Szerző Téma: Prius tuning és egyéb modifikációk, extra, nem gyári különlegességek.  (Megtekintve 356092 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

csbalu

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Egyébként azt szeretem nagyona BMW ben hogy az sem zavar benne hogy ha 100al poroszkalsz az autópályán és leeloznek a Ducatok. :-) hatradolok hallgatom a kedvenc szamomat és eljutok A ből B be. Viszont tény és való hogy nagyon elhiteti az emberrel hogy nem történhet vele semmi baj. Mondjuk cserélnek szívesen valakivel pár napra akinek meg soha nem volt BMW je, tapasztalja meg azt ami miatt millió egy fanatikusa van.

Kipróbáltam már 1et az ominózus amerikai változatot. Érdekes de engem csak és kizárólag az elektromos hajtás része érdekel. Plugin Prius lesz belőle amint megveszem en kizárólag ezért veszek Priust. Jelenleg napi 2000 forint a munkabajarasom és ez luxus! Előzetes számításaim szerint ez a Priussal 600 FT lesz. A diesel pedig drágulni fog.... En pedig nem fogom a fizetésem  olajra költeni.

zezoka

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 712
Beszereltem tegnap egy Dension Gateway Lite-ot:



Nem volt vészes, felfűtött autóval, garázsban, kicsit hajszárítózva,  nehogy baj legyen a pattintókkal szétkaptam, rádugtam, kipróbáltam, lyukat fúrtam, beépítettem, összerkatam.

Csak egy volt a bibi: a balközép légbefúvót nem akartam, h lógjon, ezért lehúztam róla a P gomb csatiját, és félreraktam. Emiatt, mikor gyújtásra raktam kipróbálni (illetve csak egyet nyomtam rá fék nélkül a Startra, h a rádió bekapcsolható legyen, de kikapcsoláshoz a gyújtáson is keresztül kell nyomni), akkor beírta magát hibakódnak. Nagy, piros háromszög virított, kijelzőn egy egy autó felkiáltójellel...
Sebaj, mondom van OBD csatim, kitörlöm azt kész. Összerakás után majd törlöm, ha nem tűnik el a csatit rádugva. Összeraktam, elindítom (rendesen, fékkel), nem tűnt el. Akkor OBD. Naja, csaak a Torque nem talált hibakódot, azt mondta nincs tárolt. Kicsit besz@rtam, felhívtam a Kiskőrös szervízt, h tudnának-e fogadni egy gyors hibatörlésre, habár közel volt dél. Elmeséltem, azt mondta szedjem le az aksisarut, és törlődik. Leszedtem, törlődött, úgyhogy minden happy! :)
« Utoljára szerkesztve: 2012.12.16 10:19:25 írta zezoka »

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Aki így szerel, azért ezt tudhatta volna, nem?  ;)

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
De, hol is van a képen, amit nézni kell?
Azt látom, hogy CD váltót lát, de hol a cucc?

zezoka

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 712
Aki így szerel, azért ezt tudhatta volna, nem?  ;)
Őszintén? El is felejtettem, h esetleg hibát írhat be, hogy nincs P gomb. :) Igazából azt is, h nincs rajta a P gomb (ez volt a fő ok, különben rádugtam volna). Aztán már csak azt gondoltam, h ha nem tűnik el a hiba, miután észleli újra, akkor az OBD csatimmal+a progival kitörlöm a hibakódot.

A kijelzőn az eddig nem látott menüt, és a kesztyűtartó alsó rekeszében a  Dension Gateway Lite (kicsit látszik). Képek a szétborult autót, magát a helyzetet, és a beszerelést mutatják! :)

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Rákötöd a cuccot és máris így adja a képet a fejegység?

zezoka

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 712
Rákötöd a cuccot és máris így adja a képet a fejegység?
Jaja, volt egy üres csati a hátulján, a kapott kábel pont oda illett, bedugtam, onnantól a disc/aux gombot megnyomva cd, majd mégegyszer megnyomva Cd Changer, és megjelenik a lenti kép a kijelzőn.


Vájfülűeknek nem ajánlom , de aki csak zenét akar hallgatni menet közben nem üvöltve, annak jó (pl nekem, aki nem akarok 3-4 szám miatt új cdt írni, jobb a pendrive).

ASL-t ki kell kapcsolnom, különben nagyobb hangerőn a mély olyan sok, hogy csak buffog (még ha a mély amúgy le is van véve), meg azért egyik másik zene elég érdekes, mint mikor a rádió nem jön be tisztán. De a többi zene kristálytiszta. Gondolom valamelyik kódolást jobban szereti, valamelyiket nem annyira. Előző autómban is volt, ott is volt 1-1 olyan szám (a kb 2-300ból) (ott nem a minőséggel volt gond), amivel volt kis baj, akkor az volt, h 1-1 számot lassan játszott le.
 
Amúgy Cd1-4 ig kezeli a könyvtárat (de akármi lehet a neve - szóval az első négy könyvtár ABC sorrendben a CD1-4ig gomb), a CD5-ös gomb az összes lejátszása (1-4), CD6-os pedig nem használt. Nem tom mi ebben a fejlesztés, előző autómban (nyilván régebbi firmware-ben) mind a 6 könyvtár használható volt úgy rémlik. Bár most hogy visszagondolok, már nem vagyok biztos benne (de abban is pontosan ugyanez volt - és ugyanettől az eladótól vettem). Ja, és ott a 99 fölött a számolást újrakezdte, a listát nem, tehát akármynnyi lehetett egyben (csak a 100. az újra 01-nek volt jelezve). Itt azt mondta az eladó srác (akinél törzsvendég vagyok már :) ), h ha nem akarok kiszúrni magammal, 99nél többet ne rakjak bele egy könyvtárba. De amúgy sem életszerű ennyivel, mert nehézkes lenne a léptetés. Na mindegy, 4x99 zene is bőven elég! Elsődleges cél az volt, h ne kelljen cd-ket írogatni.
« Utoljára szerkesztve: 2012.12.16 19:01:04 írta zezoka »

