Szerző Téma: Camry Hibrid  (Megtekintve 390178 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

podani

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 114
Re:Camry Hibrid
« Válasz #540 Dátum: 2016.05.25 14:01:42 »
Balatonra ott a Camry. Városban cirkulálni nem lenne butaság ilyennel.

Azért elég sokat kell városban cirkálni hogy visszajöjjön az a +4-5 milla amit elkölt az ember egy elektromos autóra... persze ha a pénz nem számít és belefér a második (vagy sokadik) autó...de akkor meg kit érdekel a fogyasztás? :)

Véleményem szerint onnantól lesz értelmes alternatíva az elektromos autó amikor stabilan fog menni 500km-t egy töltéssel, és pár óra alatt feltölthető lesz otthoni körülmények között is.

Lmr

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 23
Re:Camry Hibrid
« Válasz #541 Dátum: 2016.05.25 21:43:40 »
És ha le akarsz menni a Balatonra, netán Horvátországba? ;) Húzod magaddal a kábelt?

nekünk ígyis, úgyis 2 autó kell...

Lmr

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 23
Re:Camry Hibrid
« Válasz #542 Dátum: 2016.05.25 21:46:12 »
Mert az jobb ha nem írja ki, de közben romlik az akku kapacitása? Attól még hogy nem látod, egyre kevesebbet tudsz menni egy feltöltéssel ;)

a Leaf spec jelzi, az új akksihoz képest csökkenő kapacitást.
De, az elektromos autónál üzemszerű a doktor üzemmód. egy benzinesnél meg nem. ezért is esznek sokat hidegüzemben, jobban kopik, stb.
nem mintha attól félnék hogy úristen tönkremegy :eek:
de nem erre van kitalálva.

Lmr

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 23
Re:Camry Hibrid
« Válasz #543 Dátum: 2016.05.25 21:59:35 »
Azért elég sokat kell városban cirkálni hogy visszajöjjön az a +4-5 milla amit elkölt az ember egy elektromos autóra... persze ha a pénz nem számít és belefér a második (vagy sokadik) autó...de akkor meg kit érdekel a fogyasztás? :)

Véleményem szerint onnantól lesz értelmes alternatíva az elektromos autó amikor stabilan fog menni 500km-t egy töltéssel, és pár óra alatt feltölthető lesz otthoni körülmények között is.

ne újból indulj ki, a Camryt sem újonnan vetted... ha azt nézed, hogy a Camry kb 3m a Leaf kb 4m, akkor 1m Ft előnye van a Camrynek...

kalkulációm alapján kb 900.000 Fttal alacsonyabban üzemeltethető a Leaf, mint a Camry:
KGFB, Casco (itt a Camry csúnyán kikap), gépjárműadó, olajcsere, téli/nyári kerekek, akksi(12V), egyéb szervíz, cégautóadó, parkolás, autópályamatrica, évi 25e km, Camry 6,5l/100km Leaf 2,5l/100km
340ft/l és nem számoltam ingyenes töltést, sőt a benzinár emelést a leafnel is számoltam...
természetesen nem összehasonlítható használati értékű autókról beszélünk
hanem úgy, hogy van egy másik autó is a garázsban ami beugrik a vidéki utakra, és addig anyu megy a Camry/Leaffel dolgozni, ovi, suli...

ugyanebben a számításban a prius 3 is veri a camryt kb 450.000 fttal...

podani

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 114
Re:Camry Hibrid
« Válasz #544 Dátum: 2016.05.26 10:56:27 »
ne újból indulj ki, a Camryt sem újonnan vetted... ha azt nézed, hogy a Camry kb 3m a Leaf kb 4m, akkor 1m Ft előnye van a Camrynek...

kalkulációm alapján kb 900.000 Fttal alacsonyabban üzemeltethető a Leaf, mint a Camry:
KGFB, Casco (itt a Camry csúnyán kikap), gépjárműadó, olajcsere, téli/nyári kerekek, akksi(12V), egyéb szervíz, cégautóadó, parkolás, autópályamatrica, évi 25e km, Camry 6,5l/100km Leaf 2,5l/100km
340ft/l és nem számoltam ingyenes töltést, sőt a benzinár emelést a leafnel is számoltam...
természetesen nem összehasonlítható használati értékű autókról beszélünk
hanem úgy, hogy van egy másik autó is a garázsban ami beugrik a vidéki utakra, és addig anyu megy a Camry/Leaffel dolgozni, ovi, suli...

ugyanebben a számításban a prius 3 is veri a camryt kb 450.000 fttal...

