Szomorú vagyok....
Az a kb 100 körülre (vagy valamivel több) tehető darabszámú letelepített rendszerem nem ezt mondja (házak, cégek, egyik magyar bank hálózat, műszaki cikkeket áruló üzletlánc m.o.-i összes boltja, raktárai)!
De bevallom, autóriasztókhoz nem értek ilyen szinten, CAN busz programozáshoz meg pláne. Az ilyen jellegű személyeskedést egy nyilvános fórumon viszont szeretném ha hanyagolnád, mert eddig még egy rendszeremet, szakmai hozzáállásomat, hozzáértésemet se szarozták le, mindegyik jól lett megtervezve, és telepítve, a különböző szakmai szempontokat maximálisan figyelembevéve, és betartva (sokszor komplex rendszerben átjelző, tűzjelző, beléptető, kaputelefon, telefon, számítógépes hálózat, kamera rendszerekkel, oda-vissza jelzések átadásával, összehangolásával, különböző logikákkal)!
-------
Mit értesz gyári megoldásnak? Ha kokrétan kikapcsolom az autót? Ez egyértelmű, mert akkor kell a kulcs bekapcsoláshoz. De nem erről beszéltem, ha megfigyeled! De itt az alap probléma az volt, hogy ha az ember kiugrik valamiért (hírekben is ezt mondták, h ez volt), amikor nem kapcsolja ki az autót (kaput nyit, megnézi jól beparkolt-e, vagy ami volt egy időben, hogy zörgőt akasztottak az autójára, és kiurik megnézni mi az, jeget kapar a melegedő autón, stb), nyilván egy manuális váltót üresbe, automatát P-be téve. NA EKKOR ugrott be az illetéktelen, és eltulajdonította az autót. Ha meg a család bent ül az autóban, és ekkor is beugrik elvinni az autót, az már egy másik mese, csöppet komolyabb szitu és nem az autó lesz a legfontosabb - de neki se!
Ha menet közben nem érzékeli a kulcsot (ami már volt nálam is egy-egy pillanatra ficánkoláskor), akkor semmi baj nincs, mert már nem P-ben van az autó (mint ahogy P-ből kivétel idejére kell csak a féket is megnyomni - különben nem lenne túl kifizetődő a használata az autónak - ez a feltétele, a P-ből D-be rakásnak h rálépj a fékre). Tehát azzal kezdtem, hogy a feltételvizsgálat a P állásból kivételkor lenne csak. (Tehát abban az egy időpontban megvizsgálva, h D-be mehet? Igen-nem.)
A gyárilag (vagy utólagosan) erre a célra szolgáló kütyük viszont igenis jól működnek, egy Passatban kódot kellett midig beírnom minden vezetőajtó nyitás után, Octaviában pedig egy kis kemény hitelkártya méretű cuccot kell magadnál tartani, amit ajtónyitás után lecsekkol, ha nincs, indul az időzítés, majd a szép női hang után a leállítás.
Midnenesetre részemről befejezettnek tekintem a dolgokat, mert egy egyszerű dolgot nem értem miért kellett ennyire túlbonyolítani, eddig akárkitől kérdeztem, értette mit akarok (pedig nem Pirus-a van, és sokaknak idegen h a motor nem megy, mégsincs "leállítva").