Szerző Téma: Prius tuning és egyéb modifikációk, extra, nem gyári különlegességek.  (Megtekintve 355730 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Ne keverjük össze az indításgátlást a rablásgátlással és a vészlekapcsolást. Az N-be való rakásnál meg a fogyasztókat is ki kellene kapcsolni,mert gyorsan hazalehet vágni egy nem feltöltött akkut.

Egyébként mind az indításgátlás, mind a rablásgátlás könnyen és biztonságosan megoldható, és mivel sok variáció nincs ugyanolyan könnyen kiiktatható. -(

A kényelem és a biztonság javítása azonban egymással ellentétes dolgok.



zezoka

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 712
Ne keverjük össze az indításgátlást a rablásgátlással és a vészlekapcsolást. Az N-be való rakásnál meg a fogyasztókat is ki kellene kapcsolni,mert gyorsan hazalehet vágni egy nem feltöltött akkut.

Egyébként mind az indításgátlás, mind a rablásgátlás könnyen és biztonságosan megoldható, és mivel sok variáció nincs ugyanolyan könnyen kiiktatható. -(

A kényelem és a biztonság javítása azonban egymással ellentétes dolgok.
Én konkrétan a rablásgátlásra gondolok! (különbségekkel tisztában vagyok, villamosmérnök vagyok, Felügyeleti informatika és elektronikus vagyonvédelem szakon diplomáztam!) :)

A "Nem érzékel kulcsot" jelet kellene figyelni. Ha ez van, akkor nem lehet kivenni P-ből, azt szevasz. Magyarul a fék pedál mellett még ezt is figyelné feltételként. Tehát akkor tudnád kivenni P-ből, ha van fék ÉS nincs kulcsérzékelés hiba.

Így semmi komfortról nem kéne lemondani, semmi kényelmetlenséggel nem járna, ellenben lenne egy frankó rablásgátlás (nem kéne blusz biléta vagy kártya, mitn az utólagos rablásgátlóknál), ha mondjuk az ember kiugrik valamiért az autóból. - Persze csak a Keylessgo-ban működne ez a módszer, mert ugye ott elég ha a zsebben van a kulcs.
« Utoljára szerkesztve: 2013.02.07 13:52:18 írta zezoka »

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
villamosmérnök vagyok,
Alapnak a lehető legjobb.-)
Felügyeleti informatika és elektronikus vagyonvédelem szakon diplomáztam!
Ebben az esetben nem kell magyarázni a biztonságos rablásgátlás buktatóit, és a késleltetett mozgásgátlás lényegességét, valamint a trükkös lopás és a rablás közötti különbséget sem.

Az általad vázolt lopásgátló (nem lehet kivenni P-ből, tehát az autó ebben az esetben csak simán elindíthatatlan) egyébként feleslegesen bonyolultan és drágán (amennyiben a rendszer szükséges dokumentációja rendelkezésre áll akkor kevésbé drágán) megvalósítható, ráadásul a legtöbb autógyár nem fogadná el. Mellesleg a MABISZ sem, de nem ez volt a cél.

Ez azonban a Te szakmád, így valószínűleg én tudom rosszul.

zezoka

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 712
Az általad vázolt lopásgátló (nem lehet kivenni P-ből, tehát az autó ebben az esetben csak simán elindíthatatlan)
Szerintem a lopás az, mikor valamit úgy visznek el, h csak utólag veszed észre (vagy legalábbis nincs közvetlen kapcsolatod a tolvajokkal). Rablás pedig ha a szemed láttára, esetleg még küzdelem árán is.

Na mindegy, nem is ez a lényeg, kár a szavakon lovagolni, egy a lényeg: árulnak úgy ilyen funkciót ellátó utólagos eszközöket, amiknél egy kis kártyácskát vagy bilétát beraksz (haverom pl a pénztárcájában tartja, mert az meg mindig a zsebében van), ezért ha kiszednek az autóból, vagy kiszállsz valamiért egy pillanatra a járó autóból, és valaki beül és el akar menni vele, akkor kis idő múlva jelez, hogy állj félre biztonságosan , mert még kis idő múlva le fogja állítani a motort, amit meg is tesz.

Na én ezt akartam megspórolni azzal, hogy nekünk eleve van egy jelünk (illetve kódunk a CAN buszon), ha nem érzékeli a kulcsot. Mindezt ráadásul úgy, hogy az autót már elvinni sem tudja (P-ből nem tudja kivenni), csökkentve ezzel a károkozás lehetőségét, hogy bosszúból belehajt valamiba. 