Nem beszéltem én sehol új autóról. Azért ehhez a 900eft-hoz 50e+ kilométert kell menned, ha ennyit mész városban egy év alatt és úgyis kell két autó akkor nyilván van értelme a Leaf-nek (már ha soha nem lesz komolyabb baja), akkor 4-5 év alatt behozza az árát, pont mire eladod, és venned kell másikat :)

Lmr

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 23
Re:Camry Hibrid
« Válasz #545 Dátum: 2016.05.26 21:03:03 »
Nem beszéltem én sehol új autóról. Azért ehhez a 900eft-hoz 50e+ kilométert kell menned, ha ennyit mész városban egy év alatt és úgyis kell két autó akkor nyilván van értelme a Leaf-nek (már ha soha nem lesz komolyabb baja), akkor 4-5 év alatt behozza az árát, pont mire eladod, és venned kell másikat :)

25e km van a kalkulációban
a második autó pedig 8e km megy (napi 30km inga)
a biztosítások nagyon meg tudják dobni, főleg hogy cascót is szoktam kötni...

podani

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 114
Re:Camry Hibrid
« Válasz #546 Dátum: 2016.05.27 10:37:28 »
25e km van a kalkulációban
a második autó pedig 8e km megy (napi 30km inga)
a biztosítások nagyon meg tudják dobni, főleg hogy cascót is szoktam kötni...

Szóval akkor a második autóval 8ekm-t mész, nagyon sántít akkor ez a matek :) 8ekm-en Leaf+900eft/év=Camry/év?

csonakmotor

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 92
Re:Camry Hibrid
« Válasz #547 Dátum: 2016.05.27 22:06:23 »
Lehet kicsit paranoid vagyok, de nektek nem tűnik túl puhának a fékpedál más autókhoz képest?
Illetve most hogy meleg van, motor áll, autó áll, ablakok lehúzva - a fékpedál "pumálásakor" sziszegő hang hallatszik a bal első kerék felől. Ez bug vagy feature? (Fékolaj nem fogy, az autó megáll, minden okénak tűnik.)

Lmr

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 23
Re:Camry Hibrid
« Válasz #548 Dátum: 2016.05.28 09:06:30 »
Szóval akkor a második autóval 8ekm-t mész, nagyon sántít akkor ez a matek :) 8ekm-en Leaf+900eft/év=Camry/év?

2 autó, összesen kb 34e km...
ebből én kb 30, a másik kb 4. most
aztán ősztől a második lesz kb 8 én inkább 25.
minden féle autóra kiszámoltam a költségeket... minden éves km távolságra :)
kérdezz bátran... ;)

miklos2

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 16
Re:Camry Hibrid
« Válasz #549 Dátum: 2016.05.29 20:10:01 »
Sziasztok!
Nemrég vettem egy 8 éves Camryt, újoncként a gépkönyvre tudok támaszkodni, meg a fórum tapasztalataira.
Engem érdekelne a kalkulációd Lmr. A 25ekm-es futás (Camrynál) évente hány Ft-ra jön ki és mikből adódik össze?
Más.
A gépkönyv szerint  a Camry fogyasztja a motorolajat, és csak akkor kell szervizhez fordulni, ha 1000km-en 1l-nél többet eszik. Tapasztalat szerint mennyi olajat fogyaszt Nektek?
Jelezni fogja valami a műszerfalon, ha szükséges lesz az olajcsere?


Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Camry Hibrid
« Válasz #550 Dátum: 2016.05.29 20:51:21 »
A gépkönyv szerint  a Camry fogyasztja a motorolajat, és csak akkor kell szervizhez fordulni, ha 1000km-en 1l-nél többet eszik. Tapasztalat szerint mennyi olajat fogyaszt Nektek?
Ez csak jógi hókuszpókusz, levédi magát a gyártó, hogy ne lehessen felelősségre vonni még garanciális autónál sem.
A Camry motor különböző változatokban sok más Toyotában szolgál problémamentesen, normális, üzemszerű olajfogyasztással, ami jellemzően több mint egy nagyságrenddel kisebb mint az említett.