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Érdekes. Jól látom, hogy kb 20-25 eFt-os tétel egy ilyen?
Illetve úgy látom, hogy van ebből bluetooth-os is. Arról van tapasztalat?

zezoka

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 712
Érdekes. Jól látom, hogy kb 20-25 eFt-os tétel egy ilyen?
Illetve úgy látom, hogy van ebből bluetooth-os is. Arról van tapasztalat?
Jól látod! Bt-ról nincs, mert nekem van benne az autóban gyárilag.

solya2000

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 167
    • groteszk.hu
Néhány hozzászólással korábban kérdés volt a TV vagy DVD illesztése a gyári kijelzőhöz.
Találtam egy ilyet:http://www.nav.tv/products/audio-visual-input-av1pri?car=198
Szerelése: http://www.nav.tv/sites/nav.tv/files/navtv-technical/AV1PRI_prius.pdf
300 angol font áron horror, egy ügyes elektroműszerész igazán megcsinálhatná, biztos rendesen kereshetne vele :)

Valahol azt olvastam, hogy a régebbi kisfelbontású képernyőknek egyszerű analóg jelet adva megoldható a hackelése, a modernebb verziónál viszont a digitális interface miatt már nem ennyire könnyű a csatlakozás.
Valakinek tapasztalat?

sompetike

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 276
a fenti képeket nézegetve ugy látom,hogy a fütött,hütött kesztyütartót is meg lehet csinálni...
nekem volt elözö automba,s egy áldás volt meleg nyári napokon amikor kivettem a hütött italt belöle...

zezoka

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 712
a fenti képeket nézegetve ugy látom,hogy a fütött,hütött kesztyütartót is meg lehet csinálni...
nekem volt elözö automba,s egy áldás volt meleg nyári napokon amikor kivettem a hütött italt belöle...
Igen, azt én is hiányolom belőle, pedig mennyi: volt egy lyuk a csövön, aminek egy szivacson keresztül nekiért a kesztyűtartó, amin szintén volt egy (elzárható) lyuk... Hol láttál Te erre megoldást (Netán az én képeimen láttál valamit?)

Solya: Aki kamerát szerelt be, annak biztos van tapasztalata! Amúgy ez 300ért még csak az illesztő sajna, először azt hittem az oldal nevükből adódóan, hogy talán a tuner is benne van...
« Utoljára szerkesztve: 2013.01.23 14:11:23 írta zezoka »

solya2000

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 167
    • groteszk.hu
Igen, azt én is hiányolom belőle, pedig mennyi: volt egy lyuk a csövön, aminek egy szivacson keresztül nekiért a kesztyűtartó, amin szintén volt egy (elzárható) lyuk... Hol láttál Te erre megoldást (Netán az én képeimen láttál valamit?)

Solya: Aki kamerát szerelt be, annak biztos van tapasztalata! Amúgy ez 300ért még csak az illesztő sajna, először azt hittem az oldal nevükből adódóan, hogy talán a tuner is benne van...
Áhh már letettem (egy időre) a tuner vagy DVD projektről.
Sompetike szerintem arra gondolta, hogy a kesztyűtartó bal oldalán a légcsatorna csövét megcsapolva be lehet könnyen vezetni a levegőt mondjuk a felső részre.
Aztán egy arra alkalmas dugóval lezárni ha nem kell. Előző autómban nekem is volt, bár a hatékonysága nem volt 100-as. Én inkább magamra fújtam a hűvöset :)

sompetike

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 276
Igen, azt én is hiányolom belőle, pedig mennyi: volt egy lyuk a csövön, aminek egy szivacson keresztül nekiért a kesztyűtartó, amin szintén volt egy (elzárható) lyuk... Hol láttál Te erre megoldást (Netán az én képeimen láttál valamit?)



igen azt néztem,hogy a kesztyűtartó baloldalán be lehet vezetni a levegöt,az offosban,is igy volt megcsinálva...

zezoka

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 712
Múltkori tolvajtempós csávón felbuzdulva kérdezném (mikor 4 autót is ellopott beugorva és elhajtva - tulaj figyelmetlenségét kihasználva):

Nincs valami kütyü, amit kiegészítésként rá lehetne kötni a gyári Keyless rendszerre (hogy ne másik rablásgátló cuccot kelljen még hordani), hogy rablásgátlóként működjön a KeylessGo kulcs a zsebben? Magyarán amikor nem érzékeli a kulcsot (és ajtónyitáskor még sípol is), ezt jelzi is a műszerfalon a kis kulcsocskával felkiáltójellel, akkor induljon egy időzítő (persze hangjelzés vagy konkrétan szöveges bemondás kíséretében), ami mittomén fél perc múlva leállítja az autót. Mint ahogy egy sima rablásgátló műxik.

Csak rá kéne üljön a CAN buszra, és Nincs kulcs jelzésnél x idő után mondjuk csinálja azt, mint amikor vészkikapcsnál 3mpig Start gombot nyomsz menet közben (tehát h kikapcsol az autó, de N-be teszi magát, és még a fékrásegítés is megmarad). Persze előtte tájékoztasson is.

Egy ügyes programozónak, hardverfejlesztőnek, aki ért a CAN buszhoz, nem hiszem , h nagy feladat lenne! Valaki? :)
« Utoljára szerkesztve: 2013.02.07 11:12:53 írta zezoka »