Szerző Téma: Camry Hibrid  (Megtekintve 390501 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:Camry Hibrid
« Válasz #300 Dátum: 2014.10.16 13:23:34 »
Nah, érdeklődtem a pécsi Toyotánál és nagyon segítőkészek, készségesek voltak. Azt mondták, h kiforrott konstrukció, és nincs gond vele. Olajcserére 15 ezer km-t mondtak, mint gyári előírás (0w20-asból). Elméletileg azért kell a kisebb viszkozitású olaj, mert sok esetben áll le-indul újra a benzin motor és ilyen esetekben (főleg, ha nem üzem meleg még a moci) jobban eljut ez a fajta olaj oda, ahová kell --- legalább is ezt mondták (logikusnak tűnik).
Ők elméletileg nem cserélnek cellát, csak teljes akku-pakkot. Egy Priuson közel fél millió volt, és egy nagyobb Lexuson 1,2 millió. Természetesen Ft-ban. Cellákat is lehet cserélni, egy ügyes kezű autóvillamossági szaki bizonyára meg tudja csinálni.

A saját autóm ma volt vizsgázni és a parkolóban állt is egy grafit szürke TCH (MAB-... rendszám). Szó szerint csorgott a nyálam...   :)
A pécsi Toyota márkakereskedéssel kapcsolatban nem igazán jók a tapasztalatok. Helyettük inkább ajánlható a kaposvári Toyota-Koto márkaszerviz. Jobban jársz velük.  :yes: ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

nroczei

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 40
Re:Camry Hibrid
« Válasz #301 Dátum: 2014.10.16 13:31:00 »
Mire gondolsz pontosan? Akár priviben is megírhatod. Köszi szépen!

nroczei

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 40
Re:Camry Hibrid
« Válasz #302 Dátum: 2014.10.16 14:18:39 »
A pécsi Toyota márkakereskedéssel kapcsolatban nem igazán jók a tapasztalatok. Helyettük inkább ajánlható a kaposvári Toyota-Koto márkaszerviz. Jobban jársz velük.  :yes: ;)

Köszi a privit, így már érthető a dolog. Én valószínűleg adok egy esélyt nekik, de résen leszek.  :yes:

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10658
Camry Hibrid
« Válasz #303 Dátum: 2014.10.16 16:14:49 »
Mire gondolsz pontosan? Akár priviben is megírhatod. Köszi szépen!

Van külön márkakereskedéses fórum is, ott lehet olvasni véleményeket 1-1 adott kereskedésről. Érdemes beleolvasni, ha van rá időd.  ;)
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

gabesz2

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 75
Re:Camry Hibrid
« Válasz #304 Dátum: 2014.10.16 20:35:12 »
Van külön márkakereskedéses fórum is, ott lehet olvasni véleményeket 1-1 adott kereskedésről. Érdemes beleolvasni, ha van rá időd.  ;)

Ha javitani kell ugy se a markaszervizbe fogjak megjavitani, amerikai tipus hivatalosan nem ertenek hozza, ...bar nem sokan, de azert van maszek aki ert hozza...szerencsere nekem meg nem volt extra tudasu szerelore szuksegem!

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10658
Camry Hibrid
« Válasz #305 Dátum: 2014.10.17 00:24:16 »
Én itt akár 1-1 apróbb szervizre is gondoltam, a munkafelvevő stílusától, az elvégzett munka minőségétől (na és persze hogy "hogyan fog a ceruza", amikor a számla keletkezik, hiszen nem egységesek az óradíjak sem  ;) ) is függ, hogy valaha is visszamegy-e majd az ember.
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

nroczei

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 40
Re:Camry Hibrid
« Válasz #306 Dátum: 2014.10.20 09:52:11 »
A hibrid működésre és itt most kifejezetten az energia-visszanyerésre gondolok, van ráhatása a vezetőnek?
Magyarán az autó megpróbál önállóan gondolkozni és automatikusan dönt, vagy pedig mi, vezetők is tudunk tenni azért, hogy pl. töltsük az akkupakkot?

Mivel nem ismerem még behatóan az autóban lévő rendszer működését, lehet, hogy nem is igazán jól/jót kérdeztem. :)

Köszi szépen!

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23129
Re:Camry Hibrid
« Válasz #307 Dátum: 2014.10.20 10:35:22 »
A hibrid működésre és itt most kifejezetten az energia-visszanyerésre gondolok, van ráhatása a vezetőnek?
Magyarán az autó megpróbál önállóan gondolkozni és automatikusan dönt, vagy pedig mi, vezetők is tudunk tenni azért, hogy pl. töltsük az akkupakkot?