Ugyanúgy, mint ahogy létezik mondjuk akármilyen utólagos modul (központizármodul, komfortmodul, comeing home-leaving home modul, riasztómodul, mindezek CAN buszosban is, stb), lenne itt is egy modul, ami ha van ez a "kulcsnincs" jel, akkor nem engedi kivenni P-ből, mert ugyanúgy, mint a fékpedál ez is feltétel lenne, hogy legyen kulcs a hatókörben. Ennyi, de nem értem miért kell ezt ennyit magyarázni. :) 

Mabiszt meg tényleg kár belekeverni, semmi köze most itt semmihez.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Szomorú vagyok, nem ezt vártam egy vagyonvédelemből diplomázott szakembertől. -(
Ami szavakon kár lovagolni az csupán 2-5 év különbséget jelent.
A rendszered rablásgátló funkciója nagyjából ennyiben ki is merül. -(
Az általad vázolt trükkös lopásgátló (illetéktelen elindulás gátló) műszakilag megvalósítható,
gyárilag + fogyasztás nélkül, a HSD rendszerrel maximálisan kompatibilisen, és olcsón;
utólagos hozzá applikálással  akár 1mAh körüli fogyasztással, drágán (sokba kerül a CAN busz típus specifikus protokolljának visszafejtése/megvásárlása), és a Toyota elveivel összeegyeztethetetlenül valósítható meg.
Cserébe kapsz egy kényelmes, az emberi lustaságot/feledékenységet (POWER gomb megnyomása) helyettesítő eszközt, ami a rablást nem akadályozza (max. lassabban végrehajthatóvá és veszélyesebbé teszi ), viszont a vezető és az utasok biztonságát többszörösen.
Miért nem csinálták meg gyárilag? Mert a gk.mozgása közben is fenn áll a lehetőség a kulcs és a rendszer kapcsolatának megszakadására (lemerülés, árnyékolás, RF zavar). Megfelelő programozással, ill. egyszerű célhardverrel természetesen a továbbhaladás megakadályozható, ami azonban a közlekedés veszélyeztetésével jár. Tulajdonképpen ez az utólagos rablásgátlóknak is az egyik legnagyobb problémája.
Ezért a gépjárműgyártók a rablások megakadályozására max. elindulás után lezárják az ajtókat.
Ezzel meglehetősen magas kártérítési díjaktól kímélik meg magukat.

A HSD rendszert nem veszélyeztető utólagos indításgátlás vagy rablásgátlás (2 különböző cél!) egyszerűen és viszonylag olcsón megvalósítható (a HSD sajátosságai ellenére), azonban a rablásgátlás csak a Smartkey-től független működtetéssel hatásos és biztonságos (a jogosan bent ülőkre és a közlekedés többi résztvevőjére nézve). Ráadásául önmagukban alkalmazva mindegyik könnyen felderíthető és megkerülhető, csak az autót komplex rendszerként kezelve keményíthető fel a védelem megfelelő szintre.
« Utoljára szerkesztve: 2013.02.09 15:34:07 írta Agyarka »

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
A SmartKey kommunikációs hibája az általad vázolt rendszernél az autó mozgása közben az indokolatlan lassítás szempontjából irreveláns, mert P be csak hosszabb piros lámpa vagy vasúti kereszteződés esetén tesszük.  Viszont az autó forgalmi akadállyá válása könnyebben előfordulhat.
« Utoljára szerkesztve: 2013.02.10 08:16:59 írta Agyarka »

zezoka

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 712
Szomorú vagyok....
Az a kb 100 körülre (vagy valamivel több) tehető darabszámú letelepített rendszerem nem ezt mondja (házak, cégek, egyik magyar bank hálózat, műszaki cikkeket áruló üzletlánc m.o.-i összes boltja, raktárai)!  :) De bevallom, autóriasztókhoz nem értek ilyen szinten, CAN busz programozáshoz meg pláne. Az ilyen jellegű személyeskedést egy nyilvános fórumon viszont szeretném ha hanyagolnád, mert  eddig még egy rendszeremet, szakmai hozzáállásomat, hozzáértésemet se szarozták le, mindegyik jól lett megtervezve, és telepítve, a különböző szakmai szempontokat maximálisan figyelembevéve, és betartva (sokszor komplex rendszerben átjelző, tűzjelző, beléptető, kaputelefon, telefon, számítógépes hálózat, kamera rendszerekkel, oda-vissza jelzések átadásával, összehangolásával, különböző logikákkal)!

