak. Én többször beszéltem ott valakivel egy vásárlás előtti esetleges átvizsgálásról és jó fejnek tünt. Végül több ok miatt nem került sor a személyes találkozásra.
Ha valakinek van személyes tapasztalata velük, szívesen veszem, mert ha arra járok, megmutatnán az autót kíváncsiságból.

Más téma:
A hátsó űlésekhez tartozó utaslámpák egyike kiégett. Még nem jöttem rá, hogy kell cserélni, feszegetni nem akarom. Tud valaki ebben segíteni?
Előre is köszönöm !

szutorlajos

  • Vendég
Re:Camry Hibrid
« Válasz #592 Dátum: 2016.07.21 17:01:44 »
Az üzenetet vagy nevezhetem segítség kérésnek még szombaton írtam be a fórumba mikor a probléma felmerült. Elmesélem nektek a kis kálváriámat. Hétfő reggel tele reménnyel elvittem a gépmadarat egy akkumulátoros kereskedésbe, reménykedve abban, hogy a 12 V-os akksi adta meg magát. Egy gyors teszt után kiderűlt, hogy a gyári (2008-as) Panasonic akkunak az ég világon semmi baja. Így hát vettem az irányt a helyi Toyota márkaszervízbe, hogy a szuper műszerükkel liolvassák a hibakódot. Meg is tették de csak néztek nagy boci szemekkel egymásra, mondván a hibakód megvan de semmit nem tudnak vele kezdeni mert azt nem tudják értelmezni, mondván ez egy amerikai autó nincs hozzá leírásuk.Amúgy ezért nem is vállalják a javítást :) Kérdeztem, hogy akkor szerintük mihez kezdjek, kihez vigyem aki esetleg segíteni tud mivel most pénteken szeretnék az autóval Montenegróba menni. Hát...ők nem tudják, oldjam meg. Gondoltam megyekk az autóval egy kisebb utat, hátha történik valami...Sajnos nem sokminden történt, a hiba továbbra is fennállt. Hazafelé jövet felhívott a főnököm (tőle vettem meg a Camryt), hogy mi volt a szervízbe. Elmeséltem neki, majd kérte, hogy mondjam a hibakódot. Telefonon bemondtam neki, majd kb 15 másodperc múlva mondta, hogy a hiba a hybrid akksinál van, szigetelési hiba. Ez sokat segített, mivel Ő még néhány évvel ezelőtt rendelt a kocsiba egy, a pótkerék helyére beépíthető plussz akksi szettet, amivel amúgy a kocsi elmegy kb 50 km-ert 2 liter benzinnel. A szett több évig hibátlanul működött, mígnem tönkrement benne néhány cella. ezek után kiszerelte, de a kábelekt nem szedte le. Ő úgy használta a kocsit, hogy a pótkerék nem volt visszarakva, viszont mikor átvettem tőle a kocsit, a pótkereket visszaraktuk a helyére. A kábelek továbbra is ott voltak a pótkerék alatt. Nem is lett volna ezze semi gond, csak a hétvégi esőben valahol??? befolyt a csomiba a víz és kb 1 cm vastagon állt a pótkerék alatt a trutyi.A vizet leeresztettem, szárazra törölgettem mindent, a 12 V akksiról leszedtem a sarukat, összeérintettem (nullázva ezzel a számítógépet) és azóta a kocsi működik!!!!Hatalmas kő esett le a szívemről, nagy volt a boldogság, ami azóta is tart! Úgyhogy holnap után reggel, irány Montenegro! A Toyota márkaszervíz nevét direkt nem írtam ide. Valamikor néhány éve még magam is ott dogoztam, kb 13 éven keresztül foglalkoztam Toyotákkal. Azonban ledöbbent az, hogy 2016-ban az internet világában nem tudnak semilyen segítséget adni azért, mert nincs egy amerikából behozott Toyotához adatuk.


Örülök hogy ennyire bagatel volt a probléma!