Lmr

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 23
Re:Camry Hibrid
« Válasz #551 Dátum: 2016.05.29 23:46:20 »
Sziasztok!
Nemrég vettem egy 8 éves Camryt, újoncként a gépkönyvre tudok támaszkodni, meg a fórum tapasztalataira.
Engem érdekelne a kalkulációd Lmr. A 25ekm-es futás (Camrynál) évente hány Ft-ra jön ki és mikből adódik össze?
Más.
A gépkönyv szerint  a Camry fogyasztja a motorolajat, és csak akkor kell szervizhez fordulni, ha 1000km-en 1l-nél többet eszik. Tapasztalat szerint mennyi olajat fogyaszt Nektek?
Jelezni fogja valami a műszerfalon, ha szükséges lesz az olajcsere?

kgfb, casco, műszaki vizsga, olajcsere, téli/nyári gumi, akksi, olajcserén kívüli szervíz, cégautóadó, parkolás, mosás, autópályamatrica, üzemanyag

340ftos benzináron kgfb 67, casco 167, 120e Ftos télei és 120e ftos nyári szettel amit 4 évente cserélsz, 5 évente 25e akksira, 60e ft olajcsere és egyéb szűrőcsere 15e kmnél, évente még 35e szerelés, 120e cégautóadóval 6,5literes fogyival havi 113e...

ha magánban nyomod casco nélkül, 30at költesz olajcserére, nincs parkolás, akkor 75e
 

gabesz2

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 75
Re:Camry Hibrid
« Válasz #552 Dátum: 2016.05.30 08:02:55 »
Lehet kicsit paranoid vagyok, de nektek nem tűnik túl puhának a fékpedál más autókhoz képest?
Illetve most hogy meleg van, motor áll, autó áll, ablakok lehúzva - a fékpedál "pumálásakor" sziszegő hang hallatszik a bal első kerék felől. Ez bug vagy feature? (Fékolaj nem fogy, az autó megáll, minden okénak tűnik.)

Teljesen normális a "sziszegő esetleg morgó kerregő" hang ilyenkor. ezt hallhatod mikor beülsz a kocsiba, vagy mikor leállítod.  fékpedál alapesetben nem puhább, mint más autóban, de ez elég relatív kinek mi a puha. Azért a fékolajcserét itt is el kell végezni bizonyos időközönként.

csonakmotor

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 92
Re:Camry Hibrid
« Válasz #553 Dátum: 2016.05.30 09:10:49 »
Teljesen normális a "sziszegő esetleg morgó kerregő" hang ilyenkor. ezt hallhatod mikor beülsz a kocsiba, vagy mikor leállítod.  fékpedál alapesetben nem puhább, mint más autóban, de ez elég relatív kinek mi a puha. Azért a fékolajcserét itt is el kell végezni bizonyos időközönként.

Szia - köszönöm a választ!
Fékolajcsere (elméletileg) megvolt januárban a 100e mérföldes nagyszervízkor.
A kerregő-morgó-zugó izék rendben vannak, az aktuális paranoia onnan indult, hogy a benzinmotor állt (hibrid lánc volt aktív), teljes csend a parkolóban, ablakok lehúzva - ha nyomogattam a fékpedált a bal első kerék mellől jött mindig egy-egy szissz-szisssz-szissz, akárhányszor lenyomtam a pedált :o

podani

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 114
Re:Camry Hibrid
« Válasz #554 Dátum: 2016.05.30 13:50:27 »
Szia - köszönöm a választ!
Fékolajcsere (elméletileg) megvolt januárban a 100e mérföldes nagyszervízkor.
A kerregő-morgó-zugó izék rendben vannak, az aktuális paranoia onnan indult, hogy a benzinmotor állt (hibrid lánc volt aktív), teljes csend a parkolóban, ablakok lehúzva - ha nyomogattam a fékpedált a bal első kerék mellől jött mindig egy-egy szissz-szisssz-szissz, akárhányszor lenyomtam a pedált :o

Ilyet egyszer nekem is csinált, se előtte se utána nem hallottam még.