-------

Mit értesz gyári megoldásnak? Ha kokrétan kikapcsolom az autót? Ez egyértelmű, mert akkor kell a kulcs bekapcsoláshoz. De nem erről beszéltem, ha megfigyeled! De itt az alap probléma az volt, hogy ha az ember kiugrik valamiért (hírekben is ezt mondták, h ez volt), amikor nem kapcsolja ki az autót (kaput nyit, megnézi jól beparkolt-e, vagy ami volt egy időben, hogy zörgőt akasztottak az autójára, és kiurik megnézni mi az, jeget kapar a melegedő autón, stb), nyilván egy manuális váltót üresbe, automatát P-be téve. NA EKKOR ugrott be az illetéktelen, és eltulajdonította az autót. Ha meg a család bent ül az autóban, és ekkor is beugrik elvinni az autót, az már egy másik mese, csöppet komolyabb szitu és nem az autó lesz a legfontosabb - de neki se!

Ha menet közben nem érzékeli a kulcsot (ami már volt nálam is egy-egy pillanatra ficánkoláskor), akkor semmi baj nincs, mert már nem P-ben van az autó (mint ahogy P-ből kivétel idejére kell csak a féket is megnyomni - különben nem lenne túl kifizetődő a használata az autónak - ez a feltétele, a P-ből D-be rakásnak h rálépj a fékre). Tehát azzal kezdtem, hogy a feltételvizsgálat a P állásból kivételkor lenne  csak.  (Tehát abban az egy időpontban megvizsgálva, h D-be mehet? Igen-nem.)

A gyárilag (vagy utólagosan) erre a célra szolgáló kütyük viszont igenis jól működnek, egy Passatban kódot kellett midig beírnom minden vezetőajtó nyitás után, Octaviában pedig egy kis kemény hitelkártya méretű cuccot kell magadnál tartani, amit ajtónyitás után lecsekkol, ha nincs, indul az időzítés, majd a szép női hang után a leállítás.

Midnenesetre részemről befejezettnek tekintem a dolgokat, mert egy egyszerű dolgot nem értem miért kellett ennyire túlbonyolítani, eddig akárkitől kérdeztem, értette mit akarok (pedig nem Pirus-a van, és sokaknak idegen h a motor nem megy, mégsincs "leállítva").
« Utoljára szerkesztve: 2013.02.10 16:04:48 írta zezoka »

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Az ilyen jellegű személyeskedést egy nyilvános fórumon viszont szeretném ha hanyagolnád, ...
Nem személyeskedésnek szántam, nem megbántani akartalak, tényleg szomorú vagyok. -(  :surrender:
Két okból:
- a műszaki megoldási lehetőségeket jól leírtad, a részletek mégsem álltak össze. Azt ezért el kell ismernem nem egyszerű, és -tudomásom szerint- eddig nagyon kevés embernek sikerült. A megoldást éppen a fórum nyilvánossága miatt nem írom ki, néhány fórumtárssal már kb. 3 hónappal ezelőtt megosztottam.
- a másik fele pedig az, hogy még mindig nem különítetted el a trükkös lopást (jármű önkényes elvétele) a rablástól ( jártmű ö.e. minősített esete). Műszakilag is másként kell megközelíteni a kettőt. Elhibázottnak tartom egy olyan rendszer kiépítését, ami súlyosabb bcs. elkövetésére ösztönzi az elkövetőt, és ezzel a korábbinál nagyobb veszélybe sodor másokat. A Te konkrét szakmádból vett példával megvilágítva, nem megfelelő egy olyan bankbiztonsági rendszer, ahol rablás közben a menekülési lehetőség automatikus elzárásával túszhelyzet jöhet létre.
Szakmai munkádról egy szót nem írtam.
 
autóriasztókhoz nem értek ilyen szinten, CAN busz programozáshoz meg pláne.
Egy követelmény rendszer felállításhoz erre nincs is szükség.-)

egy egyszerű dolgot nem értem miért kellett ennyire túlbonyolítani, eddig akárkitől kérdeztem, értette mit akarok
Neked az jött le, hogy én nem értem mit akarsz? Többször is elolvastam minden ehhez kapcsolódó hsz-od itt és az indexen is. Pontosan látom a megoldás keresésed útjait, és mivel egyszer én is végigmentem ezen az úton a kitérőket és zsákutcákat,valamint a jó megoldásokat is.