Mivel nem ismerem még behatóan az autóban lévő rendszer működését, lehet, hogy nem is igazán jól/jót kérdeztem. :)

Köszi szépen!
Ha a vezetési stílusra gondolsz, akkor igen, valamelyest tudod segíteni az akkuvisszatöltést. Ha ez kiemelten fontos célod, akkor a hagyományos stílushoz képest érdemes kicsit változtatni az eddig berögzött szokásaidon. A hibridek pl. hálásak tudnak lenni a pulse'n'glide technikának, azaz, felgyorsulsz egy adott sebességre, majd annyira visszaveszed a "gázt", hogy az elektromotorok által vitorlázz. Ekkor veszítesz picit a sebességből, de egy biz. sebességcsökkenés után újra visszagyorsítasz az előbbi tempóra. Ez elsősorban a fogyasztásra van jó hatással.
Érdemes fékezni vele hosszan, mert eközben is az elektromotorok visszatáplálják a fékezésben elveszni vágyó energiát, töltve az aksit.
B-fokozat használata a "váltón" az erősebb motorfék érdekében...
Olvasataim alapján hirtelen ennyi, illetve, ezek körülményekhez megfelelő kombinációja adhatja a kérdésedre a megoldást.  ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

gabesz2

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 75
Re:Camry Hibrid
« Válasz #308 Dátum: 2014.10.20 12:23:57 »
Ha a vezetési stílusra gondolsz, akkor igen, valamelyest tudod segíteni az akkuvisszatöltést. Ha ez kiemelten fontos célod, akkor a hagyományos stílushoz képest érdemes kicsit változtatni az eddig berögzött szokásaidon. A hibridek pl. hálásak tudnak lenni a pulse'n'glide technikának, azaz, felgyorsulsz egy adott sebességre, majd annyira visszaveszed a "gázt", hogy az elektromotorok által vitorlázz. Ekkor veszítesz picit a sebességből, de egy biz. sebességcsökkenés után újra visszagyorsítasz az előbbi tempóra. Ez elsősorban a fogyasztásra van jó hatással.
Érdemes fékezni vele hosszan, mert eközben is az elektromotorok visszatáplálják a fékezésben elveszni vágyó energiát, töltve az aksit.
B-fokozat használata a "váltón" az erősebb motorfék érdekében...
Olvasataim alapján hirtelen ennyi, illetve, ezek körülményekhez megfelelő kombinációja adhatja a kérdésedre a megoldást.  ;)

Ami a gyakorlatban kb. úgy néz ki, hogy az ember szinte mindig törekszik arra, hogy a lehető legkevesebb "gázzal" menjen, és minél inkább elektromos módba közlekedjen. A töltés...lényegébe megy magától, a B fokozatot ritkán használja az ember, csak húzósabb leejtőkön max. Pécsen azért lehet használni:) Amit inkább "furcsább" megszokni az a motor állandó ki -bekapcsolgatása.

podani

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 114
Re:Camry Hibrid
« Válasz #309 Dátum: 2014.10.20 14:29:46 »
A hibrid működésre és itt most kifejezetten az energia-visszanyerésre gondolok, van ráhatása a vezetőnek?
Magyarán az autó megpróbál önállóan gondolkozni és automatikusan dönt, vagy pedig mi, vezetők is tudunk tenni azért, hogy pl. töltsük az akkupakkot?

Igen, okosan használod fékpedált, illetve a mozgási energiát :) Az előttem szólóhoz annyit tennék hozzá hogy dinamikus haladásnál nem olyan nagy kaland jó fogyasztást elérni P&G-vel, viszont tartósabb araszolásnál ami nekem bejött az az, hogy nem szabad aksiról gyorsítani a kocsit alacsony sebességnél sem, meg kell várni míg előtted halad valamennyit a sor, és akkora gázzal indulni hogy beinduljon a benzinmotor, majd utána lassítani amíg újra megáll a sor (már álló benzinmotorral, lehetőleg fék nélkül). Így alig nő a fogyasztás a normál haladáshoz képest, viszont ha az ember ilyenkor megpróbál villanyautóként haladni, az aksi pár kilóméter alatt kimerül, és utána elkezdeni járatni álló helyzetben is a benzinmotort, amivel annyi is volt a jó fogyasztásnak ;) Persze ha előreláthatóan rövid dugós szakasz lesz, és az aksi is fel van töltve, akkor lehet óvatos gázpedál kezeléssel villamosként haladni. Mióta megvan a hibrid nagyon rászoktam a Google Maps-es forgalmi adatokra, és ha látom hogy jön egy nagyobb dugó, már előre "töltöm" az aksikat :) Jó móka :D

podani

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 114
Re:Camry Hibrid
« Válasz #310 Dátum: 2014.10.20 14:37:23 »
Ami a gyakorlatban kb. úgy néz ki, hogy az ember szinte mindig törekszik arra, hogy a lehető legkevesebb "gázzal" menjen, és minél inkább elektromos módba közlekedjen.