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Camry Hibrid
« Válasz #593 Dátum: 2016.07.21 19:54:03 »
gyári (2008-as) Panasonic akkunak az ég világon semmi baja. ... a hiba a hybrid akksinál van, szigetelési hiba. Ez sokat segített, mivel Ő még néhány évvel ezelőtt rendelt a kocsiba egy, a pót kerék helyére beépíthető plussz akksi szettet, amivel amúgy a kocsi elmegy kb 50 km-ert 2 liter benzinnel. A szett több évig hibátlanul működött, mígnem tönkrement benne néhány cella. ezek után kiszerelte, de a kábelekt nem szedte le. Ő úgy használta a kocsit, hogy a pótkerék nem volt visszarakva, viszont mikor átvettem tőle a kocsit, a pótkereket visszaraktuk a helyére. A kábelek továbbra is ott voltak a pótkerék alatt. ...  2016-ban az internet világában nem tudnak semilyen segítséget adni azért, mert nincs egy amerikából behozott Toyotához adatuk.
12,1 V os gyári akku elég alultöltött hibátlannak nem nevezném, egy szulfátalanító töltés ráférne.

50 km/ 2l nem egy nagy megtakarítás, egy inverter cserét ennyiért biztosan nem rizikóznák.
A kiszerelést nyugodtan nevezhető gányolásnak, az erről való tájékoztatást inkább nem is kommentálom.
Az internet korában valóban fura a szervíz tájékozatlansága, de a legtöbb "szaki" inkább favágás csinál.
Márkaszervízként hozzáállásuk teljesen egybevág a Toyota regionális üzlet politikájának. EU ban az EUs modelleket támogatják, aki ekkora autót akár az vegyen Lexust. A szürkeimport nem tesz jót az üzletüknek és + vesződséggel jár.

Azért le a kalappal a HSD tervezői előtt, ha nem ilyen bolondbiztosra tervezik, nagy baj is lehetett volna belőle.

csonakmotor

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 92
Re:Camry Hibrid
« Válasz #594 Dátum: 2016.07.22 12:18:30 »
Van egy, a prius-szerviz.hu lapon elérhetó szerelő(csapat), akik eléggé beleásták magukat a hibrid témába, rengetet autót láttak már és Camryval is foglalkoznak.

Ő Dodó.

A hátsó űlésekhez tartozó utaslámpák egyike kiégett. Még nem jöttem rá, hogy kell cserélni, feszegetni nem akarom. Tud valaki ebben segíteni?

https://www.youtube.com/watch?v=cJ-j2YTd0S0


miklos2

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 16
Re:Camry Hibrid
« Válasz #595 Dátum: 2016.07.24 14:35:10 »
Amint a visszaszámláló eléri a 0át bekövetkezik a detonáció.

Ja bocs, ez egy másik topic, itt nem történik semmi. A hátralevő km ek száma csak becsült, van benne kicsi ráhagyás, de nem sok, ráadásul ilyenkor már felszívhatja a tankban lévő szennyeződést. Nem érdemes halogatni a tankolást.
A Toyoták szerencsére a kifogyott üzemanyagnál nem kukázzák a benzin szivattyút.

Köszi!
Tényleg nem történt semmi, hátralévő km=0 állapotban mentem még 10km-t a benzinkútig, aztán tankoltam 54,5 litert.

csonakmotor

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 92
Re:Camry Hibrid
« Válasz #596 Dátum: 2016.07.25 10:10:01 »
Tényleg nem történt semmi, hátralévő km=0 állapotban mentem még 10km-t a benzinkútig, aztán tankoltam 54,5 litert.

A 65l-es tankba :)