Mit értesz gyári megoldásnak? ...
Amit a Toyota vagy az általa megbízott beszállító készít.
Ahhoz, hogy az általad felállított követelmény rendszernek ( trükkös lopás megakadályozása a SmartKey jelenlétének ellenőrzésével) megfeleljen a Toyota mérnökeinek csak néhány sort kellene megváltoztatni a jelenlegi programozásban. Az eddigiektől eltérően a kulcs jelenlétét nemcsak a POWER gomb lenyomásakor ellenőrizni, hanem még 2 további feltétel együttes ( P + ?) teljesülése esetén.-)
Ahhoz, hogy a rendszer rablásgátlóként, illetve a trükkös lopás rablássá fajulását megakadályozandóan működhessen már sokkal többet kell változtatni, de azoknak akik megírták a rendszert,  nem probléma  a megfelelő szubrutin elkészítése.
 
nem Pirus-a van, és sokaknak idegen h a motor nem megy, mégsincs "leállítva"
Egy utólagos rendszernél éppen ez a nagy kihívás a HSD-nél. A rendszer károsítása nélkül megoldani az indításgátlást, ill. a biztonságos leállítást.

zezoka

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 712
Két okból
Nekem nincs kedvem mindent kirészletezni, csak összesítve: Ha már komolyabban elgondolkodtam volna a megvalósításon, akkor nem kérdeztem volna még, h létezik-e ilyen. Másik meg h miért akarnék elkülöníteni akármit is! Én egy ötlettel álltam elő, amit megkérdeztem, lehet-e! Most hogy azt Te elkezdted besorolni, h ez most lopás vagy rablás, vagy trükkös lopás, vagy mittomén még mi, az ebből a szempontból lényegtelen. Biztonságról meg, miért is nem jó, ha nem tudja ellopni? Kiugrok, ő beugrik, gondolod olyan hülye leszek, h visszaugrok verekedni vele? Elvinni ugysem tudja az autót, ugyh az ellenkező irányba szaldnék! Ha meg ül más is az autóban, hát nemtom melyik a jobb megoldás, ha meglepetésében kiszáll, és elszalad, vagy ha viszi az autót családostól, de valszeg ha ül bent más is, nem fogja megpróbálni, mert az emberrablás már más kategória.

Hiába vitatkozol, árulnak olyan rendszereket (gyárilag is adnak el úgy autót, h benne van), ami sofőrajtó nyitás után ha nincs nálad a jeladó (vagy nem írsz be egy kódot - ha kódos), leállítja a motort jelzés után x idő múlva. Ez tény! És jól működnek, ez is tény! Mentett már meg autót, ez is tény (csak sajna a rossz bácsi nem biztos h szépen fog megállni vele, úgyh lehet bosszúból nekimegy vele valaminek)! Csak ezeknek számomra két hátránya van: én azt akarom, h egy métert se tudjon menni vele, másik pedig, h plusz dolgot kell hozzá magadál tartani.

(Bankos példádra meg a lehető legegyszerűbb passzív védelem: nézd meg kivétel nélkül mindegyik bankot, merre nyílik az ajtaja! Befelé! Mégpedig (többek között) h gátolja a szökni vágyót a menekülésben)

A kulcs jelenlétét amúgy nem csak a Power gomb lenyomásakor ellenőrzi, hanem folyamatosan. Ha menet közben helyezkedek, és zsebben van, akkor is jelez, ha nem érzékeli. Ha pedig ajtót nyitsz-zársz, még kint is sípol, nem csak bent. Csak nem csinál rá semmit, mert feltételként egyedül a Power gomb megnyomásakor van, h érzékelje (mint ötletemnél a P-ből kivételkor, tehát mégegyszer - és nem folyamatos feltételként).
« Utoljára szerkesztve: 2013.02.11 07:39:33 írta zezoka »

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
A kulcs jelenlétét amúgy nem csak a Power gomb lenyomásakor ellenőrzi, hanem folyamatosan. Ha menet közben helyezkedek, és zsebben van, akkor is jelez, ha nem érzékeli. Ha pedig ajtót nyitsz-zársz, még kint is sípol, nem csak bent. Csak nem csinál rá semmit, mert feltételként egyedül a Power gomb megnyomásakor van, h érzékelje (mint ötletemnél a P-ből kivételkor, tehát mégegyszer - és nem folyamatos feltételként).
Sajnos tényleg nem elég precízen fogalmaztam. A kulcs jelenlétét valóban periodikusan ellenőrzi, de mivel a HSD rendszerre hatása csak a POWER megnyomáskor van, ezért a többit figyelmen kívül hagytam.