Ez pont nem annyira jó módszer hibridnél. A legjobb fogyasztást dinamikus gyorsítással (persze nem padlógáz, de olyan 3/4-ig nyomva), majd utána sebességen tartással lehet elérni, nyilván akkor, ha a forgalom engedi. Ez a gyakorlatban nem olyan egyszerű, mert hamar az előtte lévő seggébe terem az ember amilyen "dinkamikusak" a magyar sofőrök, ha meg hagyok követési távolságot/hagyom hogy kicsit eltávolodjon a sor, akkor bejönnek elém. Mármint Pesten.

nroczei

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 40
Re:Camry Hibrid
« Válasz #311 Dátum: 2014.10.21 09:08:12 »
Na, nincs nagy egyetértés!  :) Ez jó és egyben érdekes. Ezek szerint kísérletezgetni kell a legjobb eredmény elérésére?!  :yes:

Egy barátom ismerőse egy Merdzsót cserélt le THC-re. Nagyon "sírt" barátomnak az első napokban, nem tetszett neki semmi és bánta az autócserét. Két hét múlva már megszokta és meg is szerette az autót és azt mondta, nem adná semmiért! :)

podani

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 114
Re:Camry Hibrid
« Válasz #312 Dátum: 2014.10.21 12:43:42 »
Na, nincs nagy egyetértés!  :) Ez jó és egyben érdekes. Ezek szerint kísérletezgetni kell a legjobb eredmény elérésére?!  :yes:

Egy barátom ismerőse egy Merdzsót cserélt le THC-re. Nagyon "sírt" barátomnak az első napokban, nem tetszett neki semmi és bánta az autócserét. Két hét múlva már megszokta és meg is szerette az autót és azt mondta, nem adná semmiért! :)

Ez alapvetően nem csak a hibridekre vonatkozik, egyik autónál sem lesz kevesebb a fogyasztás a hosszú, kis gázzal történő gyorsításoktól, mivel általában a legjobb hatásfok a motor nyomatékcsúcsa közelében van. Szóval az esetek nagy százalékában a dinamikus gyorsítás majd a sebességen tartás hozza meg a legjobb fogyasztást, csak a hibrid még erre rátesz annyival hogy ilyenkor le tudja állítani a benzinmotort, míg gyorsítás közben nem (kivéve minimális gyorsításnál ha fullon van az aksi), ezért jobban kihegyezik a hibrideknél a P&G vezetési stilust.

Kicsit szokni kell a hibridet, de utána tényleg megszereti az ember. Nekem az a legfurcsább hogy nagyobb terhelésnél "hangos" lesz a motor, azaz akkor sem lesz hangosabb mint más autó, csak szokatlan az addigi síri csendhez képest :)

gabesz2

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 75
Re:Camry Hibrid
« Válasz #313 Dátum: 2014.10.21 14:57:08 »
Ez pont nem annyira jó módszer hibridnél. A legjobb fogyasztást dinamikus gyorsítással (persze nem padlógáz, de olyan 3/4-ig nyomva), majd utána sebességen tartással lehet elérni, nyilván akkor, ha a forgalom engedi. Ez a gyakorlatban nem olyan egyszerű, mert hamar az előtte lévő seggébe terem az ember amilyen "dinkamikusak" a magyar sofőrök, ha meg hagyok követési távolságot/hagyom hogy kicsit eltávolodjon a sor, akkor bejönnek elém. Mármint Pesten.

Nem is a gyorsításra értettem a "finom gázpedálkezelést", mert az így van ahogy írtad, indításnál érdemes rendesen felgyorsítani, és utána repkedni és finom gázpedálkezeléssel próbálni lehetleg "villamos" módba közlekedni. Kivéve araszoláskor.  A másik tényező maga a hibridség, ami arra motiválja az ember, hogy minél jobb fogyasztást érjen el és ehhez mondhatni mindeféle módszert bevet. Ilyen módszer lehet akár a guglis forgalomfigyelés. Azért mint minden autónál ennél is hatványozottan igaz, hogy nagyon nem mind1 mely városba használjuk nagyrészt a kocsit, Pécsen nehéz olyan mesés fogyasztásokat kihozni, mint egy síkvidéki városban, gázkezelés gyorsítások stb ide v oda.

nroczei

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 40
Re:Camry Hibrid
« Válasz #314 Dátum: 2014.10.22 09:44:28 »
Még azt mondjátok meg, hogy mennyire kezeli jól az úthibákat a Camry? Anno a Toyotát többek között a miatt szerettük meg, hogy szinte kivasalta az utat és ezt ráadásul csendesen tette. Nyugalom szigete volt a Corolla. Ehhez képest milyen a Camry? :)