podani

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 114
Re:Camry Hibrid
« Válasz #597 Dátum: 2016.07.26 07:41:28 »
Az üzenetet vagy nevezhetem segítség kérésnek még szombaton írtam be a fórumba mikor a probléma felmerült. Elmesélem nektek a kis kálváriámat. Hétfő reggel tele reménnyel elvittem a gépmadarat egy akkumulátoros kereskedésbe, reménykedve abban, hogy a 12 V-os akksi adta meg magát. Egy gyors teszt után kiderűlt, hogy a gyári (2008-as) Panasonic akkunak az ég világon semmi baja. Így hát vettem az irányt a helyi Toyota márkaszervízbe, hogy a szuper műszerükkel liolvassák a hibakódot. Meg is tették de csak néztek nagy boci szemekkel egymásra, mondván a hibakód megvan de semmit nem tudnak vele kezdeni mert azt nem tudják értelmezni, mondván ez egy amerikai autó nincs hozzá leírásuk.Amúgy ezért nem is vállalják a javítást :) Kérdeztem, hogy akkor szerintük mihez kezdjek, kihez vigyem aki esetleg segíteni tud mivel most pénteken szeretnék az autóval Montenegróba menni. Hát...ők nem tudják, oldjam meg. Gondoltam megyekk az autóval egy kisebb utat, hátha történik valami...Sajnos nem sokminden történt, a hiba továbbra is fennállt. Hazafelé jövet felhívott a főnököm (tőle vettem meg a Camryt), hogy mi volt a szervízbe. Elmeséltem neki, majd kérte, hogy mondjam a hibakódot. Telefonon bemondtam neki, majd kb 15 másodperc múlva mondta, hogy a hiba a hybrid akksinál van, szigetelési hiba. Ez sokat segített, mivel Ő még néhány évvel ezelőtt rendelt a kocsiba egy, a pótkerék helyére beépíthető plussz akksi szettet, amivel amúgy a kocsi elmegy kb 50 km-ert 2 liter benzinnel. A szett több évig hibátlanul működött, mígnem tönkrement benne néhány cella. ezek után kiszerelte, de a kábelekt nem szedte le. Ő úgy használta a kocsit, hogy a pótkerék nem volt visszarakva, viszont mikor átvettem tőle a kocsit, a pótkereket visszaraktuk a helyére. A kábelek továbbra is ott voltak a pótkerék alatt. Nem is lett volna ezze semi gond, csak a hétvégi esőben valahol??? befolyt a csomiba a víz és kb 1 cm vastagon állt a pótkerék alatt a trutyi.A vizet leeresztettem, szárazra törölgettem mindent, a 12 V akksiról leszedtem a sarukat, összeérintettem (nullázva ezzel a számítógépet) és azóta a kocsi működik!!!!Hatalmas kő esett le a szívemről, nagy volt a boldogság, ami azóta is tart! Úgyhogy holnap után reggel, irány Montenegro! A Toyota márkaszervíz nevét direkt nem írtam ide. Valamikor néhány éve még magam is ott dogoztam, kb 13 éven keresztül foglalkoztam Toyotákkal. Azonban ledöbbent az, hogy 2016-ban az internet világában nem tudnak semilyen segítséget adni azért, mert nincs egy amerikából behozott Toyotához adatuk.

Azért ez elég durva gagyizás, egyetértek az előttem szólóval, örülhetsz hogy nem lett nagyobb baj, és most nem mondjuk az invertert rendeled az USA-ból vagy mondjuk a kiégett autódon bánkódsz. Mi az hogy otthagytak szigeteletlenül a csomagtartóban egy nagyfeszültségű kábelt? Meg hogy ázott be az a csomagtartó? Van egy olyan érzésem hogy nem minden százas ennek a kocsinak a múltjával, nyilván az se véletlen hogy a volt tulaj fejből vágta hogy mi ez a hibakód, gondolom nincs a fejében a teljesen Toyota kódtáblázat :) A 12V-os sarukat meg please ne érintgesd össze, azzal semmilyen kódot nem törölsz, azt csak hibakód kiolvasóval lehet.

csukasbela

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 29
Re:Camry Hibrid
« Válasz #598 Dátum: 2016.07.26 12:03:24 »

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4547
Re:Camry Hibrid
« Válasz #599 Dátum: 2016.08.02 14:24:28 »
A 12V-os sarukat meg please ne érintgesd össze, azzal semmilyen kódot nem törölsz, azt csak hibakód kiolvasóval lehet.
Nem tudom a hibrideknél ez mennyire járható, de akku levétele törli a hibakódot - legalább is T22 Avensisnél. Ezzel pedig kisütötte a kondenzátorokat, hogy biztos elfelejtsen mindent.
Attila 31
  - Avensis
- Prius