Nem vitatkozom, mert nem állítottam azt, hogy nincsenek jól működő, immo, illetve rablásgátló eszközök.
Én csak annyit állítok, hogy kényelem és a biztonság nehezen összeegyeztethető dolog, illetve azt, hogy az általad vázolt rendszer ami a gépjárművet kulcs nélkül mozgásképtelen állapotban tartja csak a lopását/ trükkös lopását akadályozza.
A mozgás képtelen állapot ugyanis azonnal nyilvánvalóvá válik. Ebben az esetben az elkövetőt a kulcs "elkérésétől" max a cselekmény súlyosabb megítélése tartja vissza. Rejtett kapcsoló, vagy egyéb védelmi eszköz  esetén a késleltetett leállítás miatt az elkövetőtől a biztonságos távolság tartható. Ugyanezt a célt lehet elérni a a kódos rendszereknél a szándékosan megadott, időzítést (esetleg távjelzéssel egybekötve) elindító vészhelyzeti kóddal ami beadásával az autó kezdetben rendeltetésszerűen üzemel.

A rablás hatásos, biztonságos megakadályozásához a tehát a SmartKey paraméterezett ellenőrzésén kívül másra is szükség lenne. Erre számtalan lehetőség áll rendelkezésre, de alkalmazásuk a komfortot sajnos rontja. :flowers:
A trükkös lopás megakadályozható a SmartKey figyelésének módosításával, vagy más utólagos eszközzel, illetve legegyszerűbben a POWER gomb megnyomásával kiszállás előtt. :surrender:



zezoka

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 712
kényelem és a biztonság nehezen összeegyeztethető dolog
Hát igen, ez igaz!

Idézet
az általad vázolt rendszer ami a gépjárművet kulcs nélkül mozgásképtelen állapotban tartja csak a lopását/ trükkös lopását akadályozza
Ez volt a kiindulási alap, csak ez kell. :) Egyéni indításgátló lesz/van.

Idézet
A mozgás képtelen állapot ugyanis azonnal nyilvánvalóvá válik. Ebben az esetben az elkövetőt a kulcs "elkérésétől" max a cselekmény súlyosabb megítélése tartja vissza. Rejtett kapcsoló, vagy egyéb védelmi eszköz  esetén a késleltetett leállítás miatt az elkövetőtől a biztonságos távolság tartható. Ugyanezt a célt lehet elérni a a kódos rendszereknél a szándékosan megadott, időzítést (esetleg távjelzéssel egybekötve) elindító vészhelyzeti kóddal ami beadásával az autó kezdetben rendeltetésszerűen üzemel.
Ez szintén így igaz, ahogy mondod! De azért az autólopás/rablás + testi sértés/emberrablás (ha ül benne valaki) már az ő hülye fejéig is eljut, h más kategória (+azonosíthatóság, lebukás veszélye, vagy az is benne van a pakliban, h mindig lehetek én az erősebb :) ), mint egy csak autólopás/rablás.
« Utoljára szerkesztve: 2013.02.12 10:32:06 írta zezoka »

Bicskei

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1593
Hamár ez itt a Tuning topic - nem volt még olyan a történelemben, hogy valaki behekkelte a Prius alá a Camry HSD hajtásláncát? Kíváncsi lennék a suttyók fejére amikor egy Prius legyorsulja a Golf/Passzát I-II-III-IV-V-VI-VII TDI csippelt fostalicskát a lámpánál.
Toyota / Lexus HDD-s NAVI frissítést vállalok

NoName

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 204
Érdeklődnék, hogy valaki P2-re tett már fel shark fin antennát? Engem baromira zavar az antenna hossza, nem is értem igazán, hogy a toyota miért nem úgy csinálta meg, ahogy  az Ave2-n van, üvegbe integrálva.

kowee

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1254
  • Storage Admin
Üdv Urak.

Egy kérdésem lenne amire két éve nem tudok rájönni mi az oka.
Időnként (mondjuk havonta 1x) előfordul hogy kikapcsolás után folyamatos beep beep-et ad ki a kocsi. Az ajtó becsukása után megszűnik be is zárom rendben, de ilyenkor rendszerint reggelre lemerül a kis akksi. Anno próbáltam hogy egy ilyen csipogós kikapcsolás után visszakapcsoltam, kikakpcs, ugyanaz. Kikapcsolom, megyek egy 3 perces karikát és nincs csipogás. Ezt keyless és kulcsos módban egyaránt produkálta.

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
Nekem is csinálta ezt nemrégiben, de mostanában nem. Asszem 2 dolog okozhatja: a FOB elem (erről olvastam a neten) vagy az indítóakksi (ez csak tipp) döglődése. Ha jól t'om neked is 2005-ös a kocsid, úgyhogy a kis akku csere már valszeg esedékes. Milyen feszültségeket ír ki gép? Nekem olyan 9,7V körül van - de az új akku már nálam van, amint lesz időm beszerelem.